Soutěž na autobusové dopravce v Praze stojí, napadla ji firma bývalého manažera BusLine.
Autobus Solaris Urbino společnosti ČSAD Střední Čechy v nových standardech PID. Autor: ROPID
Pražští radní schválili tento týden plán na uzavření smluv v celkem jedenácti oblastech na okrajích Prahy na provoz autobusů v
V článku mi chybí docela dost podstatných informací. Třeba na kolik let mají být ty smlouvy uzavřeny. Anebo co znamenají ty sumy uvedené u jednotlivých dopravců – to je roční dotace, anebo suma za celou dobu platnosti smlouvy?
Co hodlá ČSAD Střední Čechy nasadit na vyhrané městské linky? Pokud dobře počítám, provozují jen 10 třídveřových autobusů standardní délky, z toho více než půlku na MHD Kralupy nad Vltavou. Nehodlají snad stáhnout vozy právě odsud, to bychom se pak žádného zlepšení nedočkali, ba naopak. Další tři vozy Solaris Urbino 12M III také nejsou žádná výhra, za mě jsou starší Citara určitě lepší variantou. Není mi známo, zda ČSAD SČ očekávají dodávku adekvátních vozů do městského provozu, takže budou nasazovat dvoudveřové autobusy? Bude tak mít pan Hrubeš o čem psát?
Požadavek těchto výběrových řízení je fungl nové autobusy, tak si to přeberte sám.
Zajímalo by mě, jaký génius vymýšlel ten zákon, že se každý může v podstatě odvolávat, jak chce. A dokonce třeba nemusí ani sám podat nabídku, tuším.
to není dané zákazem … ale jaksi podstatou demokratického režimu.
To je zákon o VŘ. Jiná věc jest, že nikdo nenutí zatím dělat VŘ, stačila by tržní konzultace („rozstřel“), který se takto napadnout nedá 😉
About me? ? To je ten novy e-shop s tou uzasnou reklamou ? 😀 ….Jsem si jisty, ze si je zacne spousta lidi plest 😀
Ne, ten e-shop je about you. A nemyslím si, málokdo řeší co je to za dopravce a ti co to řeší, tak zase asi moc neví o nějakém svou you, každopádně pár blbů se asi najde, jako u všeho 😀
Ten dopravce jezdí v Praze už 10 let.
Jinak souhlasím, že si lepší název vybrat nemohli 😀 Ale byla to taková ta předzaložená firma, na rychlo zřízená, tak asi nad názvem nepřemýšleli.
A vypadá to, že ani ten novej hošan, co to koupil od toho předchozího, se nehrne do nějakého rebrandingu. Respektive vlastní to prostřednictvím firmy s podobným, ještě o trochu podivnějším rádobysvětáckým názvem.
Jan Sůra: Jsou někde dostupné trasy linek?
https://pid.cz/jizdni-rady-podle-linek/autobusy-mestske/
Najděte mi tam linku 171 to jsem na vás zvědavej.
Někde na webu Prahy je zadání VŘ s podrobnými trasami.
Svazek 3 jsou linky 146 a 155, nikoli 143. Svazek 11 jsou linky 163, 208, 209, 211 a 264 (v článku chybí 211).
Také mě tam ta „143“ překvapila, resp. „neseděla“ …
Aspoň že konečně končí nejhorší dopravce v Praze – J. Štěpánek
A jaké pražské linky (MHD) teď obsazoval?
Linku 110 a školní 257
Díky za informaci.
Já vím o lince 110 s dodržováním kvality má trvale potíže, zpoždění, stav vozidel, informační systém…
Pane Ondřeji, zpoždění na lince 110 je způsobeno kongescí a negativním vlivem IAD (vizte mapu: https://ropid.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=e7b90000010d41fcb796dba91ba85cef&fbclid=IwAR3BSwRUXcsgK8jJEAl_Xm7dkWxQKPN6tEXHjgyE9jvFlj4W-rmft5Vl8To), jedná se tedy ze strany dopravce o neovlivnitelný faktor. Co se týče špatného technického stavu vozidel, nepřipadá mi, že by dopravce zanedbával údržbu vozidel, můžete, prosím, specifikovat? Ohledně informačního systému nevím přesně, co máte na mysli. Opět Vás tedy poprosím o konkretizování, chybí Vám snad ve vozidlech dopravce LCD obrazovky?
No o stavu vozů Štěpánka, kdy například u některých vozů B951E při jízdě vidíte přes podlahu až na silnici. Ohledně informačního systému. Je naprosto normální, že nehlásí, vnitřní tablo ukazuje pouze číslo linky, čas je posunut jak se zlíbí, tedy pokud ukazuje vůbec.
