Smutná bilance nového obchvatu Chýnova. Za první měsíc přes deset nehod
Nehoda na obchvatu Chýnova. Pramen: Policie ČR
Podle ŘSD místní obyvatelé mimoúrovňovou křižovatku nechtěli, navíc by byla drahá.
Podle ŘSD místní obyvatelé mimoúrovňovou křižovatku nechtěli, navíc by byla drahá.
Řešení je známý a vyzkoušený dlouhodobě na čtyřce u Let. Padesátka na hlavní. Spousta žlutě orámovaných cedulí.
https://mapy.cz/s/nujojufote
No, částečně si myslím že platíme za to že máme „královské“ normy… třeba poloměry a konstrukční rychlosti na MÚK jsou takové, že z toho vyjde „obr“ který je mj. drahý. Ano jistě, je to bezpečnější, JENŽE… je to taky dražší, takže se pak rozhoduje jestli to draho postavit nebo si zažádat o vyjímku a postavit klasiku na obchvatu… takže přehánění parametrů je svým způsobem až nebezpečné. Zde pohledem do mapy asi měla být aspoň na 409 od Turovce MÚK minimálně třísměrná (sjížděcí), stačí se podívat kam ta silnice vede – téměř přímo na nájezd na D3… Záhostice-Chýnov mohl být jen… Číst vice »
Pres ty svodila auta nejsou skoro vidět!!!!
To je tak, když vesnickej Lojza může kecat do všeho…
Jen po hlavní silnici je intenzita dle posledního sčítání 10 tis.aut denně. Takže tam projelo 310000 a z toho 309978 bez nehody pokud se vždy sčuchli jen dva. To není špatná bilance když si vzpomenu jak tady v ČB 6x v týdnu skákal nějakej Knight Rider přes nový kruháky. Lidi se budou muset naučit že na bezpečný křížení hlavní je třeba v klidu počkat a když se konečně udělá prázdno, tak to osolit a zmizet, to je pro mnohé problém. Kruháčem se to nenaučí nikdy, jen budou zpomalovat a štvát všechny, kteří jedou po hlavní a čekat na svoji šanci… Číst vice »
Ještě doplnění, u Stráže nad Nežárkou to asi musí být to samé, intenzita po hlavní také k 10tis. aut denně. A přesto není.
Viz https://mapy.cz/s/gedametefu
Úrovňové křížení + všichni spěchají, prostě drahý levný obchvat…
Prostě hafo špatných majitelů ŘP, kteří se nevěnují řádně své činnosti a myslí bůhví na co.
Ten viadukt,ta zatáčka,tam už bylo X smrtáků a nehod
Za nehody nemůže obchvat, ale řidiči.
Myslíte držitele řidičského oprávnění.
Ano, ale dalo se čekat, že při takovém řešení budou nehody, Takže je to přesně naopak.
A že se nehody stávají zrovna na tom obchvatu. Tři úrovňové křižovatky při velmi hustém provozu, vyjímka z ČSN, v mlze nepřehledné odbočení z vedlejší. A to ještě nezačala zimní břečka, led, sníh. Nové dopravní stavby by měly bezpečnost zlepšit.
No jo, navigace jim nový úsek a křižovatku neukazuje, tak jedu hlava nehlava. To jsme zažívali v Přerově, kdy se zprovozněním nové estakády jezdily hlavně polské kamiony tupě postaru, končily pak před již v té době zrušeným přejezdem v Dluhonicích, nebo v zákazu nad 12t v Předmostí. Teď zprovoznili druhou etapu a končí v zákazu na autobusáku. Původní napojení staré trasy na Tovární je zaslepené a jediná cesta ven je buď se otočit, nebo projet zákazem přes AN… A končí tam jeden za druhým, přitom je vše taky značeno svislým značením a průtah dokonce čtyřpruhový a krásně rovný. A stejně… Číst vice »
Bohuzel to je ten problem, krizovatka je prehledna a krasne rovna, mirne zatacky, to je pro ceske ridice signal rychle jizdy a nesoustredeneni… krizeni je kolme v primych smerech…
u tech prednosti by to chtelo vice prvku pro zpomaleni, napr. pruhy na vozovce (zvukove vystrazne pri prejezdu), snizeni rychlosti…
Místní asi nechodili do autoškoly a řp si koupili za úplatu. Jinak se tohle vysvětlit nedá.
A nebo nemají řidičák a tedy i auto vůbec. Takový bývají často největšími bojovníky proti podobným opatřením. Znám to i z vlastní zkušenosti. Proti parkovišti za našim barákem také nejvíc protestují ti, co auto, a tedy problém s parkováním, nemají.
Člověk je tvor omylný, někdy na úplně koncentrovaný, a projekt musí snižovat riziko, ne je uměle zvyšovat. Bohužel nemáte pravdu.
Jarošku, si mimo mísu.. místní to tam znají a tudíš ti tam nebourají. Bourají jen ti cizí, co neumí jezdit. hahaha…
Nerespektování dopravního značení, to je celkem běžný jev na našich silnicích. Bohužel tedy.
Chaotické a mnohdy nesmyslné dopravní značení je taky na našich silnicích celkem běžný jev. V česku je přeznačkováno.
Nové dopravní stavby s X výjimkami z norem často tvoří nebezpečné úseky, místo aby bespečnost zvýšily. Bohužel.
Takže pokud bychom tam zjistili závadu v rozhledu, může za to dopravní značení???
To se mělo celé od začátku budovat jako budoucí dálnice D19 (stejně tak obchvat Kámena, Pelhřimovat atd.)
To možná ano, bohužel tato dálnice není v žádných závazných dokumentech územního rozvoje, tudíž se není o co se opřít.
Pak je pořeba vyhrabat ty dávno zapadlé. Dálková silnice Plzeň – Košice. Viz třeba http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=143&t=2806
Měl tam být podjezd/nadjez !!! (…nakonec pro traktory na pole je tam takovej tunýlek…)
Když mi tím tunýlkem projedete s jakýmkoliv traktorem nad 3,5t tak mě kontaktujte dám vám 10 tisíc na ruku 😀
Mít tam tři úrovňové křižovatky je možná v souladu s předpisy, ale je to jako jet na dovolenou do Iráku, tedy něco sice legálního, ale vysoce rizikového. Samozřejmě si dovedu představit za jakých pohnutých okolností se tenhle nechtěný bastard zrodil, bohužel jaké prostředí, takový výsledek.
Tak a co teď s tím? Dáme tam alibisticky 50, stopky a k tomu radary na ty ošklivé piráty silnic? Nebo co?
