Sněmovna prolomila nulovou toleranci, schválila vodákům půl promile
Pramice, ilustrační foto. By PaddyBriggs - Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5467873
Vodáci budou mít povoleno 0,5 promile alkoholu v krvi, což zhruba odpovídá dvěma desetistupňovým pivům.
Půl ampéru?
To má dobrá polovina vodáků až dva dny potom, co se vrátí z vody.
Píšu si, Ožanová, Teleki… u koho budou na kandidátce, ten je u mně nevolitelný. No Teleki pokud zůstane u KDU tak žádná změna, ti jsou u mně odepsaní nadosmrti, za církevní restituce…
Jo a kdyby se náááhodou stalo že se s nimi setkám v reálném životě, tak nulová tolerance. Napráskám je i kdyby jen špatně zaparkovali…
Doufám, že kdo pro toto zvedl ruku, má taky svědomí. Opravdu má každý zkušenosti pro plavbu na vodě ?
Tak samozřejmě ta statistika neexistuje, ale kdybych si stoupnul před jakejkoliv kemp na Vltavě, tak si myslím že najít někoho s 0,00promile bude problém (nepočítám děti), pak 20% lidí možná bude do těch půl promile (ale ne kvůli tomu že se to nesmí, ale protože nechtějí) a zbytek bude přes, takže 80% lidí to úmyslně nedodržuje. Všechny tyhle nevymahatelný a nevymáhaný debility jenom snižují vůli občanů vůbec něco dodržovat, něco se vymyslí, každej to má na salámu a pro běžného občana je pak obtížné rozlišit co se opravdu dodržovat musí (třeba nejezdit na červenou) a co je úplně jedno (nechlastat… Číst vice »
V tomto směru (rezignace na nedodržování pravidel) bych si dovolil vyjádřit pocit že dopravní policie poslední roky téměř kompletně rezignovala na kontrolování JAKÝCHKOLIV dopravních předpisů s občasnou vyjímkou kontroly rychlosti (především stacionárním radarem) a semtam kontrolou parkování…
A co jako má být, vy nějaké zkušenosti máte? Alkohol v mnoha zemích světa (v nadpoloviční většíně!!!) je pod 0,5 promile považován za dostatečně bezpečný aby dovoloval i jízdu autem! A tam je hlavní argument že jako první je alkoholem (v tomto zanedbatelném množství) ovlivněna rychlost reakce, což tedy na vodě (pokud se nejedná o špičkový sport) nepředstavuje problém, tam se vše díky „hydraulickému“ prostředí odehrává výrazně pomaleji…
Jo a doufám že budete také přísně kontrolovat zda jsou vodáci dostatečně vyspaní a nebaští prášky na bolest hlavy!
Pouze dodatečně legalizovali převažující stav. Problém je stejně jako na silnicích v soudnosti jednotlivců než ve výši promile…
Nějak tomu nerozumím: „Tolerance se týká vůdců plavidel… ” takže háček musí být střízlivý nebo háček může být na šrot?
Háčkův vliv na jízdu lodi je v mnoha případech tak minimální, že ho zákonodárce prostě opomněl 🙂
Háček je motor. Jedinou větu, kterou by měl od zadáka slyšet je: „Nekecej a pádluj”.
no nicméně až doteď to bylo vykládáno tak, že střízlivej musí bejt každej, kdo drží pádlo.
Fakt? To jsem netušil. Mate mě ten vůdce plavidla.
https://www.jcted.cz/policie-kontrolovala-alkohol-na-vode-pod-vlivem-nesmi-byt-hacek-ani-kormidelnik-kanoe/
Bože, kam až je schopná dojít lidská blbost… kašpárkov, absurdistán. Jen tak dál, kupředu levá! Předpis musí být na všecko…
Dokonce bych si troufl tvrdit, že by se to mělo vztahovat i na přepravované osoby. U pádlařů je to z důvodu zejména toho, aby ovládali loď a nezpůsobili jinému újmu na zdraví a majetku. Dále také k ochraně jejich zdraví při převrhnutí. No a u přepravovaných osob by to mělo být také vykládáno jako z důvodu ochrany jejich zdraví při převrhnutí/pádu do vody. Možná že už na tyto případy bude nějaká judikatura (podle dosud platné verze zákona).
