Soutěž s pětiletým předstihem. Středočeský kraj začíná s tendry na železniční dopravce pro většinu tratí
CityElefant v barvách PID. Foto: Ropid
Kraj chce dát dopravcům dostatek času na přípravu, aby proběhla reálná soutěž.
A stát by mohl soutěžit rychliky 😉 ale tak aby v požadavcích byla funkční klima, zasuvky a případně i wifi. Konečně by arriva musela zmodernizovat i zbylé jednotky.
najednou ty podle většiny nesmyslné soutěže českých drah dávají velký smysl..i s tím počtem 0 objednaných kusů (v případě, že soutěž nevyhrají)
Zvedne die Länderbahn hozenou rukavici i ve Středních Čechách? 🙂
Proboha, jen to ne 🙂
Něco proti alternativnim dopravcům? :O ja jim držím palce ať ten monopol rizeberou a ukážou lidem jaky je rozdíl mezi vlakem a popelnicí.
Doufám že ano!
Jaké budou moznosti nového vedení kraje po volbách soutěže vypovědět? Tahle metoda, že urcite vedení kraje chce ovlivnit, co bude v kraji dlouho po skončení jeho mandátu, by neměla být legální. Už kvuli tomu, ze nikdo nevíme, jaka bude financni situace a moznosti kraje za 5 a více let. Melo by to byt tak, ze kraj nebo stát smi soutěžit maximálně 2 roky dopředu. Asi se mi dostane námitky, ze samotný provoz pak je na 10-15 let, což je ale také spatne. Protoze kdyz k tomu přičteme vysoutezeni 5 let dopředu, tak se dostáváme k absurdní závazkům na 15 až… Číst vice »
Dělá se všechno za pět dvanáctá špatně dělá se 6 let do předu taký špatně
Tak možná běžte do prdele
Soutěžit 5-6 let dopředu je velice predcasne a jak níže někdo napsal, je to podobné snaze Zemana ovlivnit ústavní soud pro dobu, kdy prezidentem nebude ani kdyby se na hlavu postavil. Nove vedení kraje bude kvuli te soutěži v podstatě rukojmí dopravců. Jeho možnost snížit výkony, nebo ovlivnit jejich cenu, bude značně omezená. Už dnes se vycita nemožnost ovlivnit výkony KŽC a teď se něco podobného udela na cely kraj? Navic v době dynamických cen energií. Dopravci budou proti výraznému zdražení energií výhodně chránění inflační doložkou, zatímco kdyby růst energií byl nižší nebo dokonce jejich cena klesla, tak kraji zbudou… Číst vice »
Pokud chceš nový vlaky a funkční provoz od počátku, jinak to nejde. Je to tak tak. Námitky, odvolání, soutěž na nový vlaky, jejich objednání a výroba – ač se zdá pět let moc dopředu, opak je pravdou.
V tom jak bys to chtěl dělat ty bysme tam pak byli rádi za zdvojený 845.
My si tykáme?
Vocasům tvého formátu by se mělo tykat bez výjimky. Jinak, co přesně brání kraji zohlednit dynamické ceny energií v nově uzavřených smlouvách i směrem dolů? Ta doložka přece může fungovat oboustranně a pokud s ní dopravce nebude souhlasit, prostě se do soutěže nepřihlásí. Nikdo jim nedrží zbraň u hlavy, aby smlouvy podepsali…
Jaké jsou možnosti nového vedení vypovědět smlouvu běžící? Vždyť každá smlouva na dopravní obslužnost je uzavírána vždy na nejméně dvě volební období.
Kde dopravci za rok seženou vozidla, když cyklus od objednávky do uvedení do provozu jsou v Evropě čtyři roky? Proč asi v Bavorsku a jiných spolkových zemích vyhlašují výběrová řízení nejméně 4 roky před zahájením provozu?
Zcela zjevně jen nesmyslně blábolíte a nejspíš ani netušíte, co samotné slovo soutěž znamená.
Konečně soutěže včas, kvituju s povděkem. Uzavírka ani ne půl roku před vyjetím je prostě špatně. Konec rachotin s v té době již 60 let starým motorem (ze ŠL 11) taky vpořádku, to patří do muzea.
