SOR dodá další autobusy do Mostu, porazil Solaris a Iveco

Autobus SOR NS12. Foto: Dopravní podnik měst Mostu a LitvínovaAutobus SOR NS12. Foto: Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova

Společnost SOR Libchavy dodá další čtyři nízkopodlažní autobusy NS12 Dopravnímu podniku měst Mostu a Litvínova. Hotové mají být do konce

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
IBM

Už je pozdě, ale místo usb a interiéru bych řešil pérování a klimošku. Musím jezdit kloubovým SORem a když řidič v tom kostitřasu nezapne v létě klimatizaci, tak to je na …

Generální mandatář

Vynikající, že zde budou USB. U nás v Praze ještě jezdí tramvaje, které toto nemají.

frantam

K čemu jsou usb v MHD? Pochybuji, že si někdo bude dobíjet telefon během těch ~15 minut jízdy …

PetrB

Nějak tak a navíc za 300 – 400 Kč už koupíte slušnou powerbanku, kterou můžete použít kdekoliv…

Robert

A opět bez klimatizace. Objednatel se zbláznil.

Arimatejsky

Na lince 30 jezdily vždy klouby a ty ostatní jsou tak krátké, že je tam klima dobrá tak na nastydnutí.

Y.K.

Co má kloub nebo krátkost společného s klimou? To nechápu.

PetrB

Na lince 30 klouby jezdí už jen tři. Dva MAN Lion’s City 18 a jeden Citybus 18. Jinak jsou na ní nasazovány vozy 12 M. Důvodem jsou prý nižší náklady na provoz. V minulosti, když byly nasazovány jen klouby byl na lince 30 interval 10 min. celodenně pracovní dny. Dnes je interval 7 – 8 min. celodenně pracovní dny. O sobotách 15 min, v neděli ráno 15 min., neděle dopoledne 30 min. a v neděli odpoledne pak 15 min. Večer celotýdenně je cca. od 20 hod. do ukončení provozu interval 30 min.

dopravák

Jaký smysl má klimatizace v několikadveřových vozidlech zastavujících každou minutu? V zimě všechno teplo „vyvržete“ a v létě je stejně lepší otevřít horní ventilačky – a zrušit zbytečně dlouhé pobyty v konečných zastávkách, třeba i za cenu střídání řidičů a vybavení řádnými prostorami pro možnost odpočinku těch právě vystřídaných.

Y.K.

Zajímavé je, že topit v zimě se považuje za standardní komfort a jen chlazení uteče dveřmi. Není to stejné? A navíc v podmínkách kdy zimní teploty jsou méně diskomfortní než letní vedra.

Přemek

Prosím, nezobecňujte osobní názor, děkuji. Spoustě lidí vedro nevadí, ale bez pohybu v chladu trpí zimou. Navíc většina cestujících z práce a do práce ( z a do školy) cestuje v čase, kdy letní teploty nejsou nejvyšší. Proto také v zimě řada cestujících preferuje sice smrádek, ale teplíčko, když změní vytopený byt za vytopený bus.

Jiří Kocurek

Jakože mezi druhou a čtvrtou odpoledne nejsou největší vedra? Vy jste seno nesušil, že?

Y.K.

To asi moc nejezdíte nízkopodlažními vozidly, když tam je v létě 50+ st. C, že? Ono totiž do zimy se dá obléknout, i když může být lezavá, ale vedru se utéct nedá.

Ještě jsem tam neviděl nikoho, komu by to nevadilo. Polonazí, propocení, spílající „tady snad chcípnu, nejde to více otevřít? Ne nejde“, zatím co dopravní prostředek vystává u semaforu a smaží se, to jsem viděl mockrát. MHD nemůže být propocený prasečák, jestli má konkurovat autům (která klimu mají běžně a nikoho to neudivuje).

Adam

Ach bože, tenhle nesmysl se za ty roky co mimo jiné i konečně přibyl i počet vozidel s klimatizaci v šotokruzích v Čechistánu pořád vede?Tak před rokem cca 2005 někde na K-reportu když už klíma byla celkem běžná v mnoha západních provozech, chápu že tady ještě lidi objevovali Ameriku, ale dnes v roce 2020? Mimo jiné dodnes pamatuju zástupce pražského DP před více jak deseti lety když čelili otázce, proč v nových drahých a nejmodernějších tramvajích není klíma, odpovídali úplně stejně idiotsky, aby to dopadlo tak, že dnes se klima konečně domontuje i do těch co jí nemají z výroby.… Číst vice »

PetrB

V Mostě se používá tlačítkové otevírání dveří cestujícími. Takže ono vyvětrání je omezeno. Navíc zadní dveře slouží pouze pro výstup.

Tady na Moravě

sockaverze pro sockalidi v sockameste

Přemek

Vy nikomu chybět nebudete.

Přemek

A mnozí lidé zcela zpohodlněli…

PetrB

Bohužel to má širší souvislost. V minulosti, asi 2010, už nevím přesně, byl rozpočet od města na MHD seškrtán, protože prý MHD byla drahá. Takže dopravce musel hledat úspory a škrtat kde se dalo, díky tomu proběhla i optimalizace linek MHD. Díky tomu byla např. zrušena tram linka 7. Dvouvozové soupravy tramvají začali být nasazovány pouze ve špičkách prac. dnů apod. Do dnes jsou tyto škrty znát a tak dopravce šetří kde se dá, ikdyž od nového vedení města (od roku 2014) se situace zlepšila k lepšímu: došlo k rekonstrukci všech zastávek tramvají na území města Mostu s dosazením elektronických… Číst vice »

Martin z Moravy

Tyhle autobusy mají bohužel nešťastně řešený interiér.

Přemek

Můžete to, prosím rozvést? Neměl jsem příležitost to posoudit…

PetrB

Z mého pohledu je NS12 pohodlnější, jelikož nemá tak tvrdý podvozek a nemá tak uřvaný motor a jízda je dynamičtější oproti NB12. Řekl bych, že interiér tak blbý není, spíše sedačky mají více položené opěradla zad, takže se v nich moc dobře nesedí.
Co bych vytkl já, je že elektronická směrová tabule v oranžové barvě, která je používana v Mostě je v noci špatně čitelná, téměř nesvítí a ani na pár metrů není možné přečíst jaká linka přijíždí na zastávku.

Martin z Moravy

Sedadla nejsou nad předním pravým kolem. Místo toho je tam umístěna nádrž, která bývá spíše před zadní nápravou. Z mého pohledu nižší efektivita využití prostoru.

Tomáš V.

I kdyz je ted retro obecne docela v kurzu, tak bych rad vyjadril uprimnou soustrast.