Smyčku v Pisárkách čeká unikátní betonáž, DPMB připravil mimořádnou vyhlídku

Stavba smyčky v Pisárkách. Foto: DPMBStavba smyčky v Pisárkách. Foto: DPMB

Další unikátní okamžik nastane ve druhé polovině října, kdy dojde k pokládání výhybek.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gunduľ neubiješ

Teď jsem projel kolem, na lávce stojí asi 10 až 15 a pracuje tam několik čerpadel na beton….

Jaroslav

Byl jsem se podívat, parádní stavební koncert, kdyby se takto stavělo i na jiných stavbách, to by byla paráda! Za jediný den cca 120 domýchávačů betonu, průběžně najížděly, 4 betonářské jeřáby transportovaly beton sehraným dělníkům, o pár metrů dál každý prázdný domýchávač byl opláchnut, aby mohl zpět na silnici. Byla radost to vidět!

PeS

jo, beton je sviňa, třeba ho natvrdo mýchat … ( 🙂 )

TnM

Tato smycka je samozrejme vyvolana predevsim stavbou hokejove haly a potrebou na vypravu zapasovych posil.
Nikdo z DP a z radnice ale nemuze propojenost priznat, protoze uz tak stoji novy zimak astronomicke prachy.

mgr.pavel

Jo, ta multifunkční hala je po formě ODSunu nádraží(*) druhý nejhorší počin místní brněnské galer.. eh, politické smetanky.

(*) přestavbu ŽUB podporuji, ale vybrala se ta skoro nejhorší možná varianta, s blbým napojením MHD, blbé pro náklad, moc odsun od centra, proti vůli obyvatel i dojíždějících, tutlala se referenda,..

Zdeněk Hlavní

Musíme přiznat, že naše životy by nebyly stejné, kdybychom si nepřečetli tuhle reakci

Kleist

Proč by to měl být nejhorší počin?

Jiří Kocurek

Jedno číslo: 363095 jen na hokej, pak ještě koncerty
Druhé číslo: předpokládá zhruba 40 000 odbavených cestujících za rok
Cena haly v Brně je teda dvounásobná oproti letišti v Budějovicích. Přepočteno na návštěvníka je tenhle projekt 5x levnější.

Ondra K.

Posilová doprava z BVV se zvládala i bez smyčky. V tom to nebude. Navíc Kometa má zůstat v Rondu. Reálný důvod bude spíš v technickým stavu vozovny Pisárky. Vozovna má dávno vyčerpanou kapacitu, takže i částečný navýšení kapacity je vítaný. Kolejiště je zralý na celkovou obnovu a stavbou nové příjezdové haly DOŠ/DOČ byla zrušena možnost jednoduchého zatahování od Bystrce zpětným pohybem. V případě neprůjezdné trati Pisárky – Mendlák by dneska nastala dost složitá manipulace s couváním přes celou vozovnu tam a zase zpět. Dřív se tohle řešilo celkem snadno couváním bočním výjezdem kolem kantýny a následnou jízdou vpřed na 10.… Číst vice »

TnM

1) BVV maji hlavni vstup o dve zastavky dal, pro otaceni posil smer Bystrc je Mendlak
2) hokej vozi hlavne lokalni navstevniky, tj. je potreba rozvoz na radialach na sidliste. Veletrhy potrebuji hlavne spojeni s nadrazim.
3) Hokej je narazovka, je potreba odvezt lidi behem 30 minut. Veletrhy jsou mnohem vice roztazene pres den.

vjkm

Právě jsem si říkal, stojí to 600 MKč, ročně se ušetří 6 MKč, čili stavba se zaplatí za 100 let což tak může zhruba odpovídat životnosti stavby. Všeobecný trend ve světě i v Brně je odklon od smyček k obousměrným vozidlům. No tak mudrujte.

PvvS

A kolik let bude trvat výměna jednosměrných vozidel za obousměrný ? Když není jistý ani to co je vysoutěžený ?

VojtaDrevik

Za 113 let se jim to vrátí 🤔🤣

Šuhaj

Veď to je zachviľu 😀

mgr.pavel

„Celkové náklady na stavbu smyčky **a**souvisejících**objektů** v pisárecké vozovně činí 680 milionů korun.“

Tedy smyčka samotná vyjde na míń. Ale také by mne zajímalo na kolik / jak brzy se to vrátí.

tomash

Psávalo se, že samotná smyčka bude stát 300 – 400 milionů Kč. Naprosto nepotrebna stavba, ktera se nikdy finančne nevrati.

Jiří Kocurek

A ještě včera se někteří holedbali v hospodě, že se ty mosty vzládnou postavit za cenu jednoho autobusu.

PvvS

To je tam jen kvůli tomu, aby papaláši nemuseli přiznat, kolik reálně stojí ty jejich sliby a nesmysly. Nebýt lanovky a stadionu, tak není smyčka potřeba.

Ondra K.

Smyčka je součástí celkové modernizace už notně zastaralé vozovny. Ostatně spolu se smyčkou se mění i celé kolejiště před starou halou a v předchozí etapě se stavěla nová hala a zastřešení části kolejiště. Tohle je celkově stavba nutná pro udržení provozuschopnosti tramvajové dopravy. O nějaké návratnosti nemá smysl vůbec mluvit.

Petr

Kdyby se o návratnost starali naši předkové, na světě by nebylo nic.

Kleist

Já to nějak nechápu, proč je tam to rameno směrem do centra?

Ondra K.

Ve smyčce bude zastávka, která má být použitelná jako odjezdová pro směr Bystrc i pro směr centrum.

Kleist

Takže tramvaje jedoucí do centra budou zastavovat na mostě + všechny spoje jedoucí z vozovny. A původní trať kde je teď zastávka zůstala proč ?

Ondra K.

Průběžný provoz bude jezdit stejně jako do teď. Zastávka ve smyčce by měla sloužit jako výstupní pro spoje jedoucí od Bystrce do vozovny a pak pro nějakou posilovou dopravu, která začíná/končí ve vozovně. Z areálu BVV to bude do nové smyčky blíž, odjezdová zastávka pro oba směry bude společná a nástup do spojů směr centrum nebude zdržovat běžný provoz.

Kleist

Díky

Jiří Kocurek

Dneska stojí posilové šaliny až nahoře ve smyčce u Švermovy a čeká se až skončí hokej.

Ano, psychopatovo řešení by bylo zakázat hokej a veškerou další zábavu, aby se posily nemusely řešit, z práce na ubikaci a nikam jinam.

Jaroslav

V článku se píše, že betonáž bude probíhat jediný den. Ale který den to bude? Je datum už stanoveno?

Jaroslav

A tak už to vím😀 Na facebooku Dopravního podniku se píše, že v sobotu, tedy již zítra!

Jaroslav

Děkuji za mínusy, článek byl mezi tím editován a doplněn, v době, kdy jsem psal komentář nebyl termín betonáže v článku uveden a musel jsem si ho vyhledat z jiných zdrojů. Nyní, po doplnění termínu v textu článku samozřejmě vypadám jako pitomec, který neumí číst psaný text.