Jistě, „tvořivě zdůvodnit“ se dá všecko…
Je krasne, ze ministr dopravy ma v dnesni dobe cas resit takove problemy.
Ten zákon předložil někdo (např. resort Ministerstva dopravy, vláda, poslanci apod.), ale určitě ho vzhledem ke zdlouhavosti legislativního procesu nenapsal současný ministr a tudíž to není jeho zásluha.
Pohřebáci budou mít příští rok žně.
Na vodu jezdím přes 20 let, prakticky každý rok aspoň na jeden prodloužený víkend a nikdy sem nezažil, že by někde stál policajt a dával komukoliv z vodáků dejchnout. Na fungování systému se nic nezmění.
Tak určitě, před zavedením toho limitu u pro vodáky v kánoi byly na Vltavě … dokonce i povodně! Ale že by to byly stovky mrtvých denně?
A co ještě zavést limit na alkohol pro chození po schodech. Víte kolik ozralcu si zlame na nich nohy, ruce či váz?
Pokud to bude tím že z tohoto někoho trefí šlak tak to bude jen dobře…
Nechal bych to bez kontrol a pokud se něco stane a zaviní to člověk pod vlivem, tak ať to zaplatí i s chlupama! Nee pokaždé je počasí a voda studená, to pak bez pálenky je tařka nemožné 😀
Přesně tak, alkohol je přitěžující okolnosti jak hrom. U pojištění na blbost je to výluka. Pokud není člověk sám zodpovědný, sebepřísnější zákaz a kontroly mnoho nezmůžou. Viz naše silnice.
Proto mi to přijde jako z mého pohledu nesmyslné plácnutí veslem do vody…
Kdyby raději sněmovna udělala něco se suchými jezy na Sázavě a Berounce, kdy většinu vody pod jezem krade náhon hydroelektrárny a vodák musí překonat desítky, často i stovky metrů polosuchého koryta :_(
A máte manipulační řád jezu? Dovoluji si Vás upozornit že vodní práva těch elektráren jsou mnohem starší než nějaká vodácká zábava.
Toto by se mělo řešit společně se všeobecným suchem. Práva elektráren vznikala patrně v době, kdy tu bylo vody dost. Ovšem, existuje i něco jako podvozek ke kanoe, pak by stačily alespoň zpevněné pěšiny podél náhonů…
Podvozek na kánoi jsou háčkovy a zadákovy nohy. Asi těžko bude někdo vozidt další vehykl a stavět kvůli tomu drážku s výhybnami je !!!!!
Asi myslí to co je na Kamýku, ale tom hrozí nájezdy šotoušů u splavů a dříve než později se tam zjeví parní lokomotiva. 😉
existuje tohle, ale nevím to chtěl sebou tahat
https://www.gimishop.cz/cz/e-shop/2-pro-motory-a-cluny/28-podvozky-a-trailery/4597_podvozek-pro-kanoe-a-kajaky.html?page=2
Podívejte se na archivní letecké snímky a mapy, původním korytem šlo 00 nic už tehdy. Tam problém nebude. Stejně jako nebude asi problém v objemu srážek, ČR by měla být oblastí kde bude docházet k přibývání (asi 5 %, pokud si dobře pamatuji mapu) srážek. Problém je rozložení a následný rozkmit průtoků a za to opravdu elektrárny nemohou, to jde za zemědělci a vodohospodáři minulého režimu. Zkrácení toků o tisíce kilometrů v kombinaci se ztrátou 4 z 9 miliard kubíků akumulační schopnosti krajiny a zabránění rozlivu povodní, mnohdy zcela nesmyslně, udělalo své. Přidejte si k tomu že s jezy dělali… Číst vice »
Jo, jo, radši budeme jezdit na kanoi než mít čistou elektrickou energii z MVE…ach jo, ty priority
Ten problém je složitější a bohužel se mezi rybáři a vodáky vyskytují fanatici kteří by nejraději MVE zrušili a jezy pobořily, myslí si že pak bude pro ně víc vody, nebo tak alespoň vypadala jejich argumentace v textu co jsem nedávno četl. Bohužel jejich umanutost brání nalezení nějakého efektivního řešení.
