Snížení mezd se dotkne jen desetiny zaměstnanců, oznámily České dráhy
Jednotka pendolino Českých drah v zimě. Pramen: České dráhy
Redukce mezd se bude týká administrativních pracovníků, propouštění bude řešit příští týden dozorčí rada.
Sloučit obory spolu související. Třeba BOZP a požár. ochrana do jednoho oddělení. Nebo sloučit ROC dle NUTS II. A hned by byla úspora.
No nevím jestli je snižování platů tou správnou cestou. Ti schopní si můžou vybírat a už teď je možné si u konkurence docela polepšit. Je jen otázka času kdy s tímto přístupem vedení ti lepší odejdou a zbydou jen ti kteří se jinde neuživí. A celý národní dopravce půjde ke dnu. Když chci dobré zaměstnance, musím je dobře zaplatit, popřípadě motivovat jinak. Tady je potřeba razantně zredukovat počet těch neschopných, jejich odchodem se ušetří víc. Ne jen finance, ale i čas těch kterým ti neschopní přidělávají práci. Za mě by tedy bylo lepší místo snížení platů o 10% snížit o… Číst vice »
Realita je nyní taková, že začíná vyřizování účtů mezi rivaly. Vzájemně se snaží o propuštění svých nepřátel. Navíc mnozí zaměstnanci GŘ v panice začínají „pracovat“, aby o nich bylo „slyšet“, a začínají „organizovat“ věci, které dobře fungovaly právě bez nich. Něco jako když se namočí do mraveniště. Na jménech nesejde, ale je to úsměvné. Nebo smutné?
Bohužel, je to pravda.
Žaluda snížil taky smluvní mzdy o 10% více než 650 lidem. A bylo na zlaté padáky 12 mil. pro něj a 4 až 7 pro jeho neschopnou squadru.
Za mne ok. Všude v dopravě byl razantní pokles počtu pasažérů. Aerolinky by mohli vyprávět. Všude se propouštělo včetně v těch státních. Vlaky nejsou přeci nic jiného. Ba naopak, podařilo se udržet místa (otázka zda-li ne zbytečně) po celý rok, zatímco aerolinky či autobusový přepravci propouštěli už na jaře.
Mám z toho rozporuplné pocity. Myslíte, že je pořád lepší snížená mzda než kdyby je vyhodili úplně? Ostatně ČD nejsou vězení. Lidé, kterým se mzda sníží, mohou jít jinam.
Tesat do kamene! Nikoho nedrží u ČD jako nevolníka!
A management byl měl mít osekané veškeré bonusy než bude firma v zisku a platy snížené o 40%.
Proč 40%? Proč ne 30? Proč ne 50? Máte nějaké relevantní podklady a kalkulace? Nebo střílíte od boku jak pistolník?
Aby jim zůstala větší polovina platu, ale na druhou stranu, aby měli vdist velkou motivaci si těch zbylých 40% zasloužit, vybojovat zpět svojí schopností va ukázat, že na te zaprďene židli nesedí jen tak, že pro korunu se musí ohnout.
Omlouvám se za překlepy
Jo, souhlasím. Když utahování opasků, tak bez výjimky u všech.
Bývaly kdysi (v roce 1993+) unitární ČD, které měly jednoho generálního ředitele (pro všechno, včetně kompletní železniční infrastruktury), ten míval 3 – 4 náměstky, resp. 2 – 3 vrchní ředitele divizí, a tehdejší GŘ ČD mělo asi 22 odborů (s řediteli odborů) členěných na oddělení. A teď si to zkuste byť jen orientačně porovnat s tím, co vše z toho vzniklo po „rozkulačení“ ČD a jak se rozbujely aparáty těch nástupnických organizací – tedy především kolik mají ty současné útvary vedoucích zaměstnanců (a kolik dalších dobře odměňovaných lidí se úspěšně přiživuje v různých dalších „nezbytných“ orgánech typu dozorčí rada, apod.)… Číst vice »
Jaké si to udělají..
Taky v té době byly ještě oblastní ředitelství a provozní oddíly. I tam pracovala administrativa. Pamatujete, nebo se Vám to nehodí?
Na provozních oddílech ještě dělali lidé, kteří o dráze něco věděli, což se o novodobých odbornících na železnici při krajských úřadech říci nedá!!!
A kraje si též zaměstnali mraky odborníků. Bohužel zase za naše peníze.
