Soutěž na trolejbusy v Ostravě řeší antimonopolní úřad, ve hře je opět ukrajinský Bogdan
Parciální trolejbus Ekova Electron 12T. Foto: Ekova
Dopravní podnik Ostrava stále nemůže uzavřít zakázku na dodávku 12 parciálních trolejbusů, kterou vypsal už loni v červenci. Zatímco většina
Mě udivuje transparentnost VŘ v České Republice. Tak chceme soutěžit? Nebo jen předávat kšefty kamarádům?
Nebyl účel veřejné obchodní soutěže trochu jiný, než jak jej známe?
Proč DPO mlčí a nedalo vyjádření?
Však ono to je jedno, stejně to zaplatíme my, z našich daní….
„DPO nastavil podmínky soutěže tak, že se nemohla přihlásit ani jeho vlastní společnost Ekova Electric.“
To je přece nad míru jasné, kdo to kdy viděl, aby si „odměny“ (úplatky) za uzavření kontraktu platili sami sobě? 😀 😀 😀
A jakýpak je tentokrát důvod snahy DPO vyloučit konkurenci stůj co stůj? K Úohsu přece nejde jen tak někdo z legrace. V minulém tendru DPO to měla být desetinná čárka, a třebaže si DPO mohl nechat podat vysvětlení (jak to už v minulosti při jiných příležitostech udělal!), rozhodl v neprospěch Stadleru bez pardonu. Tady to bude asi stejný princip, vyloučit konkurenci za každou cenu a brát dražší nabídku. Takto by se žádný rozumný hospodář nechoval. A docela mě děsí, že je velkým médiím úplně jedno, jak se hází stovky milionů komínem.
Rozumný hospodář by klidně dražší nabídku vzal, jenže v dnešních podmínkách, kvůli byrokracii nemůže. Já si taky radši připlatím za něco z koncernu VW než indickou Mahindru. Stejně je to s Škoda vs. Bogdan…
Ne vždy dražší znamená lepší.
Připlatit za koncern :-))) spíš přeplatit za nic koncernu ne? A k těm trolejbusům – karoserie může být od kohokoliv, aby splnila požadavky a elektrovýzbroj asi umí, pokud s tím není problém na Ukrajině v daleko horších podmínkách, rozhodně nebude problém ani v Ostravě.
Jen bych dodal, že jsem před týdnem jel trolejbusem od běloruskýho Belkommunmashu a ani o něm bych neřekl, že je to něco pod úroveň.
V Opavě Škoda nezlevnila, první várka 32Tr byly parciály, druhá ne!!
Krapet ale zlevnila, do některých měst totiž dodávala klasiky ještě dráže.
Nevím, jak firma zastupující Bogdan může o ceně licitovat, nicméně když občas někde čtu o cenách na Ukrajině a srovnám s nabídkou pro Opavu, jasně zkkoušeli, kam až se dá cena v ČR vyhnat a přestřelili až nad cenu konkurence…
Jenže nemůžete brát trolejbusy pro Ukrajinu a trolejbusy pro ČR, když jsou tu naprosto odlišné požadavky na požární bezpečnost apod. Navíc v ceně pro Opavu jaksi musely být započteny i náklady na schválení, protože ten tbus v ČR schválen není.
Bogdan kdysi jezdil zkusebni jizdy v Ostrave, takze by mel byt v CR schvalen.
Víme na co konkrétního si stěžovatel stěžoval?
Víme, ale nemůžeme říct 🙂
Naznačit ale můžeme – nešlo o technické ani finanční nesplnění něčeho. Šlo o to, že něco mělo být ověřená kopie nebo originál nebo elektronickou formou s elektronickým podpisem a zadavateli se to nelíbilo ve formě prosté kopie.
Přitom „se ví“, že v jiných VŘ v ČR u tohoto konkrétního papíru prostá kopie nevadí.
Je schválen v ČR.
Pan N. se pustil do velké hry, přeji mu sice v tomto úspěch, ale obávám se, že Škodovka mu ukáže, že si se sebou nenechá zahrávat a tohle je jejich píseček.
Jo, to se může stát. Ale bacha, pan N. není žádné ořezávátko.
Ovšem horší to bude mít Národní výrobce aktuálně v jiném trolejbusovém městě, kde se (podle hospodských drbů) po rozlepení obálek zjevilo následující pořadí :
1. zahraniční kastle s osvědčenou českou výzbrojí
2. tuzemská kastle s nečekanou českou výzbrojí
3. zahraniční kastle s jedinou správnou českou výzbrojí.
Eliminovat 2 soupeře dá víc práce než jednoho.