No konečně, díky. Jen se zákon přiblížil realitě, nic víc
Co tak jet na vodu bez chlastu? Děsivá představa, co?
Co je špatnýho na tom, dát si v kempu jednu pivko a pokračovat k dalšímu? Případně to spojit se svačinou nebo obědem?
To je prostě rozdíl mezi vodákem a klientem cestovky nebo půjčovny.
Přesně tak, vodák nechlastá, až po výkonu.
Neexistují pouze dva extrémy. Jedno pivo spolu s obědem bych nenazýval chlastáním. Navíc může některým pomoci od nadměrného stresu, kterýžto k řízení také nepatří.
Jedno pivo co dvě hodí,ny, to se fakt ozerete jak prase.
Pokud vás chlast neláká, nepijte. Já taky nechápu co kdo má z jízdy na motorce a taky to nikomu nezakazuju
Proč, úplně klidně jeďte, nic proti tomu nemám, ale nekecejte do toho mně!
Otázka je, jestli je dobře, aby se zákon ohýbal ke stávajícímu stavu s tím, že se stejně nic nezmění anebo řešit ty příčiny.
Zakon, kde je prakticky nulova vymahatelnost je zbytečný. Navíc i kdyby měl ten vodak 2, nebo 3 promile. Ohrozuje někoho jiného než sebe? Na nasich rekach?
Tohle není alkohol za volantem, kde pak na přechodu vezmu s sebou dite ci někoho v protismeru. Pokud v dospelem věku nezna miru a něco se mu stane, tak dobře mu tak. Ostatní ale prakticky neohrozuje.
Ohrožuje případné záchranáře. Ovšem, pravděpodobně ne s půl promile. U všeho je potřeba určitá míra, nelze pracovat jen s extrémy ‚úplně na šrot‘ nebo ‚zcela bez vlivu‘.
O kolik méně či víc v takové situaci ohrožuje případné záchranáře _neplavec_?
Vyjmout neplavce ze zdravotního pojištění?
A zkoušky z plavání pod jezem, povinnost přilby a certifikované záchranné vesty. My vás spasime, i kdybyste nechteli
Ono by úplně stačilo podnapilé osoby vyjmout z veřejného zdravotního pojištění. Záchrana, lečba, úhrada škody – za hotové… Pak by si každej dával velkýho majzla co dělá…
Včetně chodců.
Ano,to je přesně ono. Chodec se 3 promilema vleze na červenou pod auto, které bude řídit člověk s 0,21 promile. Ale vinen je řidič, protože chlastal.
Samože včetně chodců. Podnapilých chodců mám na pohotovosti mnohem více, než podnapilých vodáků…
Osobně netuším, proč by společnost měla solidárně platit léčbu někomu, kdo si sám a dobrovolně přivodil rizikový stav.
Když s běžným cestovním pojištěním vylezu nad 2000mnm, tak mi taky pojišťovna nic nezaplatí …
Až bude zdravotní pojištění skutečně pojištění, nikoli zdravotní daň, tak proč ne. Jenom nevím, kdo bude pak financovat tu armádu statních „pojištěnců“.
A nakonec vás militantní abstinent vzteky odstřelí na chodníku, protože je přesvědčen, že jse se z jenodho piva ožral. Teda ne vy, ale ten co šel před váma. Protože drakonické tresty zajistí bezpečí! No nikdy tomu tak nebylo.
