dkv-spojujeme

Španělská expanze rychlovlaků. Nově jezdí až k hranici s Portugalskem

Měření svršku na nové vysokorychlostní trati v Extremaduře. Foto: ADIFMěření svršku na nové vysokorychlostní trati v Extremaduře. Foto: ADIF

Trať není kompletně dokončená, na části chybí ještě troleje a druhá kolej.

Španělské státní dráhy Renfe zahájily provoz vysokorychlostních vlaků na další trati. Začaly jezdit po nové vysokorychlostní trati Plasencia – Badajoz. Spojení umožní o téměř hodinu rychlejší spojení Madridu s oblastí Extremadura u hranic s Portugalskem.

Díky nové trati nyní 437 kilometrů dlouhá trasa z hlavního města do Badajoz trvá 4 hodiny a 17 minut. Až do Plasencie jede vlak téměř tři hodiny po konvenční trati s maximální rychlostí 155 km/h. Trať je ale zatím spíše polotovarem: není ještě hotová její elektrizace a z velké části je pouze jednokolejná. Postavena je zatím na rychlost 300 km/h, kvůli chybějícím trolejím zde vlaky ale jedou jen 200 km/h.

Správce infrastruktury Adif dokončil trať v únoru, pak začalo testování. Nová trať, která měří celkem 164 kilometrů, má přinést rychlejší spojení hlavního města s jednou z hospodářsky nejméně rozvinutých oblastí Španělska. Místní politici si už na počátku roku postěžovali, že trať je dokončena s velkým zpožděním a ještě jen jako polotovar. Adif počítá s tím, že úsek bude postupně dvoukolejný a na vyšší rychlost.

Slavnostního otevření se dnes zúčastnil španělský král Filip VI. společně s premiérem Pedrem Sánchezem. Nová trať má přinést i větší kapacitu pro nákladní vlaky. Vysokorychlostní spojení mají díky ní také města Cáseres a Merida.

Renfe na trať nasadí modernizované jednotky Alvia S-730 s maximální rychlostí 250 km/h. Jde o vlaky umožňující provoz v elektrické i dieselové trakci a změnu rozchodu. Do konce roku nabízí jízdné za zvýhodněné ceny kolem 20 eur. Renfe spuštěním provozu po vysokorychlostní trati nabídne týdně o třináct párů spojů více než dosud.

V budoucnu by modernizace trati měla umožnit vysokorychlostní spojení mezi Madridem a Lisabonem. Stavba téměř 200 kilometrů trati vyšla na 1,7 miliardy eur.

Nová vysokorychlostní trať Plasencia - Badajoz. Foto: AdifViNová vysokorychlostní trať Plasencia - Badajoz. Foto: AdifNová vysokorychlostní trať Plasencia - Badajoz. Foto: AdifVysokorychlostní jednotka Alvia S-730 . Foto: RenfeInteriér Alvia S-730 po modernizaci. Foto: RenfeNová vysokorychlostní trať Plasencia - Badajoz. Foto: Adif
Tagy Adif Extremadura Plasencia - Badajoz renfe Španělsko VRT Vysokorychlostní tratě ve Španělsku
44 komentářů