SOR představil svůj kloubový elektrobus, první má jezdit v kladenské MHD

Autobus SOR NS 18 Electric. Foto: Jan Sůra / Zdopravy,czAutobus SOR NS 18 Electric. Foto: Jan Sůra / Zdopravy,cz

Výrobce slibuje dojezd až 300 km.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Pěknej busík

DjDD

K čemu jsou ty 2 zbývající dvojice zadních světel, když svítí jen vrchní?
Chápu, že někde musí být couvačka a mlhovka, ale na to by stačily taky jedny světla (červené mezikruží + bílej střed)

Kernteriér

Mlhovka musí být min. 10 cm od brzdového světla.

OndraL

jsem moc rád a fandim. vozy vypadaji krasne, pokud maji stejné podvozky jako NB18, tak perfektně maneveovatelne, ja tady nemám co vytknout, uz jen proto, ze z praxe tyto vozy dobre znam. navíc se SORka chova obchodně velmi slušně! jen tak premyslim, ze u te elektriky, ale to je obecny problém, treba nemůžete parkovat mimo zazemi, jak to máme na Arrive, ze si chlapi berou auta “domu“ (protoze jim tak vychází vozaky) a na závod jezdi jen tankovat, tady je to problém, bud trakční lišty a nebo nabíječka, ale pochybuji, ze doma prohodite mixer s nabijeckou na bus a otevrete… Číst vice »

intrus

Trochu jsem doufal, že Upíry trochu polidští… To čelo by šlo přece upravit docela jednoduše.

Hasler

Tak sem přidejte Váš lehký návhr, rádi se podíváme. Není to myšleno ironicky 😉

Cuba

Je fakt, že bratislavská verze vypadá hodně dobře…

Karl vB.

Například tak, jak napsal pan „Cuba“ u dodávky pro Bratislavu. Tam nezdůrazňovali odlišnou barvou ten podivný středový díl masky mezi světly, co fakt vypadá blbě, jak upír, nebo může vzdáleně připomínat třeba i ohlodanou kost.
Invence pana designera je jedna věc, ale to, že to platící zákazník (SOR) akceptoval a zavedl do výroby, považuju za zdaleka horší, než „osobitý vkus“ tvůrce.

Dom

SOR pořád není schopný zbavit se toho výstupku v podlaze u sedadel na zadní nápravě? Obrázek 4, podlaha vpravo…

Jiří

A kudy by měla vést kardanka,třeba stropem?

Petes

musí být u elektrobusu kardan ?

jva

Pokud se nepoužijí motory v nábojích kol (což v ČR není nikde), pak ano.

Jiří Kocurek

Což ale zase znamená velké neodpružené hmotnosti.

Kleist

Mě spíš vadí ty dvě sedačky naproti sobě za kloubem. Určitě by se to dalo předělat aby to bylo jen na jedné straně a hezčí.

Pavel Vavříček

Jen je zajímavé, že na panelech uvnitř měl ten vůz logo DPMHK. Asi se pravděpodobně bude testovat v Hradci.

D.M.

DPmHK má mít do konce roku asi osm nových kloubových SORek, tak to třeba kvůli Czechbusu narychlo instalovali do téhle předváděčky.

Jan

Tohle je potřeba nasadit na linky jedoucí do center měst. V Praze například 207, 133, 135. Kloub je stejně potřeba pro kapacitu.

Josef Švejk

Tohle je potřeba nasadit někam do Afriky nebo na Blízký Východ. Poněvadž autobusy a trolejbusy SOR jsou úplně ošklivé, prostě dedna velká katastrofa!

Josef Švejk

…“jedna“…

Kernteriér

Co že to byl Josef Švejk? Notorický b..?

král j

To je zajímavá shoda, že se člověk jmenuje stejně jako obílená postava. Asi jste si s tímto jménem dost užil, že ano?

Lukáš F.

To je tak naschvál, aby víc lidí jezdilo MHD. Když sedíte v autobuse, nevidíte, jak je zvenku ošklivý.

Martin

Do tech kopcovitych narocnych useku? To asi neni dobry napad…

Vašek bus

Jak pak by asi v Praze taková mašina dávala 207? 300 km dojezd je v ideálnu což z dob kdy jsem 207 jezdil dost pravidelně vycházelo asi ideální (rozuměj bez zpoždění a jiných problémů) jedna služba z pěti a nikdo netvrďte že když má dojezd 300 km a stojí to v kolonách tak že ta zásoba v baterii neubývá. Sice ano z Ohrady je to z kopce ale co ušetří případně rekuperuje cestou dolů tak to sežere poskakováním od Florence až na Staroměstskou. Další věcí je že bus vozidlo MHD by mělo být operativně nasaditelné kdekoliv v rámci provozu a… Číst vice »