Sněhová kalamita přerušila provoz na řadě tratí, České dráhy vyzvaly k odložení cest
Úklid sněhu na železnici. Foto: Jan Šindelář / Zdopravy.cz
Od zítřka dojde k přerušení Západních expresů do Bavorska.
Od zítřka dojde k přerušení Západních expresů do Bavorska.
Informace o zastavení provozu vlaků do Bavorska je fajn, ale trochu s křížkem po funuse. Do Mnichova nedojel žádný vlak od pátečního odpoledne, vlaky točily různě (Landshut, Regensburg, Schwandorf) podle zpoždění. Jen CD se až do včerejšího večera tvářili, ze v Německu se nic neděje. Nádraží v Mnichově a přilehlé tratě byly (a stále jsou kompletně uzavřeny).
Nedojel do Mnichova, do Bavorska ano když už
Co to mění na tom, že první info o nějaké mimořádnosti na cestě do Bavorska (ať se držím vaši terminologie) bylo až včera večer když se reálně nejezdilo od pátku?
Mně se zdá, že do Mnichova žádný západní expres nedojel už hodně dlouho 😀
Možná ten poslední večerní ano, ale ruku do ohně za to nedám. Jinak souhlas. Blbé je, že to objednavatelé neřeší důrazněji.
Kdo je zodpovědný za sjízdnost dopravní cesty? ČD ani jiný dopravce to není. Všichni za použití kolejí platí SŽ (Správa železnic) Za to že někdo nestíhá nemůžou ČD.
Pch, 30 cm za 3 dny a hned kalamita. To jsme to opravdu „zoptimalizovali“.
Jojo, vlaky stojí, auta jedou 😉
Jak to že už neplatí „Auta stojí, vlaky jedou“, jak svého času inzerovaly ČD, a.s.? 🙁
Aktuálně stojí všechno
Auta taky stojí i několik hodin.
Přesto v podvečer hhlavák v Praze narvaný k prasknutí. Každý svého štěstí strůjcem.
A domů se na konci týdne mají dostat jak? Zamávat křídly a letět?
Rozhodnout se, kde jsou doma. Vím, nejsou pro to nastavené zrovna ideální podmínky.
To jako lidi nemají cestovat ?
V pátek jsem se pečlivě a vědomě rozhodl jet dle plánu z Prahy do Č. Budějovic. EC 337 v 18:21 z Prahy. Do poslední chvíle jsem ověřoval stav na trati, vybavil jsem se jak na polární výpravu a nečekal jsem, že přijedeme dle jízdního řádu. Dopadlo to dobře a musím pochválit ČD: Z Prahy jsme odjeli se 14 minutami zpoždění (problémy při obratu lokomotivy). Do Tábora jsme přijeli s 30 minutami (a gulášovkou z bistrovozu v břiše), ale tady se věc zásadně zkomlikovala: při otevírání se zkřížily zamrzlé dveře u služebního vozu. Vůz dál nemohl. Personál reagoval dobře: doporučil přestup… Číst vice »
Jo, a málem jsem zapomněl: dnes mi přišlo do emailu odškodnění, o které jsem nežádal.
Při Vaší cestě vlakem EC 337 do stanice České Budějovice dne 1.12.2023 s jízdenkou jsme na příjezdu do cílové stanice zaznamenali zpoždění 86 minut. Jako omluvu Vám posíláme odškodnění ve výši 94 Kč, které bude v nejbližší době připsáno na Váš účet, ze kterého byla jízdenka zaplacena.
A pak že Dráhy stojí za vyližotvor. Myslím si, že s rozmachem liberalizace železnice se teprve ukáže, kdo poskytuje nejlepší služby.
Regiojet nebo jemu podobný Vám vrátěj po několikátém zažádání a ještě kupon, který musíte u nich projet do roka 😀
Včera jsem jel ze Svinova do FM 5 hodin bez třech minut, to se mi na ten účet asi nevleze.
Jel jste Os 2823, na kterém uhynul Elefant za odbočkou Odra?
Tak to bylo moc jednoduché. Jednoduchá řešení jsou dnes zakázaná.
Nejsou lidé a stroje na odklízení sněhu .
Máte pravdu, já jsem jel zrovna do Bavor vozem a kromě pár pomalíků na silnici jsem nepoznal rozdíl.
