Snadnější cesta k bonusu. Správní rada zmírnila podmínky vedení Správy železnic k jeho vyplacení
Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Foto: Správa železnic
Správní rada ani letos nemotivuje Správu železnic k větší spokojenosti zákazníků či efektivnějšímu stavění. Hlavní je utrácení.
Oblast organizační: Restrukturalizace a racionalizace činností, zvyšování efektivity práce.
Výborně, takže motivace k tomu na to práci 4 lidí shrnout na 1 člověka…..
Uvítal bych, kdyby se hodnotila také tvorba pozitivního pracovního prostředí, a nikoliv vzrůst arogance, povýšenosti a tyranie.
SŽ je jediný zaměatnavatel na světě, že tam musíte být být, když vás to tam sere.
A kde je to tedy lepší?
Kdekoliv jinde?
Jako nezlobte se, ale jak si může pořád někdo myslet, že se bissing na pracovišti odstraní výpovědí ? A SŽ není nějaká reklamní agentura, aby se k tomu dalo takto přistupovat
Chválím, že tam je příprava VRT. Ale chtěl bych tam něco ve prospěch cestujících. Co třeba taková průměrná hodnota SŽ zaviněných zpoždění.
A přidal bych k tomu sloučení výlukových prací na různých úsecích v různých termínech do termínu jednoho a práci na více místech současně. To pro omezení délky a počtu výluk na téže trati, které se již desetiletí opakují 2x až 3x do roka. Jednou je to přejezd, jindy jedna výhybka, plánováno 14 měsíců dopředu.
Leda za cenu změny zákona o zadávání veřejných zakázek …
Každou stavbu obvykle dělá někdo jiný, resp. zhotovitel má jen omezené kapacity pracovníků / techniky.
Nejsme v Číně s miliardou & a něco obyvatel / pracovních sil.
Jak se dívám, tak některý ty úkoly jdou splnit jen papírovými operacemi…
Kolik dostane za splnění těch KPI pane Sůro, nevíte?
Nevíme. Ale poptame se, i když tuším odpověď
Vedení SŽ patřilo dávno vyházet. Místo toho se furt mění vedení ČD. Přitom je úplně jedno jestli je vlak vedenej pendolinem, railjetem nebo ex-OBB Bmz. Všechno to po tý naší strašidelný dráze jede stejně pomalu.
A co by se jako změnilo výměnou „loutek“ ministerským principálem loutkového divadla …
Ilustrační fotka mě pobavila, zejména ta osoba úplně vlevo. To je buď nějaká hodně ramenatá ženská typu Fibingerová a nebo chlap, co v outfitu ustrnul někde před 50 lety (což je pro železnici docela typické mentální zpoždění) 😂
Není to děkan Ševčík?
Asi bude, proto se taky Svoboda tolik směje.
Před 50 léty se zakazovaly chlapům dlouhé vlasy a ženám si vlasy barvit. Tolik k tomu ustrnutí.
A na celém vlastně je nejsmutnější to, že o zápisy Správní rady SŽ se musí někdo dohadovat, však to má být u státní organizace snad automaticky veřejné, minimálně ten výpis usnesení. Samozřejmě, pokud tam jsou nějaké osobní údaje nebo citlivé obchodní údaje, tak v anonymizované podobě.
Nejsou tam vůbec žádné osobní údaje. Jen prostě nechtějí, aby na ně bylo vidět.
A moc dobře ví proč.
A co tak obohacujícího se z těch zápisů dozvíte …. V tom zápise je jen to, co se chce, aby tam bylo … To není doslový záznam toho, co tam kdo řekl, jako např. v parlamentní žvanírně o ničem.
Tohle je stejně hrozně smutné.
Přesně jak se píše v článku, žádná motivace ke spokojenosti zákazníků – tedy dopravců a cestujících.
Žádné kritérium ke zkrácení doby výluk na minimum (nikoliv nestavěním/neúdržbou, ale jejich efektivitou a rychlostí).
Žádné kritérium z hlediska přesnosti a plynulosti provozu.
Spousta kritérií kde stačí něco začít, vypsat, naplánovat, ale to je k realizaci ještě hodně daleko.
A pardon, 10 nádraží z celé sítě Správy železnic… to je opravdu jako kapka v moři, nebo spíše oceánu.
A ještě jak předseda správní rady vlastně přizná, že cílem je aby se KPI vyplatily….
Vcasnost jizdy vlaku bylo kriterium KPI za namestka Hendrycha.Ted je to davno zrusene,nebot takovou „malickosti“netreba se zabyvat.
