SOR dodá 13 elektrobusů rumunskému městu Alba Iulia

Český výrobce měl v tendru čtyři konkurenty, z Francie, Turecka, Polska a Číny

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peeetr

Aneb podle mnohých „Čechů“ nejhorší český autobus porazil v maximálně otevřené soutěži globální konkurenci i z mnohých autobusových velmocí.

zejbrlik

jezdil jsem sorem 4 roky zlata stara karosa vetsi paskvil jsem vevidel porad se to opravovalo no co chcete od jzd

Vlk

Chudáci Rumuni, takové šroty…….doufám že budou v pohotovosti hasiči a energetika…..

JÁÁ

Kdyby takhle dostaly solarisy co hoří také v běžném provozu? Co na to řekneš??Města kde naftový solaris s motory DAF hořel je více.

Jindra

SOR když začínal, nic mocTotiž zkazit si pověst je velmi snadné. Její zlepšení trvá mnohem déle. Ale soudě dle nejnovějších autobusů SOR v Liberci, palec nahoru. Jsou velice oblíbené. Denně jimi cestuji, takže 👍👍👍👍👍

Jindra

Vlku, jste zoufalec a vše pomlouváte. Budí to dojem, že si kompenzujete své mindráky.

Kevis

Ale prosím vás, hoří všechno. Pamatuji,jak v DPO, shořel nejen Solaris,ale, nový Citelis, kloubová Karosa a v nedávné době několik autobusů od elektrického minibusu značky Iveco.
Takže někdy na značce tolik nezáleží, občas v tom je i kvalita údržby.

Jindra

Chudáci črenáři Vašich příspěvků.

jakub

Pokud budou (ne)fungovat jako v Hradci.. tak chudáci v rumunsku

Zdenda

Co se týká designu tak se opravdu zlepšil, ale jinak je furt Sor. Na stranu druhou co za ty prachy jiného dostat

PetrN

Osobně nerozumím té obrovské nenávisti vůči Soru, která se tu mnohdy objevuje. Minimálně tyto nové elektrobusy (jezdí např. ve Frýdku-Místku) jsou na tom dle mého kvalitativně hodně dobře – jsou tiché, dobře řešený interiér, těžko něco vytýkat. Osobně je mám daleko raději než třeba vozidla od Iveca. A to samé se dá říct o pražských Sorkách, ano, mají své mouchy, např. asi ne úplně kvalitní podvozky a podobně, nicméně v poměru cena/ výkon je to víc, než dobré a rozhodně bychom jako Češi měli Soru při zahraničních expanzích spíše fandit a ne na ně za každou cenu plivat ve stylu… Číst vice »

JÁÁ

Musíme fandit. Máme dobré výrobky. Bohužel jsou lidé kteří haní naše výrobky a sami nic neudělají. Podívej se na poláky. Oni mají všechno na zahraniční licenci a často nekvalitní a přesto křičí do světa že jsou nejlepší. Mnoho lidí se jim směje. Elektro bus SOR s technikou od ŠKODY -PLZEN je dobrá volba. Pokud teda nemají jiného dodavatele. Vzpomen si na první roky co přišlo Pendolíno. Neustále v opravě. A to trvalo dlouho. Poté se to vychytalo a jezdí snad dobře. A to je západní výrobek.

DJ TRAIN

Je fascinujuce pozerat sa na chronicku vlastnost v Cesku na vsetko hundrat a nadavat. Skoda Plzeň je oceňovaná ako západne tak aj východne, SOR Libchavy vyvinutý v CZ si pomaly hladá cesty aj mimo východu a juhu a doma v CZ si vlastnych vyrobcov idu ludia pomaly zlinčovať.

Dožijem sa zdraveho lokalpatriotizmu podobneho Polsku, ze co sa dá beriem z vlastného štátu? Asi v prípade CZ nie.

Gajda

Jenže ty autobusy od Soru jsou česky maximálně jako ty Iveca z Mýta. A to, že Sor kam se hlásí a dovolí si ho nevyhlásit za vítěze okamžitě utíká brečet na ÚOHS moc sympatií nezíská, takže já chápu pohled lidí na něj a to jak mu nepřejou. Aby se to změnilo, měli by se zamyslet sami nad sebou. Jak se někde píše o BusLine a SOR, tak tam moc sympatií v diskuzi nikdy nebude.

Kernteriér

Ano, jsou stejně tak české. Stejně jako škodovky, tatrovky apod. Zajímavé, že jsem, nikdy nečetl, že by Dacia byla francouzská, Bentley nebo Bugattii německé, Jaguar indický atd. Jen u nás pár omezenců není schopno přenést přes srdce, že jedna z nejstarších automobilek světa má zahraničního vlastníka, a bylo by jim milejší, kdyby její areál vypadal jako dnešní poldovka, která českého vlastníka měla až do své smrti.

Mazďák

=) Britové neříkají že Bentley, Jaguar a další jsou německé, nebo čínské, jen říkají, že už britové nedělají auta….

U Škodovek bývá pře pouze při zmínce Hyundaie, který říká, že auta vyráběná v Nošovicích jsou česká. Což ryzí Škodováci nemohou přenést přes srdce a hlavně nedokáží přiznat, že v Čechách je pouze část vývoje Škodovek.
Bohužel Hyundai v Nošovicích vyvíjí velmi málo věcí, velká část vývoje se dělí mezi Německo a Koreu, ale to nemění nic na tom, že auta pro evropský trh vyrábí češi v Česku.

Pražák

A také je tu část vývoje VW, tomu se říká globalizace.

Jiří Kocurek

Pendolíno stavěné v ČKD je západní výrobek. Zatímco Taurus stavěný na licenci v Polsku je polský výrokbek. Aha!

Viki

Nerozumím tomu,proč na 13 autobusů mají 13 pomalých nabíječek + 4 rychlo.
Pochopil bych 13 celkem

Kubrt

Pomalý budou mít v garáži, rychlý na vybraných konečných.

Radek

Je to spolupráce s Cegelecem, nebo s jejich výzbrojí

Jindra

To nevím, ale čekám v této diskuzi nástup pomlouvačů značky. SOR.

Pája

Dlouholeté zkušenosti s touto značkou bych zrovna jako pomluvu nepovažoval.

Jan Hojsák

Ano, změnit veřejné mínění o této firmě bude ještě běh na dlouhou trať.

Pája

Máte pravdu. Není to nemožné, přesto je to na dlouho.

Pája

Tedy pokud se dnes začnou opravdu snažit, tak za 50 let možná…. 😀

Láďa

Už ty autobusy vypadají docela hezky ,, ať jim v Rumunsku dobře slouží

leviathan

Přeji SORu, aby měl lidské vedení a činorové profesiální zaměstnance a mohli tak kvalitativně růst. Vnímám zde vyšší inovační potenciál než u Iveca.

Mračoun

Pokud by jste znal dobře poměry ve firmě a lidi z jejího vedení (a podmínky, jaké vytvářejí svým zaměstnancům – či způsob jejich chování k podřízeným), tak by jste toto, při alespoň minimální míře soudnosti, (pokud nepatříte do managementu SORu) nemohl napsat!!!

JÁÁ

., ano je to boj mezi KAROSOU navzájem.

Kuba

No třeba jim už do nich nebude zatékat narozdíl od těch hradeckých 😀