lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví Železnice

Sněmovna schválila zákon, který má urychlit přípravu dopravní staveb

Stavba D1 Přerov - Lipník. Pramen: ŘSD
Stavba D1 Přerov - Lipník, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Sněmovna dnes schválila novelu takzvaného liniového zákona, od kterého si vláda slibuje zrychlení přípravy staveb dopravní a energetické infrastruktury. Podle vlády by to mohlo být až o třetinu. Opozice novelu kritizuje jako výrazný zásah do soukromého vlastnictví, navíc vládou uváděné zrychlení přípravy prý není ničím zdůvodněné.

Podle novely stát snáze a rychleji získá pozemky pro výstavbu dálnic a železnic. V případě výkupu stavebních pozemků a staveb bude moci vlastník dostat až jedenapůlnásobek znalecké ceny. Novela má umožnit státu stavět dálnice a železnice okamžitě poté, co získá přístup k potřebným pozemkům v rámci stavebního povolení. Tento postup budou moci uplatnit jen takzvaní oprávnění investoři, tedy hlavně státní organizace, jako jsou Ředitelství silnic a dálnic nebo Správa železnic.

Tento návrh, nazývaný polský model, předložil zpravodaj Martin Kolovratník (ANO) a získal pro něj podporu i v hospodářském výboru. Na Kolovratníkův návrh Sněmovna také rozhodla, že snáze půjdou získávat pozemky vedle dálnic i pro nové elektrárny s výkonem nad 100 MW a pro přenosové sítě.

Schválený návrh navazuje na dřívější úpravy zákona, které zavedly například takzvané mezitímní rozhodnutí. Tento institut státu u vybraných projektů umožňuje zahájit stavbu ještě před dokončením vyvlastňovacího procesu. Stát tak fakticky může stavět na pozemcích, které nejsou jeho. Nově se má toto pravidlo rozšířit i na vodní a energetickou infrastrukturu, pokud jsou vymezeny v územním rozvojovém plánu nebo v zásadách územního rozvoje.

V příloze k zákonu vláda navrhuje zařadit mezi tyto významné stavby i nové jaderné zdroje v Temelíně a Dukovanech. Na seznam se mají zařadit na návrh vlády také některá elektrická nebo plynárenská vedení.

Zákon zpřesňuje i podmínky, za nichž úřady povolí zrušit železniční přejezdy. To má být jednodušší. Má to snížit počet nehod na přejezdech a také zrychlit vlaky, které danými úseky projíždějí. Nově má platit, že silniční správní úřad zruší přejezd na žádost vlastníka trati nebo pozemní komunikace. Podmínkou bude, že pro přístup k nemovitostem bude možné využít jinou vhodnou trasu, která ale nesmí být delší o více než pět kilometrů. Nebude také smět vést přes přejezd s nižším stupněm zabezpečení.

Návrh dále zavádí jednotné závazné stanovisko u záměrů staveb, u kterých bylo provedeno posouzení vlivů na životní prostředí. Toto stanovisko by mělo nahradit veškeré správní akty nutné k ochraně přírody, což může podle ministerstva oproti současnosti urychlit přípravu staveb až o rok. Lhůta pro vydání stanovisek by navíc měla být 30 dní, ve složitých případech dvojnásobná. Pokud se úřady nevysloví, uplatní se tzv. fikce souhlasu.

Poslanci vznesli k předloze desítky pozměňovacích návrhů. Poslanec Kolovratník uspěl s návrhem, který zvyšuje o deset milionů na 60 milionů korun příspěvek obci, na jejímž území bude stanoveno území pro ukládání jaderného odpadu.

Sněmovna přijala i návrh Petra Dolínka (ČSSD), který má podpořit rozvoj elektromobility. Schválila, že budování veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily nebude vyžadovat rozhodnutí o umístění stavby ani územní souhlas.

