Soud znovu zrušil Praze 8 zákaz cyklistických obousměrek v Karlíně
Cyklistické obousměrky v Karlíne. Foto: www.auto-mat.cz
Městský soud v Praze zrušil opatření Prahy 8, které mělo za cíl omezit možnost jezdit v protisměru cyklistům v jednosměrných
Pokud někdo uvede A) vadí jízda cyklisty po chodníku, tak tedy uvedu i B) pokud jsou čeští řidiči takoví jací jsou, tj. pravidla možná znají, ale dodržují jen taková co se jim hodí, standartně i před přechodem telefon u ucha, bezpečný odstup při předjíždění umí sotva třetina i když mají plno místa na vybočení, povolená rychlost v ulicích už tak u nás docela vysoká (zón 30 je pomálu) je překračována, parkování kde se zlíbí, ať se ostatní starají, atd. Postihy pokud vůbec existují jsou směšně nízké a kdejaký vychcánek se jim umí vyhnout. Tak se nedivme, že plno cyklistů než… Číst vice »
Tak to jsem blázen – směrem na západ platí, že se jezdí po cyklostezká ve směru jízdy automobilové dopravy, pokud nejsou od silnic odděleny např. travnatým prostorem o šířce větší než (přesné číslo neznám) a i pak jízda v obou směrech musí být povolena značkou. V těchto úsecích navíc musí být dost místa i pro chodce. A samozřejmě se jízda v protisměru nebo po části určení chodcům i pokutuje. Proč by měl v Praze být cyklista něco víc než jen účastní k silničního provozu i s povinnostmi dodržovat předpisy z tohoto statutu plynoucí? To mi nedává smysl. Vždyť je to… Číst vice »
Jste úplně mimo. Jednosměrky ve městech se zřizují zejména pro to, že se v úzkých ulicích nevyhnou dvě auta. Většinou je zde ale dost místa na to, aby se v protisměru vešlo kolo. Cykloobousměrky se pak zřizují zejména tam, kde je dost místa, kde je tak jako tak snížená rychlost a jízda v protisměru je bezpečná. Karlín je úplně typický – v ulicích je tak jako tak 30, ulice jsou dostatečně široké, aby šlo na kole jezdit v protisměru bezpečně. Jednosměrky jsou tady zejména kvůli parkovacícm místům. Proč by měli cyklisté jezdit uměle delší trasu, aby se dalo snadněji parkovat?… Číst vice »
SUPER! 🙂
Koukám, že všichni pražští cyklisti se sešli v této diskuzi :-p
Super, cykloobousměrky v Karlíně jsou super, nikomu neškodí a mnohem víc lidí začalo jezdit na kole. 🙂
Až přeletíte přes kapotu někomu, kdo vyjíždí ze dvora nebo z podzemních garáží a nemá šanci vás přes zaparkovanou dodávku vidět, budete mluvit jinak.
Argumentace funkčností cyklodopravy v některých západních městech je trochu přitažená za vlasy. Taky bych rád jezdil v Praze na kole, ale nebylo by to bezpečné ani pro mě, ani pro spoluobčany. Tak proč to jinde na západě bezpečné je? Protože je tam rozsáhlá cyklo-infrastruktura, ne sem tam dotační cyklostezka odnikud nikam. Budovat takovou infrastrukturu v Praze ovšem nedává smysl – v Praze by ji po jejím vybudování zdaleka nevyužívalo takové procento lidí jako v oněch západních metropolích, protože v porovnání s Berlínem, Mnichovem, Amsterdamem, Kodaní, Stockholmem atd. atd. je Praha dosti kopcovatá. A vzpomínám si, jak jsem jednou během autoškolního… Číst vice »
To, že je Praha kopcovitá je jeden z nejčastějších argumentů proti cyklistice v Praze. Hlavní je vytvořit kvalitní a bezpečnou infrastrukturu. Kopce máme a bohužel kvůli nim asi nikdy nebude takový modal share cyklistů jako v Amstru, nicméně existuje i spoustu měst se srovnatelným reliéfem, kde se na kole jezdí. Kopec v dnešní době navíc není problém, pomůže třeba elektrokolo. Doporučuji: https://wave.rozhlas.cz/i-v-kopcovitych-mestech-se-jezdi-na-kole-podpora-cyklistiky-je-politicke-5216643
V článku není řeč o Praze, ale o Karlínu, ten kopcovitý není.
