Sníh odstavil třetinu pražských CityElefantů, řada spojů nejede

Tabule s odjezdy na pražském hlavním nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTabule s odjezdy na pražském hlavním nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Příčinou poruch je "nežádoucí vniknutí prachového sněhu do elektroinstalace"

266 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Jako učedníci jsme šili z pytloviny tzv zásněženky, které se pak montovaly do výdechů trakčních motorů mj na Bobiny. Na panťáky žabotlamy se také vkládaly vložky do žaluzií. Co se tak poučit od starých praktiků? Dnes napadne 10 cm sněhu, týden jsou teploty pod nulou a kolaps je na světě.

Martin

Extremni snezeni, nektere vlaky zpozdene 10-15min…
https://www.youtube.com/watch?v=GX0zUlcZJsk

Martin

Cisteni soupravy ve stanici pomoci horke vody a infrazaricu – cca 3min. zastaveni:
https://www.youtube.com/watch?v=RTcLsxMcFXs

Pavel Šticha

Prý mají v Praze Vršovicích v depu parní mašinku tak jí třeba použijou pokuď mají uhlí

ABC

a lopatku

Martin

😁😁😁😁😁😁to viš ze jo, to zase budete remcat, že to jede pomalu atd…jste moc touhle dobou zhýčkaní

Pavel Šticha

Může táhnout city elefant parní lokomotiva

Leinad

Při splnění nějakých podmínek by se Elefant nechal táhnout. I když se říkalo, že na některých jednotkách nešlo spřáhlo, taková by se táhla těžko.
A pokud by se Elefant nenapájel, tak by v něm nešlo hodně věcí (topení), u dalších by se muselo hlídat nabití akumulátoru

Pavel Šticha

Nejlepší a nejhezčí lokomotivy ze Škody Plzeň byli ty parní stejně jako z ČKD Praha

Pavel Šticha

City elefanty nejezdí v zimě ani v létě jelikož je tam moc té poruchové elektroniky ,to zlaté staré pantografi EM 451,452 ty jezdili furt jelikož tam byl počítač Ural a parní mašinky ty taky asi žádné problémy neměli znám to z vyprávění svých rodičů když jel parní vlak tak to mašinka odhrnula a sníh roztával přímo pod koly

Vbb

Žabí tlamy kapaly taky. Třeba na dveře, vzduchový pohon zamrzal.
Jen bylo dost záložních, které, pokud nezamrzly taky, mohly vyjet.

Rodiče by vám měli povědět třeba něco o pravopisu 🙂

Huh

Kapaly díky prašánku i na izolační stav trakčáků. Někdo si to zřejmě nepamatuje.

Michal M.

Teď by se skoro hodily pantografy 451, holt technika doby a prachový sníh bude ještě 14 dní pokud se teda nevyfouká jízdou z koridorových tratích.

Pavel Šticha

Nejlepší by byla parní lokomotiva s 2 metrovými koly protože parní stroj to je ůžasný síly zdroj

Radek

Ještě že u nás na východě jezdí staré 460. Těm nanejvýš nefungují některé dveře, ale i v těchto normálních zimních podmínkách jedou.

jadris

„Nevyjedou, vraky, věčně zpožděné. Pokutu! Sankce! Zrušit smlouvu! Zrušit licenci!“ – kde já už to jen slyšel? Inu, kdo jinému jámu kopá..

Ales

Určitě by to stálo za nějaké sankce. Dopravce to musí mít poresene. Tady je chyba na straně dopravce jednoznačně. Hlavně aby se ČD nevymlouvalo jako silničáři. Na cestách to klouže, neboť mrzne a napadl sníh.

Martin

Tak ty más dost,myslíš,že většina spojů je zrušeno jen kvuli neschopnosti jednotek 471? A co slavná SŽ, ti fungují bez problémů,asi ne kamarade,tak tady neser takové sračky,když o provozu víš úplný hovno!!!

Jakub Hojka

No já nevím. Když na všech pražských příměstských linkách jedou poloviční soupravy (víceméně podle jízdního řádu, možná se zpožděním do 10 minut), tak to asi není problém na straně SŽ.

Leinad

Některé spoje ano, na hodně dalších je nedodržená kapacita (dvouslon vs jednoslon) z důvodu neschopnosti 471.

Zesp

Auta stojí, vlaky taky…

ESO362

zlatá 845ка…

Miloš

Copak se děje že za to nemohou strojvedoucí?

Mišin

Prachový snìh… Škoda kdysi uměla vozidla i do méně příznivých podmínek.
Невский экспресс – Зима – v hlavní roli: Škoda ЧС200 – 200 км/ч.
https://youtu.be/Zbn9VOJxuuA
Kdo má míň času, pustí si to od 11:00. Je tam i záběr na КЛУБ, což je takové ruské „vylepšení“ liniového zabezpečovače obvyklého u nás, spojený s el. rychloměrem, využívá GPS ,Glonass, atd., atd. Ruská technika konce 90-tých let.

Jiří Kocurek

Když je sněhu příliš, uvízne i parní lokomotiva. Krátký film z Anglie. Věděli jak na to, nestalo se jim to v roce 1955 poprvé. https://www.youtube.com/watch?v=-ugIoMD495E

Na koci filmu je komentář: A pak se vlaky rozjedou. Než se to stane znova.

jan v

Z podobného soudku doporučuji dokument „Big freeze of 1963“ https://www.youtube.com/watch?v=658eoX3ERAs

ukulele

Naštěstí se ta výrobní vada projeví jen občas.

Luboš

No jo no, tak hlavně že ČD potřebují udržovat šukafony a nestíhají tak údržbu důležitějších strojů. I když ty 471 jsou taky vrahy k pohledání. Chtělo by to už vymyslet patrové Pantery.

Gwann

on slon na některých tratích nepojede, ani kdybyste ho Vy a Vám podobni tlacili

Chleba Nakup

„Když tě všechno zradilo, pomůže ti šukafon“ – jeden dnes zachraňoval provoz na Mošnov, další dva nahrazovaly EJ na lince S1 MSK 🙂

Jiří Kocurek

Vytahovali silniční dopravci staré Avie, protože ty jejich Iveca vypověděly službu?

