Soukromý italský dopravce začal prodávat jízdenky státních drah, aby lidí nemuseli k rychlovlakům autem
Rychlovlak Italo společnosti NTV. Foto: NTV
Služba má zjednodušit lidem cestování.
Služba má zjednodušit lidem cestování.
Dopravce Italo provozuje již poměrně dlouhou dobu kromě 25 jednotek AGV také 26 jednotek ETR 675, které poslední odstavec článku opomíjí.
jj, díky za doplnění.
Ty ETR 675 by zatím uměli dojet z Prahy do Ostravy, kdyby měli schválení, nebo se pletu?
Jestlipak mají,v Itálii taky tak vypečenou Správu železnic jako u nás?:-)
Mezi řádky to na mě působí jako OneTicket po Italsku ??
Je tam jeden zásadný rozdiel – OneTicket je tarifa, toto je len vydanie jedného lístka v rámci taríf príslušných dopravcov.
Je veľká škoda že sa toto v rámci OneTicketu nedoriešilo, keďže ak chce cestujúci využiť OneTicket, musí sa vzdať lacných lístkov na konkrétny vlak. Ideálne by v rámci systému malo možné byť vydať ako flexibilný lístok (za jednotnú tarifu ako dnes), alebo viazaný lístok na konkrétne vlaky (kde by sa zrátali ceny jednotlivých vlakov podľa aktuálnych cien jednotlivých dopravcov).
U nás toto nabízí IDOS.
OneTicket je zatím polotovar, resp. je to nějaký základní tarif, ale k užitečnému integrovanému prodejnímu systému má daleko.
IDOS to nenabízí. Ten nabízí koupi samostatných jízdenek, takže pro práva na celou cestu máte smolíka…
A teď je otázkou, jak to mají ti Italové.
Přesně tak..
A dával by nějaký dopravce záruku za svou nízkou akční cenu, přebookoval by levnou jízdenku z prázdného do vyprodaného vlaku nebo by se dokonce nechal zdržet čekáním na přípoje?
Takhle nějak to funguje v Británii.
Jen s malým rozdílem: Jakoby OneTicket zavedl soukromý dorpavce a nikoliv ministerstvo.
Pár let před oneticket uměli někteří dopravci prodávat jízdenky i na jiné. Pak modrogumy vypověděly smlouvu a vymlouvaly se na „kartel“