Doufám, že bude smlouva obsahovat velké pokuty za jízdu špinavých vozidel. Aby byl dopravce motivován ty vlaky udržovat čisté a nerezignoval na to jako ČD. Za to v jakém stavu teď jezdí vlaky okolo Prahy by se styděli i na (severním) Balkáně.
Je vidět, že drážnímu prostředí rozumíte. Jejky, mašina je špinavá. Zajedeme to umýt wapkou……
Vy zjevně myslíte, že David spal o špíne venkovní a cityelefantem v okolí Prahy jste nikdy neměl. Skutečnost he, že u cityelefantu se za poslední 3 roky situace výrazně zhoršila zatímco v MSK jsou stále udržované relativně čisté. Chyba je zjevně u dopravce.
Stačí změnit dopravce a hned se přestane sprejovat a vlaky budou co třetí den myté.
Za ty posprejované a pocmárané vlaky si můžou pražští spoluobčané samy. Nikde v republice takto zničené nejsou. Škoda jim tam dávat nové. Zpovykancům.
Kdyz jsem naposledy byl na Slovensku pred 2 lety, tak tam poradne umyta okna měly jen české vagony a Pendolino. Pochybuji, ze by se to tam od té doby tak zásadně zlepšilo, hadam, ze píšete o něčem, o čem nemate ani ponětí.
Když jseš kokot a to čmáráš ty elefanty tak se nediv že jsou špinavé
Máte důkazy, že ten kdo psal ten příspěvek, čmárá na elefanty? Nebo se tu dopoustite křivého obvinění, respektive pomluvy? Což je mimochodem trestné. Pokud důkazy máte, tak je naopak vaší povinnosti je ohlásit policejním orgánům, výjimkou může být pouze, že by to ohrozilo vám blízkou osobu. Je to ten případ?
A nedělají si to pražáci a ta verbež naplavenin tady náhodou sami ten hnus? Kolik je počmáraných tramvají, autobusů, dokonce i metro? Poškrábaná okna, stěny fixou, sedačky. V Praze a okolí je zničený úplně vše. A jestli se ještě ROPID s dopravcem domluví, že nebudou průvodčí, ale jen revizoři, tak to bude ještě horší (ikdyž už moc nevím jak).
Koukám, že dodnes vzpomínáte na jedinou návštěvu Prahy se školní výpravou, co?
A ví se, co bude s Kladnem? Regíny až do elektrizace?
Klid, Kladno přece už dávno „řeší“ dálnice a hlučná Evropská, zatímco u vlaku zatím vadí i plán rozšíření na dvě koleje. 🙂 Kde není pořádná trať, tam se místo ní budou prosazovat autobusy, pokud souběžně vede dostačující silnice. Kladno má štěstí, že tam lepší trať alespoň už léta plánují.
Sám jsi protestoval proti dvěma kolejím v tunelu a vadilo ti to.
Asi mi uniká pointa prispevku. Sam píšete, že modernizace zeleznice je v planu, takže sam popirate, co jste napsal. Nechápu co vám vadí tím pádem. Pokud nechcete na Kladně přestavět zeleznici na metro, tak pro cast lidi bude vlak mít smysl a pro cast bude mít nadále smysl autobus. Nevidím na tom nic špatného, do Rudné, Říčan, Neratovice atd také nejezdí každý vlakem, jsou místa, odkud to nema smysl. Nepřijde mi nic divného na tom, ze v okolí Prahy je obsluha obci vlakem i busem. Vemte si treba Měchenice. Vlak je fajn pro cestu nekam k metru C, do budoucna… Číst vice »
Tam by se taky měly objevit nové pesy 847, letos. Je ovšem otázka, kolik % výkonů od regin převezmou, když se těch 10 kusů má objevit i na hrbaté a z Beroun-Rakovník. Dnes v této oblasti koluje nějakých 20 regionov (turnusová potřeba), takže se nedá předpokládat, že s dodáním této dodávky 847 zcela zmizí.
