cargo

Soud zakázal Ústeckému kraji nákup dalších autobusů od Zlineru

Nové autobusy Scania pro DSÚK. Foto: Jan SůraNové autobusy Scania pro DSÚK. Foto: Jan Sůra

Dopravní společnost Ústeckého kraje nesmí zatím koupit 90 autobusů 90 Iveco Crossway o délce 10,5 metru od společnosti Zliner. Plnění

Zpět na článek
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Krajský soud v brně o tom němá co rozhodovat

Dalibor

Klasika v čechách. Prosrali jsme výběrko, tak když my nemáme kšeft, tak to poserem i těm druhem…

Petr Frýdlant

A protože neoslovili SOR tak se jim mstí…. V prvním výběrku se jim nikdo nepřihlásil!!! Oni SOR oslovit vůbec nemuseli. Ale protože si blbci ze SOR myslí, že je museli oslovit, místo toho aby se o zakázku ucházeli sami v prvním kole. Tak to projeli a teď se cítí dotčení a proto to napadnutí toho výběrka.

Dalibor

s tou okatostí máte pravdu. Mohli být více „diplomatiční“, Nicméně trvám na tom, že sor o zakázku v podstatě neměl zájem (kapacitně) a jen do toho kope, aby sypal písek ho soukolí konkurence. V příměru kope do toho pekaž, který stajne nemá pec tak velkou aby upek 100 tisíc rohlíků navíc nad objem kterej už standartně peče.

Dalibor

Čisté v této republine není nic. Jen někdo si na tu čistotu velkohubě hraje. Velký a strategický investice jsou vždy domluvený. Pokud na soutěž nikdo nereagoval… co bránilo SORU podat nabídku, v tu chvíli v podstatě nejvýhodnější? Co bránilo SORU pak jednat v vedením kraje a vmezeřit se aby bylo také osloveno?

Alexandr Mikulka

Křišťálově čisté to není ale proč všudeseseroucí džejendtýsor nepodal nabídku?

noerf

Dalibor: Mimochodem cena autobusu MHD či regionální meziměstské dopravy v délce 12 m se dá sehnat do pěti milionů Kč bez DPH. A myslím, že se do této částky dostane SOR i Iveco. Jako hlavní problém vidím cenu o 20 – 40 % nad touto hranicí. Jinak v ČR mě překvapuje, že pokud se v ČR vyrobí nejvíce autobusů na hlavu, tak DÚK osloví prodejce jednoho Českého výrobce (Zliner, autobusy Iveco) a prodejce jednoho zahraničního výrobce (autobusy Scania). Výrobci Iveco a SOR nebyli osloveni, další významný prodejce regionálních autobusů ze skupiny ICOM (Mercedes, Setra) také ne. A byl osloven prodejce… Číst vice »

Erik

Nikdy bych nerekl,ze to reknu 🙈 ale at jde SOR nekam..jako bezny uzivatel MHD Praha a jejich busu rikam, ze sor uz nikdy vice! Takova herka,kde skripe vse kde co muze o vypruzeni ani nemluve.. takze doufam,ze smlouvu uzavrou a dodaji kvalitni busy.
byl by nekdo tak laskav a shrnul celkove problem do jednoho clanku? Priznam se,ze sem se jiz v x clanku na toto tema ztratil.. abplne nechapu,kde co vadi komu.
A jeli zde naky ridic bus sor,jake on ma dloihodobe zkusenosti?
Dekuji vsem

Botik

Hm…. no obecně, jestli můžu mluvit za garáž Hostivař, kde máme ty největší vraky z roku 2009… asi je to lepší, než Citelis ze stejného roku. Nové Sorky jsou pak o něco řidičsky příjemnější, než Urbany (hlavně proto, že zatím rozumně řadí i brzdí, Urbany až tolik ne). Obecně z pohledu řidiče NB12: staré kusy dost blbě řadí a škube jim retardér (opravdu hodně), není to ale o tolik horší, než u městských busů ostatních značek se stejným nájezdem. Výrazně horší je pak odpružení a mlácení celého vozu, zde ale srovnávám vozy s nájezdem 500tkm v Praze a vozy s… Číst vice »

Petr

MB a Setra jsou lepší šunty . Solaris osobně neznám , jen krátce v mhd . Ke karosám mám něco jako citové pouto ale rozumově žádná sláva .SOR beru jako mladšího bratra co nestíhá dohánět staršího , prostě o dva tři kroky zpět za irisbusem . Líbí se mi možná o něco víc jejich design karoserie a čelního skla , jako řidič to je slabší . Srovnávat tyto s manem , volvem nebo scanií a to jak podvozkem nebo agregáty je absolutně mimo mísu , rozdíl jako mezi Dacií a Toyotou v osobních vozech . U zájezdových mě jednoznačně bere… Číst vice »

Přemek

Jakákoli informace o ceně by měla obsahovat všechny položky, které ji tvoří. Jinak jde o nesrovnatelnost. Proti SORu nic nemám, ale jeho vedení si dobrou reklamu nedělá. Mohli se přihlásit již do první VZ, následné stesky jsou pláčem na cizím hrobě.

Pavel

Krátká Scanie za více než 8 milionů je nesmysl. A může mít co chce. Jednoznačně přemrštěná cena…asi kvůli všimnému a to musí být hodně velké. I ty Iveca…je pravda, že v jakém stavu jsou SOR po 7 letech provozu MHD v Praze, Iveca už by stály rozsypaný. A klepe se tam vše od začátku.