Opoziční Piráti chtěli zákon zamítnout, se svým návrhem ale neuspěli. Podle nich je velká část navrhovaných opatření nedostatečně zdůvodněná. Proti se postavila i TOP 09. „Zákon sice umožňuje rychlejší vybudování klíčové infrastruktury, nicméně výrazně omezuje soukromé vlastnictví. Rok a půl od přijetí předchozí novely nemáme k dispozici žádnou analýzu, která by věrohodně zdůvodnila, jak se nové nástroje v ní přijaté využívaly,“ řekla poslankyně TOP 09 Helena Langšádlová. Dodala, že za zdlouhavou přípravou je často neschopnost úředníků citlivě přistupovat k vlastníkům. Proti bylo ještě hnutí STAN.

Odpůrci novely nicméně utrpěly výraznou prohru, když pro zákon jako pro celek hlasovalo 129 ze 157 přítomných poslanců. Nyní úprava zamíří do Senátu.

„Zrychlení a zpřesnění povolovacích procesů u dopravních staveb samozřejmě vítáme. My jako zhotovitelé zároveň nabízíme i podstatnější zapojení digitalizace stavby, což pomůže nejen při přípravě, ale i při samotné stavbě a následné údržbě,“ řekl Michal Jurka, místopředseda Sdružení pro výstavbu silnic, viceprezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví a šéf Skanska pro střední Evropu.

69 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
IGCT

Ještě by to chtělo veškerou legislativu značně zjednodušit, neboť není se čemu divit, že v naše Bürostátě se nestaví, když vedeme papírovou válku a když ani samotní nejpovolanější-zaměstnanci stavebních úřadů a projektanti, neznají veškeré legislativní požadavky. Legislativa je překombinovaná, příliš složitá a proto se nestaví. Zjednodušme to, a bude nám všem líp.

Martin

No uvidime, snad se to zlepsi i timto zakonem…

Olda

No…, možná celý problém se dá shrnout do věty: „A čože Kefalín si predstavujetě pod slovom NÁHRADA“. Takže odhlédneme-li od ekoteroristů s Duhy a jí podobných (i když, i u těch si myslím, že po „drobném“ obolusku na chod neziskovky se dá stáhnout z podatelny soudu leccos), si myslím, že od dob co vymysleli peníze, se nám nemusí děkovat. Příkladem… Pokud mi stát něco zrekvýruje, tak bych měl dostat takové plnění, abych si v dané lokalitě mohl pořídit to samé (tedy včetně zohledněné bonity, inženýrských sítí, vody, atraktivity…). A to v reálných cenách. Tedy když tam byla kopaná 10m studna,… Číst vice »

Koro

Vratte puvodni diskuze… Nejde mi minusovat 🙁

Tuzemák

Nevypadlo v nadpisu „CH“?

Sněmovna schválila zákon, který má urychlit přípravu dopravníCH staveb

Martin

Tento institut státu u vybraných projektů umožňuje zahájit stavbu ještě před dokončením vyvlastňovacího procesu. Stát tak fakticky může stavět na pozemcích, které nejsou jeho.

Tohle je pro me dost nepochopitelne v dnesni dobe, kdyz se budu soudit, tak co, uvede pak stat pozemek do puvodniho stavu? Asi tezko…

PatriK

Soudit se můžete o výši náhrady, ale už nezablokujete stavbu ve veřejním zájmu, což je správně.

Martin

Ja myslim, ze prave v tom je hacek,… ze to omezuje vubec pravo se vyjadrit… Ja to myslel trochu jinak nez to vyznelo, rekneme, ze mate dve varianty trasy, kraj, obce a lide preferuji jednu, ale urednik rozhodne o druhe,… a nemuzete se ozvat, protoze v danem okamziku vam vjedou na pozemk buldozery a soud nakonec rozhodne, ze stat – urednici pochybyli a z nejakeho duvodu (nespekulujme, treba kvuli vlastnikum nekterych pozemku) rozhodl jinak nez mel… Jinak ten nejvetsi problem ve zdrzeni staveb neni v tom, ze nekdo se ozve, ale v tom, ze to statu neskutecne dlouho trva, nez… Číst vice »

Jirka Z

Ozvat se můžete v době přípravy a schvalování stavby. Ve fázi, kdy se vykupuje nebo vyvlastňuje, už je rozhodnuto a dohadovat se můžete maximálně o penězích. A to je možné i tehdy, když už na tom pozemku budou ty buldozery.

