SOR poprvé uspěl ve Zvolenu, pro místní MHD dodal 24 nových autobusů
Nové autobusy SOR NS 12 pro MHD Zvolen. Foto: SAD Zvolen
Do zvolenské MHD míří ještě čtyři autobusy Scania.
Do zvolenské MHD míří ještě čtyři autobusy Scania.
SOR jsou nejekonomičtější autobusy na trhu, pokud máte běžné tuzemské podmínky nasazení jako průměrné stáří flotily pod 9 let a nutnost mít klimatizační jednotku salonu, ale samozřejmě ji ideálně 99% času nezapínat i kvůli spotřebě paliva.
Konkrétne v týchto u SAD Zvolen išla klimatizácia vo všetkých. SOR má skutočne výhodu v menšej spotrebe – Iveco v podobnej konfigurácii bude brať aj o 10 litrov viac. C alebo ICN nemá problém behať okolo 19 až 20 litrov normálnym štýlom jazdy so zapnutou klímou, NS má vyššiu spotrebu keďže je mestský autobus ale oproti súčasným Citelisom je úspora aj 20 litrov. A inak nerozumiem, aký význam má dnes jazdiť na spotrebu – objednávateľ už dnes skoro všade prepláca palivo. Je to skôr o tom že klíma nie je funkčná. Keď je to pokazené a servis stojí aj 7… Číst vice »
Zatiaľ na ne nemôžem povedať zlé slovo, vo Zvolene sa k horšiemu veľmi ani nedalo ísť. Od Citelisov v stave horšom ako B732 a hrdzavých B952 je ťažko ísť o krok späť. SOR sa s radou NS posunul omnoho ďalej ako bol, spolu s ICN sú to moderné a vcelku dobré autobusy. Bohužiaľ svoje meno nezmenia vďaka takmer tridsiatim rokom bez skutočných inovácií. Ku kvalite interiéru – sem tam niečo pukne ale nič hrozné, Iveco či Solaris má to isté. Predpokladám že dostanem kanonádu mínusov za tú v podstate pochvalu SORu – myslím že už nie je dôvod ich nové… Číst vice »
PS : prekvapilo ma chovanie prevodovky. V Crosswayoch SAD Zvolen je tá istá, no tu je omnoho „ostrejšia“. Rada vytáča motor do otáčok a aj po pustení plynu pri vysokých otáčkach drží kvalt.
SOR patří k nejinovativnějším autobusovým výrobcům světa, jen to zaměřovali na hledání originálních úsporných řešení.
Neinovativní jsou typicky třeba výrobci z Turecka, co vyrůstali bez tradičního zázemí přez nákupy zahraničních licencí, a vůbec netuší kde, když uberou na kvalitě, se to rozsype za dvanáct let a kde dva.
Prosím, opravte (nejen) větu „Nové autobusy od SOR jsou klimatizovaní a plněn nízkopodlažní.“ 🙂
Proč je na tom led panelu zepredu na posledni fotce napsano ICOM?😂
Projeďte si to prosím korektornou. Přes ty chyby se to nedá číst.
To je mi jich upřímně líto. Polské Solarisy aspoň nevržou už ve chvíli, kdy sjíždějí z výrobní linky. – Ale p. Murgaš by podle podcastu prodal i lednici Eskymákům 🙂😅
Je to cenově spodní hranice na trhu ale dá se na tento typ alespoň dívat , ten nový meziměstský sor je teprve designérsky oříšek. Ty scanie budou jiná liga , snad cena plánu klesne
Scanie jiná liga? My je máme a řeknu, žáden zázrak. S některými poruchami si neví rady ani značkový servis, drahé náhradní díly, dráhy servis,u těch naších 13,7 m velká spotřeba,vzadu nad motorem takové horko, že si cestující stěžují, že je pálí nohy přes boty.
Jako cestující tím třeba v Praze jezdím rád. Stejně tak MANem . A nohy mě nepálí 😜
Tak záleží, jakým typem Scanie cestujete. U nás se jedná o městskou verzi třídveřové Scanie,kde je opravdu špatně odizolovaný motor od podlahy. Tudíž na posledních sedačkách je opravdu od podlahy tak horko, že si na to cestující stěžují. Ale nikdo to neřeší, protože je to takto od výroby
Dneska jsem jel Scanií DSÚK a opravdu vzadu bylo vedro od motoru
Záleží na ceně a pak na technických vlastnostech a životnosti.
Prostě je prioritní cena, tak se dělají levné autobusy. Když to budou platit cestující z tržeb za jízdné, tak budou chtít větší pohodlí jako v dálkových autobusech (Arriva Express, Flixbus, Student Agency).
To že pan Murgaš je schopný obchodní ředitel, který umi prodávat a má přehled o segmentech trhu by měl být standard.
Nevím, brněnské SORky mi jako cestujícímu přijdou docela OK, Urbany jsou větší peklo…
Kvalita interiéru aj použitých materiálov mi prišla úplne rovnaká ako v SORe. Solaris má jednu nevýhodu o ktorej málokto hovorí – v zime alebo keď je cesta znečistená, tak sú znečistené aj predné dvere a celá karoséria. A znečistením predných dverí sa znižuje viditeľnosť smerom na pravo. Toto sa v SORe nedeje lebo tam použili zásterky, také štetiny nad kolesami. A neviem prečo by ste ich mal ľutovať, išli k omnoho lepšiemu: -kvalitné sedadlá vodiča -automatická prevodovka (B732 už nemali ani funkčné synchrony na rýchlostiach) -klimatizácia a aj funkčná -jazdné asistenty -kamerový systém v interiéri -dobrá svietivosť svetlometov -funkčný rýchlomer… Číst vice »