Soud zakázal Ústeckému kraji nákup dalších autobusů od Zlineru
Nové autobusy Scania pro DSÚK. Foto: Jan Sůra
Dopravní společnost Ústeckého kraje nesmí zatím koupit 90 autobusů 90 Iveco Crossway o délce 10,5 metru od společnosti Zliner. Plnění
Krajský soud v brně o tom němá co rozhodovat
Jelikož se spor týká řízení u ÚOHS se sídlem v Brně, tak má.
Klasika v čechách. Prosrali jsme výběrko, tak když my nemáme kšeft, tak to poserem i těm druhem…
Fakta: První výběrko zrušeno Ústeckým krajem, protože NIKDO nepodal nabídku. Následně kraj oslovil pouze dva dodavatele, nikoliv SOR. Zakázka za miliardu. Fakt máte pocit, že je to křišťálově čisté?
A protože neoslovili SOR tak se jim mstí…. V prvním výběrku se jim nikdo nepřihlásil!!! Oni SOR oslovit vůbec nemuseli. Ale protože si blbci ze SOR myslí, že je museli oslovit, místo toho aby se o zakázku ucházeli sami v prvním kole. Tak to projeli a teď se cítí dotčení a proto to napadnutí toho výběrka.
DSÚK není soukromá firma, která si může říct chci tohle a tohle. Zákon o zadávání veřejných zakázek platí pro všechny veřejné zadavatele. Jsou kraje, které SOR vyřadily zcela legálně, jen soudruzi v Ústeckém to udělali příliš okatě. Za blbost se platí. Pro zjednodušení: představte si, že máte pekařství, rohlíky nic moc. jste ve městě tři pekařští. Radnice vypíše soutěž, v které požaduje upečení 100 tisíc rohlíků do hodiny. Nikdo se nepřihlásí. Osloví znova jen dva jiné pekaře, vás ne. Necháte si to líbit, že přijdete o tak velkou zakázku (v objemu čtvrtiny vaší produkce, když to přepočítám na SOR)
s tou okatostí máte pravdu. Mohli být více „diplomatiční“, Nicméně trvám na tom, že sor o zakázku v podstatě neměl zájem (kapacitně) a jen do toho kope, aby sypal písek ho soukolí konkurence. V příměru kope do toho pekaž, který stajne nemá pec tak velkou aby upek 100 tisíc rohlíků navíc nad objem kterej už standartně peče.
Pokud se podívám na kapacity SOR, tak se domnívám, že zejména na tuto druhou várku autobusů (tedy Iveca) by kapacita byla. Velká zakázka pro Transdev hotova, DPP dojíždí.
Čisté v této republine není nic. Jen někdo si na tu čistotu velkohubě hraje. Velký a strategický investice jsou vždy domluvený. Pokud na soutěž nikdo nereagoval… co bránilo SORU podat nabídku, v tu chvíli v podstatě nejvýhodnější? Co bránilo SORU pak jednat v vedením kraje a vmezeřit se aby bylo také osloveno?
Když oni kradou, já budu krást taky? To je jako argument? Veřejné zakázky mají svá pravidla, ta řeší zákon.
Křišťálově čisté to není ale proč všudeseseroucí džejendtýsor nepodal nabídku?
Dalibor: Mimochodem cena autobusu MHD či regionální meziměstské dopravy v délce 12 m se dá sehnat do pěti milionů Kč bez DPH. A myslím, že se do této částky dostane SOR i Iveco. Jako hlavní problém vidím cenu o 20 – 40 % nad touto hranicí. Jinak v ČR mě překvapuje, že pokud se v ČR vyrobí nejvíce autobusů na hlavu, tak DÚK osloví prodejce jednoho Českého výrobce (Zliner, autobusy Iveco) a prodejce jednoho zahraničního výrobce (autobusy Scania). Výrobci Iveco a SOR nebyli osloveni, další významný prodejce regionálních autobusů ze skupiny ICOM (Mercedes, Setra) také ne. A byl osloven prodejce… Číst vice »
Nikdy bych nerekl,ze to reknu 🙈 ale at jde SOR nekam..jako bezny uzivatel MHD Praha a jejich busu rikam, ze sor uz nikdy vice! Takova herka,kde skripe vse kde co muze o vypruzeni ani nemluve.. takze doufam,ze smlouvu uzavrou a dodaji kvalitni busy.
byl by nekdo tak laskav a shrnul celkove problem do jednoho clanku? Priznam se,ze sem se jiz v x clanku na toto tema ztratil.. abplne nechapu,kde co vadi komu.
A jeli zde naky ridic bus sor,jake on ma dloihodobe zkusenosti?
Dekuji vsem
Hm…. no obecně, jestli můžu mluvit za garáž Hostivař, kde máme ty největší vraky z roku 2009… asi je to lepší, než Citelis ze stejného roku. Nové Sorky jsou pak o něco řidičsky příjemnější, než Urbany (hlavně proto, že zatím rozumně řadí i brzdí, Urbany až tolik ne). Obecně z pohledu řidiče NB12: staré kusy dost blbě řadí a škube jim retardér (opravdu hodně), není to ale o tolik horší, než u městských busů ostatních značek se stejným nájezdem. Výrazně horší je pak odpružení a mlácení celého vozu, zde ale srovnávám vozy s nájezdem 500tkm v Praze a vozy s… Číst vice »
MB a Setra jsou lepší šunty . Solaris osobně neznám , jen krátce v mhd . Ke karosám mám něco jako citové pouto ale rozumově žádná sláva .SOR beru jako mladšího bratra co nestíhá dohánět staršího , prostě o dva tři kroky zpět za irisbusem . Líbí se mi možná o něco víc jejich design karoserie a čelního skla , jako řidič to je slabší . Srovnávat tyto s manem , volvem nebo scanií a to jak podvozkem nebo agregáty je absolutně mimo mísu , rozdíl jako mezi Dacií a Toyotou v osobních vozech . U zájezdových mě jednoznačně bere… Číst vice »
Jakákoli informace o ceně by měla obsahovat všechny položky, které ji tvoří. Jinak jde o nesrovnatelnost. Proti SORu nic nemám, ale jeho vedení si dobrou reklamu nedělá. Mohli se přihlásit již do první VZ, následné stesky jsou pláčem na cizím hrobě.
Krátká Scanie za více než 8 milionů je nesmysl. A může mít co chce. Jednoznačně přemrštěná cena…asi kvůli všimnému a to musí být hodně velké. I ty Iveca…je pravda, že v jakém stavu jsou SOR po 7 letech provozu MHD v Praze, Iveca už by stály rozsypaný. A klepe se tam vše od začátku.