Na trati do Kladna žádné Pesy nebudou, kam je nasadí, máte v článku. Jedná se o 10 vozidel, která akorát stačí na tratě 173 a 174.
Jestli to půjde podle popsaného plánu, tak chválím.
Mohu poprosit o váš názor, je tam zmíněno, že nové vícesystémové jednotky budou nasazeny na spěšné vlaky do Kolína a Čáslavi. Znamená to, že se předpokládá protažení Vrchlice v příštím roce až do Čáslavi???? Děkuji mnohokráte za další informace. Dohnal
Ano, předpokládá. Jaká bude realita se uvidí.
Zasekává se vám otazník, nechte si vyčistit klávesnici.
Takže 34 let po revoluci se na Posázavském Pacifiku konečně mluví o nasazení vlaků místo štítů (810 a regionovy) co tam roky jezdí a kvůli kterému jsme tam vzdali r Re konstrukci domu a vrátili se do Prahy jezdime tam jen na víkendy protože denně dojíždět bylo peklo 🙁 Nejhorší je že dřív jsme tam autem jezdili 25 minut z centra Prahy a jelo se skoro pořád 90 km/h. Dnes díky kruhovým objezdům v kunraticich, Jesenici a Psárech a chybějící ctyrproudr Vestecké spojce to jezdíme krokem v nonstop koloně i přes hodinu! Šílený Druhým důvodem bylo nesmyslné stání 20 minut… Číst vice »
Opravdu si myslíte, že za jízdní řád může dopravce??? Pobyty takto chce objednatel, navíc obousměrně rychlé trase chybí výhybna Svárov, ani nová vozidla to bez této výhybny nesjedou!
to neni tak uplne jasne – prijde na to, kolik casu chybi.
nizkopodlazni a lepe akcelerujici vozidla vam to muzou jednotky minut usetrit.
Každopádně si nemyslím že je nutné aby tam vlaky jezdily každých pár minut. Bohatě stačí jednou za hodinu ale důležité je aby byly rychlé..
Projíždět nejfrekventovanější zastávku na trati (Vrané), to je nápad hodný Nobelově ceny, myslím ze budete rád aby v kladiva za Jílové vůbec něco jezdilo, protože ten úsek je mrtvý (věštím podobný vývoj jako dnes větvy na Dobříš). Rozložení výhyben a vazeb na přípoje moc neumožňuje se vyhnout stání v Jílovém nebo Týnci (I když ty se mají po změnách na 221 měnit, takže uvidíme) Zbytek radši nekomentovat :-).
Pomalé spoje by tam zastavovaly ale zrychlené ne. Pro někoho kdo jezdí denně do práce do centra Prahy z obůasti Davle až Týnce je zastávka ve Vraném jen zdržení. Kdyby polovina vlaků končila v Davli a zastavovala všude a druhá zastavovala právě v Praze a pak až v Davli a pak dál tak to trať perfektně zvedne a dojezdové časy by se daly výrazně zkrátit a vlak by pak konkuroval autům i autobusům kterým dnes konkuruje už i pěší chůze a kolo když jsou stále v kolonách 🙁
Trať zabije nakonec D3, kdy autobusy z Týnce a Jílového po ní budou rychlejší i přes ucpání u Prahy. Stejně jako větev na Dobříš neměla šanci proti autobusům po D4 i přes její ucpání.
Protože lidé ucpání zpravidla ignorují. Pravdou ovšem je, že pokud se investuje do dalších silnic a odkládá se zrychlení a zkapacitnění kolejí, vlak zákonitě zajde, se všemi důsledky do ještě většího ucpání, smradu… Krásně je to vidět na již dnes omezovaných tratích. Naprostá neochota k byť jen menším úpravám.
A co chcete na posazavskem Pacifiku upravovat? Vždyť tam od Jarova dál nemate pro druhou kolej misto. To chcete rozšířit tunely a strilet skály, nebo co? 🙂 Po Davli to trochu funguje jako příměsto a jízdní doba je víceméně dostatečná. Od Davle po Krhanice je to turistika, chataři a par lidi, kteří nechtějí jet busem nebo autem. Od Krhanic do Čerčan je to místní doprava a trochu návoz k vlakům do Prahy
Nic vic tam nikdo nevymyslí.
Trať zabil především přechod z uhlí na zemní plyn. Přikažte lidem topit v bytovkách uhlím jako za první republiky, přikažte osvětlení svítíplynem a uhlí se bude vozit jako dřív.
Z Jílového je to k nádraží 2 km daleko a „jenom“ nějakých 100 metrů převýšení. To je 30podlažní dům.
Tu trať nic nezabilo, viz můj příspěvek pro Františka. Ta trat ma budoucnost, ale ma 3 úseky, který každý funguje jinak. A tak to platí i pro cestující, je naproste minimum lidi, kteri by po te tratí jezdili v rámci všech 3 úseku, většina lidí ji využívá jen v jenom z nic a cast lid i ve 2 z nich a to jsou turisté a chataři a nebo lide preferujici vlaky a ti čas úplně nehoní. Jedine co by melo smysl, by bylo zvážit na sazavske vetvi vybudovat zastavku Mechenice a lávku k ni, čímž by se zahustila nabídka vlaku… Číst vice »
Je snad jasné, že trať do Dobříše není pro cestující jedoucí celou trasu, ale zejména pro obsluhu vesnic na trase, kam pomalu ani silnice nevedou…
Jen škoda, že ty vesnice ta trať celkem míjí…. btw: do které vesnice na té trati, která má zastávku vlaku, nevede silnice?
Ano, a tudíž konkurencí nebyly autobusy po D4 (resp. ty tam byly odjakživa), ale rozvoj autobusových linek v oblasti mezi Čisovicemi a Malou Hrašticí.
Od SŽ nebylo moc prozíravé zrušit dopravnu v Krhanicích.
To daeko delsi dojizdeni neni nejakymi kruhaci, to je zanedbatelne zdrzeni, ale mnozstvim aut. Taky do tech mist jezdim za rodici, takze ten vyoj provozu tam dobre znam.
Krůháče jsou hlavním důvodem. Když někde roste množství aut tak se mají silnice rozšířit, odstranit bariéry v podobě přechodů, semaforů a kruháčů tak aby auta mohla jet v kuse bez zpomalování a zastavování. Krůháče tam způsobily apokalypsu a místo zlepšení se to tam jen ucpalo auty co najíždějí ze stran. Katastrofa je že tam dávno po revoluci silnici nerozšířily na čtyři pruhy od Kačerova až po Jesenici. Nouzové řešení je Vestecká spojka se čtyřmi pruhy ale ta se stále nestaví. Prostě hrůza a děs a bez helikoptéry nedostupná oblast 🙁
Jistě, sveďte důsledky svého pohodlí na kruhové objezdy. Zatím s rozšiřováním silnic aut akorát přibývá, cpou se všude a jsou s tím problémy. Kolony se tvoří i na dálnicích, široko daleko „kruháč“ žádný. Navrhovat zboření celých částí vesnic pro další auta je zhůvěřilost. Když už „musíte“ takto hromadně všichni dojíždět, zkuste si pro směr do Prahy raději prosadit kolejovou trasu.
Stačí porušit zbztečný tratě a místo nich mít silnice.
A ona tam nějaká kolejová trasa je? A jak byste ji chtěl dostat do těch obcí bez bolení celých části vesnic?
A víte o tom že jakby nebylo není jen jedná silnice takže křižovatky stejně zpomalí provoz protože jinak to nejde
Jako nepochopím proč když je byla v 90 letech silnice s 90 km/h mimo obec s dobrou průjezdností tak tam někdo dovolil stavbu jedné haly vedle druhé s jedním sjezdem vedle druhého a zpomalení na 50 km/h. Do těchto průmyslových zón měli ze silnice udělat jediný sjezd a pak zóny obsloužit místními silnicemi po kterých by se jezdilo z firmy do firmy bez najíždění na hlavní silnici. Ten samý průšvih je Kutnohorská od Stěrbohol po Říčany!
