SNCF objednaly dalších patnáct nových rychlovlaků Avelia Horizon

Vysokorychlostní jednotka Avelia Horizon. Foto: AlstomVysokorychlostní jednotka Avelia Horizon. Foto: Alstom

Jednotky mají začít jezdit v roce 2024.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Zelený

Krásné stroje o tom si v Čechách můžeme nechat jen zdát.

zdydy

za 50 let budou jezdit u nás

tarten

Nebo za 15

BND30

Na předváděčce 🙂

Jan Schmidt

určitě si ČD objednají zas nějaký Czech made od Škody Transportation

panZdenda

Cena jednoho vlaku cca 1 miliarda korun je absolutně mimo možnosti našich dopravců, takže nic jiného než sen to ani nemůže být.

Y.K.

Si představte, že při rychlosti 300 km/h, vám na hodinový interval Praha – Brno stačí jen tři vlaky (teoreticky dva). Dnes kolik? Tak 7? K tomu na stejnou kapacitu potřebujete dva pětivozové Pantery nebo dva railjety. To ta cena pak hned vypadá jinak.

Vin

Nebyl bych tak skeptický – za cca 10 let budou tyto jednotky reálně k vidění na VRT Brno-Přerov-Ostrava. Ono totiž moc rychlovlaků na 320km/hod. k mání není a nebude ….. a navíc zmíněná VRT se projektuje ve spolupráci s Francouzy.
https://www.spravazeleznic.cz/vrt/priprava-a-technologie/vozidla-a-provoz

Vin

ps: trošku z historie VRT – včera na čt2: https://www.ceskatelevize.cz/porady/13824757777-supervlaky/

panZdenda

V roce 2022 nejsou dopravci (kromě Leoexpress) schopni na páteřní trati Ostrava – Praha zajistit vozbu vlaků rychlostí 160 km/h..Většina vlaků má z nějakého důvodu rychlost nižší (stavba vozu, stanovená rychlost tabelárním jízdním řádem, nejvyšší dovolená rychlost hnacího vozidla, různé poruchy všeho možného). Rychlost 160 km/h je taky na samé hranici možností správy železnic, které se taky úplně nedaří ji ve stošedesátkových úsecích trvale zachovat (např. Olomouc – Štěpánov 3x pomalá jízda). Myslet si, že najednou se svět změní a dopravci nakoupí soupravy na 320 km/h za desítky miliard a správa železnic postaví odpovídající traťě za stovky milard a bude… Číst vice »

Vin

Zapomínáte že dnes se nejen opravuje a udržuje, ALE především investuje do rozsáhlých rekonstrukcí – tyto skončí za cca 5-10 let.

ps: když jsem jel před 5roky na trati Dluhonice-Olomouc, tak to bylo max. rychlostí = 160 km/hod. – doháněli jsme zpoždění a za 7 minut jsme byli v Olomouci.

panZdenda

Rekonstrukce, samozřejmě, za 10 let neskončí. Pojede se full gas dále. Na stávajícíh tratích je pořád obrovské množství práce, ne na deset let, ale na desítky let dopředu, zamýšlených modernizací a rekonstrukcí je obrovské množství.

Marcel Štancl

V Čechách pouze na okruhu …

Petr S.

Starší souprava TGV na brněnském výstavišti nám moc nepomůže, spíš by nám Francouzi měli rovnou říct, jak to dělaj. Když vidím, co se dneska děje kolem všelijakejch výluk, poněkud se obávám, co by se dělo na vysokorychlostní trati, až bychom ji tady měli.

Jiří Kocurek

Však na přípravě VRT se francouzi podílejí. A že se nedočtete o výlůkách ve Francii, neznamená, že tam nejsou.

Ketchup1970

Jsou … měl jsem tu cest . Luneville Nancy autobusem …

Tuaer

Potvrzuji, výluky ve Francii jsou. Většinou ale není náhradní autobusová doprava ani nijak zásadní zpoždění, ale místo toho omezují počet spojů a to dost drasticky. Například jsem zažil, že na trase Paříž – Dijon nejel celou sobotu ani v neděli dopoledne žádný vlak (TGV ani TER) z důvodu prací na trati. Těžko představitelné v českém prostředí.

mardog

nesmysl tenhle tvůj výplod…:-DDD

Tuaer

Já jsem vám sdělil konkrétní případ omezení. Z vaší „velice konstruktivní“ kritiky jsem skutečně nepochopil, s čím nesouhlasíte. Mohl byste to prosím rozvést?

Ketchup1970

No nejdřív asi nepodléhali 40 let východnímu vlivu SSSR , pak taky měli kolonie. A nakonec je jich trochu víc . Jo a penízky putujou k nim i od nás … Veolia,

BND30

No vidíte to, kvůli tomu, že jste si napouštěl vanu a né se jen sprchoval, mají teď mašinku a Vy pocit čistoty, sucha a bezpečí.

MajsterN

České dráhy objednaly dalších patnáct nových rychlovlaků Regionova Horizon

Jednotky s klimatizací mají začít jezdit v roce 2034.

Jiří Kocurek

ČD byly především rychlejší, s řadou 811 předběhly konkurenci.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_811_(2020)

Johnny Cash

Čekal jsem distribuovanej pohon a on je to akorát vylepšenej Duplex.

Neodrážet Nespouštět

Distribuovaný pohon se nekamarádí s Jacobsovy podvozky. TGV navíc využívají poměrně unikátní řešení zavěšení motoru nezávisle na podvozku. To by jinak nešlo. Distribuovaný pohon neznamená automaticky lepší řešení.

O.K.

Jiste, a proto Alstom vyrabi/vyrabel AGV. Taky jsem se ale nedavno podivoval, ze se to u SCNF neujalo. Zrejme to tak nechteji.

O.K.

Tu se muzete presvedcit: https://cs.wikipedia.org/wiki/AGV

Pokud umite anglicky/francouzksy, dozvite se i mnohem vic.

Pavel P.

Spíš by se mělo říct, že distribuovaný pohon se nekamarádí s dvoupodlažní jednotkou na jakobsových podvozcích. Problémem je hmotnost, protože francouzské vysokorychlostní tratě jsou dělané jen na 17 t na nápravu. Dvoupodlažní vozy na jakobsech jsou hodně blízko dovolenému zatížení na nápravu už v netrakčním provedení, s váhou motorů by se už nevešly do limitů infrastruktury.

Pája

Flexibilní počet vozů podle objednávky? Pod tím si mám představit nabídku výrobce na různé počty jako třeba u nás Panter (vím, e to elektrická jednotka ale není to rychlovlak) a nebo možnost změny počtu vozidel jednotky u provozovatele? Patrně to bude ta první možnost?

MTl

No spíš to bude lišta pro sedačky jako v letadle 1trida dají červené a dál od sebe, druhá třída modré a pěkně natěsno ať se tam vejde maximum lidi.

Peeetr

Nemá to distribuovaný pohon.

Gogo

Bude to systém jako byl žabotlam, dvě „lokomotivy“ na obou koncích a uvnitř vložené vozy bez pohonu. Žabotlam byl taky 3, 4 i 6vozový.

Pája

Ale Žabotkam neměl Jacobsy…