Že řešení není dobré, ukazuje skutečnost, takový stav šlo předjímat, věděli to předem, ale vzali to technokraticky, že jako podle předpisů to vyhovuje. A to není jediný případ zmatených řešení, které předpisům vyhovují.
celkem důležitá tepna a úrovňové křižovatky? není to dobré….to je podobné jak kruháče na podobných silnicích
V Západní Evropě je naprosto nemyslitelné stavět podobné typy komunikace bez kruháčů nebo MÚK. Kdy nám to rovněž dojde?
Okružní křižovatky na dálkové silnice nepatří. Ne-pat-ří! Kdyžtak jedině MÚK.
Kruháč tam třeba být může, ale „nad tím“ rovná větev pro průjezd po hlavní bez křížení…
Zajímavé, že Německo či Rakousko či Francie se tím neřídí. Ba naopak staví okružní křižovatky i na vytížených komunikacích, neb tam prokazují své přednosti (relativně vysoká kapacita, při kvalitním návrhu špičková bezpečnost).
Tři křižovatky na tak krátkém úseku silnice první třídy být vůbec nemají. Ta na té silnici III. třidy do Lažan je úplně zbytečná, tam měl být prostě podjezd/podchod nebo nic. Ty dvě křižovatky s II/409 se měly nahradit jednou mimoúrovňovou či jedním kruhovým objezdem, stejně se ta II/409 překládala.
Vy neumíte číst? V textu je jasně napsáno, že mimoúrovňovou křižovatku si místní občané nepřáli.
Kdyby si místní v obci u budoucí dálnice požadovali úrovňovou křižovatku, taky jim to jako ŘSD neodkývnete.
Ale tohle není dálnice…
Nelze stavět silnice jen podle toho co si přejí „místní“. To by nikdy nic nevzniklo…
No jo, jenomže ono by pak stejně nic nevzniklo, protože jak by nebylo po jejich vůli, tak by to zasekli úplně, a basta. Stačí založit malý spolek a máte moc nad všemi… Proto ty paskvily vznikají, protože on je asi lepší ten paskvil, než vůbec nic…
Kruháč není mimoúrovňový…
To není v rozporu s tím že tam být měla.
Jediné co nahradit, tak ty lempli co bez navigace, kruháčů a světelných křižovatek nikam nedojedou….Degenerace řidičů.. Nezlobte se na mě, ale vy co to kritizujete, tak prd umíte, nikde jste pořádně nebyli, jen v hospodě a tam hloupě žvaníte….
Navigace je dobrý pomocník, ale zlý pán jak se hovoří v jednom starém přísloví. Osobě jezdím podle ukazatelů a az těsně před cílem si nastavím navigaci, abych terfil do cíle na první dobrou. Asi jsem ještě ze staré školy, ale když jedu někam, kde jsem dlouho nebo nikdy nebyl, podívám se do mapy kudy tudy nejlépe jet.
Navigace byla vzdy jen spise orientacni pro me, pomaha, ale nikdy se na to nespolehat,…
to fakt někdo nedal přednost, protože v navigaci ta silnice napříč nebyla?
neskutečný…
Neuvěřitelné.
Doufám, že PČR na místě odebrala ŘP, protože dotyčnému byl stejně na nic, když za něj řídila navigace. Bohužel takových trumpet je čím dál víc, nedávno šlo zkoušky opakovat bez omezení počtu (jen půl roku od první) a znám případy, kdy to někdo dal na pátý pokus. To je šílenost na takového řidiče narazit. Přímo v kombinaci s egem, kdy si takový lempl myslí, jak umí řídit, se to stává velice nebezpečnou záležitostí. Jeden z těch případů za rok zničil 3 auta na totálku, pak mu sebrali papíry. Teď je dostal zpátky, bojím se, abych ho nepotkal.
navic to vypada, jako by ji krasne zrekonstruovali a tak prislapnuti plynu nebyl zrejme problem…
Místo neznám. Ale podle fotek soudím, že tu mohl být krásný kruháč. Takhle je to (bohužel) jen otázka času, kdy se tu objeví první svíčky…
Kruháč ne… Najdezd! (Bojím se bojím, že svíčky budou brzo… třeba ŘSD pošle aspoň věnec)
A co skokanský můstek. Stačí čumět na cestu a na značky a ne jezdit po paměti.
„po paměti“ snad jezdí, ale těžko někdo bude popaměti bez koukání točit volantem, leda čaroděj… tak když už se tím oknem dívá (bez čehož na českých silnicích co nejdřív uvalí kolo v jámě), tak stopku/dej přednost vidí ne?
Ty navigace jsou fakt mor. Většina lidí už bohužel místo, aby sledovali dopravní značení, bezmyšlenkovitě poslouchá navigaci, i kdyby je tahala doprostřed rybníka
A když je chybné dopravní značení (při objížďkách občas bývá) tak co? Místní si toho ani nevšimnou, ostatní se otáčejí, hledají kudy… Správné mapové podklady při otevření nového úseku mají být samozřejmostí.
V případě offline navigace si musíš nová data do navigace stáhnout a případně i zaplatit. Takže můžeš mít stokrát správné mapové podklady, když si je někdo kvůli úspoře pár korun do navigace nestáhne…
Jsi mamlas..Značení je v naprostém pořádku. V nepořádku jsou ti,co tam bourají.Také jsi tam boural??? Dojdi si nejprve na oční a pak se vrať do autoškoly..
Tady na tom křížení II/409 s I/19 měla být MÚK. Na II/409 jsou intenzity přes 3000 aut denně. Tahle křižovatka teď slouží zároveň pro příjezd do Chýnova od Tábora po I/19. Tzn. je tu spoutu „křižovatkových pohybů“ přes hlavní silnici I. třídy a nechápu, jak někdo může tvrdit, že místní si MÚK nepřáli. Vždyť jim by to zcela zásadně usnadnilo denní dojíždění do/z Chýnova.
Ale tak hlavně, že to projektantovi vyšlo a splňuje to normu.
Nechtěli, místo tří nájezdů by měli jeden…
Zrovna včera jsem tuto křižovatku projížděl. Při příjezdu od Chýnova po II/409 je výhled vlevo na hlavní I/19 poměrně slušně zakrytý protihlukovou zdí.
Hlavní je krásná široká, určitě bude svádět k rychlé jízdě. A přejíždět ji ze zákrytu zdi není nic moc. MÚK by této křižovatce slušela.
Ale v článku tvrdí, že je křižovatka velmi přehledná a chyba je na straně řidičů. Přece nepřipustí pochybení ŘSD.