No, hlavně měli u těch hal nechat/zřídit vlečky. Kutnohorská, kde taková i byla, a teď se zásobuje výhradně kamiony, je odstrašující příklad za všechny.
Kriste, vy si nedate pokoj, chapete jak funguje zeleznicni doprava s jednotlivymi vozy? Kolik stoji provoz vlecky? Z ceho by se zaplatila, kdyz by na ni projeli 2 vozy za tyden? Jak dlouho jednotlive vozy jedou mezi 2 krajskymi mesty a kolik to stoji? Kolik stoji prekladani mezi vozy a kamionem, protoze nikdy nebude vlecka vsude? Ze jediny smysluplny zeleznicni prejezd do Nemecka je pres Decin, coz treba pro Plzen je dost k nicemu, pokud se nejedna o ucelene vlaky?
S těmi sjezdy souhlas, v některých místech by se tam paralelní obslužka pro ty areály kolem hodila. Bylo by to pohodlnější a zejména bezpečnější.
Ale myslet si, že by se tam tak jako tak neposkakovalo v kolonách díky velkému nárůstu počtu aut je iluze. Na 102 údolím Vltavy se nic takového nestalo, protože na ty haly tam není místo, a ucpává se taky o dost víc, protože po ní chce jet mnohem víc aut… A to i když tam zrovna není žádnej úsek se střídavým provozem kvůli opravám.
Protože tak funguje svět že ještě 30 let zpátky bylo nás na světě 6 miliard teď je 8
A skutečně by Vestecká Spojka pomohla? Jezdily byste každý den místo na víkend, to zní jako dopravní indukce.
Pokud by byla lepší trať, tak se zdá, že ne. Ale i tak – proč ty vlaky nevyužijí a nadávají na problémy na silnici…
Protože vlak nevjede všude ?
Vy jste si zjevně nevšiml jednoho podstatného detailu. Ta trať je jednokolejná. A vlaky opačných směrů se míjejí jak? V tunelu?
Borecký po volbách pravděpodobně skončí a mělo by to řešit až nové zastupitelstvo. Krok mi přijde protiprávní podobně jako kdyby Zeman nyní jmenoval předsedu Ústavního soudu.
Po roce 2024 nesmí být uzavírány takové výkony bez soutěže. Je naopak povinností současného vedení dělat všechny kroky k tomu, aby soutěž proběhla. Vaše přirovnání je naprosto mimo.
Výjimka: Přímé zadání od 2025 na 14 let viz https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:502155-2022:TEXT:DE:HTML&src=0
Že jde o Direkt Vergabe tvrdí webovka spnv-deutschlande (at) de … já si nejsem jistý.
Spíše by mě zajímalo, jestli lze soutěžit na delší dobu než 15 let.
Díky
Nelze.
Díky
A zas nedodržel slib..
Kdo měl vsazeno na méně než týden?
Asi všichni 🙁 .
Pasažérská lokotka se zase vydala na kolejky SŽDC? 😆🤦🤷
A v nějakém jiném tématu budeš brblat, že politici myslej jen v horizontu jednoho volebního období, že?
Krajské volby jsou za necelé dva roky, to se ještě dá stihnout spousta práce. Doufám, že pan Borecký bude pokračovat a v rámci voleb se o to pravděpodobně posnažím 🙂
Se jmenováním ústavních činitelů do nějakého zásobníku (proč ne rovnou bezedného??) se to skutečně nedá srovnat.
Tak to trestní oznámení podejte!
Že Borecký v říjnu 2024 přijde o mandát a tudíž své pravomoce nesmí využívat v ledu 2023.
Vy byste také měl přestat chodit do práce 18 mesíců před nástupem do důchodu.
Tady bych viděl že na 10 let to bude asi nezajímavé, 80 jednotek po více jak 100 milionech a objednávka za 2 miliard ročně je strašný. 15 minimálně ale spíše 20 a i tak mi to na první pohled nevychází.
Však to má být na 15 roků, je to v článku.
Podstatné bude, aby byli smlouvy s dopravci uzavřené tři roky před vyjetím, aby měli výrobci dostatek času na výrobu.