Jo, Praha je kopcovitá. Se severním Německem, Dánskem a Holandskem je u nás srovnatelný snad Hradec Králové, Břeclav, Hodonín a Haná. Ale já jsem ke svému překvapení velkou koncentraci kol zažil v mírně kopcovité části Švýcarska. A lidi tam kola používají ne jen ke sportování, ale i jako dopravu do práce (často ve spojení s vlakem vč. obřích parkovišť pro kola) a nejsou to chudáci, kteří nemají na auto nebo na benzín. Kdyby se pražská cyklo-infrastruktura zesíťovala, aby dávala smysl, tak i zde potenciál je. Typicky oba břehy Vltavy s náplavkami, pak cesty kolem jejích přítoků, parky (nejlépe barevně odlišené… Číst vice »
Tak já nejsem žádnej cyklofanatik, ale po Praze na kole občas jezdím a za sebe můžu říct že takových 80% všech směrů po Praze je bezproblémových, co se terénu týče. Kdybych měl elektrokolo, tak si na tom zbytku pomůžu a je po problému, ceny elektrokolol stále padají, takže za pár let snad nebude pro nikoho problém si jedno takové pořídit, to k argumentu o kopcovitosti. Horší je to právě s infrastrukturou, dokud bude jízda na kole po Praze pokus o sebevraždu, tak to smysl opravdu nemá. Ale nadávat na to, že se staví po kouscích je taky dost mimo. Jak… Číst vice »
Je tu ještě jeden aspekt ovlivňující podíl cyklodopravy v Praze. Tím je kvalitní a levná MHD. Pražská MHD je jedna z nejlepších široko daleko a pokud nemám auto, tak mi poskytne plnohodnotnou službu. Její cena je 10Kč na den. Jezdím do práce denně na kole a přes léto umím jezdit celý měsíc bez MHD (podotýkám že ze Strašnic do centra a pak ještě občas do Dejvic). Tramvajenka za 10Kč na den je pro mě pojištění pro případ hnusného počasí nebo píchlého kola. Navíc je v tom bonus výtahu metrem na kopec, když se mi nechce šlapat. Praha bude tím víc… Číst vice »
Víte co? Jeďte se podívat k libovolnému švýcarskému nádraží…
Nic proti cyklistům, ale jejich výhody by měly navazovat také na jejich schopnost dodržovat předpisy. Většina z nich není schopna ani dodržet elementární pravidlo, že na chodníku se nejezdí nebo pokud je k dispozici cyklopás, cyklostezka atd., tak se naopak nejezdí po silnici. Z vlastní zkušenosti vím, že nadpoloviční většina těchto bezmozků v Praze si z nějakého chodníku a dalších předpisů nic nedělá. Když je navíc člověk upozorní, tak jejich mluva připomíná nejzatuchlejší stoku, kterou by člověk v Praze našel. A jejich kontrola je naprosto žádná – na to by se pražští představitelé a Městská policie měly zaměřit. S Auto*matem… Číst vice »
No, ale je zajímavé, že v zemích s fakt hustou cyklistickou dopravou ve městech, co jsem měl možnost vidět (Berlín, Dánsko, Švýcarsko) ta koexistence funguje. Tak kde děláme chybu? Málokdo z nás je „jednoúčelový“, většina používá více druhů dopravy. No a já se třeba snažím, když jako chodec přecházím silnici, chovat se tak, jak bych si to u chodců přál, když zrovna jedu autem. Totéž jako cyklista, či jako pěší na lesní asfaltce (nešněrovat si to po prostředku s nenadálými výpady vpravo či vlevo). Když jsme ještě měli psa, snažil jsem se nedržet ho na cestě mezi ostatními lidmi a… Číst vice »
To je otázka – nejspíše výchovou a zažitými vzorci chování. Např. v Kodani, pokud je cyklista na chodníku tak kolo vede. Snad jen jedou jsem viděl, že cyklista jel po chodníku. Patrně je tam tedy důslednější výchova a rovněž důslednější vymáhání předpisů, což zkrátka v Praze nefunguje. Nikdy jsem neviděl, že by Městská policie zastavila cyklistu jedoucího na chodníku. Zde jsou pořád ze strany cyklistů nějaké požadavky (stejně jako od taxikářů), ale už bez té druhé stránky věci, a to dodržování předpisů. Pořád od nich jen slyším, že něco chtějí nebo na něco mají právo atd. Dobře, ať se klidně… Číst vice »
Ono je to také tím, že cyklisté tady holt nemají jinou možnost, není jiná alternativa. Samozřejmě tím nepodporuji nedodržování pravidel.
