Soud snížil Srbovi trest za srážku kamionu s vlakem na dva roky
CityElefant po srážce s kamionem v Uhříněvsi. Foto: HZS Praha
Srbovi Uroši Andelovičovi, jehož kamion se loni srazil s vlakem na přejezdu v pražské Uhříněvsi, dnes odvolací soud snížil trest
I vzhledem k tomu divadýlku kolem by bylo doživotí zcela adekvátním trestem.
Možná jsou i ty dva roky pro dědouška doživotím.
Nezrušili mu ten zákaz řízení proto, že nikdy řidičák neměl? Sorry jako, ale 23 přestupků za jednu jízdu (a to jsou jenom ty, které se daly zjistit z tachografu, kolikrát kde nedal přednost nebo jel na červenou se z toho vyčíst nedá), takové skóre nemá ani zfetovaný mlaďas za volantem dvacetiletého BMW. Plus ty drzé výmluvy u soudu, že v Srbsku se za proražení závory chodí do basy nebo že tam dispečer sleduje přejezdy na kameře. Pevně doufám, že dostal aspoň doživotní zákaz vstupu na území ČR, protože takový magor za volantem, to se skutečně jen tak nevidí.
Zapomeň si čtyřikrát připnout pásy a jseš na rok bez papírů. Jezdi jak prase, porušuj předpisy, zastav na přejezdu a v klidu počkej, až se o tvoje auto rozseká vlak, zákaz řízení nedostaneš.
Průměrný řidič osobáku zvládne 23 případů jednání s formálním znakem přestupku za výrazně kratší dobu i vzdálenost.
Pokud by jste třeba chtěl tvrdit že Vy ne, pak nejspíš neznáte pravidla dostatečně.
Většina lidí 23x překročí rychlost na 100km úseku natož při jízdě přes půlku evropy. Překročení rychlosti je i když jedeš ve městě třeba 52 km/h a je to tam započítané. Troufnu si tvrdit že moc víc přestupůků než rychlosti na tom seznamu nebude.
Škoda 63 milionů. Mám to chápat tak, že těch 63-5,7 milionů zaplatí poškozeným (tedy ČD a SŽ) pojišťovna?
A jaká byla bilance u jiných podobných událostí, kolik reálně dostaly ČD/SŽ v případě Studénky I, II, Vraňan ap.?
Tyhle škody (pokud je viníkem řidič), zaplatí vždy pojišťovna z povinného ručení vozidla. Pokud je škoda vyšší než horní pojistný limit, tak zbytek poškozeným nikdo nedá a musí si to zaplatit ze svého. Pak to mohou soudně vymáhat po viníkovi.
Kamiony bývají obvykle pojištěné s tou nejlevnější pojistkou s plněním ve výši 35 milionů. Pak zbytek můžou sice vymáhat soudně, ale co si kdo na takovém děduškovi co sám nic nemá vezme, že..
Pak by bylo zřejmě namístě to minimální plnění zvednout (nejlépe v celé EU). Ono nejde jen o přejezdy, náraz kamionu může poškodit třeba i most nebo jinou infrastrukturu. Také poškozeným nemusí být vždy někdo „velký“ či „státní“, kde se ta škoda nějak vstřebá.
tak to musíte navrhnout v Bruseli
Když se to vezme kolem a kolem, tak je vlastně klika, že neodsoudili strojvedoucího.
Signalistu za to, že nesledoval ty kamery, co je v Srbsku mají na každé polní cestě.
Kdyby tam jela Bobina, tak má fíra volant a může se vyhnout. 🙂
máš recht XDDD
Možná kdyby se ještě jednou odvolal, tak by se mu soud ještě omluvil.Je to ale hodně smutné
Nechat ho v kriminále, dokud nebude uhrazeno. Páč jak ho pustí zmizí a nezaplatí nikdo ani kačku.
jako že tam ty peníze vysedí?
Jistě že nevysedí. Povinnost pracovat a splácet třeba až do smrti.