Fajn, taky v roce 1993 byly trochu jiné starosti. ČD od té doby byly nuceny velmi výrazně navýšit IT kapacity a specializované profese v této oblasti. POPka je holt složitější než kleště a e-shop se neudržuje sám. Taky se nesoutěžily linky, nedělaly se dotační projekty z eurofondů, nemusel se dělat marketing. To vše se nějak projeví.
E-shop i automaty vyžadují údržbu, ale ve spoustě zastávkách i stanicích už není pokladní. Celkově bych řekl, že lidí v prodeji jízdenek cestujícím je míň.
Prodej objednavatelům je zdánlivě náročnější, ale dříve ČSD samy měly oddělení na sestavování jizdnich řádu atd., stát dosypal a neurčil za co. Dneska kraj určí linky, časové polohy a ČD si řeší akorát interní věci (směny posádek, oběhy vozidel) podle časových poloh.
A kam půjdou ti náměstci, technologové a dozorčí dozorčích? U ČD se takové pozice opouští jen na jiné takové pozice. Je to šaškárna.
700 lidí, hm. I kdyby to snížení znamenalo na každém ušetřit (dost optimisticky) 20 tisíc měsíčně mzdových nákladů, tak je to ročně ani ne 170 milionů. Pokud by z nich 200 propustili a znamenalo to v průměru úsporu 100 tis. Kč/měsíc, úspora necelých čtvrt miliardy když zanedbáme odstupné. Když udělají obojí, tak úspora ročně 240M za propuštěné + 120M za snížení mezd těch zbylých 500 lidí, celkem 360 mil. Kč. Dejme tomu, že nějakým zázrakem bude úspora třeba o polovinu více, tak úplný limit představitelné úspory je cca 500 mil Kč / rok (ale spíš o dost méně, viz výše).… Číst vice »
Máte divné počty. V loňském roce činila průměrná hrubá mzda v ČD zhruba 38 000. Superhrubá mzda (náklady na zaměstnance) bude samozřejmě daleko vyšší – konkrétně 50 844 Kč. K tomu nějaké ty bonusy (cestovné, stravné, atd.) a jsme rázem minimálně na 60 000… Takže máme 504 miliónů ročně a tak by se v těch vašich počtech dalo pokračovat…
To ale uvažujete, že je všechny propustíte, což asi moc reálné není. 🙂
To že to není reálné, ale ve svém komentáři nepíšete…
Konkrétně v prvních dvou větách, kde počítáte. Kdo má tušit, že počítáte s těmi 200 zaměstnanci ve třetí větě, že…
Zdá se, že matematika není vaše silná stránka….
???
No že vycházíte z premisy, že zaměstnanec ČD si měsíčně nosí domu méně než 10.000 Kč čistého… To na bystrého matematika fakt nevypadá.
Kde to tam vidíte?
No to je těžké ,firma má strašné množství specialistů pro věci zbytečné ,zaměstnanci v provozu jsou placeni dle tabulek ,tak ve stejné funkci ten nejlepší má stejně ,jako lempl,dále neschopní z provozu a lidé co neprojdou zdravotní prohlídkou jsou často dáváni na vyšší funkce ,nebo se pro ně funkce vytvoří.Lidi se vodí za ručičku ,všude samej vedoucí ,dozorčí,přednosta osobní stanice a do toho kdáká x odborů ,kde každej druhej předseda je člověk co by se nahoru jinak nedostal,turnusy občas postavené na hlavu ,kde stačí 10 lidí se nesmyslně střídá 15 ,aby se udrželi lidé v kancelářích ,dám příklad z Majlontu… Číst vice »
A to je problém toho lepmla poslat lemplovat jinam?
Velký!!!
S tím odměňováním provozních zaměstnanců souhlasím, špatně postaveno. Je to demotivace šikovných lidí. Sám sem to po x letech vzdal a šel k souktomníkovi kde je to nastavené jinak. Ne ideálně ,ale lépe.
Státni moloch no. Co jste jako čekali. Stejně na tom bude i česká pošta, podnik který už dávno nemusel existovat, neboť jeho služby jsou nahraditelné ze dne na den. Nechápu jak někdo jde do práce, 4 hod dělá a pak v pracovní době chrápe. Co jsou toto za manýry. Teďka je jasné, že ta firma má produktivitu práce daleko za konkurencí a nemůže vyhrávat žádné soutěže, neboť nákladově a hlavně výkonnostně je v pr***I.