Jenze pak je tam dovetek, navic by byla draha, tudiz mam takovy pocit, ze nekdo ochotne vysel vstric mistnim, pac se to hodilo… ale samozrejme „mistni si neprali“
Nojo no, hlavně aby ty místní měli někde jmenovitě… jinak snadno vznikne podezření že si je vysloveně vymysleli nebo dali na názor jednoho člověka…
Chtěl bych věřit že tuto otázku žádný novinář, který ten obchvat viděl na živo nemůže položit „Nepodcenil projekt obchvatu Chýnova bezpečnost?“
Je to stejné jako když se v ČB napojil nový přivaděč od D3 na Nádražní, půl roku každý den bouračka, lidi jezdí po paměti a ani nový semafor je nevyvede z míry (takže běžně jezdili na červenou)
jistě… a kde je chyba???? Zase jenom v lidech co neumí jezdit.
chybí STOPKA!!!
ze směru vedlejší komunikace v případě úmyslu křížit kolmo hlavní komunikaci
To si kousek od nás mysleli taky a bohužel ji tam dali. Od té doby
Od té doby je to ještě horší.
Edit: vyskakovací reklama přes textové pole opravdu není ideální.
Jj, máte pravdu, pane kolego, občas vyskočí reklama jak ze spodu, tak i z vrchu a pro text clanku zbyde o něco větší třetina stránky. Chápu, že provoz stránek je financován reklamou, ale čeho je moc, toho je příliš!
Prd. Chybí tam pozornost lidí. Nebo si snad myslíš, že přijedou a řeknou si: Hele, není tu stopka, jen trojúhelník, můžu jet, i když jede auto zleva?
Připojovací pruhy a podjezd je lepší řešení.
nejspíš to tak stejně skončí… a přidal bych zpomalovací pruhy přes cestu, kdyby si někdo „náhodou“ nevšiml.
Takzvané „přehledné“ úrovňové křižovatky byly, jsou a budou VŽDYCKY zdrojem nehod – viz statistika, nebudu uvádět konkrétní příklady, řidiči vědí nejlíp, o která místa jde. Ad „Pavla“: jednou prostě tu pozornost neudržíte, je to jen a výhradně otázka času. Že je to drahé řešení je dost pitomá výmluva, pokud si dokážete spočítat, na kolik přijde odstranění následků nehody – vyšetřování, opravy, léčení a všechno ostatní dohromady.
Ano, přesně tak. V hlavním směru totiž nebrání řidičům v alespoň dodržení stanovené rychlosti a udržení rozumu s tím, že oni mají „právo“ přednosti. A z vedlejšího směru se velice špatně odhaduje vzdálenost auta, jedoucího rychlostí 90 až cokoliv po hlavní. S ohledem na nedisciplovanost řidičů v ČR (to zase bude mínusů, ale jezdili byste vlakem, kdyby si strojvedoucí mohl dělat, co chce?) si dle mého názoru musíme vysloužit kruhové objezdy (velmi účinně řeší bezpečnost), protože mimoúrovňová křížení tak výrazně ovlivňují cenu staveb a zábory pozemků, že bychom nemohli kromě dálnic postavit nic… Navigacemi to není, postavte se čelem k… Číst vice »
Komu se špatně odhaduje rychlost auta na hlavní, případně nezvládá jiné elementární věci ohledně řízení, ať bezodkladně odevzdá řidičák a jezdí autobusem, než někoho zabije.
Ale ale… Řidičák není vydáván jen osobám od 18ti let do třiceti…
Ono to bohužel není o věku, dokonce ani o pohlaví.
Prostě a jednoduše musíme pracovat jen s takovým „materiálem“, který je k dispozici… Když mi bylo osmnáct, za volantem Š 105 S jsem měl úplně jiný názor než dnes (54 let, auto asi s patnácti airbagy).
Ideální by bylo udělovat řidičské oprávnění pouze osobám neomylným, co nikdy nemůžou udělat chybu. A takové neomylné osoby cíleně pěstovat. Zatím se to ovšem moc nedaří.
Ale když vidíte jen na vzdálenost pro rychlost 90 a někdo se tam řítí o 106 tak nemáte co odhadovat, to auto tam ještě není (v místě na který vidíte) a přiřítí se rychleji než může.
To je pochopitelně zcela jiná, ovšem také mnohem výjimečnější situace. A případná spoluvina je tam na místě.
Auto navíc dokáže zabrzdit i docela dobře, ale když tam vjede někdo z vedlejší, ti na hlavní si taky myslí, že „to stihne“ a moc nebrzdí.
O výjimečnosti nepište. Zcela standardní věc na širokých kvalitních silnicích první třídy v ČR.
Pokud vynechám mou nehodu na D1 dne 1.12.2017 (od té doby mám nové auto), tak předchozí kontakt s Policií byl v létě 2013 obec Krupá (neuvědomil jsem si, že tempomat zde na 50 km/h to nezvládne ve směru KV – Praha bez pomoci řidiče), naměřili mi 62 km/h, 300 Kč + 1 bod a ještě mě sprdli, že když jsem je přece viděl, tak jsem to měl zahamtnout…
haha.. nevysvětluj zde něco čemu nerozumíš..Vrať se do sedla velblouda a nekal zde vodu.
Jezdím tudy poměrně často a nepřipadá mi řešení nijak špatné. Přijíždím od Turovce a uhýbám doprava směrem na Pelhřimov. Je tam najížděcí pruh a není problém ani v opačném směru. Opět odbočovací pruh a přehledná křižovatka. Protože jsem tudy jezdila už před obchvatem,vím,že se něco děje a tudíž si značky hlídám o něco víc než obvykle. A že je nová je poznat celkem dobře. Jezdit “ popaměti“ na nové křižovatce je nesmysl. Kruhák by to jen brzdil a stopku přehlédnou nepozorní řídící stejně jako dej přednost.
Souhlasím s tebou.. konečně jeden rozumný názor. A ti MUDRLANTI co to tady kritizují by se měli nad sebou opravdu vážně zamyslet…
K čemu potřebuje Chýnov 3 křižovatky? ještě je tu jeden aspekt. Je to první vesnice od sjezdu z dálnice, takže vnímání rychlosti je poněkud jiná.
Mezi Chýnovem a sjezdem v Plané je Turovec, Chýnov je od sjezdu asi 6 km. Sjezd u Tábora je přibližně stejně daleko a mezi ním a Chýnovem je místní část Zárybničná Lhota. A teď prozraďte, jak daleko musí být sjezd z dálnice a kolik vesnic musíte projet, aby jste začal vnímat rychlost? Vás bych na silnici nechtěl potkat.
Jste úplně mimo.
