Sólo pro Vectrony. České dráhy počítají s odkupem desítek pronajatých strojů

Lokomotiva Siemens Vectron. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLokomotiva Siemens Vectron. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Odkup je možný v případě lokomotiv pronajatých od leasingové společnosti RSL.

Milovníci železniční pestrosti zřejmě zapláčou, nicméně trend je jasný. Lokomotivní park Českých drah se vydal směrem k unifikaci, které vládne Siemens Vectron. České dráhy deníku Zdopravy.cz potvrdily, že počítají s odkupem lokomotiv, které si aktuálně pronajímají.

Letos se naplní rámcový kontrakt s leasingovou společností RSL na dodání 50 Vectronů (k dnešku jich ČD převzaly 35). Pronájem je sjednán na pět let s opcí na dalších pět let, tedy až do roku 2031. Následně budou mít ČD možnost stroje odkoupit do svého vlastnictví a podle mluvčího Petra Šťáhlavského s odkupem počítají.

„Odkup je možný v případě lokomotiv pronajatých od RSL. Toto je smluvně ošetřeno v rámci kontraktu na pronájem lokomotiv,“ uvedl Šťáhlavský. Dalších deset Vectronů mají dráhy pronajato od leasingové společnosti ELL, a to do roku 2027. Zde se s odkupem ve smlouvě nepočítá.

Na konci letošního roku budou ČD provozovat 61 Vectronů, z toho je jeden stroj ve vlastnictví českého dopravce. Čtyřsystémový stroj převzaly dráhy začátkem roku 2021. S příchodem roku 2026 se navíc začne naplňovat objednávka na 50 strojů pro rychlost až 230 km/h, které ČD kupují přímo od výrobce Siemens Mobility.

„O dalším pronájmu elektrických traťových lokomotiv proto v současné chvíli neuvažujeme. V budoucnosti bude záležet na potřebách provozu v závislosti na rozsahu zajišťované dopravy a objednateli požadovaných typech vozidel,“ doplnil Šťáhlavský.

Vectrony v provozu nahradí především stroje, u kterých se nevyplatí montáž ETCS. Mezi prvními jde o řady 151 a 380.

 

Tagy České dráhy Siemens Vectron
63 komentářů