Španělské dráhy přidají nízkonákladové rychlovlaky Avlo na trať k Atlantiku

Vysokorychlostní jednotka Avril S-106 v barvách Avlo. Foto: RenfeVysokorychlostní jednotka Avril S-106 v barvách Avlo. Foto: Renfe

Železnice na trase k Atlantiku stále prohrává s letadly.

Španělský státní dopravce RENFE nabídne od druhé poloviny ledna další vysokorychlostní spojení nízkonákladovou značkou Avlo do Viga. Do města na pobřeží Atlantského oceánu bude jezdit z Madridu dvakrát denně. Na trasu nasadí nové vlaky Avril, které nahradí jednotky Alvia.

O rozšíření spojení informovalo RENFE na svých stránkách v pátek večer, následně ale tiskovou zprávu smazalo. Na sociálních sítích příspěvek ale zůstal, stejně tak se spoje již objevily i rezervačním systému.

Avlo nabídne nové spoje od 24. ledna. Půjde o spoj s odjezdem v 17:08 z Madridu a příjezdem 21:37 do Viga, zpět z Viga pojede ráno v 5:59. Státní dopravce tak díky výrazně vyšší kapacitě téměř zdvojnásobí kapacitu tohoto spoje. Alvia S-730 má 299 sedadel, zatímco jednotka Talgo Avril 581 míst. Zkrácení doby jízdy oproti pomalejším jednotkám Alvia bude ale poměrně malé: kolem 15 minut.

Španělská vláda čelí poslední rok kritice, že nabídka spojení do Galicie je stále malá. Po tomto přidání bude mezi Vigem a Madridem jezdit každým směrem 20 vlaků týdně. I proto mezi Vigem a Madridem zůstává podstatně větší nabídka leteckého spojení než vlakového. Pod čtyři hodiny dosud jede z Viga do Madridu jediný spoj denně. Vysokorychlostní železnice do Viga je dlouhodobě nejméně využívaná v zemi, loni počet cestujících opět klesl.

Tagy AVLO renfe Talgo Avril VRT vysokorychlostní železnice ve Španělsku
14 komentářů