Taky jsem potřeboval v pátek se dostat z JH ještě za Prahu. Klidně jsem si mohl vzít auto, ale když jsem viděl i na mapě co je na D3 i D1 za bordel, tak raději jsem zvolil ten vlak, i když jsem přijel o hodinu a půl později..
Včera v sobotu večer bylo zpoždění rychlíků Berounka na jejich trase v cca ve 21:45 s odjezdy z Berouna směrem na Prahu takto:
18:08 +151 min
19:08 +95 min
20:08 +106 min
21:08 +53 min
Scan mám v čase 21:16. Chybně jsem napsal 21:45.
Na šumavských lokálkách se nadále zčásti nejezdí. Také sem těch sněhuláků napadalo docela dost:
https://meteo-sumava.cz/aktuality/2023/ve-volarech-lezi-60-cm-snehu-nejvice-za-17-let/
Většina tratí je sjízdných, tady problém nevidím, spadlý strom přes koleje odstraní drážní hasiči a jede se dál. Spíš mě zaráží nezodpovědné chování některých speditérů, kteří pošlou plně naložený kamion na D1 přes Vysočinu, když dopředu ví, že je tam sněhová kalamita. Jako jaký je rozdíl poslat kamion, který způsobí hromadnou nehodu (a nikam nedojede) místo toho, aby zůstal na depu a vyrazil, až to klimatické podmínky dovolí? Prosím redakci o vyjádření ČESMAD Bohemia.
A včera sice nenastala nehoda, ale protože nevyjeli kopce, zastavila se komplet doprava na I/4 mezi Milínem a Lety… jak to dopadlo, nevím, ale stala tam kolona 10 km, v níž se nacházel i sněžný pluh, takže ten nemohl odstranit sníh z vozovky.
Obavam se, ze za tohle ani tak CESMAD nemuze. Nejvetsi tragedii nasich dalnic se stavaji balkansti spediteri (zejm. Rumuni), kterym neni svate vubec nic. Zlati Polaci. A postizitelnost za takove chovani je bohuzel u nas nula. To by musela policie v te kolone chodit, odmontovavat vsem kamionum v levem pruhu znacky a vracet je po zaplaceni tucne pokuty v radu statisicu, protoze v chumelenici nekoho resit prikazem na miste asi nejde. Jenze ti maji v ten okamzik spoustu jinych problemu. Ale mozna by trochu pomohl generalni zakaz predjizdeni kamionu, kdy snezi…
Tohle je problém posledních 30let, ne této kalamity. Možná by naše dopr. policie mohla konečně zvednout prd.l ze služeben a začít něco dělat- vážit je, kontrolovat tech.stav, kontrolovat tachograf a to tak často a s takovými pokutami, aby se jim nevyplatilo dělat. Však tudy nemusí jezdit, rakušani je rádi přivítají s takovým chováním,ne?
Tohle je (taky) trochu problém toho jak se někteří zavile hádají že není užitečný třetí pruh (aspoň) na D1 a vymýšlejí bůhvíjaké pohádky o tom že jich za chvíli bude deset a že indukce atd atd atd…
Když jsou tři pruhy, zákaz kamionů v nejlevějším je automatický a vůbec nikdo ho nemusí vyhlašovat, stačí kontrolovat dodržování!
Je to veľmi jednoduché. Poistnou udalosťou je až to, že kamión na diaľnici uviazne, nie je to, že vôbec nevyrazí.
Hmhm, on je opravdu někdo ochotný je pojistit na takovou věc jako je pouhé uváznutí na silnici?? A to si ani nedají pojišťovny nějaké podmínky ohledně zimního vybavení (řetězy atp)??
Pro „normálního člověka“ by pojištění protí závějím fungovalo vždy kromě zimy!
No teda, je klimatická krize, planeta hoří a proto je třeba jezdit na kole! Říkají to všichni odborníci na klimatickou krizi, tč. všichni na klimatickém summitu v Dubaji po náročné cestě privátními triskáči hledají řešení jak planetu ochladit.
Dnes jsem dokonce v Praze viděl dva provokatéry, kteří sabotovali boj proti klimatické krizi tím, že po Praze jezdili na lyžích. Je okamžitě třeba zřídit klimatickou policii, která si s podobnými poradí!