Takovou zkušenost s technickým stavem vozidel nemám. Bavíme-li se navíc o některých vozech typu B951E.1713, je ve skutečnosti myšlen jen jediný vůz, jelikož dopravce provozuje celkem 2 vozidla tohoto typu. Co se týče informačního systému, vím o jednom vozidle dopravce, kde interní orientační panel zobrazuje pouze číslo linky. Správnost či absenci hlášení zastávek nemohu hodnotit, jelikož jsem ho již přestal vnímat. S posunutým časem jsem se setkal jen jednou a to u vozidla DPP, kdy byl čas posunut o hodinu zpátky.
Co teď předvádí About me na lince 203 to je taky dobrej cirkus
No, tak třeba tento týden má Arriva opět masivní výpadky (zřejmě dovolené, nemají lidi).
A nespletl jste se, není to jiná firma? Když se podívám ne jejich stránky, tak to jsou samá pozitiva.
Sacrebleu: papír a klávesnice snese všechno 🙂
Možná problém s nedostatkem personálu působí i množství výluk na železnici, pro které je třeba zajistit NAD, a tak asi jezdí všechno, „co má ruce a ŘP“, a někdy pak zkrátka něco z toho všeho stihnout nelze.
Na rozdíl od tří vyhraných dopravců ale alespoň neměl žádné výpadky spojů, naopak pro Arrivu jezdil…
Tak to je docela husté.Člověk který byl vyhozen tehdejším ředitelem DPCHJ se odvolává.Důkladnou kontrolu v jeho firmě!
a ted si predstavte, ze by vas odsoudili … treba za kradez.
a za to, ze byste se odvolal, by vám udelali taky dukladnou kontrolu.
Tak tohle není tento případ. To co předvádí tento člověk celou svojí kariéru je možná i na knihu.
Opět napadení tendru firmou provázanou s Bus Line, která se nepřihlásila a opět do všeho hodila vidle. Nerozumím tomu proč.
Takže se vyjasňuje: Neschopný manažer velké firmy se osamostatní a následně se hodlá ucházet bez potřebného kapitálu a technického zázemí o to, co jsou v kritických situacích sotva schopni zajistit velcí konkurenti s potřebnými zdroji a rezervami. Trochu mi Toms připomíná Fedorku a jeho anabázi v zajištění dopravní obslužnosti ve východní části Prahy bez jakýchkoli rezerv se starou vymlácenou nespolehlivou technikou (jeho spoje permanentně selhávaly). Fedorka se taky cukal, ale bonzovat na ÚOHS se neodvážil. Toms tímto fakticky sděluje: Když ne já, tak nikdo! Takové „podnikatele“ bych okamžitě vyřadil z jakékoli soutěže pro nekvalifikovanost.
V tendru uspěli i středně velké firmy jakou je ČSAD Polkost nebo About Me. Některé provozní soubory by zvládl i menší dopravce. Jsou zde nastaveny ve smlouvách standardy kvality. A relativně nízké ceny za km. Takže čistě teoreticky se může stát, že by při pořízení pouze 3 nových vozů nebyl schopen malý dopravce bez množstevní slevy na nové vozy nabídnout takto nízkou cenu za km. Ale přece proto nebudeme zvedat ceny nebo rušit standardy kvality.
Neřekl, bych, že About Me či Stenbus jsou středně velké firmy – podle počtu vozidel a řidičů to jsou stále firmy malé. Středně velká firma je ČSAD Střední Čechy. ČSAD Polkost je někdy na hranici malé a středně velké firmy. Jediná velká firma je ARRIVA City.
Tedy já za středně velkou firmu považuji dopravce který provozuje kolem jednoho sta vozidel… A za malou firmu lze považovat dopravce cca do třiceti vozidel.
Takže se dá říci, že i když stěžovatel tvrdí, že v tendru v Praze neměla šanci uspět malá firma, tak nemluví pravdu.
Slušně řečeno stěžovatel lže, jak když tiskne. Bus-line byla žábou na prameni v ÚK dlouho a Toms to má na svědomí. Řízení nerozumí, zato peníze miluje, hlavně když je plné koryto.
Dekujeme za stanoveni norem na velikost firmy a ted si rekneme na rovinu velke firmy typu ariva jsou ve vysledku stejne efektivni jako stat, jsou plne byrokracie nesmyslnych predpisu pravidel narizeni a odboru. Takze stenbus a polkost muzou nabidnout mozna i vice diky sve pruznosti😉
Mýlíte se, byrokracie a neefektivnost jsou výhradně atributy nekompetentního řízení, nikoli velikosti podniku. Na velkém složitěji strukturovaném podniku se to pouze snáze a rychleji projeví. Kdo nerozumí systémovému řízení, nemá na pozici ředitele nic ředit, natož na pozici řiditele nic řídit.
S porovnáním ČSAD a Arrivy bych nesouhlasil. Arriva má aktuálně provozních 224 vozů co se týče provozu PID. ČSAD provozních 181 po dodání 30 Crosswayů v zimě a na jaře, tak počty budou zcela vyrovnaný.
Otázkou je, kdo bude ten navýšený počet vozů řídit, když se platy řidičů v jmenovaných společnostech začínají zásadně rozcházet.