Ono „sám a dobrovolně“ nemusí být nutně přesné. Prvotní příčinou může být i celospolečenský stres, šikana a podobně. Nebudeme chlastat, budeme fetovat prášky pro uklidnění, jediný rozdíl. Možná akorát, že nebude tolik motajících se chodců, kdo ví…
A zkončíte u toho, že se chodec nechá ošetřit u čeného doktora, aby nepřišel o bonusy a pak budete léčit tohle.
V USA zavedli prohicibi. Namísto bloudících opilců po uliích lítaly zbloudilé kulky, občas nějaký střízlivý mafián omylem postřlel střízlivé chodce. Ideální svět? Ani omylem.
Sorry za překlepy, píšu potmě.
A teď si, pane mic, představte, že to někdo zneužije. A bude záměrně falšovat výsledky z testů, aby chodec vypadal dostatečně ožralý a pojišťovna ušetřila. Dokonce by se to dalo zneužít k vydírání pomocí zincenovaného škobrtnutí na schodech. Protože když dáte grázlům možnost tak ji využijí. Z laborky přišlo méně než 0,1 promile a obratem z toho bylo méně než 1 promile v lékařské zprávě. Byl to militantní abstinent a chtěl toho opilce pořádně vytrestat, desetina promile není nula! Bioogicko hranici neuznával, kazila by mu jeho bias. Později se přišlo na to, že má ještě jinou motivaci. Takové detektivce by… Číst vice »
Ok, ale pak vyjměme i lidi kteří si svůj stav zavinili sami, takže kuřáci a tlusťoši si budou platit plnou taxu. To zní fér, ne? Taky si to přivodili o své vůli a navíc soustavnou činností.
Problém s absolutní nulou promile lze vyřešit měřením s přesností na ppm (tisíciny promile).
Pak nebude střízlivý vůbec nikdo a začne se konečně řešit míra ovlivnění. Militantní abstitent sice bude potřebovat prášky na vysoký tlak, ale budiž, naměřili mu jen „vosum pípíem“.
On je totiž alkohol přítomen i při kynutí těsta.
Ten vysoký tlak si ale zavinili sami… 😉
Co potom s lyžaři? Šli do toho dobrovolně, mohli přece sedět doma. A potom i ten střízlivý vodák si sám způsobil to, že se cvaknul pod jezem. Navíc se o to pokoušel dlouhodobě.
A co má říkat člověk, který na zdravotním „pojištění“ platí násobně víc než jiný, jen proto, že ten jiný nepracuje… a to si ten jiný zavinil sám?
A co teprve horolezci… ach jo.
Řešit ty příčiny? A co je vlastně příčinou?
Existence rodu saccharomyces. 😛
Jen bez tohoto rodu by toho nebylo víc než chlast
A nejvtipnější je že ten chlast by stejně asi byl, syntetický.
Pořád je ale nejasné, zda vůdce plavidla je jen zadák nebo i háček a zda se tedy pravidlo vztahuje na oba.
Vůdce musí pozdravit vztyčenou pravicí 🙂
Tak tenhle vůdce je dávno mrtvý a je škoda, že neumřel dřív. Pár desítek milionů lidí nemuselo zařvat ve vyhlazovacích táborech.
Háček není vůdce.
Leckdy si to myslí ☺️
Ale za to ho obvykle dostatečně trestá už kapitán 🙂
V pořádku, ať platí půl promile klidně i na silnici. Na západě to funguje normálně a žádná hrůza se neděje, jen odpadá spousta zbytečné byrokracie a výmluv. Mimochodem v Německu může mít cyklista na silnici až 1.6‰.
Jenže my nejsme Západ a na našich silnicích se naopak hrůza děje i s nulovou tolerancí. Stačí se podívat do statistik.
Za současných zákonů vzniká ta hrůza o které píšete… A to má být důvod pro jejich zachování?