Sám jezdím i po chodníku, když je hustý a rychlý provoz aut. Anebo tam, kde jsou kočičí hlavy. V Praze díky kopcům nikdy nebude tolik cyklistů, jako v plackách. Se podívejte i u nás na Hradec a Pice.
A auto#mat je hnusná nátlaková organizace řízená nesnášenlivými lidmi. S tím jako milovník cyklistiky nechci mít nic společného.
Co takhle povolit jízdu po chodníku max. rychlostí chůze? A plno chodníků podél čtyřproudové k a podobně doplnit cyklopruhy, či přeznačit na cyklopešostezky? Třeba podle Mariánské ulice z Modřan na Lhotku, či až k Thomayerce?
Co znamená, že není jiná možnost? To tam jako není silnice, ale jen chodník? To je vážně podle vás argument? Hlavně že hned další větou prvotní text negujete. A i když je tam jen chodník, tak se na něm cyklista pohybovat může, ale pouze po svých vedouce své kolo. Pokud tato jednoduchá pravidla nechce cyklista respektovat, tak ať si kolo ani nepořizuje.
„když je tam jen chodník, tak se na něm cyklista pohybovat může, ale pouze po svých vedouce své kolo“ To je přesně argument, který zabíjí cyklistickou dopravu. Tam kde je souvislé cyklistické řešení přerušeno třeba právě chodníkem, tak samozřejmě správně má cyklista sesednout a kolo vést. Jenže pokud by tohle všichni dodržovali, tak se na to raději většina vyprdne a na kole vůbec nevyrazí. Výsledek nesouvislých řešení je buď ten, že cyklista raději vůbec nejede na kole nebo jede tam kde nemá (tj. po chodníku) nebo jede okolo po silnici provozem (většinou můj případ). Za sebe mohu říct, že strašně… Číst vice »
To není argument, to je pravidlo. Doporučuji vám osvěžit si předmětná pravidla.
Pokud se vám to nelíbí, tak na kole nejezděte. Pokud na kole chcete jezdit, dodržujte předpisy. Je to jednoduché. Pokud to nemíníte dodržovat, nedivte se, že vás budou ostatní necyklisté nesnášet. A také se nerozčilujte, když vám pod kolo skočí pes nebo vás kousne do nohy, protože ten pejskař na cyklostezce se chová úplně stejně jako vy.
Co nechcete, aby druzí činili vám, nečiňte vy jim.
Tak to zase prr. Po chodníku jezdím jen velmi výjimečně a nerad. Pokud už jedu, tak se snažím být maximálně ohleduplný a nic si nevynucuji. Jízda po chodníku mě ve srovnání s jízdou po silnici zdržuje a je nepohodlná. Naopak cyklisti na chodníku mě štvou. Obzvlášť když existuje pohodlná a bezpečná alternativa, třeba cyklopruh, nebo je to v klidné ulici. Vůbec tomu nerozumím, že to někomu přijde normální.
Pitomost toho argumentu spočívá v tom, když ho použije někdo zodpovědný a myslí si, že tomu rozumí. Pokud je místo, kde nemůže cyklista jet, tak tím místem nemůže vést oficiální cyklotrasa.