Po kolika kilometrech po sjetí z dálnice se ti to vnímání rychlosti srovná? A na začátku obcí pociťuješ podobné potíže?
Na Facebooku je přímo veřejná skupina o tomto obchvatu, kdo by si chtěl počíst. Většinou místní lidé. Je to docela švanda https://www.facebook.com/groups/5956978064360690/?ref=share
Podobně jako v Krnově https://mapy.cz/s/fadobelajo. Sami jsme u jedné nehody byli, lidi jsou prostě zvyklí, že 20 let tam byla hlavní a nějaká stopka je jim fuk.
Ono je to jednoduchý hodit na ŘSD, že tam měla být mimoúrovňová křižovatka, ale to by stavbu prodražilo/zkomplikovalo a bůh ví co ještě.
Zároveň nikdo nechceme na cestě I.třídy mimo obec mít kruhové objezdy (ačkoliv tento trend je nyní velmi oblíben).
A když se podívám, kdo všechno je dnes držitel řidičského oprávnění, tak si myslím, že vím, kde je chyba…
Tady měl být kruháč!
Ještě to taky. Kilometrové kolony na hlavní s kruháčema….
Možná by bylo dobré, kdyby v takových případech byly vedlejší silnice pojaty co do šířky výrazně úsporněji a řidič tak i bez potřeby hledání značky věděl, že přijíždí k jednoznačně dominantnější silnici a má dát přednost. Léta jsem o tom přemýšlel u velmi problémové křižovatky na spojnici D1 a Kojetína https://mapy.cz/s/duzemegaca Pokud natvrdlý jedinec (bohužel tu s námi jsou a budou) přijíždí ke křižovatce po široké ranveji, může dojít k pocitu, že se nachází na hlavní silnici. A to už odkazovaná křižovatka měla bezpečnostní opatření, která v Chynově zatím nebyla použita. A stejně nefungovala. Až to vyřešil kruháč. Zde vůbec… Číst vice »
Vedlejší od Turovce je pojata výrazně úsporně, takže tím to nebude 😉
Problém spíš je, že se několik měsíců přes tu křižovatku jezdilo rovně, než byl obchvat dobudován, takže část lidí jezdí po paměti a nekoukají že tam už jsou značky Dej přednost v jízdě.
Jenže přesně tak to bylo u toho Kojetína 😉
Přehodil se směr hlavní / vedlejší a deset let se bouralo než vnikl kruháč 😉
Mezi tim to ovsem prehodili jeste jednou.
Nic tam nepřehodili, byl dělal jsem inspekci i analýzu nehod. Tady byl problém mj. souběžných jízdních pruhů a zakrývání „druhého“ auta, které mělo přednost. A též velmi vysoké rychlosti „na hlavní“, což drasticky zvyšuje následky nehod.
Ještě stojí za zmínku, že minimálně 3 vozidla jeli po zrušené, staré cestě I/19 z Chynova smerem na Tábor a skoncili po menším skoku přes prikop v poli.
V Opatovicích nad Labem po přeložení silnice Hradec-Pardubice takhle během následujících měsíců skončily v poli desítky vozů, osobních i nákladních. Byly tam 3 velké ukazatele směru na Pardubice po nové trase, 2 velké značky Slepá ulice a 3 značky Zákaz vjezdu všech vozidel. Stejně skončili s urvanými koly v oraništi za koncem silnice a jeden vedle druhého tvrdili, že „je tam poslala navigace“.
Někdy si říkám, jestli by nebylo lepší udělat někde cestu končící na hraně starého lomu a zadat ji do navigace. Ať tam tihle lumíci hromadně naskáčou a je na silnicích aspoň o trochu bezpečněji.
Pokud někdo jezdí slepě podle navigace, měl by být evolučně vyselektován, takže mě osobně takových lidí líto není a nebude.
Skočil tam s Fábkou do příkopu. To nepochopíš… 🙂
Stát má stavět silnice tak aby tam řidiči projeli rychle a bezpečně bez zpomalování které zvyšuje spotřebu a opotřebení aut a víc zatěžuje okolí hlukem a zplodinami.
Tzn. má stavět pouze a jenom mimoúrovňové křižovatky! Klidně ať se tři nebezpečné křižovatky nebo kruháče zruší a nahradí jednou jedinou mimoúrovňovou a to že si třeba kousek zajedeme přeci nevadí..!!
Jeden lehký levný most vyřeší vše..
Jestli máte auto, které zatěžuje okolí hllukem a zplodinami, tak si ho nechte opravit a seřídit, nebo ho dejte do šrotu.
A ten zájezd nezvyšuje spotřebu (+ zplodiny), nezpůsobuje hluk navíc?
O kolik peněz (Kč/l) víc jste si ochoten na benzínu zaplatit, aby se daly ty „lehké“ mosty stavět?
Platíme víc než jinde a staví se míň a hůř. Takže tím to asi nebude.
Tak třeba v Německu se platí prý i silniční daň za vozidlo pouze pro osobní využívání. A dálniční známka je v podstatě symbolický poplatek.
Určitě je skvělé že tam nevznikl další příšerný kruhový objezd. Ty se mají rušit a ne stavět nové!!!
CO nejjednodušší a nejlevnější mimoúrovňové křížení to ale očividně chce stejně jako všude jinde..
Rušit bezkonkurenčně nejbezpečnější typ křižovatky? Na celé řadě obchvatů to dopadlo naprosto stejně, jako tady a po dlouhých peripetiích a sérii tragických nehod se nakonec zánovní křižovatky zbouraly a nahradily okružními (viz např. Lipník nad Bečvou, Bezměrov a další). Čekat, že lidi přestanou dělat chyby a „přestanou zaviňovat nehody“ (z nejrůznějších důvodů) už zkoušíme desítky let a nefunguje to. Nakonec stejně skončíme u stavebního opatření.
Nejbezpečnější je MÚK.
Ne, nejbezpečnější je malá okružní křižovatka. Tedy pokud to měříte objektivně počtem nehod na milión vozidel (parametr UR), nikoli hospodskými prohlášeními.
Inu, a taky už jsem viděl pár zrušených kruhových objezdů tam kde neměly co dělat a nefungovaly (dobře)… třeba jeden na Lipůvce…
To skvělé není, a vyhazovat peníze za mimoúrovňové křižovatky není dobré, to vám vysvětlí vtvt.
Já bych se zkusil zeptat, je – li tu někdo místně znalý.
Kolik je povolená rychlost po I/19 po hlavní přes ty tři křižovatky?
A kolik se tam nyní skutečně fyzicky jezdí?
Jestli by celý problém nevyřešilo snížení rychlosti na 70 km/h a úsekové měření.