To u takhle starého člověka nelze vymáhat a jeho pobyt za mřížemi by naopak znamenal náklady. Neumím si představit reálný způsob, jak by tu škodu uhradil. Žádný milionář, řídící kamion pro zábavu, to zřejmě nebude.
myslím že o výši výdělků za mřížema panují obecně zkreslené představy
Jo to chápu ,proč dědka živit v našem krimu ,nikoho nezabil .Jinak nevím ,jak a kde by mu platil zákaz řízení,v této problematice se moc nevyznám ,ale pokud jen v ČR ,tak by si z toho mohl stejně hovno dělat do Reichu do vezme přes Rakousko a do Polska Slovenskem.A splácení dluhu? Kdo ho najde ,někde v Srbsku na vesnici u rybníka?Než se zatáhne sít spravedlnosti ,tak je dávno u svatého Petra
Tohle by měla být starost minimálně EU = jednotný společný registr ŘP platných ve státech EU, přístupný policiím všech členských států – a kdo v něm zaregistrován nebude, nemá nárok na území EU řídit, A aspoň by ubylo i hloupých připomínek, že EU je k ničemu.
Takže by řidičák vydaný mimo EU neplatil v EU?
Snad ten registr by mohl umět tři stavy – mám řidičák, mám zákaz. A když v registru nejsem, ať policie chce něco jiného (mezinárodní řidičák).
Ne neplatil, ale musel by být do toho registru zanesen také, pokud by jej jeho držitel chtěl na území EU použít (k řízení vozidel) – a samozřejmě by ten ŘP musel splňovat nějaké předem stanovené předpoklady pro platnost i v EU (= „mezinárodní řidičák“).
Na hraničních přechodech na „vnější hranici EU“ by snad kontrola řidičů (ŘP) žádný extra velký problém dělat neměla.
To by dávalo smysl. Můžete navrhnout vašemu europoslanci. Pokud není ovšem ze strany, která má EU za dojnou krávu na dotace nebo ze strany, která se před „diktátem Bruselu“ má potřebu bránit.
EU má na starosti důležitější věci. Třeba velikost zásobníku legálně držených zbraní (a zakřivení banánů)
A zákaz žárovek, rtuťových teploměrů, výkonných vysavačů…….
Samé důležité věci.
To je bordel mnel dostAt na tvrdo deset let a řidičák zebrat navždy.plus nechat vše zaplatit..zmrdovi
hele uklidn se, jo?
Zrušení zákazu řízení? V naději, že dalších 10 let bude křižovat Evropu, aby splatil škodu? Chápu, že držet ho v krimu nemá smysl, ale zrušení zákazu řízení nechápu.
„Pouhých“ 23 přestupků za jednu jízdu? DOŽIVOTNÍ zákaz řízení bez možnosti jakékoli změny je za to podle mě málo – ne mu jej zcela zrušit !!! Kolik lidí a majetkových hodnot ohrozí příště?
Také si myslím, že zákazy řízení by měly být v těchto případech automatické a klidně i doživotní. Bez řidičáku se obejde každý člověk. Bez života díky nějakému nezodpovědnému řidiči se holt také občas někdo musí obejít…
Předpokládám, že to zrušení zákazu řízení není proto, že by si ho pán nezasloužil, ale proto, že soud prvního stupně něco pořádně zmastil. A na ČTK jsou podobní patlalové jako pan řidič, protože neráčili nás ani v náznaku informovat o tom, proč odvolací soud takto rozhodl. Ale kdybychom dali zákaz činnosti všem takovým soudcům, všem redaktorům ČTK a dalším, tak za chvilku nebude dělat nikdo nic.
to víte, to jsou temná zákoutí naší justice. U dopravy do platí dvojnásob…. Jo a taky panuje všeobecné okresní právo. V jiném okrese by ho odsoudili klidně na jinou sazbu.
Ten zákaz řízení by stejně platil jen v ČR, takže jako trest nemá smysl, na druhé straně, pro princip mu ho nechat mohli. Každopádně u obhajoby byl stejně drzej jako ten Polák ze Studénky.
že by stejný advokát ?