Soutěž na dopravce z Prahy na západ se protahuje, ministerstvo prodloužilo termín o pět měsíců
Souprava InterJet. Foto: České dráhy
Důvodem prodloužení termínu pro podání nabídek je změna požadavků na dodání náhrady za zničený vůz.
Jsem úplně blbej, nebo jde o to, že když bude poničen (zdemolován) klimatizovaný, tlakotěsný vůz na 200 km/h, bude tam 30 měsíců jezdit B249? Né, že by to nebylo zvykem už dnes (prakticky vždy a všude), ale myslel jsem, že ten kdo toto vysoutěží bude mít nějakou zálohu, tedy bude to solidní, důvěryhodný dopravce. Né zase hochštaplér…to ať to dají rovnou panu štěnici….
Off topic: Neví někdo, jak je to se zakázkou na Mnichov? Ta měla být hotová snad v březnu někdy, ne?
Mě by hlavně zajímalo, zda změna dopravce neohrozí integraci expresů do IDMP, hrabat se do Plzně courákem, nebo jet zažloutlou špínou fakt nechci.
IDPK pochopitelně, překlep
Štěnice z Brna snad ne.
Může mi někdo vysvětlit ten požadavek na rychlost min. 200 km/h? Vždyť je to zjevná likvidace konkurence na trati kde je pár úseků na 130 km/h a v nejbližších 50-100 letech (v období „již brzy“) se to nezmění? Přitom samotný dopředu naplánovaný vítěz má s touto podmínkou neskutečné problémy? Co na to náš slavný bijce cizáckých stavebních firem ÚOHS?
Asi jako požadovat 160 km/h u řady 350.
Lokomotiva 350, je stavěná na 160 přímo od výrobce???
Ano, ale než touto rychlostí začala jezdit, tak se změnily normy (chyběly tlumiče vrtivých pohybů podvozku, brzdicí procento bylo vlivem nezapočitatelné elektrodynamické brzdy nedostatečné a možná byly i další nedostatky), takže se stejně před tím, než začala jezdit touto rychlostí, musela upravovat.
Jistě, sice to trvalo snad 1/4 století, než začala 160 jezdit, ale opravdu je potřeba myslet kousek dopředu.
Zakoupením pro 180 km/h se nic neušetří proti lokomotivě na na 200 km/h. Stoosmdesát by se mohlo jezdit už napřesrok na koridoru z Prahy do Budějic, takže to není vůbec přehnaný požadavek.
Pan ministr si přeje jezdit rychlostí 200 km/h, tak jeho podřízení to museli napsat do zadávací dokumentace. Co na tom, že 200 km/h je jen v Ejpovickém tunelu a vlak se na tu rychlost sotva rozjede (pokud vůbec) a už musí zase brzdit. A jinde 200 km/h hodně dlouho nebude. Vozidla to prodraží, ale na to MD asi má finance.
Vlak se tam nerozjede ani na 150.
RegioPanter v tunelu 160 km/h běžné jezdí.
Vida, ještě před pár týdny se nadávalo na Kupku, že pro vylepšení železnice vůbec nic nedělá. Když udělá, tak je to zase špatně.
Není tu prosím někdo, kdo má dobře načtenou zadávací dokumentaci k zakázce a věděl by, jak je to tedy se stářím vozidel? Opravdu jsou potřeba jen nová vozidla a tudíž třeba Interjety jsou ze hry? Teď úplně nemám čas ji podrobně pročítat.
Ano, Interjety jsou ze hry. Musí jít o úplně nová vozidla s maximálně 9 měsíčním zkušebním provozem na jiných linkách.
Jen mě ještě zaujaly ty „výchozí náklady“. To znamená, že dopravce kromě platby za km dostane na začátku ještě jiný balík peněz na rozjezd?
Může to být. Vozidla jsou za 10 mld., úroky za dobu kontraktu 5 mld. = pokud má objednatel k dsipozici peníze může si spočítat kolik přisype na začátku navíc. Pravděpodobně za budoucí snížení odpisů, že je tím předfinacuje. Mohla by to být taková pomoc předvybranému garážovému dopravci, kterému nikdo tolik nepůjčí, ale takto se hezky zabalí.