Vladimír

Ale to je právě ten omyl potížistů: v určité fázi přípravy stavby je už k dispozici pouze jedna varianta – žádné dvě nebo tři – pokud by se na to přistoupilo, tak se všechna práce, předtím vynaložená, může hodit do koše a začít znovu – další roky. Tak je to prostě ve stavebním a územním řízení nastaveno. A je to správné, protože zmnožení variant by vlastně znemožnilo jakoukoli liniovou stavbu – vždy by se našel někdo, komu by se zvolená trasa nelíbila. Jako člověk z oboru jsem jen rád, že se s tím konečně začíná něco dělat – vždyť je… Číst vice »

Petr Zdobinský

To je naprosto špatně, jako znárodnění za bolševika. Tento zákon je fakt hnus.

Od lesa

Tak nějak… jestliže jako majitel pozemku nejsi účastníkem územního řízení, na tvém pozemku probíhá bez tvého vědomí vyměřování či průzkumné vrty, tak to je bolševik hadr, ne-li hůř.

Vlastimil Kocurek

Není na tom nic nepochopitelného, musí se legislativně ošetřit všechno, ten pozemek je pak dálnice, a je úplně jedno, co jste tam měl předtím. Je to věc priorit a dálnice stojí výše, než váš zájem i pozemek. To již zjistilo asi 150 států, co stavějí rychleji.

Jerry

No uvidíme..

Slosor

Opozice kritizuje zrychlení přípravy dálnic. Toto si zapamatujme.

Martin

To neni pravda co tu tvrdite… kritizuji tento zakon,…

2701

Ktery zrychli pripravu…

Martin

Nezrychli, vetsina zdrzeni je na uradech a diky chybam v projektech,…
Ale tvrzeni je nepravdive, neznam politickou stranu, ktera by nechtela urychlit stavebni rizeni,…
Tvrzeni, ktere rekl Slosor proste neni pravdive…

Pavel

Ta strana se jmenuje Piráti…doporučuji si najít hlasování.Je neskutečné čím argumentují…

Slosor

Argumentovat omezením soukromého vlastnictví je prázdná fráze. Dosavadní podoba vyvlastňovacího procesu je co? Ano, omezení soukromého vlastnictví. Bez něj to nikde na světě nejde. Jen to dnes trvá neúměrně dlouho a trpí tím občané i ekonomika.

rtep

Lžete.

Hanzi

Výborně. Konečně bychom se mohli dočkat toho co je standartní ve vyspělém světě a to že dálnice většinou v celé svoji délce vede od města k městu. U nás typem salám končí v polích.

Martin

No to bych nerekl, urednicka masinerie ma stale stejny prostor i cas, tam se nic neurychlilo, porad je to mezi nekolika ministerstvy a ruznymi institucemi… co stat provedl je spise omezeni prav dotcenych osob se branit,… Proste budete mit mene prostoru na to se se statem dohodnout i kdyby existovala lepsi varianta… A nerekl bych, ze az na vyjimky je problem na strane lidi, spise je problem na strane statu… Ale uvidime co se bude dit, podle me to stavby neurychli, nejdele trvaji razitka od vsech uradu a instituci spolu se lhutami, ktere na to maji… odvolat se muzete, stat… Číst vice »

2701

Jenze… ty vyjimky prave tu vystavbu zdrzuji. A pro urady se zavadi lhuty…treba pro rozhodnuti o vyvlastneni. Takze opravdu posun. Spis, na jake stavby to pujde uplatnit, vetsina uz pripravu ma rozjetou…

Martin

Z meho pohledu se mela na ministerstvu dopravy zridit oddeleni, ktere bude vetsinu techto veci u liniovych staveb nebo u staveb ve verejnem zajmu resit, tak, aby se dodrzely lhuty,… a upravit stavebni zakony tak, aby byly jasne vytycene lhuty a podminky…
Bral bych nemecky model…