Už valm někdo na VŠ životní řekl, že klimatická
krize se nérojevuje jen tím, že v létě je teplo větší, než dřív?
Pán má raději školu bulváru a Santa Klause.
Vydržte, právě fedruju odpadky do uřízlý PET flašky, abych vyrobil Ostravský torpédo do kamen na tuhá paliva a trochu se zahřál. Hned jak rozmrznu vám napíšu jaké je to globalní oteplování svinstvo.
A to je na tom vsem celem ta tragedie… jako klimaticka zmena se da oznacit cokoliv… i kdyby se vlastne nedelo nic. V roce 536 doslo kvuli vybuchum sopky k ochlazeni planety o 2 stupne a prakticky bez slunecniho svitu se zilo rok a pul. Zadna auta, zadne tovarny, nic. Presto to tehdy vetsina lidstva zvladla, i kdyz byla neuroda a hlad. Nevim, co by panikari delali dnes, asi by meli jeste vetsi klimatickou depku a pachali hromadne sebevrazdu…
Rozdíl mezi krátkodobým výkyvem a dlouhodobým trendem vám holt nic neříká…
Jde o to, ze jsou tady relativne strejne velke skupiny renomovanych vedcu, z nichz kazda rika neco jineho. Takze stejne jako vzdy jde v prve rade o prachy. Viz vykriky Leyenove, ze ne miliardy ale biliony… slusny byznys. Podivejte se, kolik se v te zelene politice toci penez… obalovani baraku polystyrenem, tepelna cerpadla atd. – vse minimalne z poloviny spolufinancovano z verejnych, tedy i nasich penez – pricemz prinosy jsou leckdy minimalne sporne – syndromy nemocnych budov, multimiliardovy solarni tunel ke kteremu se nechce dnes nikdo znat, pochybne podpory bioplynek, kam se svazi kukurice z pulky republiky, vozeni dalsi biomasy… Číst vice »
Když ono se tehdy nepovažovalo za nic extra zvláštního když desetina lidstva pomřela…
Tak jasně, že my ze „západu“ bychom trpěli neskutečně, kdyby se něco dělo, protože jsme nejvíc rozmazlený bytosti, co vůbec kdy lidstvo zaznamenalo.
Ale docela s radostí bych se na to díval.. stejně jako na lidi při kovidu, kdy většina si za svoje psychické utrpení mohla prostým sledováním zpráv na TV Nova 😀
Měřítko pane. V roce 536 nás nebylo osm miliard. Takže hlad nebyl takových rozměrů.
V Praze na lyžích…
Jen mějtě na paměti, že už se to nejemenuje „oteplování“, kdyby se ochladilo, vypadalo by to hloupě. Už je to „změna klimatu“.
PS: Vybití 60 milionů bizonů v roce 1877 na klima vliv nemělo, ale „15. stoletím se nesmí arugmentovat“ – řve a ječí ochránce, prosazuje totiž genocidu krav.
Dalsi tydyt, ktery neumi pocitat s velkymi cisly…
Za to příjemci Klimaschutz dotací a grantů to umí velmi obratně, ano.
O Milankovićových cyklech pan „odborník“ Kocurek asi nikdy neslyšel.
Klimatická policie!
Teď jste vypustil džina z láhve.
„Civilizovaný svět“ Vám to nezapomene!
A zatímco ČD informují na svém webu o každém „prdu“ tak web RJ mlčí. Zdravíme do ústeckého kraje. Užijte si to. 🙂
Tak nejlepší bylo že ČD o problémech v Bavorsku vůbec nevěděli. Aplikace “Můj vlak” vůbec neinformovala o výpadku Západního expresu na Mníchov. Teď jsem u kamarádů v Praze do pondělka. Skončit ve Furth im Wald a co tam dal? Tam nic není. Já při cestování zároveň koukám i na DB Navigator – funkčně horší, ale v tomto případě lepší informace.
Ve Furth im Wald určitě nějaký hotel je, když bude třeba.
Kolik cestujících je ve vlaku, a kolik pokojů je ve Furth im Wald atd? To nebude fungovat.
Vy asi moc často necestujete? Když máte hrůzu z toho, že by jste zůstal ve Furth im Wald 😀
Je to tam napsané – budete furt v lese 🙂
(rádoby vtip)
Tak pokud to dráhám nikdo neposlal oficiální cestou, tak to holt nevědí…
Takové informace nikdo neposílá manuálně. Na to existuje databanka.