Propustí se ti co přesluhují v důchodovém věku a jejich místo se buď zruší, nebo na něj přijde někdo z jiného zrušeného místa. Nic méně některých administrativních postů je stále zbytečně mnoho. na ONJ byl na jedné hale jeden mistr pro Pendolina, jeden pro osobní vozy, mistr elektroniků, nad nimi vrchní mistr, dále dalších 5 mistrů směny, nad nimi další minimálně 3 vedoucí haly. Dále nikde nemají tolik vedoucích a ředitelů odborů, a náměstků a jejich zástupců.
Toho mistra na Pendolína docela chápu. Je to dost složitá věc a navíc unikátní souprava. A mistr směny? Měl by být 1 na každé směně. Jen to nesmí být tak, že je trvale zalezlý v kamrlíku, kde má práci na 2 hodiny denně.
Tak to je běžný stav, že mistr ráno udělá docházku….Pak si dá snídani, dopolední svačinku,mezi tím 3-4 cigárka…pak je oběd,po obědová káva, další cigára, odpolední svačinka a další cigarety… před 17.hodinou do sprchy a pak domů…1.den v měsíci udělá výplaty a během měsíčního cyklu vytiskne hromady papírů kde zaměstnanci podepisují vyhlášky ředitele SOKV , že se prostorách SOKV kouří jen na vymezených místech…že se desinfikují stanoviště kvůli covidu a další ble,ble,ble, která se nedodržují….. takže místo dvou mistrů na dvousměnný dvanáctihodinový provoz bohaté stačí jeden na osm hodin pondělí až pátek…. dále se může pokračovat….místo tří parťáků na denní směně… Číst vice »
Kdysi jsem pracoval v jedné organizaci, kde byl takovýto „přežilý“ systém. Mistrům nikdo neřekl jinak než sedmapůlka. Jediná užitečná a smysluplná věc, kterou dělali, totiž bylo, že na konci měsíce přepsali dělníkům do docházky 7,5 h na každý den…
Opravdu nikde? 😉 To by ses divil, jaky muze byt pomer kancelar/delnik 😀
A co ČD Nostalgie? už to někdo jednou pro vždy vyřeší? V době největší krize v dějinách ČD se opravují exponáty za miliony a utápí peníze? Snad to už konečně někomu dojde, že České Dráhy jsou akciová společnost, která má za úkol generovat zisk a ne matka tereza..
I Vy jeden, že vy jste z KŽC, KHKD,… nebo jiné konkurenční Nostalgie? Případně z NTM, které stále doufá, že mu muzejní vozidla spadnou do klína bezplatně 😀
Nic není černobílé. Pro ČD je Nostalgie jednou z nejpozitivnějších reklamních kanálů a co mám info, tak letos právě ten zisk generovala 🤷🏻♂️😀
To bych chtěl vidět jaký, možná tak vstupné do Lužné u Rakovníka. Chci vidět čísla a nějaké podklady o tom vašem zisku..leda tak ve snu.
Ale to snad ne, přece furt čteme, že ČD jsou dražší, protože se musí starat o historická vozidla a je to pro ně přítěž. A právě proto se jim má nabagrovat zakázka na ZDO místo levnějšího fuj-fuj soukromníka, aby se o ty vozidla mohli starat.
=D spíše je provozovat =D
Mínus za ten zisk….
Taková nostalgie je třeba taková R8 regiojetu
No tak určitě! Nejlepší jsou komentáře režijkářů co tím nikdy nejeli 😀 😀
Jasně, lidi co tímhle směrem jezdí pravidelně začali po příchodu RJ jezdit na kole … ?
Ale popelnice na R17 nebo z Brna do Šumperka jsou v pořádku.
Vyhozením šukafonů a nahrazením něčím novodobým by se ušetřilo více.
Naopak, kasírovat za provoz šukafonu je pro ČD velmi žádoucí.
Co na tom chcete kašírovat? 810 je možná levna .. ale náhradní díly už nejsou ,musí je někdo vyrobit.pohodli Hadra. Té h 200 kusů je spíš na zlost .
Objednavatelé platí za vlakokilometr a některým ty 809/810 pořád stačí, tak má smysl jim cpát něco jiného??
Aby se zvýšily počty cestujících ?
To myslíte, že když nasadíte vozidlo s větší kapacitou, tak pojede víc cestujících?
Díly jsou. „Myšáci“ maj TEDOMa, nová relata atd, a co před „reko“ zbyde v dobrém stavu se nechává pro původní 810.
To se týká jen zaměstnanců matky? Nebo i dceřiných společností? ČD-IS, ČD-Telematiky, atd.?