Martin

Jeste bych uvedl jeden priklad, ktery primo bije do oci, studie trati Brno-Prerov, ktera byla tak ohnuta, ze se divim, ze vubec se zaclo stavet…
Stat v tomto pripade opet resi svoje problemy na ukor lidi…

Jinak jsem za to co nejrychleji urychlit vystavbu infrastruktury…

Jirka Z

Tisíc lidí, tisíc různých zájmů a názorů na to, co je pro koho lepší varianta, často ani neexistuje řešení, které by vyhovovalo všem. Nedělám si iluze o kvalitě velké části úředníků, ale to, co tady prosazujete, tedy absolutní nedotknutelnost soukromého vlastnictví a možnost kohokoliv, kdo je nespokojený, neustále napadat už jednou přijatá rozhodnutí, je cesta do pekel a jeden z důvodů, proč jdou u nás ve srovnání se světem důležité dopravní stavby tak pomalu. Pokud už se podaří o něčem rozhodnout, je třeba začít stavět co nejdřív, soudy o finanční kompenzace mohou běžet i paralelně s výstavbou a v této… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

U nás to souvisí s tím, že lidé neměli ani ponětí, jak se v kapitalistickém světě vyvlastňuje vlastně ve velkém, při rychlosti tamní výstavby. Komický dvacetiletý boj Havránková versus stát by nikde jinde se nemohl udát. Škoda, že Havránková neměla také pár pozemků třeba ve Francii a v místě plánované JE, nebo ne Německé budoucí dálnici. On by se s ní nikdo ……… Tam jsou lidé za ty roky vycvičeni, co je to zájem státu, u nás to ještě nevíme, tápeme, přeci to naše soukromé je celý svět, a jediné,co má smysl a co má smysl bránit i za cenu… Číst vice »

Koro

StandarDní!

rtep

Ničeho takového se opravdu nedočkáte, protože hlavní viníci současné situace – tedy neschopní úplatní úředníci, politici a developeři své chování nemají žádný důvod měnit.

Jaaa

No jo, takže státní úředník si zase bude moct dělat co chce, ale nebude muset dělat svoji práci pořádně. Občanská práva nic, životní prostředí taky nic. Všechno je jenom přítěž pro „rozvoj“. Hezky všecko v intencích vládnutí KSČ a ANO. Co se ještě musí stát, aby lidi pochopili, že tohle je neudržitelný model?

A navíc se nám krásně rozšiřuje seznam subjektů, pro které je to umožněno, a to i o soukromé firmy. Hurá zpátky do totality.

Vlastimil Kocurek

Nezodpovědnost byla doposud, a to připravovat stavbu dálnice 13 let, tedy skoro nejdéle na světě.

rtep

Ta nezodpovědnost byla ale na straně úředníků a projektantů, na tom se nezmění vůbec nic.

Alois N.

Ohledně nezodpovědnosti úředníků a projektantů mě napadá odpověď doktora Štrosmajera chronické stěžovatelce v Nemocnici na kraji města. „Vy k…o nebeská!“

Vlastimil Kocurek

Jaaa, jooo, ano jeden z principů je, že každý rok se vyrobí a vydělá více, a předem se to už investuje, či spotřebuje. Kdybychom to tak nedělali, tak se dostaneme úplně mimo ten bohatý svět, který to tak dělá.
Prozatím nemáme jiný model, akorát některé země v rámci tohoto modelu postupují šikovněji.
Tohle pusťte z hlavy.

Jakub

Sláva!!! Žádný komunismus. Vždycky dostanou náhradu.

Jaaa

Za komančů jste taky dostal „náhradu“. Úplně stejným způsobem. Nešlo se věrchušce nijak bránit.
Ale ono vás to dožene.