No tak je pravda, ze abych v Praze obul bezky hned před barakem není úplně obvykle, takže bych byl tolerantní, dokud se aspoň nějak jezdí. Spis jde o to podaří srovnat.
Není i proto, že do toho zpravidla co nejdříve nasypou tuny soli, aby se zase mohlo vesele jezdit na pneumatikách (i tam, kde by ty lyže využít šly).
Jenom na silnici, chodci poraďte si jak chcete.
A na kole? Zbláznili jste se? Nejsme ve Švédsku, kde se umetá všem.
Stejně jako před pár lety při větrné kalamitě je na tom vidět i rozdíl v mentalitě, kdy Češi se snaží vyjezdit aspoň něco aspoň nějak za cenu vysokých zpoždění a improvizace, zatímco Němci v určitém bodě zcela rezignují a plošně ruší dopravu, teď se to týká například i mnichovského letiště.
Odřeknutý vlak není zpožděný vlak… vyjdou jim lépe KPI.
Vzal jste v úvahu, že v tom Mnichově napadlo za 24 hodin 2x víc sněhu, než v Praze a většině české republiky?
Mimochodem, podle Německých médií v Německu spadlo největší množství sněhu za 24h v historii .
https://www.theguardian.com/world/2023/dec/02/snow-chaos-southern-germany-munich-airport-suspends-flights
Napadlo 40 cm a dalších 30 až 40 cm se čekalo.
V roce 2018 napadlo v Japonsku tolik sněhu, že i jejich vlaky přestaly jezdit. Je dobré znát své limity a vědět, co už se zvládnout nedá.
– a abych to ještě doplnil. Letiště v Mnichově bylo zavřeno nejen proto, že jaksi zachumelilo, ale i proto, že lidi na to letiště neměli jak dojet.
A to je lepší? Uvázlé vlaky na tratích plné lidí, škody na vozidlech, nebo i na zdraví? Nedivím se přístupu DB. Ta nutkavá potřeba v sobotu někam trajdat a myslet si, že někdo na zaváté silnice pošle autobusy NAD, taky dobrý. Nene, my jsme hrdinové..
Ale prdlačky. Dálnice okolo Mnichova fungovaly včera normálně. A92 posypaná a vyplužená, Šumava vyplužená a posypaná. DB hodily cestující přes palubu. Proč? Je to firma podinvestovaná a ohlodaná až na kost a nemá prostředky ani lidi, aby se něco začalo dít. Zajímalo by mě, proč třeba včera po Mnichově nejezdily autobusy hromadné dopravy, protože na té břečce se dalo po ulicích jezdit bez problému. Autobus Luthansy na letiště fungoval plus mínus normálně. Jako jediná autobusová linka. A proč uvázly vlaky na tratích? Kvůli vyhybkám bez ohřevu. Toho sněhu tam bylo v pátek večer jenom 30 cm. Takže tak. Železnice je… Číst vice »
Heh, železnice jsou ovšem řízené stejným státem jako silnice, takže problém bude především v našich zabedněných hlavách. Tu IAD nám je leckdy spíše čert dlužen, než že by za ni měl platit bůh.
Zaplať pánbůh za IAD. Jel jsem opatrně a do cíle jsem dojel. Kdybych jel vlakem, měl bych problém s padlým stromem mezi Bakovem a Lípou.
Uvázlé vlaky plné lidí máme denně kvůli nehodám na přejezdech, sebevrahům, poškození troleje nebo poruchách zabzař. Úplně uzavřeno bylo jen několik tratí a právě protože jsou silnice zaváté (a spousta lidí kvůli tomu odmítne řídit), je lepší dojet o hodinu a půl později než vůbec.
