Soumrak čtyřmotorových letadel. Lufthansa jich vyřadí 18 včetně A380
Lufthansa a její Airbus A340-600. Foto: Lufthansa
Krize v letecké dopravě urychluje konec největších osobních letadel se čtyřmi motory. Po nedávném vyřazení letounů Boeing 747 z flotily
Germanwings krachla. 1300 zamestnancu asi nenajde praci najinych mistech v Lufthanse.
Nepotřebná letadla lze předělat na nemocnice… https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/uzemnene-flotily-technologie-zdravotnici-letectvi-koronavirus-jednotky-intenzivni-pece-experti-luzka.A200406_115833_eko-zahranicni_maz
To ze lze letadla predelat na nemocnice, je jen chorobomyslny vyplod fantazie par hipiku.
Nejenom ze letadla jsou proto naprosto nevhodna (at uz hygienicky, technicky) jako bonus by to stalo naprostej nesmysl.
To uz je lepsi postavit polni nemocnici nekde, 2x levnejsi a bez omezeni.
Tyto clanky jsou vlhou predstavou nekterych jedincu ktery nemaji poneti o cem mluvi.
Osobně mi je celkem fuk, co s nepotřebnými letadly provedou, přišlo mi to ale jako zajímavá informace…
„Podle skupiny britských lékařů a technologických a leteckých expertů lze potřebnou úpravu letadel provést v řádu několika dní. Letouny jsou ideálním náhradním řešením jednotek intenzivní péče, míní skupina. Mají totiž systémy na dodávání kyslíku, mohou být hermeticky uzavřeny a vzduch v nich proudí laminárně, což omezuje šíření bakterií, podobně jako na operačních sálech. Jedno z letadel značky Airbus už se jako nemocnice osvědčilo.“
to co je zde napsano, je jen pokus o senzaci. 99% letadel ma totiz stacionarni kyslikovy system jen v kokpitu pro piloty. Pro pasazery je pouzit chemicky vyvijec kysliku ktery dodava kyslik po omezenou dobu a krome vyvijece / generatoru zadne slozitejsi systemy na dodavani kysliku v letadle nejsou. Musi se tudiz vse zbytecne pridelavat. Letadla ktera predtim X let litala jsou take krasna lihen vsech ruznych bakterii a musi byt (pripadne by musela byt jeste mnohem vic) slozite a draze dezifnikovana. Pokud je potreba opravdu nemocnice na kazdem rohu, vyplati se postavit klasickou polni nemocnici za pomoci armady. Vyjde… Číst vice »
Smutný to konec jedné éry.. Nebylo ideálnějšího místa než podpalubí A340-600 u LH pro vstup do Mile High Clubu..
Smutný a nepříliš důstojný, ale bohužel nutný konec jedné slavné éry. V osobní dopravě už prostě po koroně nebude pro velké čtyřmotoráky uplatnění ( nebo jen v minimální míře).
aby se pak všichni nedivili až zjistí, že není kapacita ve vzduchu nebo na letištích.
19 Jumbíků B 747 8 se to zatím naštěstí netýká.
Letěl jste někdy s LH Boeingem 747 někam dál? To je sadomasochismus.Několikrát na trase FRA-BOM a zpět a děkuji již nikdy. Otázkou je co tam na tento spoj nasadí
Letěl a v bublině nahoře je to naprostý luxus..to ticho a pocit soukromí je takřka k nezaplacení 🙂
Ano, 2x Fra – Gig a spokojenost 🙂
Ovšem v business, jaké to je v Economy netuším. Narozdíl od aliance mě nalívali alkoholem už od nástupu 😂🤭
Opět se ukazuje, že rozdíl mezi konspirací a realitou je již pouze v řádu několika desítek minut. Sám šéfredaktor v tomto článku píše, co jsem zmínil ve svém příspěvku k předchozímu článku a dostal jsem za to kupu mínusů. Kdy už konečně zdejší diskutující pochopí, že když o něčem mluvím, vím proč to říkám? Moje příspěvky jsou pro mnohé drsné, zdrcující, ale pravdivé. Spousta lidí má prostě klapky na očích.
A vy jste kdo? O jakem clanku clanku mluvite?
pan Jazbera je věštec 😉
Mluvím to tomto předchozím článku:
https://zdopravy.cz/na-prazskem-letisti-je-odstaveno-kolem-60-letadel-budou-pribyvat-46475/
Soumrak? To asi ne.
Lufthansa má 14 A 380 (-6), 17 A 340 600 (-7) a 13 B 747 400 (-4).
To spíš vidím na soumrak SMARTWINGS – CSA.
Tak přesně to je soumrak, ne? Den pomalu končí – typy pomalu končí.
Těch A340-600 je škoda. Krásný letadla. Vypadá to, že loňský vánoční výlet A340 byl zřejmě poslední.
Přesně, já to stihl loni dva týdny před Vánoci, paradoxně na letu z Pekingu do Frankfurtu..