SpaceJet má zpoždění, verze M100 je ale již připravena pro první let
SpaceJet M100, nové regionální proudové letadlo. Foto: Mitsubishi
Společnost Mitsubishi Aircraft přiznala další zpoždění ve vývoji svého letadla SpaceJet M100. Podle posledního prohlášení ale již pokročila příprava nového
Bude to zajímavá alternativa k embraerům. Využití najde jistě i jinde ve světě, nejen v USA. I u nás by se jistě dobře uplatnil.
U nás těžko, ČSA/SW už vsadila na A 220 alias Bombardier CS.
A 220 má oproti M100 nebo Embraeru 175 téměř dvojnásobnou sedačkovou kapacitu. M100 by byly důstojnou náhradou za končící ATR-72
Ti je sice pravda, ale právě A220 budou u ČSA nahrazovat ATR.
A220 nebudou nahrazovat ATR (ty nebudou nahrazeny ničím), ale A-319….Uvažte: pokud se na některých linkách nedařilo naplnit kapacitu ATR, nemá smysl tam nasazovat větší A220!
Vycházím z prohlášení ČSA/SW, že linky doposud obsluhované turbovrtulovými letadly typu ATR budou postupně obsluhovány letadly typu A 220. Toť vše, jestli to dává smysl či nikoliv myslím nedokáži posoudit ani já a ani Vy. To už je na úvaze vedení ČSA/SW. Tedy, abych se vrátil k předmětu diskuse, to, že bychom v nějaké dohledné době viděli Space Jet v markingu ČSA/SW je velmi nepravděpodobné.
Zdeněk možná myslí relace KarleVarle – Brno nebo Ova – ČB. 🙂
A mezinarodni z Brna do nejakeho rozumneho hubu…
Proč ne? Nakonec, nejen z Brna, ale i z Ostravy.
To zcela jistě ne, to napadlo vás, ne mě. Ale např. linky z PRG do Budapešti, Varšavy, Záhřebu, Lublaně, Hamburku, Hannoveru, Mnichova, Bratislavy, Košic, Bukurešti….prostě všude tam, kde by se provozování A220 nevyplácelo.