1. Němci mají železniční dopravu na větší vzdálenosti a také jezdí poněkud rychleji, než je v Česku obvyklé, Vědí, že je lepší vlak nevypravit, nebo nepustit dál a o cestující je nějak postarat na nádraží, než aby pak kvůli, sněhu, stromu nebo troleji vlak trčel v někde mezistaničním úseku, nebo nedejbože vykolejil, pooškodil se. V případě zranění cetujících potom bývají soudy a zpravidla i tučné finanční náhrady. 2. Němci mají definované standardy a ty zpravidla dodržují. Příkladem může být nepřevzetí vlakú od ČD k další jízdě z důvodu stavu našich vagonů. https://zdopravy.cz/komplikace-pri-cestach-praha-berlin-personal-db-odmitl-opakovane-prevzit-vlak-ceskych-drah-123143/ 3. To, co vy oceňujete, nad tím se… Číst vice »
Ale to je vlastně totéž co libcha píše – rozdílná mentalita způsobila že si zavedli takové standardy a pojistky, že pro dopravce je pak lepší službu vůbec neposkytnout. Mimochodem jak v praxi funguje to, že se o mě postarají na nádraží? Některé celkem důležité uzly nejsou obsazené jediným zaměstnancem.
No dyť vám to píše ne. Že se „nějak“ postarají 🙂
Tj. možná vás ani nevyhodí na mráz, když by se nádraží mělo regulérně zavírat a můžete přespat na lavičce v hale.
V München Hbf stojí několik nahozených souprav určených pro uvízlé cestující. Můžete si vybrat: NIM Škoda, DesiroML nebo Mireo od Go Ashed nebo ICE3,
1. nebo 2. třídu.
Hotel by byl lepší 🙂
Ve výčtu tratí chybí 190 v úseku České Budějovice – Protivín
Poznámka ČD u jedné mimořádnosti mluví za vše: Správa železnice nestíhá odklízet sníh.
Na někoho to hodit potřeba je.
Aby měli vybavení na to, aby odklidili to, co napadlo za posledních 24 hodin, museli by mít lidí a vybavení několikanásobek.
A to kvůli 5 dnům v roce?
Ano, přesně tak, kvůli 5 dnům v roce, až na to, že celou zimu. Pro mě je třeba udržení provozu asi jiný pojem než pro lidi ze státní správy, které zajímá jeden nepovedený startup s filtrovanou vodou…
Já bych řekl, že na 90% tratí taková pěkná macatá nula. I silničáři momentálně udržují úseky, kde už několik hodin nespadla vločka. Prostě to nestíhali a to silnice je potřeba udržovat už při centimetru sněhu, takže techniky mají mnohem víc.
A Němci nejsou schopni udržet v provozu mezinárodní letiště. To je prostor pár km čtverečních (konkrétně v Mnichově 15,6 km²) oproti všem tratím. Sněhu tam mají stejně jako na jihu Čech a zrušené jsou lety i na ráno.
Když ne. tak proč na letišti nerozdají armádní rozkládací lehátka a deky a nechávají cestující s dětmi spát na gumových pásech check-inových přepážek?
Neblázněte, je klimatická krize, planeta se otepluje tak, že i my v Evropě musíme v prosinvi větrat. Ještě je třeba zakázat těžbu uhlí a uhelné elektrárny, ty tu planetu oteplují nejvíc.
Je vidět, že jste mlád. Není to ještě tak dávno, cca 15 let co měla SŽDC nasmlouvané pohotovosti. A fungovalo to. Dnes mají nasmlouvané firmy a proto to tak vypadá.
Máte pravdu, včera jsem také cestovala, ČD se snažily, aby něco jelo, třeba osobáky byly celkem v pohodě, hlavně to odnesly rychlíky z větší dálky. Tragedie Skáza železnic, lidi na práci vedení propustilo a nemá kdo dělat, lidi jim teď chybí. Zasněžené výhybky, zamrzlé, to je jejich bordel, odnesli to dopravci. Arriva spoje radši i rušila, hlavně, že se nacpala tam, kde to nezvládne. Včera při jízdě z Kařezu do Prahy nebylo aspoň trochu uklizené žádné nástupiště, bylo to na sněžnice, neschůdno, kluzko, jen v Králově Dvoře to má město, tak tam to šlo. Nejlepší bylo, že pak rozhlasy hlásily,… Číst vice »
Pěkný článek, jen ta “řada tratích” v nadpisu mi nějak nesedí…
šest tratí je už celkem řada, ne?
Na řadě koho čeho, tzn. na řadě tratí. 🙂
díky, jsem slepý:)
Jo, to je celkem řada, jen by to asi měla být řada tratí… Bez toho chá…
ups, díky, jsem slepý:)