Jakub

O náhradě rozhoduje soud, takže i justice je na nic?

roman

Náhradu mnohdy nižší než byla cena nemovitosti

Jakub

Ano, protože napr za pozemek se nabídne 8 násobek obvyklé hodnoty; pokud to není pro vlastníka akceptovatelné a motivační a neuzavře smlouvu do 90ti dnů pak se dnes zahájí vyvlastnění. A to je za cenu zjištěnou = tabulka z min financí. Tzn že každý kdo to nechá dojít na vyvlastnění = blázen. I když nechce peníze ale zase pozemek, umí mu dnes směnit za státní který je v okolí volný. Smyslem je aby se vlastníkovi nevyplatilo nevzít si bonus nebo jiný pozemek. Vždycky pak prodělá. A jestli něco stojí 20kc/m2 a dají 160 není to krádež. Vyvlastnění může být reálně… Číst vice »

Ondra L.

Nase mesto ma v navrhu obchvat vice nez 30 let, cast se postavila pred 20 lety v souvislosti s nutnosti stavby noveho mostu pres Labe. Timto torzem se v nasem meste v podstate jen prevedla tranzitni doprava z jedne ulice do jine. Od te doby priprava stavby stoji. Cast pozemku je vykoupena, zbyvajici dva pozemky jejich vlastnici nechteji prodat, jsou to zemedelci a trvaji na smene pozemku za jiny, penize nechteji. Celou dobu ma stat k dispozici institut vyvlastneni, ale nic se nedeje. Zodpovedne urady nekolikrat nechaly propadnout uzemni rozhodnuti, krajsti politici po kazdych volbach presouvaji prioritu stavby podle toho,… Číst vice »

Asd

Však je to v pořádku. Co brání tomu, aby se zakoupil jiný pozemek a provedla se směna? Proč by měli ty pozemky jen tak prodat. Zákon by měl na takové případy pamatoval a zvláště pak majitelům domů nabídnout jiné nemovitosti. Klidně i novostavby.

Kodl

Takovych novel jiz bylo, kterymi slibovali zrychleni snad o desetileti a co se do dnesni doby stalo, vidime, pardon nevidime vsude kolem nas. Nemyslim si, ze tento dnesni mini uspech cokoliv pomuze rozhybat. Statni sprava je v paralyze, kterou si zpusobila sama. Bez noveho a kvalitniho stavebniho zakona se vystavbu infrastruktury nepodari rozhybat nikdy.

jozka

Trochu bych ucesal nadpis, prosim… dopravniCH

Coolio

Tohle je moc špatně. Komunismus je zpátky.
A zatímco dřív to byly jen dálnice a železnice, teď už to jsou i kanály a dráty.
A to vše ne kvůli ekoteroristům, ale kvůli neschopnosti úředníků odvést svou práci bez chyb. Teď už úředníci nebudou muset nic nikomu zodpovídat, prostě jak si to někde projektant nakreslí, tak tudyma to povede, bez ohledu na cokoli.

Vlastimil Kocurek

Neschopnost úředníků je dána tím, že jejich práci nikdo pořádně neřídí a nekontroluje. Zřejmě u našich sousedů v Německu, Rakousku a Polsku také mají úředníky, ale jejich práce je kontrolovaná, tak mají dálnice postaveny, A zřejmě mají jinou legislativu.
V Polsku, Rakousku, Německu, Portugalsku, Řecku, ……. prostě dálnice mají a my nemáme. Tak je potřebné převzít všechno, co jim výstavbu umožnilo a urychlilo.

To je podstatný problém, ne tu psát o demokracii, komunismu, a jiné věci, které jsou irelevantní.

