Španělské dráhy přidají nízkonákladové rychlovlaky Avlo na trať k Atlantiku

Vysokorychlostní jednotka Avril S-106 v barvách Avlo. Foto: RenfeVysokorychlostní jednotka Avril S-106 v barvách Avlo. Foto: Renfe

Železnice na trase k Atlantiku stále prohrává s letadly.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Povazan

Z Madridu do Galicie ale stále nie je plnohodnotná VRT dokončená. Mozu tam ísť iba jednotky s menitelnym rozchodom a časť jazdy ide po pôvodnej trati. Tam, kde je plnohodnotná VRT je väčšinou situácia oveľa iná a vlaky AVE jazdia v takte. Tie ostatne s menitelnymi rozchodmi sú všade max 2 až 3 páry denne.

Přípravář

Ve Španělsku železnice prohrává s letadly (na této relaci) a u nás železnice na hodně relacích prohrává i autobusy a na drtivě většině relací i s auty.

Ale Sosna s jeho přikyvovačem Svobodou a Kupkou tady připravují nesmysly typu Brno – Přerov na 200 🙁

M19

Ve Španělsku prohrává celá veřejná doprava

Šalina na Špilas

Ano, kdyby ten nesmysl na 200 nestavěli, tak by všichni lidé jezdili vlakem i nadále a obdivovali Komořanské pole při čekání na křižování. Jak krásné!

Ono se nejedná o VRT, ale od 90. zanedbanou koridorizaci. Tak ji vezmou rovnou z gruntu, a hlot díky legislativě mohou tvrdit, že to je vysokorychlostní (200 km/h).

Alibaba

Co je na konvenční trati mezi Brnem a Přerovem nesmyslné?

john334

Já Španěle v tomhle nechápu. Oni můžou jezdit rychle, ale těch vlaků je strašně málo. Dostalo mě, když jsem jednou chtěl jet ze San Sebastianu do Madridu – říkal jsem si, že pojedu nějakým odpoledním vlakem. Jenomže jediný vlak pod 5 hodin čisté jízdy (Alvia) vyjížděl v 9 ráno, odpoledne měli v nabídce jenom nižší kategorii vlaků (Media Distancia), což je minimálně 7 hodin jízdy. Takže jsem letěl letadlem až večer…

VRTjecesta

Tak kdypak jim dojde, že tento provozní koncept je špatně a poohlédnou se po Evropě jak by to šlo dělat jinak. A lépe.

Nemel

Mañana 😉

Gunduľ neubiješ

Taky jsem před pár lety z Madridu do Galície raději letěl.

Daniel Jablonecký

Španělsko je jedna velká parodie na konkurenci v železniční dopravě.

Movia

A kde je tu konkurence? Avlo a Renfe jsou statni firmy.

Daniel Jablonecký

Státní firmy si nemůžou konkurovat? Povídejte, to je zajímavé…

Movia

A nespadá Avlo pod Renfe? Ouigo ani Iryo do Galicie nejezdi…

Michal M

3x denně? No jezdí jim to hezky, to nemohu říct.
To snese srovnání i s autobusem do Znosími. 🙂