SOR míří k vítězství v tendru na kloubové autobusy pro Liberec, soutěž přilákala čtyři výrobce

Nové autobusy SOR NS 12 v Liberci. Foto: DPMLJNové autobusy SOR NS 12 v Liberci. Foto: DPMLJ

Dopravní podnik odebere deset autobusů, na dalších pět bude mít opci.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

SOR je SROT. To si moc nepomohli. Tak treba priste jim vyjde Solaris – jednoznacne nejlepsi mhd bus v CR.

PIDman

Kéž by se DPMLJ dohodli s DPP na odkupu 5.dveřových a 4.dveřových SORek, momentálně DPP vyřazuje SOR NB starší generace ty by mohly u DPP zkusit nový život. Koneckonců Liberec DP má rád kloubáky

Jan T.

Ani se nemusí dohadovat, DPP běžně k prodeji vyřazované vozy nabízí.

Kernteriér

A proč? Vždyť kupuje nové.

PIDman

Aby bylo 5dveří

Karl vB.

Na titulní fotce, díky trojkombinaci barev, vyniká nehezký design čela autobusu SOR NS12. Zejména je zvýrazněný ten tvarově divný díl mezi světly, připomínající upíra, nebo ohlodanou kost.
V Bratislavě se tamnímu dopravnímu podniku, díky jejich jednobarevnému provedení, podařilo díl mezi světly „utopit“ a nepříznivý visuální dojem tak částečně potlačit
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/11/NS101.jpg

rad

absolutni souhlas.. ohavnej predek autobusu a jeste ohavnejsi barevna kombinace..

Josef Švejk

Všechny SORky jsou naprosto ohavné. Patří to max. někam do rozvojových zemí.

Honza R.

“cena nakonec oproti odhadu klesla o téměř desetinu”
“Odhadovaná cena zakázky byla 120 milionů korun”
“(vítěz) nabídl za patnáct kloubových autobusů na zemní plyn 140,235 milionu korun bez DPH“
Kde jsem se ztratil?

Kernteriér

V tom případě ale cena klesla o víc jak desetinu, ne?

Jarda

Tvl zase sorky ….
Kdyby radeji sehnali novější tramvaje…
Je tu jen jedno evo 2
Jinwk nic, cokoli modernějšího brzo zmizrlo.

BR 01 512

Tak Lbc buduje skanzen.Nejhorsi busy co jde sehnat a tramvaje škoda mluvit.Lbc je takové malé Palermo.Syner..

kix

sorky jsou protože se řeší cena..to je celkový problém výběrek

Pat

Jsou dvě tramvaje Evo2

Guldys

Nejsou dvě, je jich přes padesát. Ale jenom jedna je v Liberci…

M19

Pro redakci (Jan Sůra): Asi bude třeba dešotkovizace. 🙂 V perexu zřejmě vypadlo slovo „pět“ mezi slovy „dalších“ a „bude“. Alespoň dle tvrzení dále v článku. 🙂

dopravopat

Prečo? Keď cestujúcim v Liberci stačí T3 Wana, tak načo nové kĺbové nízkopodlažné autobusy? Všetky už odstavené B961 a B941E (ex. Ostrava a Praha) modernizovať dosadením nízkopodlažnej vaničky medzi 1. a 2. nápravu. To predsa musí stačiť! Ani klimatizáciu netreba. Prečo DP Liberec niektoré uvedené autobusy predal? Však to sa dalo tiež Wanizovat. Cestujúci nič lepšie nepotrebujú! Tramvajová doprava je toho dôkazom. A už vôbec nechápem prečo Citihnusy 18m išli preč. Však to boli ešte modernejšie vozidlá.

Liberec plytvá peniazmi na nové klimatizované autobusy! Ak cestujúcim stačia T3 Wany, musia aj staré Vrakosy!

MHD

Tobě ten Liberec hodně leží v žaludku, žejo?

Paolo

Magistrat mesta Liberec nekrade. Nova tram je silene draha a kdyz na to penize prosto nejsou tak se rekonstruuji vozy T3. Ty take doma kdyz na neco penize nemas bud si na to vydelas, aleb setris. Mesto Liberec si muze “ vydelat“ jedine zvysenim jizdneho a dani a to dnes asi nik nechce. Proto voli reko vozu T3. A chlape zrovnavat cenove autobus s tramvaji je asi tak ako srovnavat velikosti USA se statem Vatikan nemyslis?

BR 01 512

Vždyť má pravdu.Tohle jsou jen kecy.Daleko chudší města kupují moderní tramvaje.Ukaz mi jiné město co v roce 2023 neustále reinkarnuje staré šroty

Kernteriér

Praha?

kix

v praze to tvoří jen doplněk převážně na noční linky, nikoliv pátěř vozového parku

Jan T.

Praha reinkarnuje obousměrné KT8D5, ty T3 wany jsou novostavba s využitím pár dílů ze starých vozů. Můžete jim kritizovat design z 60. let anebo omezenou nízkopodlažnost, ale rezavějící vraky jako některé T3R.P to rozhodně nejsou, skříň i interier jsou nové.

Paolo

Podivej se na vykazy mesta Liberec i dopravce ( verejne dostupna info)a pak uvidis , ze jses mimo. Vetsi mesta jako Liberec si bud vemou uvery (Praha) nebo financuji z EU( Brno). Ani na jedno Liberec nesplnuje financni a ani ekonomicke ukazovatele – NEDOSTANE TO, nebo hodne omezene!

I Praha koupila second hand KT8 a prestavuje T3 a to je hlavni mesto a take musi hledet na ekonomickou stranku. Penize nerostou na strome, ale pochazeji z DANI a poplatku!

jva

…a pak nemají na údržbu. Viz v Olomouci měsíce odstavená třetina EVO1 (tedy nejdražších sólo tramvají v ČR).

stanik

Osobně by jsem byl také spíše pro kolejová vozidla.ALE – v ČR se podporuje silniční MHD před kolejovými. Záleží na smlouvě města Liberce s SOR Dolní Libchavy !! Každopádně je toto řešení finančně levnější. Pořízení trams není jen o samotném vozidle ale i o tratové cestě. Libchavy mohou jako výrobce nabídnout kromě kloubových busů i možnost kloubových elbusů . Manévrovatelnost při přepravě je rozhodně lepší než u kolejového vozidla. Nesrovnávejme českou MHD s cizinou, každá země má svá specifika jimiž se od sebe liší !!

IDOL

JÁ si myslím že v jediném severočeském městě Most jsou tramvajové tratě zbytečné a vzhledem k místním lidem i škoda pořizovat další, naopak v Liberci a Jablonci to smysl má vč.nových vozů alespoň ojeté VariaLF z Plzně a Moravských měst……. Nejde jen o Autobusový vozový park, ale i celé DPMLJ.Kéž by DPMLJ+ČSAD Liberec spolupracovali krajský dopravce+ DP krajského města LBC, proč musí být všude BusLine_LK/MAD Česká Lípa? Proč třeba ČSAD ČESKÁ LÍPA+BUSLINE se nespojí s krajským ČSAD LIBEREC. BusLine vznikl také difúzí ČSAD JABLONEC NAD NISOU+ ČSAD Semily. ČSAD LIBEREC musí všude nahradit problémové dopravce BusLine a ČSAD ČESKÁ LÍPA,… Číst vice »

Kernteriér

A ta difúze proběhla samovolně, nebo v nějakém difuzéru?
A nebyla to nakonec trifúze?

Paolo

Tohle je dobry ulet. Kde je nejaka normalni myslenka uprimne netusim.