Soutěž na dalších téměř devět kilometrů D55 vyhrála Skanska, stavět se začne v srpnu

Vizualizace D55 u Moravského Písku. Foto: ŘSDVizualizace D55 u Moravského Písku. Foto: ŘSD

Řidiči by po nové dálnici měli začít jezdit v roce 2024.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gejza

Asi se mnou nebudete souhlasit, ale pro mě je tento úsek D55 jedním z nejzbytnějších na dálniční síti. Od Hodonína po UH jsou na I/55 intenzity pod 10 tis. aut/24 h. Značná část z toho místní doprava. Jestli se to postaví celé alespoň k Rohatci, převezme to sice nákladní tranzit, ale dovedl bych si představit funkční dopravní systém i bez této dálnice. Nestačilo by to v této trase v polovičním profilu, nebo vystřídaném třípruhu?

Bohdan

Myslim, ze ten usek uzitecny bude, ale byl by vic uzitecny, kdyby se spojeni Brno-Viden realizovalo pres Breclav – doprava z Vidne smer Polsko by se tak sla pres Breclav rovnou po D55 na sever a vyhnula by se Brnu a okoli. Z konce rakouske A5 je to na D2 vzdusnou carou cca 22 km, na konce D52 je to skoro o pulku dal a jeste to stahuje dopravu k Brnu, i kdyz tam nepotrebuje.

Vladimir

Ono to tak i dopadne, tech par km si nakladaci dojedou po jednickach a vezmou to nahoru k Polskym hranicich.

Vladimir

Az se toto dilo dokonci zase se rapidne odhledci Brnu, ktere je dnes dost pretizene, stejne jako nevyhovujici spojnici Olomouc – Vyskov. Jsem rad ue se stavi i po mensich usecich, protoze jinak by trvala vystavba jeste dele.

Josef

Dobrý den. Podle mě je úplná škoda , nechat stavět firmu s cizím vlastníkem. Peníze, které přišly z EU, zase pošleme do Německa a Francie. Kdyby tu dálnici dělaly německé fimy systémem jako doma , tak máme kvalitnější dálnice a levnější. Ale zase by nezbylo na provize. Asi je to takhle dobře. / Teda pro někoho /

FRX

Stavět dálnice po devìti kilometrech ? Není to trochu moc ? Nebylo by lépe stavět dælnice po kilometru a každý pruh zvlæšť ? Pak by se občanské iniciativy a neziskuchtivé spolky mohly daleko lëpe vyjadřovat……

Jirka-H20

Horší je, že až to dovedou do toho Moravského Písku, tak se stále budou dohadovat, jak pokračovat dál k Rohatci. Z dané oblasti se stane peklo. Asi podobné, jako dneska u Přerova. Lidi ve Strážnici se z toho…

Petr

Nejhorší na tom po dokončení bude Moravský Písek, před kterým bude vyústění. Nevím, proč nedokončují zároveň úsek, kde dálnice vyústí mezi Moravským Pískem -Kolonií a Bzencem. Tam už by se doprava rozbila, něco by zamířilo na Veselí nad Moravou (kudy většina tranzitu jezdí už dnes), něco opravdu na tu Strážnici, něco na Kyjov. Pokračování k Rohatci je žádoucí, ale obávám se, že kvůli ekoteroristům v nedohlednu. Přitom při trati je poměrně volno a dálnice by mohla běžet souběžně. Snad budoucí neutěšená situace v Písku, Strážnici, ale i Spytihněvi a Napajedlích bude tlačit na co nejrychlejší dokončení všech úseků. I když… Číst vice »

Michael

Úsek v Napajedlech taky bude citelne chybět, z obou stran bude dálnice hotová dřív…

Bagoun

Proč je zabraný pruh na I/50 i v době, kdy se u Starého Města nikdo nevrtá v hlíně na D55? Naprosto zbytečná objížka na frekfentovaném tahu, stačilo snížit rychlost kvůli těm dvěma Tatrám co se tam občas motají.

Lukas

Na objížďce přes SM je navíc semafor, který vytváří úplně zbytečné dlouhé kolony od Brna. To opravdu vymyslel borec a jestli má být objížďka po celou dobu výstavby D55 tj. několik let tak potěškoště. Přece si vozidla stavby nebudou zajíždět po existující účelové komunikaci ať si jezdí jiní.