Soud začne rozplétat zakázky SŽDC. Státní zástupce obžaloval šest lidí a Sudop Praha
Tunel Ejpovice. Foto: David Jančík, archiv Metrostav a.s.
Tři roky po velkém zátahu protikorupční policie na Správě železniční dopravní cesty a v některých dodavatelských firmách SŽDC doputoval celý
Řekl bych,že zveřejněné případy jsou jen pověstnou špičkou ledovce. Tyhle špinavosti se většinou těžko prokazují.
Kéž by se ta černá díra na peníze, co si hraje na projekční kancelář, rozpustila.
Říkám to pořád. Z každé rekostrukce/modernizace stojí minimálně jedna vila.
Nebyly by nějaké příklady takových vil? Jinak je to jen plácání. Děkuji.
Nějaké příklady by byly. Akorát se v tomto segmentu korupce a zlodějny těžko dokazují.
No to byla doba. Ostatně, v téhle partě se při troše dobré vůle ze strany vyšetřovatelů nedá sáhnout vedle. Dokonce bych řekl, že by se dala slušně naplnit jedna menší věznice.
Začalo se to hýbat, protože se ministryní spravedlnosti stala na konci dubna Marie Benešová. Ona sice také není svatá, ale ona toho ví hodně na současnou soudní garnituru v čelo s Olomouckým a Pražským státní zastupitelstvím. Proto se jí všichni bojí, nevědí, co čekat… Proto proti ní určité skupiny lidí demonstrují v ulicích, stejně jako proti Babišovi. Přichází noc dlouhých nožů do našeho soudnictví. A pokud svoji funkci zvládne, bude ministryní i v příští vládě po předčasných volbách, které jsou za dveřmi.
Vy jste zešílel? To je mi líto, dříve jste podle příspěvků patřil k těm svéprávným.
Zjevně zešílel :-O Ale bojím, se, že s těmi předčasnými volbami a ministryní může mít pravdu.
Rail2005 svéprávný? Člověk, který žije ve světě spikleneckých teorií?
Vezmeme-li v potaz za jakých okolností a za co byla Benešová kdysi, před lety a celkem brutálně, zbavena funkce, tak bych u Raila2005 neachal na hlavě.
Rozhodně jsem nezešílel. Poslechněte si na Youtube celou sérii pořadů od Michala a Petra o mafii a podsvětí v ČR a pochopíte. To nejsou žádné bláboly, ale tvrdá fakta o lidí, kteří dříve pracovali pro státní složky a nyní se nebáli promluvit. Já jsem si to na rozdíl od většiny diskutujících již uvědomil. Můžeme tu diskutovat o odborných věcech, můžeme chtít kvalitní infrastrukturu, funkční dopravní systém, ale to je možné jen v ideálním státě. Bohužel v ČR to funguje jinak – odkaz na 1. díl:
https://www.youtube.com/watch?v=H7OypN9WQ4A
Svobodný vysílač. Tak to je vážné…
Panebože, vy asi trpíte nějakou úchylkou. Nechodíte také náhodou demonstrovat na Václavák_
Si pište!
Vzhledem k tomu, že píšu pod plným jménem a otevírá se tu Pandořina skřínka, logicky nemohu psát otevřeně, protože moje finanční prostředky na případné právní služby jsou nesrovnatelně nižší než prostředky protistrany. Jedno ale můžu říci hned. Čekal jsem, že se v diskusi ozve daleko více lidí (aspoň těch, co píší pod pseudonymem) a člověk se dozví více názorů nebo informací. Takž do toho, třeba se tentokrát přidají i novináři. Vím, že problém není jednoduchý, ale jako občanovi České republiky by mi v první fázi stačilo kdyby to, co je placeno z našeho rozpočtu bylo daněno v Česku. Pokud se… Číst vice »
Sudop by měl být, stejně jako Metroprojekt, žalován za cokoli, co za posledních 25 nakreslil. Dvě firmy, které jsou naprostou antitezí kvalitního projektování, a furt maj 95 % všech českých dopravních projektů.
Konkrétně?!
S Jirkou naprostý souhlas!!!
Co vrchní Stratég rozhodl, Sždc doplnilo, další náměstek schválil a sfdi přispěl, TO mají.
Že TO (výsledek) stojí za starou bačkoru, odborná veřejnost ví. Ale ostatním se TO prezentuje jako TO nejlepší, co existuje a my TO máme. A v Africe ne.
