Soumrak čtyřmotorových letadel. Lufthansa jich vyřadí 18 včetně A380

Lufthansa a její Airbus A340-600. Foto: LufthansaLufthansa a její Airbus A340-600. Foto: Lufthansa

Krize v letecké dopravě urychluje konec největších osobních letadel se čtyřmi motory. Po nedávném vyřazení letounů Boeing 747 z flotily

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymus

Germanwings krachla. 1300 zamestnancu asi nenajde praci najinych mistech v Lufthanse.

jjjj

To ze lze letadla predelat na nemocnice, je jen chorobomyslny vyplod fantazie par hipiku.
Nejenom ze letadla jsou proto naprosto nevhodna (at uz hygienicky, technicky) jako bonus by to stalo naprostej nesmysl.
To uz je lepsi postavit polni nemocnici nekde, 2x levnejsi a bez omezeni.

Tyto clanky jsou vlhou predstavou nekterych jedincu ktery nemaji poneti o cem mluvi.

PatriK

Osobně mi je celkem fuk, co s nepotřebnými letadly provedou, přišlo mi to ale jako zajímavá informace…
„Podle skupiny britských lékařů a technologických a leteckých expertů lze potřebnou úpravu letadel provést v řádu několika dní. Letouny jsou ideálním náhradním řešením jednotek intenzivní péče, míní skupina. Mají totiž systémy na dodávání kyslíku, mohou být hermeticky uzavřeny a vzduch v nich proudí laminárně, což omezuje šíření bakterií, podobně jako na operačních sálech. Jedno z letadel značky Airbus už se jako nemocnice osvědčilo.“

jjjj

to co je zde napsano, je jen pokus o senzaci. 99% letadel ma totiz stacionarni kyslikovy system jen v kokpitu pro piloty. Pro pasazery je pouzit chemicky vyvijec kysliku ktery dodava kyslik po omezenou dobu a krome vyvijece / generatoru zadne slozitejsi systemy na dodavani kysliku v letadle nejsou. Musi se tudiz vse zbytecne pridelavat. Letadla ktera predtim X let litala jsou take krasna lihen vsech ruznych bakterii a musi byt (pripadne by musela byt jeste mnohem vic) slozite a draze dezifnikovana. Pokud je potreba opravdu nemocnice na kazdem rohu, vyplati se postavit klasickou polni nemocnici za pomoci armady. Vyjde… Číst vice »

Mad_Majk

Smutný to konec jedné éry.. Nebylo ideálnějšího místa než podpalubí A340-600 u LH pro vstup do Mile High Clubu..

MPE

Smutný a nepříliš důstojný, ale bohužel nutný konec jedné slavné éry. V osobní dopravě už prostě po koroně nebude pro velké čtyřmotoráky uplatnění ( nebo jen v minimální míře).

Ondra

aby se pak všichni nedivili až zjistí, že není kapacita ve vzduchu nebo na letištích.

Já, kdo jiný

19 Jumbíků B 747 8 se to zatím naštěstí netýká.

Jeliman

Letěl jste někdy s LH Boeingem 747 někam dál? To je sadomasochismus.Několikrát na trase FRA-BOM a zpět a děkuji již nikdy. Otázkou je co tam na tento spoj nasadí

Mad_Majk

Letěl a v bublině nahoře je to naprostý luxus..to ticho a pocit soukromí je takřka k nezaplacení 🙂

Daloš

Ano, 2x Fra – Gig a spokojenost 🙂
Ovšem v business, jaké to je v Economy netuším. Narozdíl od aliance mě nalívali alkoholem už od nástupu 😂🤭

Karel Jezbera

Opět se ukazuje, že rozdíl mezi konspirací a realitou je již pouze v řádu několika desítek minut. Sám šéfredaktor v tomto článku píše, co jsem zmínil ve svém příspěvku k předchozímu článku a dostal jsem za to kupu mínusů. Kdy už konečně zdejší diskutující pochopí, že když o něčem mluvím, vím proč to říkám? Moje příspěvky jsou pro mnohé drsné, zdrcující, ale pravdivé. Spousta lidí má prostě klapky na očích.

Stony

A vy jste kdo? O jakem clanku clanku mluvite?

Ota Z.

pan Jazbera je věštec 😉

Karel Jezbera
Já, kdo jiný

Soumrak? To asi ne.
Lufthansa má 14 A 380 (-6), 17 A 340 600 (-7) a 13 B 747 400 (-4).
To spíš vidím na soumrak SMARTWINGS – CSA.

Y.K.

Tak přesně to je soumrak, ne? Den pomalu končí – typy pomalu končí.

Marek

Těch A340-600 je škoda. Krásný letadla. Vypadá to, že loňský vánoční výlet A340 byl zřejmě poslední.

Ondra

Přesně, já to stihl loni dva týdny před Vánoci, paradoxně na letu z Pekingu do Frankfurtu..