Zdravý sluch

Ještě že mám auto v garáži.

Jerry

A co jako?

Gwann

tak máte na auto. fajn.

Daniel Mach

Tento výkřik moderní techniky (CityElefant) chce Škodovka vyvážet do ciziny? Hmm …

Radius

Tak určitě. Když už se nevyrábí…😋

Radius

Mělo tam být 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

Jerry

Synek robotny že

Gwann

neodpovídá už normám. už se létá nevyrabi

adviser

On tenhle příspěvek je taky jen výkřik.

jan

Praha, je v zimě, samý problém! Je tam taky nejvíce nefachčenků, zato ale, hodně tlučhubů…

Elb

Proto tam je velká část Českého HDP, ze kterýho se pak živí různý socky na severu a jinde, nebo flikují vesnické vesnice, provozují lokálky a podobný vtipy.

Boban

Prahu už měli dávno zavést hnojem.Tam nikdy nic dobrého nebylo.

Gwann

aby se Vám ten hnůj přestal hromadit na dvorku, že?

Viki

To je víc o tom,že je v Práglu evidována spousta firem, které tam mají maximálně poštovní schránku,ne o tom,že by se tam extra víc makalo

Lukáš F.

A ty poštovní schránky jsou taky příčinou toho, že je v Praze nejvyšší průměrná mzda v republice?

plp

Odmyslíme-li si schránky. Kde má sídlo ČEZ a kolik má v Praze elektráren? Zdá se, že manager elektrárenský s vysokým platem sedí v Praze, ale Antonín, topič elektrárenský, nikoliv. A takových firem nejspíš bude víc.

Gwann

jasně, a bez těch lidí v kancelářích by ti topici jistě fungovali daleko lépe, že?

Gwann

a ten milion lidí, co v Praze maká, akorát vybírá ty poštovní schránky, že?

Jiří Kocurek

Jasně, ČEZ má sídlo v Praze, proto veškeré tržby i výrobu elektrřiny realizuje jen a pouze v Praze. Kdyby se přesunul do Hrčavy, tak tam bude HDP asi tak 300 mil. Kč na osobu.

ros

TO už zkoušel občan na Modravě,ale pak dal přednost prachum a odstěhoval daně na Kajmany či kam.

Jiří Kocurek

Já jenom netuším, proč si lidi z Prahy přisvojují veškeré zásluhy firem s celostátní působností. A že chudák pražáček pak musí dotovat mzdy dělníkům v Hyundai Motors. A podobné nesmysly.

Otmar

Když ze středočeského kraje jede co pět minut do Prahy vlak tak logicky tam bude více problémů než v té vaší Horní Dolní kde jede vlak jednou za hodinu..

Jerry

Z naší horní dolní jede vlak i do jiného kraje a na tři směry.. kokote

Otmar

Když dochází argumenty začíná se urážet :- D Známý úkaz.
Z většiny pražských nádraží se jezdí na více než tři směry. Je to prostě největší železniční uzel v ČR.

Jerry

Nejezdí je to jednoduché a připomenu že nejezdí

Bmo

Trochu slušněji by to nešlo?

Radius

No to je teda směrů. Jeden by se z toho po….🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️😂

Jerry

N jo z horni dolní

Gwann

napodobne

ros

Neurážej Moraváky

Gwann

pochlubte se, kde je tolik fachcenku…když co pražák to lempl…

Jiří Kocurek

Na pracáku, náplavy z Moravy jim sebraly práci. – sarkasmus.

Diesel

Já tedy nevím, ale ono je fakt lepší se spolehnout na vlastní auto. Myslím že každý nemá to ,, štěstí,, a nepracuje na dráze aby mu zaměstnavatel toleroval příchody jako do houslí. A je jedno jestli mají bordel CD nebo SŽDC. Pro toho cestujícího to vyjde na stejno.

Zapa

Otázka je, jestli s tím autem vyrazíte v těchto dnech také dříve, nebo v práci budete konstatovat, že silničáři to zase nezvládli…. Nic proti nim.

Gwann

kolega dnes autem modrany-jinonice. dvě hodiny…

nedulezite

Doporučuji pohlédnout krátce do historie (namátkou: http://www.technicke-pamatky.cz/sekce/49/zima-1929/) a následně v tomto kontextu uvažovat nad termínem „silné mrazy“ v článku

xyz

Zima 1929 ale byla vyloženým extrémem, kdy tehdy byla i naměřena úplně nejnižší teplota na českém území v historii měření.

Jackub

A co zimy v 50. a 60. letech, bohaté na sníh i opravdové mrazy? 🤔😉

Jerry

V 80 tych a 90 tych letech byly taky pěkně zimy

Otmar

Silné mrazy samy o sobě nečiní zvláštní potíže. Problémem jsou pouze prudké změny teplot během krátké doby. Kdyby bylo jako na Sibiři -30*C nebo -40*C stabilně a nedocházelo by ke změnám o 15-20 stupňů během krátké doby tak by vlaky normálně jezdily.

Pepík

Vážená redakce. udělejte rozhovor s ředitelem oblastního ředitelství Praha, panem Filipem. A optejte se ho, kdo nařídil vypnout automatické zapínání ohřevu výměn a zakázal jeho preventivní používání ?

Jaaa

No tak holt musí zbýt na provoz soukromé vířivky na nádraží v Holešovicích…

exttmis

Tento problém Elefantů tady byl už před lety. Tehdy situaci ještě zachraňovaly Lochnesky, teď už ale není čím zachraňovat.

Luboš Beneš

Ano, prostě kvalita z Plzně -:) Asi se nepočítalo se sněhem v Praze…

exttmis

V tomto případě ale kvalita ze Studénky a Ostravy.

Lxxxx

Elefanty se ve Studénce určitě nedělaly. Vnikání sněhu do elektroniky je docela určitě způsobeno konstrukční chybou, nikoli nekvalitní výrobou!

