SNCF objednaly dalších patnáct nových rychlovlaků Avelia Horizon

Vysokorychlostní jednotka Avelia Horizon. Foto: AlstomVysokorychlostní jednotka Avelia Horizon. Foto: Alstom

Jednotky mají začít jezdit v roce 2024.

Výrobce kolejových vozidel Alstom získal další objednávku na své nové vysokorychlostní jednotky Avelia Horizon. Dosud jediný zákazník pro tento nový typ, francouzské státní dráhy SNCF (konkrétně provozovatel dálkové dopravy SNCF Voyageurs), využil své opce a zasmluvnil dodávku dalších patnácti rychlovlaků. Hodnota kontraktu na 15 jednotek je 590 milonů eur. Celkem tak mají SNCF objednáno 115 nových rychlovlaků.

Jednotky mají zvládnout čtyři různé systémy napájení, aby s nimi mohl dopravce zajíždět i do dalších evropských zemí. Avelia Horizon je čtvrtou generací rychlovlaků TGV. Od předchozích generací se liší nejen designem čela soupravy. Alstom uvádí, že vlak bude mít o zhruba dvacet procent nižší spotřebu, především díky lehčím materiálům i lepší aerodynamice, umožní také rekuperaci energie během brzdění.

Podle Alstomu bude možné flexibilně měnit počty vozů podle poptávky, stejně tak velmi rychle proměnit vůz 1. třídy na 2. třídu. Dvoupodlažní soupravy mají zvládnout přepravit 740 cestujících, dosud mají kapacitu 600 míst. Výrazně nižší mají být i náklady na údržbu.

Alstom již dokončil výrobu první jednotky a začal s testováním, souprava by se měla objevit letos na podzim či počátkem příštího roku i v Česku na okruhu VUZ.

Alstom na vývoji úzce spolupracuje s francouzskou asociací tělesně postižených, aby byla jednotka co nejvíce dostupná například vozíčkářům. Nová generace TGV má být zařazena do provozu v roce 2024, tedy v roce konání olympiády v Paříži.

Tagy alstom Avelia Horizon sncf TGV vysokorychlostní vlaky
33 komentářů