Autobusy Nová mobilita

Solaris dodal první autobus na vodík, bude jezdit v Německu

Solaris Urbino s vodíkovým pohonem. Foto: RVK
Solaris Urbino s vodíkovým pohonem. Foto: RVK
Polský výrobce dodá do Německa 15 vozidel, má objednávky na více než padesát kusů.

Polský výrobce autobusů Solaris Bus & Coach má za sebou dodávku prvního vozidla na vodík. Německému dopravci Regionalverkehr Köln GmbH (RVK) dodá prvních patnáct objednaných autobusů s tímto pohonem. Jde o autobusy vycházející z modelu Urbino 12.

Všech 15 autobusů bude dodáno do konce letošního roku. Dopravce zatím na novém autobusu cvičí řidiče například v plnění a specifikách jízdy na vodík. Testy probíhají ve Wermelskirchenu mezi Kolínem nad Rýnem a Wuppertalem. Dodávku oznámil Solaris v tiskové zprávě. Dopravce nakupuje autobusy s dotací z programu EU JIVE 2 a dalších vládních programů.

Autobus je vybaven sadou palivových článků o výkonu 70 kW. Na jedno doplnění je schopen v kombinaci s bateriovým pohonem ujet až 350 kilometrů. Elektromotory jsou integrovány do nábojů kol.

Autobusy budou dodány ve dvoudveřovém provedení, kapacitu mají přes třicet míst k sezení. Jsou vybaveny bezpečnostním systémem MobilEye Shield+. Ten monitoruje další účastníky silničního provozu.

Solaris už má už na vodíkové autobusy přes 50 objednávek. Letos dodá 10 autobusů do Wuppertalu, 12 do Bolzana a 20 do Nizozemska.

Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlk

Ten Solaris je další popelnice, která sice hezky vypadá, ale pytel problémů už když je to nové. Kroutíme tady nad tím hlavama co to je za další střep !

Martin

No nevim, ale v Praze jsou solarisy to nejlepsi co jezdi… Mercedes to sice neni, ale je to pohodlne a dobre vymyslene… vzhled se mi naopak u solarisu nelibi, ale to je individualni…

Peeetr

Zanedlouho zůstane jedinou podstatnou výhodou vodíku proti elektřině výroba tepla.
Proto by se měl zkoušet nasazovat jen do často zastavujících autobusů v chladných oblastech.

Karl vB.

Možná, že by se vodík osvědčil v i Jihlavě více, než nově pořízené parciální trolejbusy, které měly v Jihlavě v únorových mrazech velké problémy a pokud jedou, tak na baterie pomalu. „Obvykle ale jezdí rychlostí 40 kilometrů a víc už to nejede. V kopci u Motorpalu na baterie jede jenom rychlostí 20 kilometrů.“
Zdroj: https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/parcialni-trolejbus-baterie-mraz-zima-dpmj-vysocina.A210316_599222_jihlava-zpravy_mv

PetrD

Tak jaký šit si objednali, takový mají. V Ově s tím problém není. Nejspíše tam vůbec neřešili vyhřívání baterií, když je mínus. U Li-ion baterií, je známý fakt, že maximální dodaný proud (potažmo kapacita) s nižší teplotou klesá. Přitom stačilo, aby při jízdě pod trolejí se ty baterie udržovaly při nějaké rozumné teplotě.