Jezdím a budu jezdit 90 a víc na křižovatkách a když je prázdná tak ještě zrychlím abych ji rychleji projel. Omezování řidičů na hlavních tazích zpomalováním rychlosti je nesmysl..
Jste prase nebo je to míněno jako vtip? Křižovatka je potenciálně kolizní místo, kde dochází k tragickým nehodám. Proto je také označena trojúhelníkovou dopravní značkou s aspektem varování (podobně jako např. nebezpečné zatáčky). Např. mezi Břeclaví a Vídní je přes všechny křižovatky 70, u nás je to již běžné a rozumné rovněž.
Aby jste se jednou nedivil, že když pojedete na takto upravené křižovatce víc než těch 70, že budete (spolu)viníkem případně vzniklé nehody.
Omezování je nutné vůbec pro nějaké reálné najetí vozidel z vedlejší silnice, občas taky i na odbočení z hlavní doleva.
Pokud jedete pomaleji, má řidič z vedlejší víc času, aby vám tam vjel; můžete plynule zpomalit a nejedná se o nedání přednosti.
Určitě, usekove měření zajistí, že ridici budou dávat přednost autům na hlavní silnici.
Úsekové měření hlavně zajistí, že nepřiletí střelec v rychlosti 120 km/h, který má přednost, ale právě sebral vteřiny k bezpečnému projetí křižovatkou z vedlejšího směru… To je tak složité k pochopení?
Petře … to může pomoct u jedné nehody z 10, ale tady je problém že lidi nedávají přednost když jedou z vedlejší, takže šikanovat kvůli tomu (zbytečně) lidi na hlavní opravdu není správná cesta, i když chápu že myšlenka může být bohulibá.
To právě pomáhá u 9 nehod z 10, protože nižší rychlost na hlavní dává řidiči z vedlejší víc prostoru k rozhodování i úniku před kolizním partnerem. Navíc v případě kolizní situace je větší šance pro toho na hlavní ji odvrátit a pokud dojde k nehodě, jsou následky nesrovnatelně menší.
Taky byste mluvila jinak, kdyby tu hlavní projížděli třeba vaši rodiče, kteří mají pomalejší reakce a většinou i starší linejsi auto. Je to tam fakt nebezpečný. Ty auta po hlavní nejedou 90, ale přes 100 a je jim jedno, ze se tam zrovna rozjíždí Fabie.
Kdyby tam jezdili moji rodiče, tak budu škrtit starostu hadrem tak dlouho, až bude souhlasit s okružní křižovatkou. Spolehlivě všechny zpomalí na rychlosti, kdy je riziko minimální a má jen 4 kolizní body, zatímco průsečná jich má 3.
Pardon, průsečná jich má 32.
Ne, nevyřešilo, stejně jako by ho nevyřešila například kontrola pneumatik. Stejně tak ho nevyřeší ani stopky, jejichž instalaci v dohledné době očekávám. Skutečné řešení je MÚK, ale takový zájem na řešení skutečného problému zase není, případně české “řešení” v podobě tří kruháků za sebou. To se ale pak ta silnice nemusela stavět vůbec.
Stopky na přehledných křižovatkách jsou neskutečná zhovadilost. Pokud přehlédnu trojúhelník, tak osmiúhelník uvidím?
Neuvidíte, ale za trojúhelník nejde vybírat.
jo, a celý den tam bude policajt
Jde o to, že při průjezdu bez zastavení může řidiči zůstat vozidlo na hlavní zprava skryto za pravým předním sloupkem (ten vrhá „stín“ o délce 30-40 metrů). Právě toto je obrovská (a málo známá) záludnost „přehledných“ křižovatek. Řidič z vedlejší pak do křižovatky vjíždí v přesvědčení „nic nejede“ – a následuje nehoda. Pokud řidič zastaví u STOP, pak to tento jev potlačuje (vozidlo skryté za PP sloupkem se stihne vynořit). Ovšem zda je to právě zde relevantní problém, nutno zjistit analýzou nehod. Metoda „pokus/omyl“ a la „něco uděláme a pak uvidíme“ je drahá, bolestivá a zdlouhavá.
To by nemohla být křižovatka bez stopky nikde. Naopak pro větší vozidlo je STOPka problematická v tom, že než zastaví a znova se rozjede, je vozidlo, které by mu při projetí bez zastavení nijak nevadilo, už hodně blízko.
To není nic objevného, to je přirozené, že zastavení před křižovatkou (či železničním přejezdem) prodlužuje vyklizovací dobu. Já nejsem nějakým paušálním příznivcem stopek, jen říkám, že někde se zmíněný problém v praxi materializuje častěji a tzv. zakrytý výhled je velmi záludný. Může tomu pomoci i řidič tím, že se při pohledu doprava předkloní a podívá před sloupek a za sloupek, jestli za ním nemá zastíněné vozidlo. Musí to ovšem vědět (značná část lidí to vůbec netuší, dokonce jsem tu měl dokumentaci o nehodě, kdy takhle trapně boural chlap, co předtím najezdil 800 000 km).
Chápu co myslíte, „zbytková“ rychlost při nájezdu do křižovatky může citelně usnadnit odbočení/zařazení, ale hrajete gamble – máte citelně kratší dobu na (správné!) rozhodnutí… a navíc by to nějak chtělo pojistit aby tou „zbytkovou“ rychlostí kterou řidiči přijíždějí těsně na hranici křižovatky byla dvacítka, a ne šedesátka… pokud tedy není na všechny strany nadohled „prázdno“, což se tu asi nestává moc často…
Jenže „trojůhelník“ si kdekdo vysvětluje všelijak (mohl to stihnout za mnou zabrzdit!), kdežto stopka má poměrně jasnou definici…
Tak např. na obchvatu silnice I.třídy Laa an der Thaya je pět kruháků za sebou, všechny krásně kulturně vystrojené a nazdobené. Zásadní problém to řidičům nedělá – zpomalím/projedu/zrychlím. A nehodovost je dlouhodobě blízká nule.
Myslíte ten obchvat který je poměrně úzký, má poměrně ostré zatáčky, místy vede přímo mezi budovami po obou stranách a intravilánem? To mi úplně stejné nepřipadá…
Úzký není, je dle Směrnic pro silnice I.třídy, v mezikřižovatkových úsecích tam jedu pohodlně (dovolenou) rychlostí 100 km/h.
Sedmdesátka je dobrá tam, kde je na hlavní hustý provoz a bývá problém se trefit do mezery hlavně při odbočení z vedlejší vlevo na hlavní, díky sedmdesátce (pokud je dodržovaná je pak z vedlejší větší šance). Např. Velešovice u Slavkova. Ale otázka, jestli je to ten případ.