PatriK

Pochopitelně se jedná o všechny infrastrukturní stavby ve veřejném zájmu, které jsou nezbytné pro rozvoj společnosti. Zákon je nutný proti zlovůli jednotlivců tyto stavby blokovat. Nárok na přiměřenou náhradu není zákonem dotčen.

coolio

To teda dotčen je, nebo snad 1,5x násobek odhadní ceny nějakého uplaceného znalce bude adekvátní kompenzace?
Nebo v případě zemědělců mizerné pozemky někde daleko?
Teď se už nevyplatí u nás vlastnit nemovitosti, za chvíli budou ve veřejném zájmu třeba čističky, spalovny, povrchové doly…

Martin

I kdyby to nebylo úplně fér z hlediska demokracie a omezení soukromého vlastnictví, tak je to doufejme krok kupředu. Já osobně (stejně jako naprostá většina dalších lidí) nemám pozemky ani osobní zájmy nikde v místech plánovaných staveb. Priorita pro mne je, abych se po dálnici dostal autem rychle z bodu A do bodu B. Když to tedy shrnu, tak bych sobecky upřednostnil dobudování dálniční a silniční sítě s omezením soukromého vlastnictví a soukromých zájmů za předpokladu rozumného vlivu na životní prostředí.

Jaaa

Jj, a až náhodou půjde o vaše práva, tak už nebude nikdo, kdo by je bránil. Gratuluju, cesta do pekla je široká a dlážděná dobrými úmysly.

Vlastimil Kocurek

Já jsem na tom podobně, chápu tu věc cílově jako vy, a PRIORITOU je dostavět hlavní dálniční síť.
Už dostáváme/li kvůli tomu také facky od Rakouska D3 a Německa D8, a Polska.
To, co jde ve všech vyspělých zemích světa, musí být proveditelné také tady.
Výstavba dálnice převyšuje soukromé zájmy (co se týká pozemků) zcela podstatně.
protože pak řídí termíny výstavby + 10 až + 20 let lidé jako paní Havránková.
Na druhé straně je potřeba chránit zájmy měst, co se týče hluku, a v tomto smyslu jsou špatné už projekty.

Jakub P

Jenže zrovna paní Havránková je přesně příklad člověka, kterej se chtěl rozumně domluvit. To, že za svý pozemky pod plánovanou dálnicí chtěla dostat náhradní, který by byly blízko sebe a umožňovaly jí pokračovat v zemědělské činnosti, byl požadavek naprosto přiměřenej a ŘSD ho mohlo při troše dobrý vůle obratem splnit. Bohužel ŘSD s ní s arogancí pro sebe obvyklou nejdřív dlouhý léta nejednalo vůbec a pak, když už to začalo spěchat, s ní jednalo jako s kusem hadru, až jí došla trpělivost a tu svou počáteční vstřícnost si rozmyslela. A přesně týhle aroganci ŘSD, který má pocit, že nemusí brát… Číst vice »

Jakub

V tu dobu to RSD neumělo splnit, mohli jen zaplatit. Směny mohou až na základě změny zákona inspirované touto kauzou

JakubP

I s tou zmenou zakona by to bylo imho podstatne rychlejsi, kdyby ji zkusili navrhnout vcas misto x let ignorovani a spolehani na to, ze to ona vzda.

Asd

Ne že neumělo ale hlavně nechtělo. Jednali s tou paní stylem tady máš peníze drž hubu a nezdržuj. Tak se paní kousla a dopadlo to jak dopadlo. A stačilo se jen domluvit s městem, které v té době patřičné pozemky mělo. Že se pak z nich staly stavební parcely je už věc druhá.

Vlastimil Kocurek

OK, já ten případ Havránkové do detailu neznám. ŘSD by měla jednat s těmito vlastníky slušně a vstřícně. Ale jak chcete takovou instituci řídit, a vypěstovat v ní nějakou kulturu, když se tam mění jeden neschopný (nebo nepohodlný) ředitel asi tak 4x do roka.

Coolio

A to je dobře že zmiňujete paní Havránkovou, která roky nechtěla nic jiného než jiné kloudné pozemky.
A jak to s ní šlo? Nejdřív stát že jo, pak ne, pak vyvlastnění…
Typická ukázka jak teď s náma co něco málo máme, budou vydrbávat. Prostě se vám jednoho dne na zahrádce objeví bagr, a udělá tam sloup elektrického vedení. A vy se to dozvíte oficiálně až za půl roku někde na úřadě. Možná.