Pajos

Prototyp elefantu se dělal ještě ve Studénce.

adviser

Všechny série se dělaly v Ostravě, tehdy ještě ČKD Vagónka, Plzeň dodávala podvozky a trakční výzbroj. Tu, která dostává na frak špatně vyřešeným vozovým nasáváním chlazení. Na svých lokomotivách to Plzeň měla zmáklé, kvůli exportu do Ruska to ani jinak nešlo.

jan v

Je docela zajímavé, že to u Eleafantu takhle zbabrali. Je to dáno generační výměnou konstruktérů, nebo prostě mysleli, že to takhle stačí?

Pavel Šticha

Jedině roztopit parní mašinky ale těh bohužel je málo

xyz

„Auta stojí, vlaky jedou“ – byl před cca 15 lety slogan ČD, a.s. směřovaný k (ne)schopnosti zajistit dopravu i v zimním (sněhovém/ledovém) období.

Mezitím se už vícekrát ukázalo, že realita je docela jiná – někdy v zimě stojí jak vlaky, tak i auta/autobusy, jindy to v zimě dopadne dokonce tak, že autům/autobusům se jede lépe než vlakům.

Jerry

Aha a že jsou zamrzlé výhybky nebo nejsou vymezené za to může ČD..

xyz

Nemůžou za to, nicméně tím podivnější je, že před 15 lety se ČD uměly upomínat na (ne)schopnost, která úzce souvisí právě s (ne)schopností úplně jiného subjektu – „Dobré správy“.

A mimochodem, problém diskutovaný v tomto článku JE problémem ČD, nikoliv problémem „Dobré správy“.

Leinad

Že do Elefantu sněží je problém ČD.

Jerry

A odborník .. nikam nesnezi .

Leinad

„nežádoucí vniknutí prachového sněhu do elektroinstalace“ – tak tam svítí no

Jerry

Nee

Lech Malý

To je ale z pohledu cestujícího šumák fukáč, ne? Ten se nerozhoduje, jestli někde zkysne vlivem dopravce (a je jedno jakou má barvu), nebo vlivem správce infrastruktury, zásadní je, s jakou pravděpodobností dojede včas.

Jerry

Tady asi ne.. má špatnou barvu

ros

Cestující po pul hodině čekání vychládá ,po hodině je vděčný,že něco přijelo,podobně jako v čekárně u lékaře.

Jaaa

Ne, to bylo z důvodu zacpané D1, nikoli zimy. To by si nikdo nelajzl. 😀

Dejv

Takže asi kvalitní filtry…

Zrzek

Jde o to, která výrobní série blbne, v jakém stavu jsou na problémových ks filtry, jak jsou utěsněny, v jakém stavů je těsnění na propojovacích kabelech. Byla vůbec provedena příprava na zimu.

Otmar

žádný správce kolejí na světě nebude držet tisíce zaměstnanců jen pro případ že jednou za rok nebo za pět let napadne hodně sněhu. To by pak SŽ museli mít ne 17 ale 50 tisíc zaměstnanců. V zahraničí se to řeší tak že za takové situace se polovina vlaků zruší a lidé jsou vyzváni aby jezdili jen v nezbytných případech. To je prostě příroda. Větru a dešti neporučíš.

Pezos

Jojo. Třeba DB. Loni si jejich slogan podali v jistém německém plátku.

Verze 1970: „Alle reden vom Wetter. Wir nicht.“ (Všichni mluví o počasí. My ne.)

Verze 2020: „Alle reden vom Wetter. Wir stellen den Betrieb ein.“ (Všichni mluví o počasí. My zastavujeme provoz.)

Jimbo Jones

Jakože třetina elefantů nejezdí kvůli SŽ?
A kde vidíte „hodně sněhu“?

Otmar

Když máte prachový sníh tak stačí aby projelo pár vlaků a máte díky tomu průvanu sníh ve výhybce zpět.

Pe.tr

Nejmenší lidi jsou v Praze , když napadne dvanáct centimetrů a na Václaváku deset tak ho mají všichni po krk .

Facepalm

Máte pocit, čeledíne, že Praha je aktuálně v nějakém kolapsu?

Jerry

Kdyby zapadala snihem nebo hnojem je to jedno..

Facepalm

Vezmi si pilulku, už to na tebe zase jde.

Jerry

Vem si lano cyoe

Leinad

A je potřeba tolik zaměstnanců na to, aby několik dnů v roce běželo elektrické vyhřívání výhybek?

Otmar

Elektrické ohřívání vyhýbek:
1/ není samospasitelné- pomáhá ale mnohdy stejně pomůže až koště a lopata
2/ohřívání vyhýbek je nainstalováno na drtivé menšině vyhýbek.

Leinad

1) Dejme tomu, ale často se nepoužije vůbec nebo nebo spustí pozdě.
2) A je důvod nedostatek zaměstnanců, má snad někdo v plánu napřesrok instalovat ohřívání?

Jerry

To jsou ohrevy .. a taky nejsou všude.. protože se šetřilo. Pro SŽDC je problém výhybku i namazat.

Jerry

Ale .. 33 tisíc lidí navíc to stě si hodně vycucal z prstu . Ono by jich stačily stovky . Když vím že bude sněžit a první vlak jede .. třeba ve 4 ráno .. tak tam o půl čtvrté pošlu tratovku vymect výměny.

Otmar

A přesně to se děje a stejně to nestačí.

Otmar

Mimochodem za 30 min nemáte šanci vymést více než 2 výhybky v jednom člověku. Pokud má větší nádraží v Praze 100 a více výhybek snadno si spočítejte kolik lidí by muselo být najednou nasazeno.

Jerry

Za 10 minut mám výměnu čistou . Ohrevy nejsou spása ale lepší než drátem do oka. SŽDC má najaté firmy na vyhrnování nástupišť a vymetání výměn.

