Smyčku v Pisárkách čeká unikátní betonáž, DPMB připravil mimořádnou vyhlídku

Stavba smyčky v Pisárkách. Foto: DPMBStavba smyčky v Pisárkách. Foto: DPMB

Další unikátní okamžik nastane ve druhé polovině října, kdy dojde k pokládání výhybek.

Dopravní podnik města Brna (DPMB) chystá pro fanoušky dopravy a dopravního stavitelství v sobotu 7.10. netradiční podívanou. V Pisárkách vytvoří provizorní vyhlídku, ze které budou lidé moci sledovat unikátní betonáž konstrukce nového mostu pro tramvajovou smyčku.

Stavba mostu pro vratnou smyčku je nejnáročnější částí celé akce. Opěry a pilíře už jsou vybudovány. „V rámci staveb dopravního podniku se jedná o ojedinělou událost. Během jednoho dne zpracujeme téměř tisíc metrů krychlových betonu, který by při rozlití pokryl ve vrstvě tlusté 5 cm plochu vetší než 3 fotbalová hřiště. Budeme rádi, když se veřejnost přijde na tuto akci podívat. Dobře viditelná bude z tramvajové zastávky Lipová,“ uvedl Vítězslav Žůrek, technicko-provozní ředitel Dopravního podniku města Brna. U zastávky vybuduje dopravce se zhotovitelem provizorní vyhlídku, ze které mohou zájemci betonáž, ale i další vývoj stavby sledovat.

Úspora 6 milionů korun ročně

Další unikátní okamžik nastane ve druhé polovině října, kdy dojde k pokládání výhybek. „Jde o takzvanou kolejovou harfu, tedy napojení 15 kolejí vedoucích z vozovny na jednu centrální, která se připojí na hlavní trasu na Mendlovo náměstí. Celková délka tohoto rozvětvení je 95 metrů a je největší, jaké lze v tramvajových vozovnách v republice vidět,“ popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

V Pisárkách se rozjely práce na stavbě vratné smyčky. První tramvaje ji využijí příští rok v létě

Nová tramvajová smyčka zjednoduší práci zaměstnancům DPMB i ušetří finance. „Řidiči se nyní musejí při cestě od přehrady do pisárecké vozovny jezdit otáčet až na Mendlovo náměstí. Vratná smyčka umožní najíždění přímo. Ušetříme tak čas i provozní náklady, které jsme vyčíslili na šest milionů korun ročně,“ dodal Havránek.

Aktuálně je dokončena nová opěrná zeď, která odděluje areál vozovny od parkovacích ploch nové multifunkční haly vznikající u brněnského výstaviště. Měří přes 200 metrů a umožní vybudování dvou nových slepých kolejí, na kterých bude na noc dopravní podnik odstavovat tramvaje.

Stavba tramvajové smyčky v uzlu Lipová navazuje na předchozí fáze modernizace vozovny v Pisárkách. Práce probíhají od začátku roku a hotové budou do konce srpna 2024. Celkové náklady na stavbu smyčky a souvisejících objektů v pisárecké vozovně činí 680 milionů korun. Zakázku získalo sdružení firem FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a Dopravní stavby Brno.

Stavba smyčky v Pisárkách. Foto: DPMBStavba smyčky v Pisárkách. Foto: DPMBNová smyčka ve vozovně Pisárky, vizualizace. Pramen: DPMBVizualizace smyčky v Pisárkách. Foto: DPMBVizualizace osvětlení haly v Pisárkách pro Dny Brna. Foto: DPMBNová hala pro denní údržbu a očistu tramvají v Pisárkách. Foto: DPMBNová hala pro denní údržbu a očistu tramvají v Pisárkách. Foto: DPMBNová hala pro denní údržbu a očistu tramvají v Pisárkách. Foto: DPMBNová hala pro denní údržbu a očistu tramvají v Pisárkách. Foto: DPMB
Tagy brno Dopravní podnik města Brna DPMB Vozovna Pisárky
30 komentářů