Soud zrušil rakouským drahám patnáctiletý byznys od státu bez soutěže

Elektrická jednotka Siemens Desiro ML eco s bateriemi, které umožní provoz mimo elektrizované úseky. Foto: ÖBBElektrická jednotka Siemens Desiro ML eco s bateriemi, které umožní provoz mimo elektrizované úseky. Foto: ÖBB

Rakouský spolkový správní soud zrušil patnáctiletou smlouvu, kterou měl získat rakouský státní dopravce ÖBB  na zajištění regionálních  vlaků ve Vídni,

Rakouský spolkový správní soud zrušil patnáctiletou smlouvu, kterou měl získat rakouský státní dopravce ÖBB  na zajištění regionálních  vlaků ve Vídni, Dolním Rakousku a Burgenlandu. Vyhověl tak návrhu společnosti Westbahn, která se proti smlouvě uzavřené přímým zadáním bez jakékoliv soutěže postavila.

Westbahn napadl oznámení, které zveřejnilo v evropském věstníku veřejných zakázek rakouské ministerstvo dopravy loni v prosinci. Šlo o provoz zhruba 15,8 milionů vlakokilometrů ročně. Westbahn napadl především skutečnost, že podle zákonů může být smlouva v drážní dopravě zadána přímo jen na deset let, nikoliv na delší. Soud proto kontrakt zcela zrušil.

Nedávno rakouské ministerstvo dopravy oznámilo další plán na patnáctileté kontrakty. Podle Westbahnu by bylo nejlepší, kdyby nyní ministerstvo dopravy zadalo kontrakt jen na tři roky a provoz začalo soutěžit. Rakouské ministerstvo dopravy v tiskové zprávě uvedlo, že analyzuje na základě rozhodnutí soudu další kroky, chce uzavřít smlouvu alespoň na deset let. Podle vyjádření ministerstva soud potvrdil, že základní postup ministerstva je v pořádku.

Tagy ÖBB přímé zadání Rakousko Top
89 komentářů