Autobusy Doprava ve městě

Solaris dál vládne autobusům v Ostravě, dodá dalších 24 autobusů na plyn. Scania byla dražší

Solaris Urbino 12 CNG v Ostravě. Foto: DPO
Solaris Urbino 12 CNG v Ostravě. Foto: DPO

Polský výrobce autobusů Solaris dál drží svoji dominanci v zakázkách na nové autobusy pro Dopravní podnik Ostrava (DPO). Vyhrál novou zakázku na 24 dvanáctimetrových autobusů s pohonem na zemním plyn (CNG).

Vítězství Solarisu vyplývá z dat v registru smluv a profilu zadavatele. Do soutěže se přihlásila ještě Scania, ta ale nabídla vyšší cenu.

Podle smlouvy zaplatí DPO za 24 autobusů 169,7 milionu korun, náklady na pravidelnou údržbu po dobu záruky na pět let jsou 289,8 tisíc korun.  Nákup autobusů bude DPO financovat s dotací z Integrovaného regionálního operačního programu.Všech 24 autobusů má být dodáno do 11 měsíců od podpisu smlouvy. Cena za nový autobus měla v hodnocení váhu 70 %, zbytek připadl na náklady na servis.

Pro Solaris jde o další zakázku v Ostravě, v lednu uzavřel smlouvu na dodávku 37 kloubových autobusů.

Jde o další krok, který má přinést konec naftových autobusů v Ostravě, ten by měl nastat letos. U autobusů postupně DPO přešel na CNG zůstává aktuálně zhruba necelá stovka dieselových autobusů. Jejich poslední nákup se uskutečnil před osmi lety. Část firma prodá, část si ještě ponechá. „Budou sloužit jako studená záloha například pro případ blackoutu,“ vysvětlil na začátku roku generální ředitel Daniel Morys.

 

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ic540

Dopravní podnik si ponechá i zálohu.
To rád slyším, že i takto někdo přemýšlí.
A nemá to přesně na kusy a bez zálohy jako třeba Leo express…
Že se tomu říká studená záloha jsem netušil. Ale ať teplá či studená hlavně že je…😀😀😀
Jen ta barva na ilustračním obrázku nebude pravdou. Budou zajisté bledě modré s reflexními polepy…
Tak držím Ostravě i Solarisům palce…
👍👍👍

Karensky

Ta barva je asi OK bych řekl
Já sice moc autobusy nemusím, ale tohle vypadá jako živý reálný kus

Poudy

To sice vypadá, ale ic asi narážek na to, že Ostravské vozy MHD dostávají už několik let novy vizuál.

Honza

Bude mít 100pro nový vizual, viz: http://busphoto.eu/photo/02/95/59/295591.jpg?1

Ondra

Na fotce na 3. generace – v té se ještě dodávaly ty první CNG busy v roce 2015 ale teď už se dělá jen 4. generace 🙂

Otakar

Opravdu jsou náklady na údržbu 289M, když samotné pořízení autobusů je za 169M? Vždyť to mohu během 5 let koupit ještě 2x nové autobusy.

Raketak

Řekl bych ,že jim ulítlá desetinná čárka . Nedokážu si představit 5-lety servis jednoho autobusů za částku okolo 11 milionů.😄

Vizionář

No i kdyby ulítla čárka, tak 240 tisíc za údržbu jednoho busu za 1 rok? 🙁

Jiří Kocurek

Nejlevnější pneu vyjde na 6000 Kč. Na autobusu je jich 6, na kloubovém 8 kusů. To je 35 až 50 tisíc jen za pneumatiky, ale ještě jsme nezaplatili chlapa, který je přehodí. Ani to nářadí, které k tomu potřebuje. Taky se myje podlaha, občas se čistí sedačky, jede to myčky, tohle všecko se musí taky rozpočtovat. Raz ta čas to potřebuje nové brzdové obložení. Městský autobus, který pořád zastavuje opravdu nenajezdí 150 tisíc na jedny brzdy, je třeba je měnit. A měnit olej po předepsaných hodinách provozu. Můžu jenom hádat, že to bude tak 10 litrů 4x do roka. A… Číst vice »

Peeetr

Tak dlouho švédská Scania skupovala a zavírala menší výrobce autobusů v EU, a centralizovala svou výrobu ve Švédsku s „nezbytnou“ podporou dovozu „levných“ migrantů, až nakonec vyhrálo Polsko.

Kubrt

Hm, ty Scanie by se taky vyráběly v Polsku, kdyby na ně došlo.

Peeetr

Vždyť píšu, že nakonec v EU vyhrálo Polsko.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO