Španělská vláda výrazně zlevní cestování vlakem a autobusem mladým lidem, sleva dosáhne až 90 %
Vysokorychlostní vlak v Malaze. Foto: Aleš Petrovský
Kromě pomoci mladým lidem má jít o podporu cestovního ruchu a kultury.
Kromě pomoci mladým lidem má jít o podporu cestovního ruchu a kultury.
Španělská vláda jsou koukám prvotřídní zločinci. Kdo tohle nevyužije, bude opravdu velkoryse a sprostě okraden.
To nám zase statisticky přibude mladých…
Loni se dal koupit InterRail s 50% slevou. Koupil jsem si i na letošek, aniž bych čerpal dotaci od státu. On někdo Španělům zakazoval udělat totéž?
nterrail Global Pass neplatí v zemi trvalého bydliště. Máte však nárok na 2 jízdy v zemi trvalého bydliště, a to na vycestování ze země bydliště (na státní hranici/letiště) a na návrat zpět do země bydliště (ze státní hranice/letiště).
To já samozřejmě vím. Jen jsem chtěl říct, že kdo měl zájem, mohl si InterRail koupit s 50%, aniž by mu to dotoval stát. Holt by si ale cestování na hranice musel zaplatit, jasně.
tak už víme kam šel dělat babiš politiku, no uvidíme až ta země zkrachuje, když všechno zadotuje stát. Možná už po půl roce ty slevy budou rušit. Dětem to zaplatí rodiče, studenti můžou na brigádu a plnoletí mužou jít makat.
Ty slevy budou od půlky června do půlky září.
Něco podobného jsme tu měli za Bureše taky, tedy 75% slevu. Cesta z Prahy do nějakého českého krajského města stála studenty a důchodce cca 20 Kč. Prostě absurdně nízká částka. Teď mají slevu 50% a to si myslím, že je adekvátní.
Nemysli,uděláš lip
A teď ji mít nebudou. Je třeba šetřit a rušit, slevy budou minimální.
Španělsko podrží dopravce.
Já se divím, že maj dluhy a stejně dotují……….. my máme dluhy na 1/3 jejich a furt nás ……….dusí. Asi jinej level……….. dvojrychlostní evropa…….
Španělé za peníze EU postavili infrastrukturu a my jen ….resorty, rozhledny a spol.
Souhlas s infrastrukturou, tady v žalostném stavu, jen se flikuje. Asi bude něco špatně.
Španělé toho postavili fakt hodně, mají nejrozsáhlejší síť VRT i dálnic v Evropě, metro v Madridu je v Evropě 3. největší (v letech 1995–2005 otevřeli neuvěřitelných sto stanic). Ale na druhou stranu to má i spoustu stinných stránek, spousta nedokončených projektů (veřejných, polosoukromých i soukromých), nefungující koncese tak na polovinu PPP dálnic, spousta peněz se prožralo či rozkradlo v korupčně-dotačních podvodech za miliardy eur. Netto z toho vycházejí Španělé v plusu, ale úplně sluníčkové to není.
To je fotka z Prahy hl.n. 2055?:-)
Spíše to vypadá jako rychlomontovaná plechová hala na údržbu. Ale účel – ochrana před sluncem – to plní.
Podle rychlosti SŽ a stavu financí spíš tak 2080 😉
Socialisti nejdřív masivně budují automobilismus (státní přerozdělování v souvislosti s automobilismem je srovnatelné s rozpočtem celého důchodového systému!!!!) a následně dotují vlaky, aby lidi tolik nejezdili autama. V takovémhle prostředí není vůbec možná žádná ekonomická kalkulace, a tudíž mnoho těch činností ve skutečnosti nejspíše nemá vůbec žádný smysl. Je to šílenost.
Dost jsem to zjednodušil, ale chci už jít spát.
90 % sleva je čirý populismus španělské socialistické vlády. Navíc do věku 30 let (!) To by minimálně z poloviny (z celé skupiny 18–30) měli být výdělečně činné osoby. Pak se nedivme, že Španělsko kraluje evropským statistikám v podílu mamánků, co žijí s rodiči klidně do 40.
Tak se aspoň osamostatní a poznají více svojí zemi.
Není to tak dávno, kdy se žilo s rodiči celý život. Na důchod pak šli rodiče na vejminek.
Ne, nežilo. Z pěti až sedmi dětí zpravidla zůstal s rodiči jen jen jeden, ten, který zdědil majetek (pokud nějaký byl). A mimochodem, oproti zažitým představám u nás dědil majetek obvykle nejmladší syn, ne nejstarší.
Dcery moje , kerá ma najvác lúbí ta pojde prva z domu Preč … ( Radošinske naivné divadlo )
Vaše rodina museli být nějací značně chudí chalupáři, nebo žebrota, když prý nebyl majetek na dědění.
Normální zemědělci měli vždy na dědění minimálně barák a zahradu, a po vejminkářích tu dědil v 90% případů nejstarší žijící syn.
Docela mě reakci na příspěvek Herolda bavíte. Můj děda byl nejmladší z deseti děti a dědil statek i pozemky. U děvčat se tenkrát předpokládalo, že se dobře vdají, vlastně babičku takhle ehm její rodina prodala k dědovi – ano jejich sňatek byl domluvený, a vidite byli spolu přes čtyřicet let až do dědovo smrti v roce 1989. Jeden jeho bratr se dostal někam z JČ až ke Zlínu a druhý se přiženil kousek od nich na chalupu.
Ahá, proto jsem nedostal nic a všecko zdědil mladší brácha…
Ve Španělsku totiž mladí studují náročné obory jako urbanismus, kde studium dlouho trvá a zároveň při něm člověk potřebuje vidět prostředí veřejného prostoru v jiných městech. Kdyby to tak bylo u nás, kde máme akorát hordu zbytečných ekonomů, kteří jsou nadržený jak svojí první plechovkou obsadí veřejný prostor a centra měst upadají.
Bože, to bude zcestovalejch urbanistů. 😀
Mě vše, co se vám nelíbí, je populismus. A když už, tak raději tohle, než to, co tady vlády předvádí od vzniku ČR.
Správně, jediná cesta, nepopulistická, je zdražovat.
Není možné, že bychom se z té krize neprozdražovali.
Tak jestli mají dvougenerační domy, tak proč ne? Mají je spálit a žít zvlášť v bytech jen proto, aby to vypadalo Cool?
Ve Španělsku ovšem kolísá nezaměstnanost mladých do 30 let mezi 30 a 55 %, a to jsou jen ti ekonomicky aktivní mladí – zbytek nejspíš studuje. Polovina z mladých do 30 let tak výdělečně činných nejspíše vůbec není.
Kdyby jejich provoz aspoň vzdáleně připomínal středoevropské poměry, nic takového by dělat nemuseli.
Jak v čem, nejrozsáhlejší systém VRT v Evropě to je. Ale ano, zbytek už taková sláva není.
No právě že ani ten provoz VRT středoevropské poměry nepřipomíná. Vím že osídlení tam vypadá trochu jinak než okolo VRT v Německu, ale na pravidelné cestování se ty jejich VRT prakticky nedají používat (interval, ceny, rezervace).
A (dost možná hlavně): Nepřestupnost. Nebo velmi nepřátelské prostředí na přestupy.