Leo Express prohrál soud, výpověď strojvedoucího neplatí

Jednotka Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Leo ExpressJednotka Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Leo Express

Soudkyně Dáša Vítková dnes dala za pravdu strojvedoucímu Vlastimilu Matějíčkovi, který se jako žalobce bránil výpovědi z práce od Leo

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Re: Panda3

Tak to nesouhlasím. Při psychologickém vyšetření se kromě vyjmenované spektra, zaměřeného na práci a výkon ještě zjišťuje hodnota primárního IQ většinou pomocí Ravena ale také vyzrálost a stálost osobnosti, její pevnost a ovlivnitelnost, zásadovost, pravděmluvnost a další, což má utvořit obraz o celém člověku. Člověk co je lehce zmanipulovatelný, je schopen lhát na počkání, nemá na lokomotivě co dělat, stejně tak, jako když by na to neměl výkonově! A jsme zase u debaty o kvalitě, nekvalitě a validitě současných psychologických vyšetření na železnici. Ano, diky rutinnímu přístupu psychologů, neomezených zákonem stanovených obšírných parametrů je zde zvěrstvo, kde za dvě hodiny… Číst vice »

Panda2

Ale to je velmi kontraproduktivní. Když vše bude dělat hardware se softwarem a pak ho lidem seberete, vznikají jako následek daleko závažnější nehody než v běžném provozu s lidmi. Zářným důkazem je například systém autopilotů v letadlech, kde až po několika spadnutí letadel a stovkách mrtvých přišli na to, že takový systém je dobrý podpůrný sluha, ale zlý pán a že je velice důležité mít a stále udržovat um a bdělost pilotů. Bohužel namísto převzetí těchto zkušeností se jal zdejší železniční provoz opět jít již jednou neúspěšnou cestou, jak v řízení provozu, tak v řízení vozidel systémem AVV. Zároveň to… Číst vice »

Panda1

Vidíte a o to právě jde! Nelze to na základě zjištěných faktů potvrzených jak soudním znalcem, tak rozhodnutím soudu říct o nikom, kdo prošel dopravně psychologickým vyšetřením u SŽDC s.o. nebo u DVI a.s.. Přesto jsou z nich výpravčí, dispečeři, strojvedoucí a další! Pak se nedivme, že se najdou labilní jedinci, kteří na žádost nadřízeného sepíšou na určeného nepohodlného spoluzaměstnance cokoliv, jen aby se uvrtali do pozadí vedoucího! Co se týká osoby, která se s SŽDC soudila, tak ta má naproti ostatním nyní o své psychické způsobilosti potvrzení s razítkem od soudního znalce v oboru dopravní psychologie, tedy něco co… Číst vice »

Panda 3

Pokud nějaký člověk sepsal na žádost vedení něco, aby mu vlezl do rekta, nemá tato část psychické stránky vliv na výkon funkce strojvedoucího, tam se odhalují sklony k labilitě, agresivitě a schopnosti pracovat ve stresu a v časovém tlaku, ne to, jestli je někdo schopný lži na příkaz, či pobídku vedení.
Nicméně Matějíček měl vždycky v oblibě psaní všelijakých líbezbrífů na všechny strany, ale chápu, že se tohle těžko dokazuje. A když pracuje ve firmě, jejímuž vedení píše, že ji z nějakého důvodu zničí, čemuž věřím, potom by zřejmě neprošel na skrytou agresivitu psychologickým vyšetřením ani on.

Panda

Nedávno obdobně řešena výpověď u státního podniku SŽDC daná výpravčímu. Také stála na překroucených informacích z doslechu, stížností nikdy neřešených včetně „šikany“ zástupce zaměstnavatele zaměstnancem požadavky na příděl služby v souladu s podnikovou kolektivní smlouvou a zákoníkem práce, což byl obrovský problém. Ve výsledku ještě kompletně deklasován pojem dopravně psychologického vyšetření, kde došlo k prokázání zásadních trhlin v kvalitě, úrovni a použitelnosti takových vyšetření, provedených zaměstnavatelem, nebo známou externí firmou, dceřinkou Českých Drah. Tito lidé pouštějí na železnici do vybraných pracovních zařazení na základě vadných, nevalidních, dopravně psychologických vyšetření osoby o kterých nelze s jistotou tvrdit, že jsou v pořádku.… Číst vice »

Lední medvěd

Pokud pracujete na železnici tak lze s jistotou říci, že i vy jste osoba „o které nelze s jistotou tvrdit, že jste v pořádku“

K.S.

Právě proto by mělo dojít co nejdříve k maximální automatizaci, nebo spíš kybernetizaci, železnice. Tam je sice zajistit aby došlo k vysokému zabezpečení a chodu na izolované datové síti, ale je to bezpečnější a ekonomičtější systém než současný. také flexibilnější. Ono dnes nic nebrání na mnoha tratích poslat proti sobě dva vlaky. Stačí se podívat kolik jich má jen telefonní zabezpečení, či je provozováno dle předpisu D3. Správnost chodu SW lze dokázat, lze jej v principu svázat i s HW zabezpečením čímž zase vzroste odolnost, jak je to dělané přesně nevím, jestli o tom někdo má něco víc, tak si… Číst vice »