Otmar

SŽ nikoliv SŽDC má najaté firmy na úklid nástupišť a prostor před nádražím. Nikoli na vymetání výhybek. Nové štíhlé vyhýbky nevymetete za 10 min protože jsou prostě o dost delší. Ale můžete nám to přijít předvést jak ti zvládnete za 10 min.

Jerry

To je jedno sz se nemá používat.szdc víme co je

Jerry

I na vymetání výměn mají firmu . Bych to netvrdil kdybych neměl důkaz vidění a slyšeno..

ros

Bude li hodně sněžit tak ještě za 5 minut 4. a pak taky před každým otočením.

Vebr

Problém je v několika rovinách. Nový výrobek se zkouší v kryptokomoře, ale venku budou vždy podmínky variabilnější. Dříve byly dílnou dělány zimní úpravy, jako vyšší teploty chlazení a částečná zakrytí vstupů ventilace, nebo doplnění jemnější filtrace. Dnes je na dílně tak málo lidí, že mají určeno co se bude kdy dělat. Nejsou žádné kryty připravené. Pro vyšší ochranu zařízení se dosahují nové daleko citlivější ochrany. Včera nám klasická 753.3 neustále signalizovala poruchu izolace, ale naštěstí jezdila. Má novou elektronickou. Dopravce těžko hanit. Vše se soutěží na cenu. Pokud by měl více zaměstnanců, budou vyšší náklady. A velký nemůže zaměstnávat lidi… Číst vice »

Kubrt

Jen poznámka – na výkony elefantů kolem Prahy žádná soutěž nebyla. ČD řekly, kolik chtějí peněz, Jermanová podepsala, pochválila si spolupráci a to bylo vše.

xyz

A to navíc v podobě „netto“, tzn. „tržby náleží dopravci“, což je o to nelogičtější v systému silně zaměřeném na platnost jízdenek IDS včetně provázání s MHD v jádrovém městě, jakož i s linkovými autobusy navazujícími na ty páteřní vlakové spoje.

VTT

A nový radní pro dopravu StČ kraje prohlásil, že „smlouva s ČD je vyjednaná dobře“.

Jerry

Aha on se tam někdo.prihlasil že to nevím a nabídl cenu …

Gwann

kdo jiný by to byl schopný zajistit?

XXXD

Tak když se smlouva řeší těsně předtím než má začít platit, tak to máte pravdu, ale ona se dala řešit klidně 4-5 let dopředu.

Jimbo Jones

Dopravce na cenu nic nesoutěžil, prostě dostal tolik, kolik chtěl.

a8n

Zašifrovaný vlak bych někdy rád viděl. 🙂

MHD

Problém je v tom, že Elefanty se klimatické komoře netestovaly. To až NIM Express a Panter.

Leinad

Ve středních Čechách žádná soutěž nebyla. A soutěžit cenu by nebyl problém, kdyby byly stanoveny pokuty za neodjeté spoje.

Vbb

Za zkoušky v kryptokomoře se zaplatí kryptoměnou a dostane se zašifrovaný protokol, že? 🙂

Zlámalík

Tohle už kdysi dělalo problémy Alstomu na Eurostarech, že by se soudruzi ze z Plzně nepoučili?

Pražák

Tohle se na „soudruhy z Plzně“ úplně házet nedá, ŠT koupila Vagónku až v době kdy 471 byly nejen vyprojektovány, schváleny, objednány a už částečně ve výrobě. Takže spíš by ta otázka měla znít „kde soudruzi že Studénky udělali chybu“

PvvS

Ale Schadewerk dodával výzbroj od začátku..

Pražák

To ano, ale za konečný výrobek a jeho testy byli zodpovědní hoši ze Studénky.

Facepalm

Což je úplně jedno, když to celý patřilo pod Jediného Správného Výrobce Kolejových Vozidel, tedy firmu s anonymními akciemi vastněnou z Kypru. Opakuji, celej problém je v tom, že (nejen) celej projekt 471 posloužil primárně k tomu, aby majitelé tehdy se dost potácející Škody T., kteří zároveň ovládali představenstvo ČD, napumpovali svoji soukromou firmu prachama ze státních zakázek a mohli ji s patřičným ziskem prodat.
Řešit, kdo tam co dělal a dodával, je v tomto světle zcela irelevantní, ty křápy by si tehdá ČD objednaly, i kdyby byly parní.

Kubrt

Jen faktická (a na to asi Pražák narážel) – Škoda přišla do Vagonky v roce 2005, předtím to byla ČKD Vagonka. Prvních 16(?) elefantů dodalo/prodalo ještě ČKD.

Facepalm

To je pravda, nicméně na té tehdejší nutnosti nakrmit Martina Romana to nic nemění.

Pražák

? Co měl Roman s ČKD?

Facepalm

S ČKD nic, ale Škodovku kontroloval přes anonymní akcie. Co následovalo a proč, to jsem psal výše.

adviser

Jj, to bude přímá příčina vnikání prachového sněhu do elektrovýzbroje.

Jerry

Hele celej projekt viď.. bla bla bla. plácání nesmyslů to vám jde. Projekt 471 vznikl jako náhrada dosluhující techniky .. jinak by sme kolem Prahy hele jezdili v žebřiňáku

Facepalm

Ne, nejezdili bychom v tom, v čem jezdíš obvykle ty, ony se tehdá daly v pohodě nakoupit třeba Desira HC, který se v tu dobu navíc vyráběly na Zličíně. Ale rozkaz holt zněl jasně – nakrmit Romana. To je holej fakt, nikoli názor.

Jerry

A kde jsou panáčků?

Facepalm

U SBB.