Takže za to, že Češi jezdí jak s prominutím prasata, můžou zákony a jejich zrušením se to zlepší? Co takhle povolit třeba drobné krádeže, když se krade i dnes a je s tím jen zbytečná byrokracie, slovy pana Kebaba?
tak zrovna nedávno byla hranice trestnosti krádeže zvednuta z 5 na 10 tisíc
Po velmi dlouhé době, je třeba dodat, takže s letošní inflací jsme někde kde byla při schválení ta pětitisícovka.
Skvělý,jdu se živit kradením věci za 9.999 korun. Když ukradni denně dvě,budu se mít skvěle.
Zákony tomu napomáhají. Vyžaduje se teoreticky kdeco, ale skoro nic se nekontroluje…
Možná ano, ale ta hrůza je způsobena primárně při více než 1‰, což je stejně mimo jakoukoli myslitelnou toleranci, takže je v diskusi o případné legalizaci půl promile zcela irelevantní.
Mělo by se začít více vybírat řidičaky za nedodržování minimálních vzdálenosti mrzí vozidly. A bylo by hned lepe
Dokud nebude mít, dejme tomu 70-100 % aut nějaký měřič vzdálenosti a dokud nebude dopravní policie k něčemu jinému než k zákeřnému opruzování na rovných silnicích, tak to není dobrý nápad. Nehledě na to že by bylo třeba do toho zohlednit i všechny přechodové stavy, kolísavou rychlost některých řidičů atd.
Asi by to tedy chtělo zápornou toleranci, třeba to pomůže…
Jenže ona je také u nás jiná kázeň k zákonům. Bohužel tohle je cesta do pekel.
A nemůže ta jiná kázeň k zákonům být způsobena právě jejich častou nesmyslností? Nebo snad vidíme Čechy venku hromadně bourat pod vlivem alkoholu? Cesta do pekel je naopak bazírování na nesmyslech jako je nulová tolerance, když přitom skutečně nebezpečné věci řešit neumíme nebo spíš nechceme. Nulová tolerance pouze umožňuje papírové vykazování činnosti a díky tomu pak skutečná činnost nemusí být vyžadována. Odpůrci často argumentují nižší mírou odpovědnosti u nás oproti západu. I kdyby náhodou měli pravdu, pro což neexistují žádné důkazy, tak odpovědnost člověka opravdu nenaučíte tím, že mu všechno zakážete. Nahánění lidí za jedno pivo, když se tu přitom… Číst vice »
Nesmyslnost zákonů je u nás dost často subjektivní tema. Například u řidičů je to o povolené rychlosti (tady se dá normálně jezdit dvakrát tak rychle, pro mě zdržujou?), ohleduplnosti k cyklistům a chodcům, bezpečné předjíždění, správné odstupy, parkování kdekoliv unají za vhodné. Tohle se na západě od nás neděje, lidi nemají problém jet pomaleji, jet za cyklistou dokud není bezpečné místo k předjetí, neparkovat na chodníku a tak dále. A pokuty tam nemají jen symbolické, ale dost razantní a funguje jim to. Mě fakt připadá, že tu lidi jezdí jak na Balkáně, rozdíl třeba oproti Chorvatům nebo Bosňákům je nulový.… Číst vice »
Pokuty mají vzhledem k příjmům až na výjimky podobné nebo nižší než my. Co se tam možná tolik neděje, je jízda se třemi zákazy řízení, po které následuje čtvrtý zákaz. Neochota dodržovat povolenou rychlost může být způsobena například její alibisticky nízkou hodnotou, podobně u plné čáry. Já třeba jezdím na západě stejně jako u nás, jen s tím rozdílem, že tam je taková jízda v 99% legální, zatímco u nás skoro v polovině případů za hranicí aspoň nějakého pravidla.
V první řadě ty limity nejsou nikdy stanovené objektivně a už vůbec ne podle matematických formulí, v rychlostních limitech se nezohledňují poloměry, povrch, šířka atd. To je první problém, dále je tam silný vliv místní politiky. Takže na silnici kde by se dalo z jejího technického stavu a směrového uspořádání jezdit třeba 100-120km/h se jezdí klidně 80 a méně protože si to někdo proloboval. V takovém systému moc úcty k rychlostem nečekejte. Chcete aby byli řidiči ohleduplní k cyklistům a chodcům? Ok, tak pak ať jsou cyklisti a chodci ohleduplní k řidičům. Takže chodit po levé krajnici a nevytvářet chaotické… Číst vice »
Ne, to je způsobeno tím, že lidi se tu chovají často jako hovada.