Nesouhlasím s Vámi. Rychlost 90 je u takové křižovatky i jen pro prosté přejetí celé šířky silnice, kde jsou navíc i odbočovací pruhy již příliš mnoho. V zahraničí v principu na takových křižovatkách smíte 60 – 70 km/h a má to svoji logiku. Jenom u nás znamená značka 70 km/h pokyn „Sniž to alespoň na 100 km/h“, pokud to je kvalitní široká silnice.
Jsou to mé letité zkušenosti z denního dojíždění Sokolov – Praha po silnici I/6 a nepředpokládám, že by to jinde bylo odlišné…
To je naprostý nesmysl. Třeba v Rakousku je celá řada podobných křižovatek bez omezení, tedy se 100 na hlavní.
Ukažte mi prosím tu „celou“ řadu… Výjimky potvrzující pravidlo ani nezkoušejte…
Tak třeba silnice L67. Dokonce je na jedné z těch křižovatek radar. Bez omezení rychlosti, prostě tam měří tu 100.
Stylem budeme buzerovat slušné lidi, protože pár dementů má řidičák a neumí řídit? Proč? Proč raději neeliminovat ty dementy a slušné lidi nechat být?
Dementy výrazně překračující rychlost právě eliminujete tím úsekovým měřením s výraznými tabulemi RADAR…
Když tam dáte 70, na zcela nový a přehledný úsek, akorát všechny nas*erete. Daleko účelnější by bylo, kdyby si na ty křižovatky stoupli místní PČR a pár dní tam vydrželi, to donutí lidi zvýšit pozornost a všimnou si, že tam je křižovatka.
Jako že by dopravní policie aspoň pár dní skutečně dělala to, pro co vznikla namísto pomáhání od peněz? To se obávám, že opravdu v nejbližší době nehrozí.
Nehrozí a na takových místech by to bylo plýtvání lidskými zdroji Policie. Zde ať se to řeší technikou a tučnými obsílkami z místního MU.
Měření rychlosti z neoznačených aut je plýtvání lidskými zdroji Policie. Tedy aspoň pokud je opravdu cílem zvýšení bezpečnosti a ne výběr pokut (haha…). Tohle by naopak smysl mělo, ale nic by se nevybralo, takže s tím nelze počítat.
Jenže on je možná přehledný úsek při jízdě po hlavní, ale není přehledná pro najetí na ní. A nebylo možné dělat takové směrové a výškové úpravy, aby to na 90 vyšlo.
Není účelem Policie, aby na nebezpečných místech stála 24 hodin, 7 dní v týdnu. Nicméně techniku již na to máme…
Jistěže není. Účelem naší (a obecně té východní a balkánské) policie je stát téměř 24/7 na místech zcela bezpečných s nesmyslně přísně nastaveným pravidly (ta místa všichni známe, např. Úlibice, t. č. konec D11 v Kuklenách a řada dalších) a sbírat tam čárky za aktivitu. Ideálně ještě v neoznačeném autě, aby to byla tutovka.
presne tak , na silnici 1.tř jede max 10% ridicu do 90km/h. vcetne avii. zbytek leti 110 a vice. nepopiram vinu tech co nedali prednost, ale mnohdy je velmi obtizne ,,ujet takovemu rychlikovi kdyz jedu z vedlejsi. rozhlednu se , nikde nikdo a nez prejedu pruh tak histerak za mnou troubi. specialne pacienti na motorkach .
To je přesně podstata problému. Potenciální následky jsou pak velmi vysoké, mrtví jsou jen otázkou času. Ale zase bude o čem diskutovat na fórech a vysílat v televizi.
Prosím?😃 Na silnici 1. třídy jede naprostá většina řidičů v koloně nanejvýš 80, často jen 60 i méně. Jinak nejspíš děláte něco hodně špatně, já tenhle problém nemám ani v autě s 37 kW. Že by faktor “On má jet x a jede určitě rychleji, ať si přibrzdí” a následně velké divení a dovolávání se ohleduplnosti?
A po které, že silnici první třídy jezdíte? Já mám zkušenosti zcela opačné a při tempomatu nastaveném na 95 km/h mě dovedou dojet i kamióny, natož autobusy a osobní automobily a sám jsem schopen dojet tak maximálně traktor…
Jet már set metrů místo 90 km/h 70 je buzerace? Kolik vteřin rozdílu to je? Kam spěcháte?
Do hrobu, kam jinam.
Jezdím tudy denně, většinou kolmo přes hlavní. zrovna dneska jsem měla co dělat, hned po rozjeti jsem uviděla zprava řítit se auto minimálně 130.. musela jsem dat plyn až na podlahu a měla staženej zadek, abych to stihla.
Vy se rozhlížíte až poté, co se rozjedete? Potěš koště… Ale zjevně nejste sama, aspoň podle toho, co na silnici vidím.
Ne, to není pozdě, rozhledové trojúhelníky jsou spočítaně na 70 km/h a auto s rychlostí 130 km/h přijede do křižovatky rychleji než má povoleno. Viníkem nehody bude ten co jede rychle na hlavní.
Bohužel pouze v případě, když mu to dokážete…
Ano, je to náročné, ale přes mechaniku nárazu se to dá těžce spočítat.
Uvidíme, co s tím udělají nová auta s bonzováním pomocí černé skříňky.
A to tam někde píše?
Já tomu Naďo věřím, nicméně vidíte, že náš národ je plný těch, kteří pravidla zcela plně dodržují, dělá vše správně a za vše mohou senioři a ženské, co nedovedou z vedlejší dát správně přednost…
Jak stihla… pokud se ten řidič nesnažil nijak brzdit, měla by nehoda jít i za ním.
Dlouhé úseky silnice I/19 nejsou
ani v parametrech silnice 2.třídy. Z Plzně přes Tábor k D1 by se měla postavit dálnice a nikoliv přestavovat I/19….
…
Podle fotky tam je protihluková stěna, která může bránit výhledu…
Tady opravdu není doprava pro výstavbu dálnice. Ono by stačilo dostavět páteřní kapacitní dálniční síť. tyhle silnice se pak zklidní.
Podle fotky? No protihlukovka tam je, ale je to jiné křížení než to o kterém je primárně řeč, tam je naopak výhled vynikající.
Vidím to, že mistři tam časem bohužel nasází kruháče…
Co jiného s tím teď už. Za mě tam bude kruháč v cajku, zrovna tady to věci jen prospěje, aby řidiči zvolnili.
To v žádném případě!
🤣lidem by prospělo koukat na značky.