Letos má půlka ČD-Telematiky přejít na Sprácvu železnic, přes 200 lidí, tam bude mít pan generální ředitel své úspory. Tedy to, že mi proti tomu klesnou příjmy je věc druhá. No, ale když celé vedení ČD před rokem jen přihlíželo krádeži klíčových lidí ČD-Telematiky ze strany Správy železnic a následnému rozbití byznysu, který jim každoročně generoval zisk.
Tady nejde o byznys.. Jde o to přelít peníze z SŽ do ČD. SŽ stejně nebude stíhat dělat to, co dělala Telematika, takže část bude Telematika dál dělat.
A třeba to Telematice i pomůže, když se „zbaví“ některých současných lidí a příjdou noví, s jinými pracovními návyky a jiným pohledem na věc.
Tak to vlastně sníží plat i sám sobě.
Vy tomu věříte?
To je u sociálně cítících vrcholných manažerů oblíbené gesto jak uklidnit plebs.
Docela by mě zajímalo, jak současnou krizi řeší i ostatní dopravci, aby bylo nějaké srovnání. Propad a značný mají přeci všichni.
Regiojet pronájem lokomotiv nákladním dopravcům, kurzarbeit, home office.
U GWTR a Arrivy se spoje moc neomezovali, ale Arriva přišla na rychlicich o část tržeb.
U ČD je problém, její velký úřednický aparát a to, že nastavili náklady na dobu rostoucích tržeb nikoliv nějakého rozumného středu, takže je zasáhla krize o to více.
Skvělé! Mzdy zaměstnanců ČD snížíme, aby členové dozorčí rady a představenstva mohli opět dostat miliónové odměny (že, pane Kopřivo?). Bravo! Takhle se dělá šetření!
Co chcete? To je reálný kapitalismus
Jasně, ČD jsou typická firma nesvázaná s politikou a se státem, to už i pekař bere více od státu – prodává přece chleba i státním úředníkům.
Za reálného socialismu se odměny nedávaly?
ne takové a platový rozdíl mezi úředníkem a strojvedoucím byl nepatrný
Kdyz se vedeni podari usetrit, proc nedostat odmeny 😉
Nevite nekdo kolik se tim usetri na mzdach pro tech 10% pracovniku a kolik budou cinit kompenzace za omezeni dopravy v ramci covidu od statu? Na mzdy pracovniku?
A zneuzit danovych slev na ukor jeste celkoveho snizeni mezd tech 10% pracovniku neni taky zrovna fer.
To hranici s kastovanim lidi ve spolecnosti a ve finale se muze stat, ze zkuseni pracovnici od dopravce odejdou ke konkurenci.
Však to je v pořádku. Zaměstnanec si přirozeně vybírá zaměstnavatele podle podmínek, které mu ten zaměstnavatel nabídne.
Až na to, že na dráze je změna zaměstanvatele považována za zradu a odboráři využitího tohoto zákonného práva odsoudí plamennými slovy, jak se již nejméně jednou stalo.
Tak jsem teda zradil, Kocure?? Jupí!🤣
To už je ovšem jejich boj, jejich pláč a jejich neschopnost pochopit 3. desetiletí 21. století.
a pak musí strojvedoucí jezdit 60 hodin týdně, jsou unavení a vlaky bourají. To vám přijde v pořádku
Nevím z čeho usuzujete, že mi bourání vlaků přijde v pořádku.
Zkušení pracovníci už ke konkurenci snad odešli… vyříznul bych celý střední management a nasadil agilní řízení, tak jak to už dávno udělali banky.
Doufám že na to min. Havlíček dohlédne a nebude tam z rozpočtu futrovat další peníze…. 🙂
Co berete jako střední management ?
Jsem se musel podívat kolikátého je 🙂 Ale jak vidno vtipy se dají dělat i mimo k tomu určené termíny 🙂
Jako že ministr Havlíček ke svým dvěma ministerstvům (a pokusům řídit protiepidemický plán) bude ještě řídit ČD?
Zrovna protoepidemický plán by Havlíček řídil očividně lépe než ušaté torpédo.
Zcela logicke. Kdyby to snizili provoznim zamestnancum, tak by to taky mohl byt jejich posledni krok ve funkci.
Tak ono se to dotkne i provozních zaměstnanců, protože se sice navysil tarif o dvě procenta, ale některý části mzdy se už nezvyšili a navíc se má snižovat osobní ohodnocení.. Takže u provozních 0 a né navýšení, ale pořád lepší jak deset mínus.
Proč by?
No administrava, že není nikdy dost….