Gwann

a ano, to že Siemens nebyl schopen nic prodat u nás, pak rozhodlo o zrušení závodu na Zličíně. u politicky citlivých obchodů jako vlaky je místo výroby dost důležité…

Facepalm

Tak on by tu byl asi schopen prodat leccos, kdyby tu v tu dobu existovalo něco jako otevřená soutěž. Ale to by nesměla jistému tehdejšímu členovi dozorčí rady ČD (a zároveň řediteli ČEZu v jedné osobě) patřit právě Škodovka, která mu na základě tohohle drobnýho střetíčku zájmíčků vynesla něco přes 10 000 000 000 na stole v českejch při následném prodeji státními zakázkami napumpované fabriky korejskémo Doosanu. Studénku koupili právě proto, že měla ve výrobě něco jakžtakž pojízdnýho, Škodovka v tu dobu stála nad propastí a její akciová hodnota byla cca 750 mega, tedy zhruba tehdejší cena tří ešusů pro… Číst vice »

Pražák

Jinými slovy, vlak sice navrhl, postavil a prodal a částečně vyrobil někdo úplně jiný, ale může za to ŠT protože ji nemáte rád. Obávám se že nemůže, ta koupila jen výrobce s rozjetým výrobním programem a pouze dokončila zakázku. To je to samé jako byste tvrdil, že konstrukční nedokonalosti Škody Favorit může VW.

Facepalm

Ne. K objednávce drtivé části ešusů došlo až když to celý bačovala Škodovka, a to z důvodů, které jsem popsal.

Lukáš

Plus narychlo splácané Pantery, které podle toho taky vypadají.
O super projektu 380 raději nemluvit. Už tehdy bylo možné za menší peníze 125 mil/kus koupit Tauruse.

A když chtěl Žaluda nakoupit Rail jety, tak proti tomu Škodovka mocně protestovala a Žaluda byl pak odvolán.

Později pak byl jako jeden z důvodů uvedeno rychlé zadlužování ČD a požadavek na českou práci na nových strojích.

O rekonstrukcích a opravách v PRASu Šumperk, členem Koncernu Škoda raději nemluvit.

Gwann

přesně tak, když Zalud, jinak taky pěkně kvitko, chtěl railjety…coz bylo v podobné době jako ostuda s 380 a její skoro vrchol…tak měl obří problém, Škodovka kopala jak pominuta. panter minimálně ta verze na Svitavy je krám. ma mizerně vypruzeni podvozku. a když jsme u hříchu škodovky…tak můžeme přidat předražené a hrozně 14T, kde popraskaly rámy či co a muselo se to složité opravovat (může se za to sami, po snad 6 letech – a bylo to na všech – a odmítli to opravit), předražené 15T opět super a vrchol je metro, kde nemá DPP práva k dokumentaci, takže si… Číst vice »

Gwann

elefanty byly/jsou hodně poruchove. víc než by měly být. motivace k nákupu byla stejná jako u regin. kde PRAS ZNOVA koupili taky až během výroby…

medvěd

Když už jednou měli takový problém, tak ho asi neodstranili. Žabotlamy sešrotovali a nemají náhradu. Nejvyšší čas vyměnit za nové.

Leinad

Proč taky vyhodnocovat provoz, při konstrukci Elefanta řešit jestli a proč do Krakena sněží?

Jerry

Tak Elefanta nebo krakena?

Leinad

470 měl být prototyp, zkušenosti s ním se měly využít v 471

Jerry

Cože?? 470 byla jednotka z 80 let na tom se hodně věcí odzkoušelo. Po 90 roce se hledala náhrada a Studénka vyvinula 471 díky Bohu a.. s tím se doteď jezdí hlavně kolem Prahy. Jsem rád že se vše neznicilo .. to je záměr toho kapitalistického bordelu ..

Facepalm

Jeden by řekl, že smyslem kapitalismu je vydělávat, ale na vás si imerialista holt nepříde, pane vachmajstr.

Gwann

zabotlamy byly rady, že je vůbec šlo dovézt do Třebové. spíš bych se podíval, zda někde není navíc nějaké pěkné tornádo… 😀

Jakub

Tak to má Škoda Transportation docela kliku, že na to přišla před výrobou jednotek garantovaných do -30°C. To by byl docela skandál, kdyby vyrobila nové oranžové Pantery pro Pobaltí a ty byly odstavené při první zimě.

Kubrt

Tak snad se ve škodovce za těch 20 let někam posunuli..

Jerry

Zase někdo kdo neumí pracovat s Googlem. Škodovka dodala dva elefanty na Ukrajinu momentálně nejezdí z důvodu náhradních dílů.. zprovozňuje je v Kyjevě. Potom v Litvě asi 20 kusů.a na Slovensku..

Jakub

Vy jste mě nepochopil, Jerry. Já jen s nadsázkou odkazuji na to, že starší produkt Škodovky (myšleno 471) není očividně moc spolehlivý v zimě, což je v kontrastu s tím, že zrovna vyhráli VZ na dodání produktů odolných vůči zimě. Vůbec neřeším konkrétní kusy v okolních zemích a jejich spolehlivost.
Není to ani myšleno nijak vůči Škodě, poněvadž věřím, že mají dnes mnohem pokročilejší technologie. 🙂

Jerry

A já vám psal že to jezdí v zimě a mnohem horších podmínkách..jenom tady v Praze zase mají problém.

Facepalm

Nevím, jestli mají v Paze problém, ale je dost zřejmý, že ty máš nějakej problém s Prahou. Vyděsil tě eskalátor? Nebo ses ztratil při přestupu na Můstku?

Jerry

Zřejmý je že ses bukvice z praglu

Gwann

a vy jste co? zalud z venkova?

Pražák

On to není tak úplně produkt Škoda, vyprojektovala ho, schválila, prodala ČD a první kusy vyrobila trochu jiná firma.😉

Roman Svačina

No až si tenhle článek přečtou v jedné nejmenované pobaltské republice…

Jan1203

No, do pobaltí mají směřovat jednotky vycházející z panterů. Jsou nějaké náznaky, zda pantery tímto trpí méně/stejně jako elefanty?

Košičan

Estonsko je Pobaltskou republikou leda tak pro Rusy. Estonci nejsou Baltové, nýbrž Ugro-finové a patří více do Skandinávie jako např. Karélie. Také proto měla být země součástí Velkého Finska, což byl zhruba max. cíl finského vedení v Pokračovací válce poté, co bylo Finsko donuceno připojit se k Německu sovětským útokem v červnu 1941. (Solonin M., 2015) Mimochodem, před sovětskou okupací usilovalo Estonsko o společnou zahraniční politiku právě s Finskem. Termín Pobaltí vychází z ruské imperiální politiky zaměřené na územní expanzi přirozeně bez ohledu na původní, místní obyvatelstvo. Proto se Litva s Lotyšskem správně, neutrálně označují za Baltské státy / republiky.