Napíšete několik vět a v nich si vzájemně odporujete. Sice jezdíte občas po chodníku, ale na druhou stranu to nemáte rád ze strany jiných cyklistů. A navíc vás taková cesta zdržuje a je nepohodlná. Podle vás je tedy normální, když není např. cyklopás a silnice je ucpaná, tak hupnete s kolem na chodník a pokračujete po něm nebo takto objíždíte semafory s červenou? Co vás k takovému chování opravňuje? Zkuste si takové chování třeba promítnout do řidiče – když bude zácpa, zahne řidič na cyklostezku nebo na chodník. Budete takové chování obhajovat, jako to své? Poněvadž to je úplně stejné… Číst vice »
Dobře se se touto diskusí bavím 🙂 Nemám rád jízdu po chodníku a vyhýbám se jí, seč mi síly stačí, protože se tam necítím komfortně a je to špatně. Kolony na světlech po chodníku neobjíždím. Většinou prokličkuji mezi auty, jedu jinudy nebo si tu chvilku počkám. Jeden cyklus není tak hrozný. Pokud bych to objížděl po chodníku, tak jak mám očekávat respekt na silnici. Okamžitě by mě někdo vytroubil nebo vybrzdil. Chcete znát moje nelegální chodníkové zkratky, které používám nejčastěji? V centru Prahy je to Jungmannova mezi J. náměstím a Charvátovou. Je to protisměr a při cestě z Můstku na… Číst vice »
Nechápu, co je na tom těžkého pochopit. Pokud jsem chodcem, skutečně mě nezajímá, že se bojíte na silnici. Pokud se na kole do provozu bojíte, tak si zvolte jiný druh dopravy. Nemůžete svoji frustraci z chování řidičů přenášet na chodce. Prostě to tak je. Nějaká vaše videa mě fakt nezajímají. Na chodníku nemáte co dělat a tečka. Argumenty, že po chodníku nikdo nejde, prostě neberu (to by mohl motorista jet po cyklostezce a hájit se úplně stejně). Nebo že je někde kopec či dlažba. Spousta cyklistů se zaštiťuje tím, že v cizině to jde. Ano, ale také si tam téměř… Číst vice »
Jasně, pokud je někde cyklopás na chodníku dlouhý 200m, hned kvůli tomu uhnu ze silnice. Slyšel jste někdy pojem cyklošikana? 🙂
Vy jste vlastně hrozní chudáci – všichni vám ubližují, město vám nepřeje, chodci a automobilisté také ne, jelikož všude překáží, a navíc musíte dodržovat nesmyslné předpisy. Jedno oko nezůstalo suché…
Bravo! Konečně se někdo začal bránit neustálé šikaně cyklistů. Rovinatý a klidný Karlín s dostatkem objízdných tras je pro takové zónové opatření naprosto ideální.
Škoda, ten Karlín je příšerný a stejně i tak otravují cyklisti na chodnících mezi lidmi, takže ta opatření jsou stejně zbytečná. Jen se za to vyhazují peníze a zpomaluje zbytečně doprava pro všechny ostatní.
Nene, cyklistů v ulicích Karlína výrazně přibylo. 🙂 Téměř žádné peníze to nestálo a myslím že to zpomaluje ostatní úplně minimálně.
V karlínských jednosměrkách stejně není přiměřené jet rychleji než rychlostí bicyklu.
Skvěle! Zase ta zatracená pravdoláska vyhrála. Dneska podruhé. (dělníci rušili Lomeckého čáry)
Co je špatné na tom, že cyklisté mohou ject do centra, kam normálně mohou jezdit i auta? Jinde se zakazují v centrech auta, u nás kola…
No já se raduji… na kole jezdím Prahou celkem často. A podle předpisů.
Cyklistická mafie v akci aneb Sebevrazi všech zemí spojte se…
Bydlím 300 km od Prahy. Když tam služebně musím, tak zásadně jedu vlakem a po Praze používám MHD. Ale každý komentář o cyklomafii, cykloteroristech, cyklozm.dech, apod mě natolik vytáčí, že mám chuť tam zorganizovat hromadnou okružní cyklojízdu. Nechápu totiž, kde se bere tolik nenávisti, tak bych to třeba pochopil.
Je vidět, že se po Praze pohybujete jen příležitostně. Pokud byste se po ní pohyboval pěšmo každý den, mluvil byste o bezohledných cyklistech, kterých jsou skutečně mraky (tj. nadpoloviční většina), jinak. Tím nechci obhajovat ta pojmenování, co jste zmínil, ale minimálně slovo „bezohledný“ je zcela na místě, a to je ještě hodně slabé slovo pro některá individua, která potkávám na chodnících na kolech. Už se mi několikrát stalo, že mě něco takového málem na chodníku sejmulo, což vám rozhodně nepřeji zažít.
Šlo by uvést kde konkrétně? Určitě se tomu lze věnovat…
Pohybuji se po celé vnitřní Praze a děje se tak prakticky všude. I třeba na nábřeží na chodnících, kde je plno lidí, jsou někteří cyklisté schopni jet po chodníku, a to nehledě na skutečnost, že po náplavce vede cyklostezka. A o moru v podobě zelených koloběžek na chodnících ani nemluvě.
