Soud zakázal zadlužené firmě JHMD nakládat s majetkem bez vědomí správkyně
JHMD, lokomotiva T47.0 v čele vlaku do Jindřichova Hradce u Kaprouna. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Podle soudu provozuje firma podnik nehospodárně. Soud pochybuje o poctivém záměru firmy při navrhované reorganizaci.
„NAD“ do Nové Bystřice nezajistuje nikdo i když to často zaznívá v různých článcích. Nepřibyl po zastavení jediný bus spoj a jen se potvrdilo, že to tam je o turistice a celoroční ježdění bylo vyhazování finančních prostředků do kanálu.
Jistě moc dobře víte, proč to tam kraj provozoval celoročně. Byly doby, kdy se tam v zimě jezdilo jen o víkendu.
Už předchozích 10 let bylo jasné, jak to dopadne. Přesto do toho kraje sypaly peníze jako do černé díry. Byla to chyba. Mělo se to nechat lehnout hned, i za cenu soudních sporů. Dnes už tam mohl jezdit jiný dopravce. Takhle se obávám, že těch ztracených 10 let bude mít za následek, že už možná nepojede nikdy nic.
A jaký jiný dopravce, čím a po čem? Vždyť tam všechno včetně kolejí patří JHMD.
A to podle vás znamená, že tam nikdo jiný jezdit nesmí? A insolvenční správkyně tomu bude bránit?
Ale samozřejmě že může, jen je otázka jestli to u tak rozsahem a umístěním malých tratí bude dávat nějaký ekonomický smysl, aby se na tom uživily dvě firmy? Jedna jako dopravce a ještě k tomu JHMD jako správce infrastruktury. Zatím má problém uživit se i jediná…. To není síť SŽ a ČD…ani to není železnice, kde by infrastrukturu vlastnily a udržovaly okolní obce. Nevím, asi by tomu nebránila, jen se časem přijde na to, že bez rozsahlých investicí do infrastruktury, kolejí, mostů atd. už to dál nejde a co potom dál?
V souvislosti s úzkokolejkou SŽ vůbec nezmiňujte, protože ta by ji odmítla udržovat s tím, má na práci důležitější věci a ČD raději taky ne. Už jednou jí přece hrozilo zrušení jako neefektivní….
Ale to já přece neříkám, že by to měly opět provozovat ČD. Bylo to jen porovnání rozsahu sítě infrastruktury a názor, že na tak malé trati se dvě soukromé firmy režiemi neuživí.
Aby takovýto provoz nebyl ztrátový, stála by jízdenka tolik, že by tam skoro nikdo nejezdil. To se prostě bez dotace neobejde.
No to ani pražské metro. No a?
Protože bez pražského metra by doprava v Praze byla velmi špatně řešitelná. Zde je levnější a funkčnější alternativa.
Ta funkčnost spočívá v neobsloužení části sídel a omezení možnosti kam a kdy se dostat? Viz osud veřejné dopravy do Popelína, Jarošova nad Nežárkou…
Tam to pěkně zařízli, co? Přitom tam vlaky projíždí a trať není zrušená….🥺
Bodejť by bylo na výplaty, když se měsíčně platí stovky tisíc Kč advokátům z Cerha Hempel za nesmyslné boje proti insolvenční správkyni, soudu, Drážnímu úřadu a všem dalším okolo. S výsledkem nulovým.
Asi těžko mohli měsíčně platit stovky tisíc, když od února mohli nakládat jen s majetkem max.50 tis viz članek a předtím dle jejich vyjádření nemohli nakládat s ničím… Nyní také s ničím…
Podívejte se do insolvenčního rejstříku… bohužel platili.
To myslíte tu přihlášku pohledávky? Tak očividně jim neplatili😂…. když to ta advokátní kancelář hlásí jako pohledávku. Navíc v tom jsou i dluhy a faktury z května až září, kdy ještě nebyli v insolvenci. Ale samozřejmě, to že tak malá firma jako je JHMD dává tolik peněz za právní služby je při nejmenším zvláštní…
Co tam ti zaměstnanci ještě dělají, když jim zase
za leden nezaplatili?😳…to jejich manželky a rodiny musí být opravdu nadšené z té jejich lásky k předlužené firmě…🙄…. Vždyť je jasné, že to je konec a jediné co přijde bude rozprodej. Pokud to tam někde v lesích není při tom mediálnim humbuku rozkradené už teď…. Mně kdyby se s výplatou zpozdili byť jen o půl měsíce, tak okamžitě končím…a nic na tom nemění ani to, že majitel firmy je nejlepší kámoš a práce mě baví….
