Solaris dál vládne autobusům v Ostravě, dodá dalších 24 autobusů na plyn. Scania byla dražší
Solaris Urbino 12 CNG v Ostravě. Foto: DPO
Polský výrobce autobusů Solaris dál drží svoji dominanci v zakázkách na nové autobusy pro Dopravní podnik Ostrava (DPO). Vyhrál novou
Dopravní podnik si ponechá i zálohu.
To rád slyším, že i takto někdo přemýšlí.
A nemá to přesně na kusy a bez zálohy jako třeba Leo express…
Že se tomu říká studená záloha jsem netušil. Ale ať teplá či studená hlavně že je…😀😀😀
Jen ta barva na ilustračním obrázku nebude pravdou. Budou zajisté bledě modré s reflexními polepy…
Tak držím Ostravě i Solarisům palce…
👍👍👍
Ta barva je asi OK bych řekl
Já sice moc autobusy nemusím, ale tohle vypadá jako živý reálný kus
To sice vypadá, ale ic asi narážek na to, že Ostravské vozy MHD dostávají už několik let novy vizuál.
Bude mít 100pro nový vizual, viz: http://busphoto.eu/photo/02/95/59/295591.jpg?1
Na fotce na 3. generace – v té se ještě dodávaly ty první CNG busy v roce 2015 ale teď už se dělá jen 4. generace 🙂
Opravdu jsou náklady na údržbu 289M, když samotné pořízení autobusů je za 169M? Vždyť to mohu během 5 let koupit ještě 2x nové autobusy.
Řekl bych ,že jim ulítlá desetinná čárka . Nedokážu si představit 5-lety servis jednoho autobusů za částku okolo 11 milionů.😄
No i kdyby ulítla čárka, tak 240 tisíc za údržbu jednoho busu za 1 rok? 🙁
Čárka ulítla, je to za pět let.
Nejlevnější pneu vyjde na 6000 Kč. Na autobusu je jich 6, na kloubovém 8 kusů. To je 35 až 50 tisíc jen za pneumatiky, ale ještě jsme nezaplatili chlapa, který je přehodí. Ani to nářadí, které k tomu potřebuje. Taky se myje podlaha, občas se čistí sedačky, jede to myčky, tohle všecko se musí taky rozpočtovat. Raz ta čas to potřebuje nové brzdové obložení. Městský autobus, který pořád zastavuje opravdu nenajezdí 150 tisíc na jedny brzdy, je třeba je měnit. A měnit olej po předepsaných hodinách provozu. Můžu jenom hádat, že to bude tak 10 litrů 4x do roka. A… Číst vice »
Tak dlouho švédská Scania skupovala a zavírala menší výrobce autobusů v EU, a centralizovala svou výrobu ve Švédsku s „nezbytnou“ podporou dovozu „levných“ migrantů, až nakonec vyhrálo Polsko.
Hm, ty Scanie by se taky vyráběly v Polsku, kdyby na ně došlo.
Vždyť píšu, že nakonec v EU vyhrálo Polsko.