SOR vyhrál zakázku na nové autobusy pro Opavu. Nahradí část Solarisů
Autobus SOR NS12. Foto: SOR Libchavy
Do soutěže přišly čtyři nabídky, cena spadla téměř o desetinu.
Do soutěže přišly čtyři nabídky, cena spadla téměř o desetinu.
jezdil jsem sorem 5 let no jezdil vetcinu toho stal u silnice nebo v dilne preji upreji uprimnou soustrast kolegum
Omlouvám se, moje předchozí replika měla patřit Ondrovi, ne vám.
Znáte Google? Opavský DP má 34 autobusů a 33 trolejbusů (https://www.mdpo.cz/o-spolecnosti/o-nas/opavska-mhd-v-cislech), fotky viz https://www.mdpo.cz/vozovy-park#.
Tohle ovšem nejsou autobusy západního typu. Za taková vozidla by měl SOR naopak platit Opavě za to, že ty autobusy převezme!
Autobusy pěkné že,ale co když se sejde paní STONOHOVÁ s paní RUMPÁLOVOU,nedej bože když je parné léto,a ony celé upocené,přicházejíc obtěžkané nákupem nastoupí do tohoto krásného,vyvoněného,nového autobusu?Ano,hádáte dobře,celé mé nadšení z nového autobusu je pryč.Nepřerušovaný tok slov,který z těchto dvou osob plyne,mě nedovolí vychutnávat čerstvě nabyté nadšení z tohoto krásného technického díla.Hanba jim !
Nějak jsem ten blábol nepochopil
Pořídili si autobus, ale jezdili jim tím lidi…
Že by v Opavě měli jen 5 autobusů? 🙂
Neříkám, že je Opava nějaké velkoměsto ale stejně… 😀
Že by v Opavě měli jen 5 autobusů Solaris?
Nevím, jestli je klimatizace bez možnosti ovládání řidičem dobrým řešením. Může to sice zabránit tomu, aby řidiči klimatizaci vypínali, ale nějaká možnost změny teploty podle aktuálních podmínek by se hodila.
Na druhou stranu klimatizace mají mnohdy problém v létě vychladit celý autobus, takže spíš bych měl obavu, že bude v autobuse horko než přechlazeno…
Jestliže je klimatizace poddimenzovaná, tak „kroutítko“ u řidiče ničemu nepomůže.
Ovládánání ve smyslu regulace, vypínač u řidiče určitě bude.
V pražských tramvajích 15T se taky klimatizace řídí automaticky, řidič má snad možnost měnit jen +-1 stupeň a nastavit si teplotu akorát ve své kabině. Ano, vyladění trvalo rok nebo dva od začátku nasazení (funění studeného vzduchu přímo za krk cestujícím, přílišné mrazení, tedy velký teplotní rozdíl mezi vnitřkem a vnějškem v létě atd.), ale teď si to myslím každý pochvaluje.
To je velká služba hlavně pro řidiče. Skončí nekonečné spory s cestujícími, proč je klima zapnutá, že je nastavená na moc vysokou teplotu, na moc nízkou, fouká zrovna támhle na to sedadlo a dalších 333 problémů. Teď se řidič jen usměje a řekne: „Je mi líto, v tomto voze je automatická klimatizace, kterou nemám oprávnění nastavovat.“ A bude po diskuzi.
Taky pravda 😀
Jo, tohle jsem vícekrát slyšel v ledničkujících RegioSharcích, když už se mi nechtělo dál zmrzat (téhož jsem si všiml i u části dalších cestujících) a ozval jsem se proti tomu – totiž že strojvedoucí nemůže ovlivnit teplotu klimatizace, ledaže by to celé vypnul (což ale objektivně není vhodné, protože pak by byl vzduch dost brzy vydýchaný).
No, tak holt totéž v opavské MHD. 🙂
Takže vlastně dělají takový downgrade 😀
No tak to si Opavští mohou připravit dílnu. Auta budou jezdit týden a už se budou sypat. My tady nad tím kroutíme hlavy….Sor je pořád stejný……pytel problémů už jak je to nové !!!
A jiné značky na dílnu nemusí? Tohle primitivní hodnocení je tak pro děti na pískovišti. Dejte na stůl konkrétní materiál, včetně nákladů. Jinak je to blábolení.
Kde „tady“? V Praze jezdí skoro samé SORy a výpadky kvůli odstaveným autobusům jsem ještě nezaznamenal.
Ve vedlejší diskuzi kroutíte hlavou nad Solarisem; je něco, s čím si poradit umíte?