Jerry

Panáček je chytrý

Permonik

Teď by mě zajimalo co mame na Ostravsku jiného, sníh nebo slony?

Pezos

460ky 😀 Podle sledovačky dnes jezdí 4 místo slonů.

a8n

Což je ovšem v poslední době standardní stav nezávisle na výskytu sněhu.

Permonik

Aha. najdu někde veřejně co přesně jezdí?

Permonik

Už to mám.

PetrD

Kde jste to prosím našel?

jerry

sledování vozidel

Permonik
Permonik

To jo. Ale to jsou posilové už tak rok. Ne jen dnes….

Kalina

Nesmyslné spoje do Řevnic a Č.Brodu a nesmyslný interval, hlavně měly být zrušeny už asi tak před rokem. Stejně tak další nesmysl S49 z Libně do Hostivaře. O nápravě teď aspoň rozhodla příroda.

slawe

A já bych všechny ty dopravy zrušil, ty kauzy jen zatěžují, paní Pohlová by určitě souhlasila. Lidi maj sedět na zadku, ne chodit do školy, do práce, do obchodu. A už vůbec by se neměli rozmnožovat.

Facepalm

Čím jsou ty spoje nesmyslné? Údolí dolní Berounky je de facto jedna sídelní oblast s několika desítkami tisíc obyvatel. Měl by tam jezdit vlak jednou za hodinu? A nemohlo by třeba jednou za hodinu jezdit třeba metro na Háje, to by dávalo podobnej smysl?

Kalina

Nesmyslné jsou desetiminutové intervaly a provozování prázdných spojů za peníze daňových poplatníků, kteří přitom o tyto služby adekvátní zájem zjevně nemají… https://imgur.com/7FliBgy

Zapa

Vy a Vaše obrázky…. I kdyby tohle bylo mimo špičku, tak ve špičce ty soupravy budete tak jako tak potřebovat. Nevím kolik jste tam toho najezdil, ale pamatuju si ještě šestivozové žabotlamy u kterých se z Černošic stálo a z Radotína byl problém se do nich vecpat. Odpolední špička, i když je protažená, bývala do Radotína na stojáka také. A to je tak plus mínus 10 let. Od té doby, do Covidu, počty cestujících jen stoupaly. Čím to asi bylo?

Kalina

Co bylo před 10 lety je ireleventní, kromě toho v té době desetiminutové intervaly ani nebyly. Ukázka je z Os 9946 z Prahy, tj. průkazná ukázka o nesmyslnosti těchto „posilových spojů“.

Facepalm

Jasně. Nafotit prázdnej vlak v opačném směru, než je aktuální dopravní proud a tvrdit kokotiny, to je zde u jistejch jedinců vyloženě folklor. „Ráno nejezděj vlaky z Prahy do Řevnic natřískaný, zrušme je!!!!“ … a ty soupravy, co jezděj slušně zaplněný v opačným směru, se budou v těch Řevnicích asi zhmotňovat z ranní mlhy. Já tím vcelku často jezdím (asi tak posledních 35 let) takže o reálné obsazenosti jistou představu mám. Narozdíl od vás, kterej svoji reálnou znalost provozu na 171 jasně ukazuje povídáním o desetiminutovém intervalu, který tu ovšem není a nikdy nebyl. Ale nebudu se přece divit, že… Číst vice »

Kalina

Zjistěte si aspoň čas a směr jízdy vlaku Os 9946 předtím než sem začnete veřejně zvracet.

Facepalm

Jelikož tím vlakem občas jezdím, budu si s dovolením myslet svoje o tom, že fotka pochází právě z něj, plukovníku Kalino.

Hara_Pes

To je jako když jsem do práce jezdil ráno v 6 ven z Prahy a užíval si pohodlí sám v celém vagoně, zatímco jsem z okna pozoroval davy lidí v opačném směru, kteří už málem padaly dolu z nástupišť. A odpoledne ve 4 zase naopak.

MartinS.

Možná jste si nepovšiml, ale interval 10 minut směrem na Radotím byl zrušen již dříve. Nyní směrem na Řevnice jezdí 4 vlaky za hodinu. A stejně to jezdí směrem na Český Brod.

Kalina

13:51 14:01 14:21 14:31 14:51 15:01…

Facepalm

ano, tedy 20 – 10 – 20 -10. To věru není desetiminutový interval.
Nu, a tak je to asi tak se vším, co povídáte. Mohl byste se vcelku pohodlně živit jako korespondent Radia Jerevan.

Leinad

Tedy 4-5 vlaků za hodinu. Neproklad 10-20 není totéž co interval 10 minut.
(Interval 10 minut by byl 6 vlaků za hodinu).

MartinS.

Děkuji, že jste opsáním jízdního řádu potvrdil má slova, že jezdí 4 vlaky za hodinu, například ve 14. hodině 🙂

watslaw

No zrovna o S49 příroda rozhodla tak, že jezdí spolehlivěji než obvykle (nemá se s čím v Libni křižovat) :-).

Gwann

na S49 jezdí slon….jasne

Kalina

Bylo psáno nikoli o „slonech“, ale o nesmyslných a nevyužívaných spojích mezi které patří i zmíněná relace S49 z Libně do Hostivaře.

Zdravý sluch

Přesně tak.

Jerry

Taktéž do chýše

Zdravý sluch

Plný souhlas.

František Adolf

Jak se to mohlo nejskvělejšímu dopravci stát? 🤔
Venku je – 12°, SŽDC nezvládá přehodit výhybku.
Ať se na mě nikdo nezlobí, ještě před pár lety sněžilo a mrzlo daleko více a častěji.