„předvybranému garážovému dopravci“
To je ten, co provozuje staré naftové škopky okolo Prahy? Garážovka obvykle nedělá miliardové obraty….
Garážovka je tady vše….stačí se podívat na nasazování vozů do řazení vlaků ….podívejte se na zdopravy.cz o pár článků výše, jak má vypadat moderní dopravce a jeho údržba vozidel: https://zdopravy.cz/obrazem-zeleznicni-depo-jako-pit-stop-ma-vlastni-3d-tisk-dilu-a-sklad-jen-jako-obyvak-205613/
To rozhodně král B249 a věčně nefunkčních dveří není a dlouho nebude!!!!!
já bych v tom například viděl inflační doložku.
Tohle je top linka – slušné vozy, rychlost, takt. Ještě kdyby se 20 let neopravoval úsek Beroun-Praha. Nové vozy by byly třeba v rychlíku na Budějice-Brno. To je fakt retro zážitek.
Tedy top-liínka to mne pobavilo. Já za top linku, ať jako dopravce, nebo jako cestující beru to, že a) jízdní řád bude stabilní, a reálný a b) bude schopnost jej dodržovat. Zvláště tou stabilitou to v reálu bude top shit. Vezměme to popořádku a od Prahy: 1.) most na Výtoni – kam ty vlaky budou v reálu jezdit v Praze v roce 2027 neví ani Bůh, natož MD a SŽ. Na hlavní? Mimo Smíchov? Na Smíchov? Bože nedej do Radotína, když je tam nové nádraží a Praha to vlastně je?…. Jak to bude, kdyby se zázrakem SŽ podařilo spustit investici… Číst vice »
Chtěl bych žít v časovém pásmu ministerstva dopravy. Děťátko nám kňourá a tak mu to prodloužíme. O kolik taťko? Tak třeba o pět měsíců mamko…
Nevadí stejnak to vyhraje RJ a bude klid pak 😀
Regiojet? Lokomotivy a vozy na 200km/h?
To chci vidět! 😄
A ještě nové 🤣
Kolik má maximálku Sirius?
160
Zatím.
Siriusi jsou vyrobeni snad 2 ks. S tím výběrko nedáte.
Zatím.
Lokomotivy na 200km/h dostane a vozy na 200km/h (hnusně vypadající) má 🙃
Ale i ty vozy mají být nové.
Lokomotivy:
https://seznam-autobusu.cz/seznam?iddopravce=9113&ntyp=Vectron&znacka=Siemens&trakce=elektrick%C3%A1+lokomotiva
Ale vy jste si chtěl vlastně kopnout do dopravce, že si neumí lokomotivy sám vyrobit.
Juro, já si do nikeho kopat nepotřebuju. 😄
Včil mě napadá, že by RJ mohl do této soutěže jít se stejnými vlaky, které má objednany na trasu Praha – Havl. Brod – Brno. Pesa Dart (Evo). Ty jsou na 200km/h a budou nové. Teda, jestli to výrobce stihne.
S Dartem dojede na Rudu? Minimálně ještě pár let bude muset být souprava klasické stavby. Nebo BEMU
Jakoby snad RegioJetu vadilo nasazovat vozidla nesplňující podmínky…
Jakoby se to ČD nikdy stát nemohlo, že nedodržely řazení.
Jakoby pořád….
Spíš by mě zajímalo, jak hodlá RJ zajistit výhradní provoz ETCS.
Přesně tohle se tvrdilo o soutěži v JMK, že se to dělá pro „žlutého“ na míru. Zaklínali se snad i vlastní matkou, že mají pravdu a vědí to předem.
Neví někdo,který dopravce požádal o prodloužení doby na náhradu nového vagónu za zničeny?
Můžete hádat třikrát. Komupak asi vyhovuje protažení statusu quo o pár měsíců
KŽC?
