Solaris dodal první autobus na vodík, bude jezdit v Německu
Solaris Urbino s vodíkovým pohonem. Foto: RVK
Polský výrobce dodá do Německa 15 vozidel, má objednávky na více než padesát kusů.
Polský výrobce dodá do Německa 15 vozidel, má objednávky na více než padesát kusů.
Ten Solaris je další popelnice, která sice hezky vypadá, ale pytel problémů už když je to nové. Kroutíme tady nad tím hlavama co to je za další střep !
No nevim, ale v Praze jsou solarisy to nejlepsi co jezdi… Mercedes to sice neni, ale je to pohodlne a dobre vymyslene… vzhled se mi naopak u solarisu nelibi, ale to je individualni…
Zanedlouho zůstane jedinou podstatnou výhodou vodíku proti elektřině výroba tepla.
Proto by se měl zkoušet nasazovat jen do často zastavujících autobusů v chladných oblastech.
Možná, že by se vodík osvědčil v i Jihlavě více, než nově pořízené parciální trolejbusy, které měly v Jihlavě v únorových mrazech velké problémy a pokud jedou, tak na baterie pomalu. „Obvykle ale jezdí rychlostí 40 kilometrů a víc už to nejede. V kopci u Motorpalu na baterie jede jenom rychlostí 20 kilometrů.“
Zdroj: https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/parcialni-trolejbus-baterie-mraz-zima-dpmj-vysocina.A210316_599222_jihlava-zpravy_mv
Tak jaký šit si objednali, takový mají. V Ově s tím problém není. Nejspíše tam vůbec neřešili vyhřívání baterií, když je mínus. U Li-ion baterií, je známý fakt, že maximální dodaný proud (potažmo kapacita) s nižší teplotou klesá. Přitom stačilo, aby při jízdě pod trolejí se ty baterie udržovaly při nějaké rozumné teplotě.