Vše, vše, vše, VŠE! Nemluvím o technické stránce věci, v tom se dobře nevyznám, ale zrovna dneska jsem nastupoval na Nádraží Podbaba. No ty barvy, podchody, konstrukce a stříšky.. Panebože za co. Kdo se pak diví, že lidi nechtějí vlakem jezdit, když se musí koukat na tohle. Příjemný vzhled stanic cestování prostě zpříjemní, to je fakt. A to stejné je metro do Motola. Stanice jako Petřiny nebo Veleslavín jsou vzhledově z devadesátek, to už všichni víme, ale tam tomu Metroprojekt nasadil korunu ukončením v Motole, kde je jakýkoliv přestup na tramvaj směr Řepy/Anděl příšerně nepříjemný a časově náročný. To ubírá… Číst vice »
Jaký přestup mezi metrem a tramvají v Motole máte na mysli, když tam žádný nikdy ani plánován nebyl? Nebo si snad dokonce bláhově myslíte, že o tom, kde bude nějaká stanice metra, rozhoduje Metroprojekt nebo jakákoli jiná projekční firma?
Někdo si to umístění z určitých míst vytáhnout musel a hlavou nepřemýšlel. Pokud vím, tak metroprojekt dělá i studie vedení, ne?
A jak byste si tam ten přestup tedy představoval? Nebo máte na mysli přestup mezi metrem a autobusy? Tramvajová zastávka Motol je od metra asi 800 metrů. To se ta stanice metra měla jako posunout až dolů do údolí? Nebo tam měl být nějaký tunel a v něm na těch 800 metrů travelátor? Cílem stanice metra Nemocnice Motol bylo především usnadnit lidem dopravu do této největší nemocnice – pacientům, zaměstnancům. Tak trochu vedlejším produktem bylo usnadnění přístupu k metru A lidem ze sídlišť Stodůlky, Luka, Nové Butovice a mimochodem i ty Řepy, kteří se k této konečné metra autobusy dostanou… Číst vice »
Úžasné, zprávu komentuje za SUDOP Ptačinský, který byl 2015 mluvčím SZDC 😂
Ve vazbě byl i Blažek a Kaván z VUŽ, experti z VUZ.
Ono se stačí podívat, kde pracoval takový Sosna, největší škůdce železnice.
Vy máte s tím Sosnou skutečnou obsesi! 😀 Přitom jste mi nikdy na opakované dotazy neodpověděl, co konkrétně tento člověk podle vás způsobil…
a) přihrávání projekčních zakázek stále stejnému subjektu (hádejte kterému)
b) konzervace současného stavu (žádné nové tratě)
c) nadbíhání jednomu konkrétnímu výrobci vozidel (hádejte kterému)
d) udržování monopolu jedné firmy, dodávající zabezpečovací zařízení na železnici (hádejte které)
Stačí takto v bodech?
A jak toto prosím vás zajistí ředitel O. Strategie, když k tomu nemá kompetence?
a) je v gesci investorů, tedy zejména SŽDC
b) je možná částečně v gesci Sosny, ovšem nemám informace o tom, že by O. Strategie bojoval proti novostavbám. To je spíše věcí studií proveditelnosti, které opět zadává SŽDC (byť s metodikami SP může mít O. Strategie co do činění)
c) je věcí dopravců, tedy zejména ČD. Na MD pak jiných odborů
d) je opět v gesci SŽDC
Pokud vím tak Sosna není ani ve vedení, ani ve statutárních orgánech SŽDC…
OK, když myslíte. No a na projekce jste si odpověděl sám…
Ze MD schvaluje zadavaci dokumentaci zakazek podrizenych organizaci nevite? Existuji na to smernice V1 a V2. A ze pan Sosna zasahoval do zadani nekterych zakazek vam potvrdi spustal lidi ze SZDC.
To jsou asi chlapci že SUDOPU, no…
Když pracujete na MD, to jste si ještě nevšiml, že řada předpisů a směrnic, včetně V-1 a V-2, je tu od toho, aby byla obcházena a porušována? Speciálně SŽDC si z V-2 vybírá jen to, co potřebuje, na zbytek si žádá výjimku a co se nepodaří, tak jednoduše – jak bych to řekl slušně – okecá. Nebo si opravdu myslíte, že příprava staveb probíhá podle V-2? Že by nejdříve byl záměr projektu a teprve po schválení záměru projektu následovalo rozpracování dokumentace pro územní řízení? Zkuste hádat, kdo tohle porušování kryje?
Tak to byste se divil! Ačkoliv Luděk Sosna je můj kamarád (přesto se mi nedaří na něj působit ve prospěch železnice), musím potvrdit, že on spolu se skupinou lidí ze SŽDC mají lví podíl na tom, že doposud na železnici neexistuje koncepce (snad vyjma ORI) a že se se státními a evropskými dotacemi neskonale plýtvá.
Vůbec mne nepřekvapuje, že mezi obviněnými nejsou lidi ze SŽDC a z MD, zas si to odskáčou jen „pěšáci“.
Tak snad už mi dá Tomáš pokoj.
A Tomáši: kdo lže, ten krade.
Stačí. Díky! Na jednotlivé body vám již odpověděl Gejza, sám bych se pod to klidně podepsal.
