Smyčku v Pisárkách čeká unikátní betonáž, DPMB připravil mimořádnou vyhlídku
Stavba smyčky v Pisárkách. Foto: DPMB
Další unikátní okamžik nastane ve druhé polovině října, kdy dojde k pokládání výhybek.
Další unikátní okamžik nastane ve druhé polovině října, kdy dojde k pokládání výhybek.
Teď jsem projel kolem, na lávce stojí asi 10 až 15 a pracuje tam několik čerpadel na beton….
Byl jsem se podívat, parádní stavební koncert, kdyby se takto stavělo i na jiných stavbách, to by byla paráda! Za jediný den cca 120 domýchávačů betonu, průběžně najížděly, 4 betonářské jeřáby transportovaly beton sehraným dělníkům, o pár metrů dál každý prázdný domýchávač byl opláchnut, aby mohl zpět na silnici. Byla radost to vidět!
jo, beton je sviňa, třeba ho natvrdo mýchat … ( 🙂 )
Tato smycka je samozrejme vyvolana predevsim stavbou hokejove haly a potrebou na vypravu zapasovych posil.
Nikdo z DP a z radnice ale nemuze propojenost priznat, protoze uz tak stoji novy zimak astronomicke prachy.
Jo, ta multifunkční hala je po formě ODSunu nádraží(*) druhý nejhorší počin místní brněnské galer.. eh, politické smetanky.
(*) přestavbu ŽUB podporuji, ale vybrala se ta skoro nejhorší možná varianta, s blbým napojením MHD, blbé pro náklad, moc odsun od centra, proti vůli obyvatel i dojíždějících, tutlala se referenda,..
Musíme přiznat, že naše životy by nebyly stejné, kdybychom si nepřečetli tuhle reakci
Proč by to měl být nejhorší počin?
Jedno číslo: 363095 jen na hokej, pak ještě koncerty
Druhé číslo: předpokládá zhruba 40 000 odbavených cestujících za rok
Cena haly v Brně je teda dvounásobná oproti letišti v Budějovicích. Přepočteno na návštěvníka je tenhle projekt 5x levnější.
Posilová doprava z BVV se zvládala i bez smyčky. V tom to nebude. Navíc Kometa má zůstat v Rondu. Reálný důvod bude spíš v technickým stavu vozovny Pisárky. Vozovna má dávno vyčerpanou kapacitu, takže i částečný navýšení kapacity je vítaný. Kolejiště je zralý na celkovou obnovu a stavbou nové příjezdové haly DOŠ/DOČ byla zrušena možnost jednoduchého zatahování od Bystrce zpětným pohybem. V případě neprůjezdné trati Pisárky – Mendlák by dneska nastala dost složitá manipulace s couváním přes celou vozovnu tam a zase zpět. Dřív se tohle řešilo celkem snadno couváním bočním výjezdem kolem kantýny a následnou jízdou vpřed na 10.… Číst vice »
1) BVV maji hlavni vstup o dve zastavky dal, pro otaceni posil smer Bystrc je Mendlak
2) hokej vozi hlavne lokalni navstevniky, tj. je potreba rozvoz na radialach na sidliste. Veletrhy potrebuji hlavne spojeni s nadrazim.
3) Hokej je narazovka, je potreba odvezt lidi behem 30 minut. Veletrhy jsou mnohem vice roztazene pres den.
Právě jsem si říkal, stojí to 600 MKč, ročně se ušetří 6 MKč, čili stavba se zaplatí za 100 let což tak může zhruba odpovídat životnosti stavby. Všeobecný trend ve světě i v Brně je odklon od smyček k obousměrným vozidlům. No tak mudrujte.
A kolik let bude trvat výměna jednosměrných vozidel za obousměrný ? Když není jistý ani to co je vysoutěžený ?
Za 113 let se jim to vrátí 🤔🤣
Veď to je zachviľu 😀
„Celkové náklady na stavbu smyčky **a**souvisejících**objektů** v pisárecké vozovně činí 680 milionů korun.“
Tedy smyčka samotná vyjde na míń. Ale také by mne zajímalo na kolik / jak brzy se to vrátí.
Psávalo se, že samotná smyčka bude stát 300 – 400 milionů Kč. Naprosto nepotrebna stavba, ktera se nikdy finančne nevrati.
A ještě včera se někteří holedbali v hospodě, že se ty mosty vzládnou postavit za cenu jednoho autobusu.
To je tam jen kvůli tomu, aby papaláši nemuseli přiznat, kolik reálně stojí ty jejich sliby a nesmysly. Nebýt lanovky a stadionu, tak není smyčka potřeba.
Smyčka je součástí celkové modernizace už notně zastaralé vozovny. Ostatně spolu se smyčkou se mění i celé kolejiště před starou halou a v předchozí etapě se stavěla nová hala a zastřešení části kolejiště. Tohle je celkově stavba nutná pro udržení provozuschopnosti tramvajové dopravy. O nějaké návratnosti nemá smysl vůbec mluvit.
Kdyby se o návratnost starali naši předkové, na světě by nebylo nic.
Já to nějak nechápu, proč je tam to rameno směrem do centra?
Ve smyčce bude zastávka, která má být použitelná jako odjezdová pro směr Bystrc i pro směr centrum.
Takže tramvaje jedoucí do centra budou zastavovat na mostě + všechny spoje jedoucí z vozovny. A původní trať kde je teď zastávka zůstala proč ?
Průběžný provoz bude jezdit stejně jako do teď. Zastávka ve smyčce by měla sloužit jako výstupní pro spoje jedoucí od Bystrce do vozovny a pak pro nějakou posilovou dopravu, která začíná/končí ve vozovně. Z areálu BVV to bude do nové smyčky blíž, odjezdová zastávka pro oba směry bude společná a nástup do spojů směr centrum nebude zdržovat běžný provoz.
Díky
Dneska stojí posilové šaliny až nahoře ve smyčce u Švermovy a čeká se až skončí hokej.
Ano, psychopatovo řešení by bylo zakázat hokej a veškerou další zábavu, aby se posily nemusely řešit, z práce na ubikaci a nikam jinam.
V článku se píše, že betonáž bude probíhat jediný den. Ale který den to bude? Je datum už stanoveno?
A tak už to vím😀 Na facebooku Dopravního podniku se píše, že v sobotu, tedy již zítra!
Zítra.
Děkuji za mínusy, článek byl mezi tím editován a doplněn, v době, kdy jsem psal komentář nebyl termín betonáže v článku uveden a musel jsem si ho vyhledat z jiných zdrojů. Nyní, po doplnění termínu v textu článku samozřejmě vypadám jako pitomec, který neumí číst psaný text.