Iveta

Hm a jak se mohlo stát že GWTR provozuje již léta rychlíky Most-Plzen s popelnicí a vedoucí v Mostě je blbeček ,co neumí držet slovo.Jinak dříve byli všude lidi ,dnes když na 50 km nemám nikoho ,tak občas něco zamrzne a nejde .

Facepalm

A vy zase mlátíte černochy, vykřikovali exoti vašeho ražení před lety…

František Adolf

To měl být rejp vůči zapřísáhlým modrým gumám nenávidící soukromníky, nikoliv vůči dopravci samotnému. Naopak beru dopravce ČD jako silnou konkurenci.
Co se týče Vaší poznámky vůči mně, určitě máte pravdu a nebudu se přít.
No a k SŽDC. Ano, dříve byli lidi. Dnes je technika a mělo by být samozřejmostí, že budou všude, kde došlo ke zrušení pracovních míst, ohřevy. Ale myslím tím funkční ohřevy. Když to jde v Harrachově, musí to jít i v Polabí. Zde je to rejp do vedení SŽDC, nikoliv do provozních zaměstnanců.

Jiří Kocurek

Však se taky v minulosti mnohokrát stalo, že nešlo přehodit výhybku. Proto je mají Švýcaři vyhřívané a někdy i zastřešené. Vyhřívání výhybek nevymýšlel někdo jen tak z plezíru.

Jerry

A my je vyhřívané asi nemáme kocoure

medical_examiner

Mám dotaz.
Potřeba je 70 jednotek. Ale kolik je to souprav?
Jinak řečeno, kolik je potřeba souprav na konkrétní linky? Např. S7 Praha-Beroun.

Kubrt

Jednotka je 471+071+971. Co je souprava? Řekl bych, že to samé. Na některé vlaky je vypravováno dvojče – dvě jednotky. Ale turnusy jsou pro jednotky. Knkrétní potřeba na jednotlivé linky – zhruba (prolíná se to): S1+S2 14, Benešov+příslušné vlaky směrem na Lysou a část Kolína 27, Ústí 8, Beroun a spol 15. Inventární stav v Praze – něco kolem 75??

Michal

S2 se prolíná s S22

a8n

Stav je 70.

medical_examiner

Zkrátka kolik je v jeden okamžik vlaků na jedné lince.
Asi jsem se špatně vyjádřil…promiňte…

Kubrt

Není se za co omlouvat.

Ondra L.

Nj, tak před lety se v takový krizový okamžik vytáhly z kopřiv panťáky, ale žel kopřivy osiřely, asi poněkud předčasně 🙂

Zapa

Jestli myslíte, že to bylo jiné, tak ani náhodou. Zamrzaly dveře, sušily se trakčáky….

Facepalm

Jojo. My, co o tom nepovídáme na základě teoretických znalostí a historek zaslechlých od bolševiků v záchvatech nostalgie, si dobře pamatujem na šestivozový žáby, ze kterejch se vylejzalo jediným funkčním křídlem jedněch jediných dveří… :). Stejně jako na to, jak v zimě běžně jezdily vymrzlý soupravy s vykleklým topením, že se běžně vynechávalo i několik spojů po sobě a něco jako NAD bylo naprostý scifi, nebo že se průvodčí přezdívaný Tlustej Pepa zahřejval v Bistru Barrandov tak vehementně, až nebyl schopen dojít k žabotlamu na 1A a vlak musel být zrušen :))

Ondra L.

Tak to taky byla ode me nadsazka. Ale zrnko pravdy na tom ale je: kdyz v poslednich letech provozu 451 doslo k nejake takove klimaticke mimoradnosti, vzdycky se ty pantaky vyrojily, tak mel clovek pocit, ze si je nechavaj na horsi casy. Vzpominam si na to, jak pred par rokama namrzaly ty draty a ja cekal na vlak na zastavce, v protismeru jel esus na prahu a ten se vzdycky rozjel, ujel tak 20 metru a zhasnul, a takhle se soupal do prilehly stanice. No a na nasem vlaku misto 471 jel pantak, byl videt tak na kilometr dopredu jako… Číst vice »

Ferda Vomáčka

Kvalitní výrobek národního výrobce. Aneb nepočítal se sněhem…

Paja

Nevím jestli je hloupější váš komentář nebo fakt, že to je situace o které se ví přes 20 let a nikdo to za tu dobu nebyl schopen vyřešit. A tím nikým myslím hlavně ČD.

Michael Herink

Dobrý den mám dotaz, proč byl zrušenej spoj když jel vlak OS9115 do Českého brodu?
Přeji krásný den.

Leinad

Který spoj byl zrušen a jak to souvisí s 9115?

Jerry

Vlaky na c. Brod nejezdí ze dvou důvodu ..zamrznutí výhybek a poruchy vozidel. To jako napadne trochu sněhu a je konec světa.. SŽDC i něco dělá nebo to jistí z dálky?

A tak tu žijem

Tratovka dělá až od 6:00.

Jerry

Jo ale drží hotovost

Jimbo Jones

V zimě sněží. To přece nemohl nikdo ve Vagónce/Škodovce čekat!

ABC

Auta stojí, vlaky jedou…

Miky

Nejsou koleje jako koleje…

Kalina

Holt stále se prokazuje, jak je železnice zranitelnější, než si kdo dokáže připustit;)

Tomáš

Neřešilo se tohle již v minulosti? Kdy se právě dosadil „speciální“ filtr proti „sněhovému prachu“?

ABC

letos je asi extra prachovější

Miky

Až kalamitně prachový

ABC

prostě za všechny prachy

Tomáš V.

😃😃😃😃 Díky za fór, zlepšil mi den!

Pezos
ABC

to je dobrý 🙂 Jak vyšitý z Jistě pane ministře 🙂

Pe.tr

Holt , kolébka železnice .

Kuba

V minulosti se to řešilo zpravidla nasazením žabotlamů. Tohle je první pořádná zima, kdy žabotlamy nejsou.