Ale nemáte pravdu, že jo. Nejdřív si oba zjistěte, jak to skutečně chodí.
Vím jak to chodí. Bez jistého člověka (jméno si doplň) na ministerstvu, se nehne jediný projekt. Co taky cekat od človeka, který místo univerzální VRT pro osobní i nákladní dopravu prosazuje 40-ti promilový tobogán, jen pro osobku. Stavba vyjde určitě levněji. Ale ne o moc. Mustr = Köln – Frankfurt. 3000t važící bauzug s betonárkou musel mít čtyři výkonné lokomotivy. Údržba = výměna kolejnic, broušení, údržba trakčního vedení apod. jsou prokazatelně 5 – 8x dražší než na dráze do 13- ti promile. Dalšim faktorem je ekonomika provozu. Bez nákladky je to jen bezedná díra. Víc nadám, nebo mě zase Honza… Číst vice »
Railanalytik – co to je zase za blábol?! Ani p. Kaván ani p. Blažek ve vazbě nebyli a myslím, že ani není vhodné zde VUZ zmiňovat, tu už je prokázáno, že se to firmy netýká. Tzn. nemlet nesmysly!
https://domaci.ihned.cz/c1-65217760-protikorupcni-policie-zasahuje-sidle-szdc-i-ve-firme-sudop-souvislost-zatim-neni-jasna
Fakt je problém si najít třeba tohle?
Není, ale každopádně bych asi spíše věřil osobní zkušenosti, než různým novinářským výmyslům napsaným jen proto, aby se mělo o čem psát. A když prostě vím, že po oné nesmyslné razii oba ředitelé normálně chodili do práce (já tehdy ve VUZ pracoval), tak asi těžko mohli být ve vazbě, což ostatně neuvádí ani Vámi odkazovaný článek. Vím, že byli předvedeni na Policii kvůli sepsání zápisů, ale to je prostě celé. A v případě VUZ už bylo potvrzeno, že v tom firma nejede, takže jakékoliv další spekulace prostě nemají smysl…
Tady VRT trochu přestřelil, protože vím jen o Lapáčkovi, kdo seděl ve vazbě. Ale v žádném případě bych netvrdil, že VÚZ je čistá firma. Už jen ty podvody kolem notifikované osoby a jakým způsobem si na svoji monopolní práci zajistili dostatečné peníze, škoda mluvit. Blbý je, že odvedli spoustu kladných posudků na stavby s ETCS a pak se ukáže, že ve skutečnosti traťová část ETCS (Kolín – Břeclav) není kompatibilní s mobilní části stejné verze. Blažek by určitě měl být obžalován a jít sedět, i když tento podvodný systém se rozeběhl už za jeho předchůdce.
Fakt netuším, o jaké „podvody“ ohledně ETCS máte na mysli, osobně se tomuto nevěnuji a ETCS vnímám jen jako dobrý zdroj finančního přilepšení pro firmy, které se zabývají jeho implementací jak na trať, tak na vozidla (když cena mobilní části na vozidlo kolikrát převyšuje zůstatkovou hodnotu celého toho vozidla), ale zase z pohledu svého bývalého zaměstnavatele můžu s čistým svědomím říct, že jsem si nevšiml, že by KAO v inkriminované době nějak významně narostly tržby – celou dobu je jen „chudou sestrou“ útvaru zkušebnictví a tak nějak je ráda, že se sama uživí + něco málo vydělá na svůj rozvoj… Číst vice »
Problém je, že vydavatel autorizace to nekontroluje, resp. na to nemá lidi.
ETCS se teprve začíná řešit na národní úrovní. Horší bude, až EU zjistí, že vyplatila spoustu peněz a vložená investice je umrtvená, protože nejsou identifikační klíče do mobilních částí, resp. vlastnická práva ve vztahu k dopravcům, ne 100% funkčnost a spolehlivost traťové a mobilní části ETCS stejné verze atd.
Ale máte pravdu, že pozavírat by si zasloužilo mnohem více lidí. Blažek byl akorát (zodpovědným?) statutárním představitelem firmy, která shodu s TSI posuzovala.
Blažek byl zadržený. Nevím jak dlouho byl ve vazbě, nebo jestli jen dlouze vypovídal, každopádně si pro něj normálně přišli hoši ze zásahovky a odvedli ho.
Zadržený byl kvůli výpovědi a sepsání záznamu, ale ve vazbě NEbyl. Jasný?!
Vydavatel autorizace dělá pravidelné audity. Samozřejmě že nemůže kontrolovat vše, ale kdyby přišlo „udání“, že něco není v pořádku, rozhodně to nenechá bez prošetření (teď pracuju na Drážním úřadě a u nás je to totéž).
Jinak samozřejmě posouzení shody automaticky neznamená, že daná věc bude plně funkční a použitelná. Posuzuje se jen, zda naplňuje předepsané požadavky…