Ona existuje i zpětná vazba.
Když dáte člověku na chodník před dveře do domu značku B30, aby neměl kde spát, tak z něj uděláte hovado porušující zákon. A kdejaký fašista by mu ten dům pak odebral protože, kdo porušuje B30, tak může i zabít! Co kdyby pak srazil na chodníku dítě!
Disciplína, vy klucí pitomí, musí bejt! Jinak byste lezli po stromech jako vopice!
Tak s tím bych nesouhlasil. Hrůza se neděje, ale tak je nutno poznenat, že palti jiné rychlostní limity. Například ve Francii. Smíte jet s 0,5 %, ale základní rychlostní limit 80 km/h (mimo dálnice) je často omezován na 70 km/h značkou.
Inspirativní je naopak Rakousko, kde je možné jet 100km/h. Raději bych tedy vyšší rychlost, žádný alkohol (na žádném vozidle!).
Někteří cizinci naopak 0 % oceňuji a totéž by zavedli ve svých zemích.
V Rakousku je možno jéct 100 a přitom mít 0,5. To musí bejt strašný masakry….
A v Německu jde jet po dálnici i 300 a u toho mít 0,5 a pořád nic. A to tam takhle mohou jezdit i Češi😃
No právě, žádný rychlostní limit. To tam každý čech s Fabiíí překračuje rychlost zvuku.
A nejsou rychlostní limity odvození historicky mimo jiné i podle silniční sítě?
My si z ciziny bereme zásadně to nejhorší… třeba denní svícení (už to vyšumělo…a klidně se dalo i zavést, ale rozumně, to znamená u nových aut (v rámci homologace), až od roku X, automaticky, vpředu i vzadu a zásadně ledkama, pak se o to nikdo nemusel starat a bylo by vymalováno) a tak.
Tak ještě půl promile na kole a je to. Sklenička vína k obědu na cyklovýletě opravdu není nic společensky nebezpečného.
Když pojedou na oddělené cyklostezce či polňačce, tak klidně dvě . Ale na silnici alkohol nepatří.
Zajímavé, že všude jinde to funguje a ničemu to nevadí. Jen tady, na Slovensku a v Rusku, zkrátka ve všech těch “lepších” zemích je to obrovský problém.
Tyto sáty spojuje jedna věc, nulová tolerance alkoholu v zákoně a naprostá ignorace zákonů. Není lepší mít rozumná respektovaná pravidla než extrémní pravidla, co nikdo (velká většina lidí) reálně nedodržuje?
Až vám člověk s půl promile alkoholu zabije člověka nejbližšího už nikdy takové věci ne napíšete. Mluvím z osobní zkušenosti.
A když ho zabije střízlivý, tak co?
Tak bude taky potrestán. Problém je v tom, že s přibývajícími promile ty nehody hodně rychle narůstají. A má to být přitěžující okolnost, nikoliv polehčující.
To jestli je alkohol, nebo drogy obecně, přitěžující okolností musí záviset na povaze trestného činu.
„hodně rychle“ je takové docela precizní vyjádření… při 0,5 promile je to na mezi statistické prokazatelnosti (neboli, je problém věrohodně dokázat že na to má alkohol vůbec nějaký vliv v tomto množství, neboť převažuje mnoho jiných vlivů (věk, zkušenosti, technický stav vozidla…) a je docela problém ty ostatní odfiltrovat a dostat se k prokazatelným číslům…
Blábol a emočně vydírací argument.
Statistiky mluví jinak, než vy závisláci.