Vy ale dovedete šokovat.
V diskusích u předchozích článků jste se vašeho nejlepšího kámoše zastával jak lev.
Nikoho jsem se nezastával, pouze jsem se pokoušel o nejednostranné vidění situace, kde se z jednoho dělal pánbůh a z druhého démon…ale to vy zjevně nechápete, protože také jako všichni ostatní jedete na té černobílé vlně…. A mimochodem od začátku říkám, že toto je konec…. že se všichni, co přáli Čajánkovi a jeho podnikání zmar dočkali….jen to nebude tak, jak si vysnili, že příjde nejaký hodný zachránce…..nepříjde, protože umí počítat…
Samozřejmě možná budete argumentovat tím, že přijde ten gepard… Možná na pár jízd v letě a tím to skončí… Sám pan majitel se vyjádřil tady v diskuzi, že na dlouhodobém provozu, pripadně dokonce odkupu nemá zájem… Pochopitelně…..
To je fakt dobré slovní spojení, co jste použil:
– „Samozřejmě možná…“
Což takhle nejdříve popřemýšlet o významu jednotlivých slov, než produkovat nesmyslné fráze? Navíc se ještě velmi průhledně pokoušíte o manipulaci.
Vaše názory sleduji, respektuji, ale nestotožňuji se s nimi. Když jsem v nich zaznamenal podstatnou změnu, tak jsem na to pouze poukázal.
Můj názor na celou úzkokolejku jsem shrnul v diskusi u článku ze dne 23.9.2022
https://zdopravy.cz/zamestnanci-jhmd-nedostali-mzdu-u-soudu-za-ne-oroduje-federace-strojvudcu-a-minoritni-akcionar-127063/?comments=1#comments
Já mám názory pořád stejné…. Ono to bude asi i tím, že je tu více diskutujících pod jménem Martin… např. já bych si nikdy nedovolil psát něco hanlivého o své Alma mater ČVUT jako jiný Martin v diskuzi o mostě pod Vyšehradem…Za spojení „samozřejmě možná“ se omlouvám, kdo chtěl, tak pochopil, rejpalové budou rýt… A pan majitel firmy Gepard se opravdu v tomto smyslu vyjádřil.
Samozřejmě alma mater s malým a…. Aby mě nějaký rejpal opět nenapadnul.😂… Přepsal mi to mobil.
Co tam ti zaměstnanci ještě dělají
…. spíš je otázka co vůbec dělají …
Tak si s výměnou soudkyně opravdu pomohli… Co zveřejní na nového soudce?
Čajánek svůj osud oddaluje jak Putin v Rusku, prostě není schopen přiznat, že udělal chybu a vedl firmu špatným, nehospodárným způsobem.
Zamyslete se, zda to je vhodná volba slov. Přeci jen přirovnávat vraha, tyrana a diktátora zodpovědného za tisíce životů k někomu, kdo se pouze pokoušel podnikat ve sféře, která nahrává jen státním subjektům. Je za hranou morálního a slušného chování…
👍….. To je přesně ono… On ale pro mnohé tady v diskuzi je Čajánek ještě horší než putin…. Bohužel….
Čajánek není jako Putin, ale s podnikáním by měl skončit. To, co předváděl na úzkokolejce je ukázka diletantství, plundrování a bezmyšlenkovitého ždímání. Věci, které mohly přinášet peníze, nechal ležet ladem (viz tři roky neopravené apartmány v Hůrkách), ale do rozšiřování zářezů mezi Senotínem a Kaprouní sypal peníze po tlakem. Obdobně je to se svařováním kolejí vs. zhoršujícím se stavem mostu v Albeři. A to jsou jen střípky. Pokud Čajánka znáte osobně, tak ho za mě (a mé kamarády) můžete kopnout do pr ….
Takže doteď s ním nakládat mohli? Bez vědomí, nebo souhlasu?
Příště zkuste číst dál než na poslední písmenko nadpisu.