A né stavět kruháče🤦
Ano, například nepřekračovat stanovenou rychlost v hlavním směru…
Já doufám, že ta silnice byla stavěna za EU peníze a tudíž tam 5 let kruhák nikdo nedá (a pak už snad taky ne)
To v žádném případě!
Vy si pořiďte letadlo, když chcete rychle přesuny.
minimálně 5 let na to nemohou sáhnout kvůli evropské dotaci.
Nebojte, až na to v plné síle najede televize společně s bezpečnostním auditorem, tak bude nový projekt hotový za pár týdnů.
Když nejsou řidiči na hlavní silnici schopni jet tak, aby dali šanci i těm z vedlejší, tak ano, nechť je tam fyzický důvod zpomalení, například kruhový objezd.
Stejně by mohl pomoci výrazný retardér z obou směrů hlavní silnice nebo „křižovatka s pravidlem pravé ruky“.
Místní nechtěli mimoúrovňové křížení, ok možná je chyba tady. Ale větší chybu bych viděl v (ne)inteligenci řidičů. Když má někdo v hlavě prázdno a jezdí po paměti, jen s navigací a nečumí kolem sebe, tak ať si to vyžere s plnou parádou. Ostatně viz ten medializovaný nájezd u Liberce.
Nikdo se místních neptal,to je lež.
Křižovatka za to nemůže, za to můžou dementní řidiči
Přesně, zabezpečovač na železnici je taky zbytečný, za chyby mohou strojvedoucí!
Ano, pokud strojvedoucí projede Stůj tak za to může. Stejně jako řidič který nedá přednost tam kde má.
Ani strojvedoucí při jízdě podle rozhledu (ekvivalent silnice) nemá povinnost zastavit před vším a vždy…
Jsou tam nenápadná slova: před náhle vzniklou překážkou,,, podle možnosti…
Přesně! Nejhorší je že pak kvůli pár blbům často stát postaví kruháč který zpomalí 99,9% těch slušných a zdržuje, zvyšuje spotřebu a opotřebení auta, víc zatěžuje okolí hlukem a zplodinami a nemá žádné plus než všechny naštvat a zpomalit
Pokud 0,1% těch neslušných spáchá či donutí ostatní spáchat tolik nehod v ČR, pak je něco hodně špatně…
Zkuste mi to vysvětlit: Jedu si po I/6. Na tempomatu nastavuji 55, 75, 95 km/h. S kamióny jedu v souběhu, nastoupacích pruzích je předjedu a mám dále klid. Autobusy se mě snaží předjet, kde se jen dá, na stoupacích pruzích těch jejich 100 km/h totiž neudrží. Osobní automobily kolem mě lítají, jako by to již byla dálnice (staví se).
Opravdu mi chcete tvrdit, že na slušných širokých silnicích se jezdí 90 km/h???
A bohužel podobně to dopadne až se otevře obchvat Karviné. Křížení s odbočkou na Stonavu + další 2 křižovatky s napojením na město. Vše úrovňové.
Na obchvatu Klatov nasázeli alespoň kruháče. Bezpečnější než průsečné křižovatky, ale v původní DÚR (někdy v roce 2017) se počítalo s MÚK. My v Česku opravdu dokážeme šetřit na nesprávných místech…
Tam to dopadne obzvláště blbě. Jsou – li někde řidiči, kteří nejsou schopni uplatňovat ohled na druhé a současně velice výrazně překračují rychlosti, tak jsou na Karvinsku… To je má vlastní zkušenost, dala by se rozšířit na celý region Ostravsko – karvinska. Velice výrazné překračování rychlosti, nezipování, nedávání přednosti, neuvažování o druhých –> JˇA, JÁ, JENOM JÁ.
Zlaté Brno. Tam je to podobné pouze ve vztahu k vozům se značkou A a občas S 🙂
Zrovna sem by se ideálně hodil retardér. Alespoň montovaný na první rok. Místo toho se nimi zaplevelují města, kde velmi zvyšují hluk a exhalace pro okolo bydlící kvanta lidí.
Ve Francii by tam byl kruhový objezd. V Rakousku taky.
V Rakousku by tam byla MÚK.
A proč na plno křižovatkách v Rakousku jsou kruhace a ne MUK?
Protože to jsou většinou takové křižovatky, kde u nás není ani ten kruhák.
Jsem v Rakousku viděl plno úrovňových křižovatek.
To já taky, ale ještě více MÚK a to i mimo hlavní tahy. Rychlostních omezení bylo mimo obce taky minimum, prakticky pořád 100, i přes křižovatky. Jen občas 80, ale nikdy 70 nebo dokonce 50, jak je u nás zvykem na každém kroku kvůli každé pěšině.
V Rakousku by tam taky byla 100 km/h a kolem by stály roubenky … co to je vlastně za argument co by bylo v Rakousku, Francii nebo Singapuru?
Ty seš retardér
No však tam dají švestky padesátku a bude klid.
70 už tam asi je a to stačí. Řidiči jsou prostě de…
70 tam není. Podle toho jak se tam jezdí, tak je to asi dálnice.
To je podobný příběh jako obchvat Krnova I/57. Univerzální levné řešení neexistuje, ale trochu by pomohly připojovací pruhy při odbočování z vedlejší silnice na hlavní silnici doleva. V některých zemích běžné, v Česku jen výjimečně. Třeba https://mapy.cz/letecka?x=18.2557642&y=49.8653506&z=20
Podobně, byť asi v menším, to bylo také při otevření obchvatu Rokycany – Hrádek. Lidé jezdí jako předprogramované automaty a chvíli to bude trvat, než si aktualizují SW v hlavách.
U některých to stejně nepomůže, bude to vada firmwaru obvykle nazývaná „vlastnost“.
Zajímavé řešení, nicméně se v Krnově průzkumem potvrdilo obdobné zatížení na 3 ramenech tudíž je ideálním řešení okružka, do které se v budoucnu napojí další komunikace. U druhé méně zatížené křižovatky se potvrdil dominantní směr po obchvatu.
V šetřílkovském Česku to bohužel člověka nepřekvapí.
Mimoúrovňová křižovatka je základ a lidi by se naučili připojovat. Problém je však vtom, že by byla doprava plynulejší rychlejší a ekologičtější, ale to nikdo nechce, proto taky vyrábíme těžká vysoká neaerodinamická auta na baterky a lidi to kupují. Jsme stejně vygumovaní jako rus.