Horal ale neargumentuje statistikou, nýbrž emočním vydíráním. Až si přinese statistiku, pořádně zpracovanou, ne ve stylu alkohol ano, alkohol ne, tak se dá bavit o nějaké statistice. Jenže on si donesl uplakaný osobní argument, takže se bavíme o jeho osobním argumentu.
A statisticky se to stává v kolika procentech? Osobní emoce do zákonů nepatří. Když už ta lejstra musí být, tak ať mají alespoň nějak racionálně vyargumentovaný základ.
Poukazuju na to že pokud je 0,21 promile (teoreticky i míň, ale někdo přecejen musel uznat že i měřidla mají nějakou toleranci) automaticky mění nehodu na „s alkoholem“ tak pak není divu že vyběhne výrazně vysoké procento nehod „zaviněných alkoholem“ u kterých se už automaticky rezignovalo na jakékoliv zjišťování zda vůbec mohla mít na průběh nějaká přítomnost alkoholu vliv… neboli, s alkoholem za nehodu můžete i pokud stojíte. Nepochybně stojíte blbě…
Tak je to tragédie ale mám podezření ze tech pul promile za to nemohlo
A co až vám ho zabije člověk BEZ alkoholu?? Bude to důkaz že nulová tolerance nefunguje??
A jste ochoten přijmout bez reptání vyšší trest v případě způsobení nehody jak je zvykem v zemích, kde povoleno jest?
jasně, tam si rovnou každý sám požádá o trest smrti a ani se nebude odvolávat
A proč ne? Je naprosto v pořádku, když trest za “způsobil” je daleko přísnější, než za “mohl způsobit”. Bohužel tohle nám u nás taky vůbec nejde, nejen v dopravě, ale i zločiny bez oběti trestáme často mnohem přísněji než ty s oběťmi.
Proč ne? V Německu smí pít i řidič auta.
další co bez chlastu nevydrží…
V USA měli prohibici, ani chodec nesměl být pod vlivem. Myslelo se, že všichni budou střízliví.
Mno dopadlo to tak, že jste na ulici mohli potkat oplice i zbloudilou kulku.
No někdo má rád pivo, někdo víno, někdo hrách, někdo kluky, někdo holky.
Žij a nech žít.
Pokud chcete napravovat svět proti vůli dotčených, dle svého zarputileho až fanatickeho pohledu na svět, dostanete spíš driv než později po ústech. Zda fyzicky či přenesené, to nevim
Amen.
Nechápu jak je možné že lidi nejsou s to se po událostech 20. století poučit a pořád trpí mesiášským komplexem.
Paní poslankyně má problém. Řidič dvoukoláku šířky nad 60 cm na soukromém pozemku, který není pozemní komunikací, může pít dle libosti.
Ovšem vymahatelnost střízlivosti Bédi Trávníčka na jeho vlastní zahradě je poněkud sporná.
Je skvělé, když se řeší důležitá témata. Je to dobrý výkon od zákonodárců, že pro prostředí, kde pivko k zastávkám na souši patří, dali jasný mantinel. Nikdo pak přes něj nepřepadne. Že si to čtyři z pěti našinců vyloží, že něco se může a to něco je pět šest kousků, to přece nikdo nepozná a to ještě zvládám všechno. Jednoduchý důraz na vlastní zodpovědnost a rozum každého vodáka (cyklisty, řidiče…) asi moc politicky nepůsobí. A není 0,5 jako 0,5. Co s někým vůbec nezahýbe, subtilnější typy už to „v hlavě“ cítí docela dost. Osobně si nedovedu představit, že bych po… Číst vice »
0,5 je vždy 0,5. To jen subtilnější lidé mají po jedné desítce třeba 0,35 ti korpulentnější třeba jen 0.15.
Tak pokud někdo proleje hrdlem 6 piv a jme se sjíždět jež, tak je vul a cokoliv se stane, mu patří.