Po náplavce vede „cyklostezka“, která je obsazena chodci a často je zde při různých akcích úplný zákaz jízdy na kole. Po některých chodnících je jízda na nábřeží legalizována. Lime koloběžky někdo možná občas odstaví špatně, stává se to ale minimálně. Tak 100x více v Praze vidím „špatně“ odstavená auta blokující chodce, vjíždící na chodník, parkující na pěší zóně nebo dokonce ty, která blokují tramvaje.
Nojo, Eda vidí jednu blbě zaparkovanou koloběžku a přehlédne stovky aut parkujících tam, kde vůbec být nesměj. Ty tři metry nebo kolik to je kolem přechodů funguje jen tam, kde si dají balustrády…
O autech jsem nic nepsal a ani jsem nepopíral, že řidiči parkují tam, kde nemají, což mi také vadí. Tak mi laskavě nevkládejte do úst něco, co jsem nenapsal. Téma tohoto článku není o autech, jestli jste si nevšiml. Argument typu, když mohou oni, mohu i já, je fakt super. Lepší už nikdo opravdu vymyslet nemohl. Pokud tímto způsobem budeme myslet všichni, můžeme rovnou přivítat anarchii.
Víte, Praha není nafukovací a její centrum je víceméně koncipováno z dob Karla IV., tudíž jsou nutné kompromisy a je jasné, že do míst s turisty či s velkým ruchem, se zkrátka nevejdou už kola. A na kolech asi zásobování provádět nebudete, tudíž je nutný vjezd v nějaké omezené a rozumné míře automobilům. Zda je toto zneužíváno, je už jiná věc. Není možné, aby si cyklisté agresivně vynucovali nějaké výhody nad rámec jiných skupin obyvatel. Z první věty trochu cítím vaši jistou averzi vůči chodcům a že nejste schopni koexistovat společně s chodci na náplavce, je velmi zarážející. Chce to… Číst vice »
Pred par rokmi som bol v Prahe. Na Masarykovom nabrezi pri Narodnom divadle ma takmer sundal niekto na bicykli. Tolko ludi sa tam premavalo na bicykli po chodniku, ze som myslel ze som sa zatulal na cyklisticky chodnik. Nejaku znacku o tom ze by to mal byt cyklisticky chodnik som vtedy nenasiel. Teraz som pozeral cez google mapy, ale tiez som nic nensiel, ze by to mal byt cyklisticky chodnik.. Takze doteraz neviem.
Vy jste ale šašek s prominutím. Jel jste vůbec někdy na kole? Že chodci uskakují a motají se v cyklostezkách (jak idioti (ač ano, jsou to smíšené komunikace) je fakt. Přesto, kdybyste někdy sednul na kolo, zjistil byste, že jeho zastavení je o dost rychlejší než zastavení vlaku a že ty chodce jako cyklista překvapivě vidíte a i když se jim zdá, že je objíždíte z blízka, ve skutečnosti nemají šanci vám tam skočit, neb než to postřehnou a dělají své chaotické pohyby, jste už v místech, kde by museli mít u zadku trysku, aby se vám dostali pod kolo.… Číst vice »
Sám jste šašek. O co jste lepší, když jedete po chodníku než ti, kteří se vám pletou pod kola tam, kde nemají? Oba jste stejně bezohlední a oba porušujete předpisy. Jen se zkrátka vlastní chování snažíte omluvit tím, že se někdo chová úplně stejně jako vy. Neschvaluji takové chování ani jedněch (včetně bezohledných motoristů). Z vašeho příspěvku je evidentně cítit jakýsi pocit nějakého privilegovanějšího postavení cyklistů oproti chodcům či motoristům. Ujišťuji vás, že to je špatně. Není možné, aby jedna skupina byla preferována jen kvůli nějakému pofidérnímu pocitu vyššího principu. S tímhle fakt nemá nic společného to, zda řídím, chodím… Číst vice »
Pane jo, co jste v tom všechno nenašel. 🙂
Chápu, ono se čte hodně špatně to, co na vás přesně sedí, že? A špatně se přijímá, že se svým chováním dostáváte na úroveň nechvalně proslavených pražských taxikářů.
LOL
Soupravy si nevšímejte, ten je koly tak posedlý, že na něm pravděpodobně jezdí i z obýváku na záchod.