Tomáš

I to je možný, avšak si pamatuji na „oslavný“ článek, kde se Škodovka chlubila, že se jí tento „nešvar“ podařilo odstranit dosazením filtrů….a ono ejhle…

Pkiii

Jenže u nich zas kvůli prašanu zlobily dveře. Dokonce se dostával skrz stěnu kolem dveří až do dolního oddílu. Jsem sedíval u toho menšího okna u dveří a sněžilo na mě (a to nikoliv oknem).

Pavel

Jedna se o konstrukcni chybu, nebo kde je problem? To fakt staci -10 stupnu Celsia a 471 nejezdi? Maji podobne problemy i podobne jednotky na zapade?

Kamui

Není problém v tom, že jsou jednotky odstaveno pod širým nebem „studené“, takže sníh má šanci se dostat tam, kam za provozu ne?

Kubrt

Kam se dostane sníh na stojící jednotce, zatímco na jednotce na trati ne?

Kamui

Představuji si to tak, že za provozu má jednotka nějakou provozní teplotu a sníh se tolik nedrží. U vypnutého dieselu pokud vám nasněží do výfuku 15 cm, tak taky asi neodjedete, ale pokud bylo během sněžení nastartováno, tak problém nebude.

Facepalm

Jako že do toho stojícího ešuskrámu nasněží odspoda od kolejí? A do vejfuku?
Ne, jsou to prostě střepy, to je celé.

Zapa

Ono to bude spíš naopak. Rozvířený se dostává asi tam kam nemá.

Facepalm

Víte, důvod, proč si je stát koupil, byl ten, že je vyráběl Martin Roman, vše ostatní šlo stranou.

Xyz

problem nie je v teplote ale prasnom snehu, sfusovana izolacia medzi prepojenymi jednotkami

Facepalm

problém není ve sněhu (s tím by se asi v našich končinách mělo počítat), ale právě ta zfušovanost toho krámu.

Bolek

V Praze kalamita jak na Sibiři, tři centimetry sněhu a u Muzea čtyři …

Pravda, máme před barákem asi 15cm sněhu, ale pamatuji si, že v osmdesátých letech jsme běžně lyžovali v pražských lesoparcích, začátkem devadesátých let jsme víceméně celou zimu chodili bruslit na zamrzlé pražské rybníky a v roce 1998 jsme jeli na Silvestra vlakem na hory a to bylo nejméně týden v kuse -29 přes noc a -28 přes den.

A vlaky jezdily. Navíc jsem měl dojem, že výhybky přinejmenším na koridorech jsou vyhřívané.

Facepalm

Jojo, a nebe bylo modřejší, jahody červenější a ohanbí ztopořenější. Pamatuju, že za takovýhleho stavu běžně nejezdily vlaky několik hodin, a to tehdá bylo železničářů násobně víc (takže třeba i odmetali ty výhybky, což u vás asi vyvolalo ten dojem o vyhřívání). Aspoň takové zkušenosti mám z těch let já z trati u Prahy…

Jerry

Aby se šetřilo tak vymetání vymeny aspoň zde na severu firmy místo SŽDC. No mají několik stanic a než to ráno objedou.. neni vyhřívání.. ale ohrevy na výměnách a ne ve všech stanicích. V mrazech se stává že u těch ohřevu odejde pojistka ale to dá sledovat dálkové .. jenže elektrikáři neměli pohotovost.

Zbyněk

U ohřevů výhybek nejsou pojistky…

Jerry

Ale jsou když sem je tam měnil..to se mi zdálo?

Zbyněk

Pokud myslíte v rozvaděči REOV tak ano, ale jak kde… Někde už ani ty pojistky nejsou.

Zapa

Ale o tom jsme se dozvěděli, v lepším případě, až druhý den z novin. V době, kdy lze sledovat provoz on-line, se to pak kecá od monitoru, co kdo a jak ojebal. Ale netvrdím, že nastalá situace „je výtečná“.

Facepalm

Tak jasně, že situace výtečná není, 10 cm sněhu by fakt nemělo nadělat takovouhle paseku. Ale fakt mě dojímaj mamlasi, co dokážou zcela vážně tvrdit, že dřív se to nedělo (protože v Rudém právu o tom tehdá nic nepsali). Dělo a mnohdy ještě víc.

czhunter

Jo, ty doby si taky pamatuju – že tehdy běžně vypadával proud několikrát týdně na několik hodin.
Když byla bouřka, nebo když bylo teplo, nebo když bylo chladno.

ros

Až bude více elektromobilu, tak to zase zažijete a bouřka ani nebude muset být.

Marian Kechlibar

Tak to mi dovolte taky zavzpomínat. 20. prosince 1996 byl pátek před Vánocemi. Celý prosinec předtím bylo vcelku mírné počasí, ale ten den napadla přes noc hromada sněhu a ještě začalo mrznout. Pamatuju si to dobře, protože tehdy jsem dělal první zkoušku na VŠ, ale i kvůli cestě, která následovala. V odjezdové hale hlavního nádraží se shromáždil dav odhadem sedmi tisíc lidí, kteří chtěli odjet směrem na východ. Od Pardubičáků až po Rusíny. Na tabulích naskakovala trojmístná zpoždění. Morálka čekajících prudce klesala a čím dál více jich něco popíjelo. Zničehonic se objevili praktičtí jedinci, kteří někam ven běhali nakupovat chlast… Číst vice »

Já, kdo jiný

Kde máme pana Krále, aby obhájil ŠKODA kvalitu.

Karl vB.

…a mohl by zase dát k lepšímu zase nějakou perličku o předvídání – viz jeho komentář k nehodě v Tišnově.

Kubrt

Tohle se náhodou předvídat dá, na základě zkušeností z minulých let.

ABC

nelbnětě, pořádná zima tu nebyla dva roky, kdo by si na to ještě vzpoměl…

Karl vB.

Ok, dalo se to předvídat. A otázka zní: předvídalo se to? Nebo zas někdo napíše, že si ty Pražáci objednali extra fajnovej prachovej sníh?

A A

Strojvedoucí to předvídali, a proto vůbec nešli do práce. 🙂