Ale proč kvůli takovému volovi nenecháte možnost ani jednoho piva tem normalnim? To je jako zakázat sex, protože může mít někdy podobu znásilnění a přenáší se jim třeba ruzne breberky
To je jako zakázat sex, protože může mít někdy podobu znásilnění a přenáší se jim třeba ruzne breberky
Já bych jim takto veřejně nenapovídal…
Kdo se toho chytne, tak jen dobře že se odhalil, kapuci na hlavu a utopit pod jez, jelikož bezprostředně ohrožuje budoucnost lidstva!!
Na vodu jezdím často a téměř vždy se najde někdo, kdo má dočasně sníženou inteligenci alkoholem.
Není vůbec příjemné s takovými lidmi sdílet životní prostor, kam je slušní lidé jezdí rekreovat a užít si klidu.
Což tento zákon neřeší a nevyřeší. Také potkávám individua, zvlášť na raftech, u kterých pochybuji zda budou schopni doplavat na břeh.
Na druhou stranu dojít si k obědu na pivo, případně se nestarat o hladinku ráno uvítám. Teda ne že bych se doteď staral, ale teď už oficiálně nemusím.
A mají 0.5, nebo 5 promile? On je tak trochu problém že třeba i nevyspání má vliv na pozornost jako několik desetin promile alkoholu.
To ale má určitě víc než půl promile.
Lidskou blbost neřeší glejt!!
I kdyby povolili 1 promile tak stejně někteří „vodáci“ budou jezdit nacamraní jak carští důstojníci.
A představte si, že by povolili libovolné množství alkoholu. Nic moc by se nezměnilo.
PS: Nevěnoval se řízení, hrál na kytaru.
Třeba na Vltavě to asi nikdy nikdo nekontroloval, s tou změnou asi ani nikdo nezačne.
https://www.lidovky.cz/domov/co-se-deje-v-lete-na-vltave-je-neunosny-je-to-spatna-kultura-rika-predseda-vodackeho-klubu.A170710_155549_ln_domov_ele
Já jsem rád, že naše sněmovna řeší v tuto chvíli pro tuto zemi podstatné a důležité věci.
Musím oponovat. Seděl jsem shodou okolností na tomto zasedání HV předminulý týden, kdy se o tom na něm hlasovalo, protože vzápětí jsme řešili aktuální problémy na železnici. Říká se tomu legislativní plán práce a bylo to v programu zasedání společně s řadou dalších bodů.
Píšu už to tady poněkolikáté – fascinují mě komentáře lidí k čemukoliv, o čem nemají ani ánung, ale hlavně si zarejt. 😉
Zrovna tohle téma se řeší už několik let. Než se na to najde podpora, proleze to výbory a dostane se to na hlasování ve sněmovně, tak to trvá.
Jako stěžovat si na to, že se řeší méně podstatné věci v době, kdy bývalý premier má nejmíň hodinu a půl zbytečný projev ve sněmovně anebo se tráví 24 hodin hlasováním (resp. diskuzí před hlasováním) o důveře, které celkem jasně nemá šanci projít, mi přijde jako zbytečná stížnost. Tady se aspoň řeší něco konkrétního.
Pokud ubyde bezpředmětných a nic neřešících omezení, tak je to důležité věc. Co tak může způsobit vodák po jednomi pivu, když pádluje na řece? Kolik se jich cvaklo, když byli střízliví? Hlásím se k nim.
Amen
Jo, nejlíp jsem se vykoupal zcela strizliv
No jo, Čecháčci, bez chlastu ani ránu. :-/
Hlavně že z alkoholu i za volantem nedělají takovou vědu u západních sousedů. Jen těžko, vzhledem k historii a genetickému složení obyvatelstva, tu bude výrazně jiný vliv stejné dávky alkoholu na lidi v porovnání s Německem a Rakouskem.
Když vám ten chlast tak vadí, tak se přestěhujte někam do Arábie. Tam budete žít v klidu.
A za Čechácky zasloužíte však vy víte co
Ani v těch arabských zemích to není se zákazem tak žhavé:
upload. wikimedia. org/wikipedia/commons/c/c0/Countrieswithalcoholprohibition. png