Co byste taky čekal od Burešem dosazené správní rady.
Kdo je Bureš ? Ten soudce nikoho do Správní rady nedosazoval. …
Cestující není zákazníkem provozovatele infrastruktury.
Jak chcete hodnotit přesnost a plynulost provozu ?
Generální ředitel do řízení provozu nezasahuje – aní nemůže, není z hlediska zákona osobou odborně způsobilou …
Bez dráhy by se žilo daňovým poplatníkům líp.
Svobodu je třeba izolovat někam na samotku. hrozná zrůda ten člověk
Hlavně je hrozné, že těm co o tom rozhodují tam pan Svoboda vyhovuje, protože dělá přesně to co se po něm chce. Výměna ministra dopravy na tom bohužel nezměnila vúbec nic.
A Vy byste měnil ředitele, který dělá přesně to, co mu zadáte? Já tedy ne.
No nevím teda. Za jakoukoliv cenu splnit zadání asi taky není úplně to pravé. Ale každý má asi jinou chuť…
Ano snížení zaměstnanců Gř… Haha. Nové vynikající IT Sž, bude mít patro v nové budově u masarykova nádraží. 300lidi a rozpočet 1.mld. Peníze co měli jít na oblastní ředitelství… Dostane it oddělení. A to nemluvím o dalším…
To čteme stále dokola, o 10 pct snížit počet na GŘ. Když dohledáte tyto proklamace za 30 let zpátky ( myšleno ČD, Cargo a SŽ a všechny jejich transformace), tak už by tam Svoboda byl sám. Ostatně jaký výkvět se tam nashromáždil o tom nejlépe svědčí nový předpis D1. Holt za co se v jiných firmách vyhazuje na SŽ se povyšuje.
Snížení zaměstanců se dělá tak, že dotyční dostávají peníze pořád, ale z pracovní smlouvy přejdou na živnosťák (a ušetří na sociálním pojištění).
Nebo se pro ně vymyslí nová funkce a jsou převedeni z GŘ na OŘ a případně pak zase zpátky.
Je to jak s délkou pomalých jízd z dřívějška. Kdy aby se dostalo požadovaných délek pomalých jízd, tak se zavedly a každé 3-6 měsíců se rušily a hned zase zavedly a tím se zajistilo, že nikde nebyly dlouhodobě pomalé jízdy.
To samé bylo s údržbou a zrušením pochůzkářů. Až jim pak vykároval nákladní vlak u Vyškova, tak se honem dávaly bezpečnostní pomalé jízdy a zaváděli zpátky pochůzkáři.
Přesně tak, zrušíme IT a vrátíme se k telegrafu, vždyť se to tak na dráze dělalo vždycky.
za kapitalismu se snižuje stav zaměstnanců vždy a jen v oblasti provozu
Kdyby ve stanovených podmínkách pro odměnu místo zahájení investiční přípravy 10 nádraží radši požadovala dokončení (!) investiční přípravy nového hlavního nádraží v Brně, udělali by lépe.
Navíc: v soukromém sektoru jsou obvykle manažeři odměňováni za to, co se dokončilo, ne za to, co se začalo…
Dráha silničnį lobby potřebuje pouze jako mediální krytí, ale jinak se spolehlivě zlikviduje sama!
Akorát to bude dlouho trvat a to vice nás to bude všechny stát. Mimochodem ta stylizovaná výhybka z loga spíš připomíná malůvku z ruskýho tanku. Bude rebranding nebo se čeká až si všimne i velečučkař?
Poněkud podobné logu NS …
A konkrétně kterou společnost třeba srovnáváte se SŽ?
Tak tady bych jim dal naopak metál kdyby konečně natvrdo řekli, že odsun nádraží je největší nesmysl ever. To však od Nejezchleba čekat nejde.
Ono na to časem dojde, až zjistí že za kdysi uvažovaných necelých 50 mld se TO nepostaví a z hlediska současného zvyšování cen „fšeho“ by to přišlo na odhadem 100 mld a na to nebudou peníze a „bruselský osliček otřes se“ – se neotřese … ač tak bylo očekáváno …
Jenže SŽ není zhotovitel, nýbrž investor …
Je to překlep, nebo fakt bude pan ředitel pracovat s podvědomím veřejnosti?
Je to tak uvedeno v usnesení:)
Nečekená upřímnost.
Tím se to vyjasňuje: Železnice jako jediná má vědomí, veřejnosti je přiznáno jen pod-vědomí. Tudíž do toho veřejnost nemá co kecat, Správá ví nejlíp.