Je na nic, že v tom balíku nejsou i expresy na Mnichov, kdy by pak veškeré dálkové vlaky z Plzně na Prahu byli pod jedním dopravcem. Dnes, když má zpoždění vlak z Mnichova, skočí člověk bez řešení jakýchkoli problémů do rychlíku a dojede o půl hodiny později. Pokud bude na každém vlaku jiný dopravce, tak buď za cenu vracení a nákupu jiné jízdenky (na poslední chvíli mnohem dražší), nebo si preventivně kupovat předražený one ticket a nebo prostě jak tydýt čekat. A ještě by mě zajímalo, jak je řešen prodej návazných mezinárodních jízdenek. Dnes si člověk koupí za pár stovek… Číst vice »
Na minimum věci z tohoto výplodů má vliv dopravce. Klidně ať každou linku jezdí někdo jiny. Jednotná dráha tu byla a přípoje zcela běžné ujížděly. Koupi lístků řeší one tisket a do letadla i busu to zvládne téměř kdokoli koupit levněji i jednotlivé .
Myslim, ze nekdo, kdo lidem k cestovani doporucuje one ticket, by mel misto chytrych rad radeji mlcet.
Já neříkám, že má. Ale řeší toto objednavatel ? Ne, radši vyženeme cestující z mezinárodní dopravy zrovna v době, kdy zažívá velký boom.
Jasně že nepůjde. Takže pěkně rozdělené jízdenky, a když to ujede, tak smůla. Nedávno se ČD připojili k Agreement on Journey Continuation, takže by s ostatními (zahraničními) dopravci v AJC měli uznávat i rozdělené jízdenky v případě ujetí přípoje. To se hodí zvlášť když to jinak ani nejde koupit, třeba do Francie nebo Itálie. Žádný jiný český dopravce to (zatím?) neuznává. Alespoň RJ a LE uznávají Interrail, jiní dopravci ani to ne.
Já bych řekl, že těm soukromým dopravcům je to jedno. Do zahraničí jezdí za globální cenu, a těch pár mezinárodních cestujících s ujetým připojem jim nestojí za tu byrokracii s tím spojenou
Ano, kašlu na dopravce, kteří neakceptují Interrail. Pokud nechcete být součástí evropského železničního systému, neměli byste mít vůbec dovoleno provozovat vlaky. Dívám se na vás, Flixtrain atd.
Dopravce osobáku nepočkal na rychlík a může za to soukromník, protože provozuje rychlík. Aha.
Pro vysvětlení: Ten osobák stál u peronu, ještě když jsem vystupoval z rychlíku. Když jsem vyběhl z podchodu, tak jsem uviděl koncová světla mizejícího přípoje.
Pokud se někdo hodlá záměrně chovat k cestujícím takto, tak by asi na dráze pracovat neměl, vyhání lidi.
Jestliže vozidla musí být nová, tak zánovní Interjet tedy nevyhovuje? Škoda.
Mě spíše zaráží základní parametr nejméně 200 km/h – jako by někde na těch tratích bylo reálné té rychlosti do roku 2042 dosáhnout, při nastavené dopravní politice – v kontrastu k minimální hodnotící „váze“ třeba přepravy kol či rozteče sedadel…
Jedině Berounský tunel, ale ten beztak nebude hotový.
Ejpovický tunel – již brzy 😀
Tam nemá cenu se rozjíždět ani na 160.
Na druhou stranu dokud k tomu budeme přistupovat tak, že vozidla na 200 nejsou potřeba, protože nejsou tratě, a tratě nejsou potřeba, protože nejsou vozidla, tak se nikam neposuneme.
Je to kontrakt na 15 let od roku 2027, přijde mi správně udělat trochu future-proof řešení než betonovat současný stav.
Co nám tím chtěl František sdělit, tou současnou dopravní politikou; že požadovat vozidla využitelná i v budoucnu je špatně?
PS: Obhájce 810 argumentuje roztečí sedadel. rofl!
To bych spíš chápal coby jakýsi zástupný ukazatel „celkové technické úrovně“ vozu.