PatriK

Máte nárok na přiměřenou náhradu. Pochopitelně skončí možnost, aby jednotlivec blokoval stavbu, prospěšnou třeba pro statisícové město.

Jakub P

Neskončí, protože průtahů jen kvůli vlastníkovi pozemku zas tolik není, a většina by se dala vyřešit velmi rychle, kdyby ŘSD a SŽ byly ochotný s vlastníkama rozumně jednat. Nebo kdyby si aspoň dokázali ohlídat lhůty už přiklepnutýho vyvlastnění (obchvat Budějovic na D3). Drtivá většina průtahů je kvůli mizerně připravenejm podkladům a kvůli neochotě ke kompromisům, který se napadaj při vyřizování stavebního povolení a předchozích krocích, třeba tom posouzení vlivu na ŽP. Případně se pak dá, jak jsme viděli, snadno napadnout výběrko na zhotovitele, protože to taky nejsou schopni udělat neprůstřelně. A v tomhle bude, pokud se něco extrémně nezmění na… Číst vice »

Jan

Toto je určitě správné rozhodnutí, které mělo být realizováno už dávno. Kromě toho by to chtělo nějakou pálku na Ekoteroristy a majitele různých hospod u tratí, kterým vadí moc betonu, samozřejmě počínaje Fakany Země.

Jiří Kocurek

Obzvlášť v případě, když majitel hospody navrhuje kompromis, který je pro obě strany schůdný. Přece nebude Dráze nikdo _diktovat_ jestli má být peron vpravo nebo vlevo od přejezdu! Jednou se Dráha rozhodla, tak do toho Dráze nebude nikdo kecat. Ikdyby to bylo blbě!

Jaaa

Tam je určitě něčí soukromý zájem. Asi chce někdo výhodně pozemek. Jinou možnost, proč to dělají takhle, nevidím.

rtep

Jediné, co by mohlo pomoci, je pálka na neschopnost úřadů a ta nadále nehrozí.

Vlastimil Kocurek

Ekologové postupují jen v rámci zákonů této země. To pláčete na cizím hrabě a ani nevíte, co ekoterorismus znamená. Jsou to chyby vlád a legislativců – je to jejich neschopnost.
A dále ekologické organizace upozorňují na hrubé chyby v projektech, které nebraly životní prostředí na zřetel.
Já nejsem nijak spojený s problematikou ŽP, ale obyčejný pragmatik.
Dálnice už dávno měly stát. Vy píšete jako kdyby tento stát řídila Havránková a ekologické organizace.
Tak ne, tento stát řídí parlament a exekutivu provádí vláda. Tak si někde najděte všechna ta jména to bude pláč na správných hrobech.

Jakub

Kde naposledy smysluplně ekolog vyhrál soudní spor a dosáhnul na zlepšení projektu ve prospěch přírody nebo lidi? Vždy jde o formální procesní pochybení, protože ten proces je u nás peklo a proto jsme 180tí z 200 na světě. To není o investorovi, ten ten proces nevede… Na dálnici potřebujete 50 závazných stanovisek a každé je samostatně přezkoumatelné. Ekolog dnes nejde po odborné stránce, ta je většinou Ok, jde po procesu protože tam skoro nejde neudělat chybu …

JakubP

Jak to RSD skvele vede po odborne strance jsme vsichni videli na D8.

Vsichni ti ekologove a geologove tam nemeli namitky nicim podlozeny a slo jen o formality. A pak se najednou zjistilo, ze ta estakada neni podlozena zcela fyzicky v terenu…

Asd

To máte pravdu. Ale jak je možné že jeden člověk jako Patrik schodí u soudu celý projekt na kterém pracovalo mnoho dobře placených týmů. Jak mi to prosím vysvětlite?

Asd

Tak nějak. Pokud by stát splnil všechny požadavky, které si sám vymyslel, tak by si ti „eko“ pošukové ani neškrtli.

Struhadlo Spravedlnosti

Mohlo by to zrychlit stavbu tratě na letiště. Nebo ne.🤔