SOR míří k vítězství v tendru na kloubové autobusy pro Liberec, soutěž přilákala čtyři výrobce
Dopravní podnik odebere deset autobusů, na dalších pět bude mít opci.
Nečekaně velký zájem vzbudila soutěž Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) na dodávku nových kloubových autobusů. Díky konkurenci čtyř značek cena nakonec oproti odhadu klesla o téměř desetinu. Vítězem se stala společnost SOR Libchavy. Smlouva zatím podepsaná není, čeká se ještě na odvolání ostatních soutěžících.
Vyplývá to z informací na profilu zadavatele DPMLJ, na které upozornila agentura ČTK. SOR nabídl patnáct kloubových autobusů na zemní plyn 140,235 milionu korun bez DPH, oproti druhému Solarisu je o více než dva miliony korun levnější. Právě Solaris vyhrál poslední zakázku na kloubové autobusy na CNG. SOR do města dodal dvanáctimetrové autobusy.
V tendru byly ještě TEZAS Servis jako dealer společnosti Iveco a turecký Otokar. Odhadovaná cena zakázky byla 160 milionů korun.
Podle zadávací dokumentace dopravce závazně odebere deset autobusů, na dalších pět bude opce. DPMLJ chce pět nových autobusů v roce 2024 a pět dalších o rok později, opce se týká let 2026–2027. Nové autobusy mají být klimatizované, vybavené kamerovým systémem, zařízením na počítání cestujících, USB zásuvkami, LED osvětlením a uzavřenou kabinou řidiče.
Liberec kloubové autobusy dlouho opomíjel, ke změně došlo po ukončení spolupráce s Busline. DPMLJ si koupil některá ojetá vozidla a v září 2020 pak deset nových autobusů Solaris Urbino 18. Důvodem nákupu kloubových autobusů je i nedostatek řidičů. Nové autobusy by měly rovněž nahradit flotilu dosluhujících ojetých kloubových autobusů, které DPMLJ v minulých letech nakupoval hlavně na výluky. DPMLJ soutěžil autobusy na plyn už loni, v polovině roku ale kvůli nejisté situaci na trhu s plynem tendr zrušil.
Kvůli rozšiřování počtu kloubových autobusů staví dopravní podnik ve svých garáží i novou halu pro jejich údržbu.