LOT 3a leaderboard

SpaceJet. Mitsubishi před premiérou přejmenovalo svá letadla, chystá nový model

SpaceJet M100, nové regionální proudové letadlo. Foto: MitsubishiSpaceJet M100, nové regionální proudové letadlo. Foto: Mitsubishi

Japonská společnost Mitsubishi Aircraft Corporation odhalila před pařížským aerosalonem první detaily o novém proudovém letadle pro regionální leteckou dopravu. Má

Zpět na článek
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář v důchodu

Je-li to letadlo patřičně „nežravé“, mohl by to být dobrý tip pro především Moravskoslezský, ale i Jihomoravský kraj: když už mají letiště a nikdo jim z nich nechce létat, mohly by si založit vlastní letecké společnosti a nakoupit jim třeba právě tato éra – do Varšavy či Mnichova by určitě doletěla třeba i 2x denně a při jejich nevelké kapacitě by aspoň tolik „neprudilo“ jejich malé skutečné využívání pasažéry …
(„Smajlíky“ vkládat neumím, tak si tam může každý doplnit takové, které nejvíc vyhoví právě jemu.)

Pražák

Troufám si tvrdit, že se Suchojem a jeho SSJ rozhodně bojovat nebude. Ten letoun je mimo území SNS a možná KLDR prakticky neprodejný a i to musí zatlačit ruský stát, např. Aeroflot o SSJ nijak zvlášť nestál (rozhodně ne v takových počtech), ale na befel z Kremlu ho musel koupit. A z čínského Comac ARJ 21 také zrovna těžkou hlavu mít nemusí, přestože Číňani tvrdí, že to není pravda, tak je to vylepšená kopie Boeingu 717, co byla zase modernizace MD-80 a hlavně Číňanům vážná výroba, zatím jich nepostavili ani deset. Hlavními konkurenty budou menší verze brazilského Embraeru E-2 a… Číst vice »

MildaIV

Jenom dodám, že ARJ 21 nemá šanci získat certifikaci mimo Čínu.

R.L.m.

Sam Chui „zrecenzoval“ „svezení“ v ARJ21 na YTB: https://www.youtube.com/watch?v=qzFWvXeLbaE

Martin V.

Myslel jsem si, že hlavním konkurentem na trhu v USA bude CRJ (který jako menší a lehčí splňuje „scope clause“), ale o nové kusy není už jaksi zájem a Bombardier se hodlá celého programu spíš zbavit. Upravovat technické parametry letadla podle dohody s odbory mi přijde trochu crazy, ale taková je Amerika…

Pražák

Asi tak, navíc hlavním zájemcem o program CRJ je (tramatadadá) Mitsubishi 🙂