Vyjádření p. Kolouška na otázku bezpečnosti odpovědí „splňujeme normy a osadili jsme značky“ je typickým alibismem ŘSD a českého dopraváckého plánování. Na SŽ hlásí „nejlepší přejezd je takový, který neexistuje“. Dopravní inspekce v Olomouckém kraji hlásí „nejlepší přechod je takový, který neexistuje“. Ale ŘSD se neřídí heslem „nejlepší křižovatka je taková, která neexistuje“. Prostě jak se komu zrovna hodí, typické…
Na druhou stranu, některým sedlákům za volantem, když do cesty postavíte novou křižovatku, tak by to nepochopili ani při dvaceti šikanách.
Míra alibismu je ve státní správě rozložena rovnoměrně. SŽ vám taky na nevkusná a nevhodná řešení „koridorů“ pro cestující řekne, že je vše podle norem. Normy jsou pro státní správu svaté, o člověka jim bohužel jde málokdy, obvykle to musí být samospráva, která zasáhne. I ta dopravní inspekce vám, řekne, že nejlepší přechod je ten který neexistuje a tak pak navrhne přechod zrušit, bez ohledu na to, že místem po přechodu projde víc lidí jak tam projede autem.
Normy jsou především dobrým důvodem, proč něco smysluplného “nejde”. Když se pak jednou nehodí, jako třeba tady, zařídí se výjimka.
Jinými slovy, „lidi se na té křižovatce sice zabíjejí, ale protože se zabíjejí podle předpisů, tak je všechno v pořádku“ (tuhle zrůdnost rovněž léta slýchám). Leč právě proto vznikl bezpečnostní audit, protože jen formálně splnit předpisy nestačí – vždycky zůstanou bezpečnostní mezery, které je třeba vychytat.
„místní obyvatelé mimoúrovňovou křižovatku nechtěli“
Ježkovy voči!!
Tak místní (část) nechtěli ani obchvat, proto se taky ta příprava tak táhla.
Jedna paní nechtěla obchvat. A o tom, ze místní nechtěli mimoúrovňovou křižovatku se jednalo před 20 lety. Aktuálně se místních nikdo neptal.
Jedna paní nechtěla obchvat…
A řekla alespoň proč? Nebo to bylo to typické: Já to tu nechci a hotovo!?
Ano, hlavním viníkem je řidič, který nedá přednost. Na druhou stranu tohle není první případ problémů s úrovňovými křižovatkami na nově postaveném úseku. Ale hlavně, že je to podle norem. Proč se nad tím nikdo nezamyslí, jestli náhodou něco není špatně? Ideálně se jet podívat na západ od nás, jak se staví bezpečné silnice prvních tříd.
Ještě sami připouštějí, že kvůli hustotě křižovatek žádali o výjimku. Takže to úplně podle norem není. V okolních zemích je naprosto běžné, že do takovéhoto typu silnice má z obce vyústění pouze jedna komunikace, ostatní jsou pouze mimoúrovně kříženy či jsou zaslepeny úplně. Netuším, proč to u nás nejde taky.
Ale jistě že to jde – viz nedaleká obec Kámen s rovněž nedávno vybudovaným obchvatem. Z jiných oblastí ČR mě obdobně napadá např. Sklené nad Oslavou.
Mimochodem přinejmenším co se týče silnice směr Černovice, tak tam by se pro zřízení mimoúrovňového křížení muselo bourat o to víc či by se musela překládat samotná silnice směr Černovice.
Ten Kámen, super řešení. Stejně tak tomu mělo být i zde. Bohužel…
Jenže u Kamene vede ten obchvat od obce kilometr, tady vede pár metrů od domů, takže moc není kam tu MÚK dát.
Víte, tohle je typická reakce. Za všechno může stát a každý ho za to kritizuje. Pokud by stát ty MÚK postavil, zas by se ozval kritik, že to bylo předražené a trvalo to dlouho. Tady je příčina jasná, řidiči, kteří nerespektují dopravní značení. To chcete kritizovat stát za to, že každého řidiče nedrží za ručičku? Ty křižovatky jsou přehledné a stačí, aby řidiči respektovali alespoň základní pravidla silničního provozu. O ničem jiném to není. Navíc stavit MÚK v místě, kdy ten provoz nedosahuje takové intenzity je podle mého názoru plýtvání veřejnými prostředky.
Příčina je sice jasná, ale dokud se budou dávat papíry každému, kdo trefí do autoškoly, což i nadále budou, tak je neřešitelná. Takže je potřeba se oprostit od toho, jak by to mělo být a přizpůsobit se realitě. Když to neuděláme, nebude to dlouho trvat a ztráty z nehod budou vyšší, než cena MÚK. Na západě to vědí.
Šikanovat kvůli tomu místní, kterým zaslepíme přímé cesty?
Proč by se zaslepovaly? Jen nemusí být na hlavní křižovatka kvůli každé polňačce.
Děkujeme, s tímto přístupem se ovšem budou nehody dít dál a v horizontu životnosti stavby půjde o desítky, možná stovky zbytečně postižených. Kdyby tohle někdo řekl na Západě, tak obratem odstoupí z funkce. U nehod není nikdy jediná příčina, tj. představa o „jasné příčině spočívající jen v řidičích“ je scestná. Slušný bezpečnostní auditor tohle ví.
Jo. Proto se řada takhle domršených staveb krátce po dokončení znova předělává nebo alespoň přeznačuje. A to se vyplatí…
do okresniho kola souteze o nejdebilnejsi vymluvu nasazuje chynov docela slusne borce.
ze by nekdo cumel do navigace namisto na silnici pred sebe se mi fakt nechce verit.
Dovolím si oponovat. Přesně takoví se pak ocitnou u někoho na dvoře, v chvilku či v ložnici, protože je tam dovedla navigace.
V chlívku, hergot. Zatracenej telefon.
Vypněte si ty automatické opravy a máte klid.
Nedávno tady na Zdopravy psali o kamioňákovi, který někde u Stříbra podle navigace dojel až na mostek, který by stěží přešel pěší.
A lidi co vjedou na schody někde, protože je vedla navigace? Kamioňáci na polňačkách? To jsou příběhy ze života.
Ano, bez navigace netrefí někteří ani na nákup.
Nevím, komu poděkovat, že je tam zákaz aut nad 12 tun = to by teprve byla jatka ! Já tam nejezdím, radši uhnu na Humpolec až v Táboře. V praxi vidím : zadání – špatně za 5 ! Rozhled kulový – nevidíte přijíždějící auto na hlavní silnici pořádně v mírné zatáčce (možná, kdyby jelo 50 km/hod.) !
Naprosto přehledná křižovatka ,tak si nech ty žvásty o rozhledu.
Rozhled je fajn, kdyby ty auta jely 70. Ale když jedou 120, tak clovek ani nestačí koukat doleva doprava, porad se rozhlizet a do toho se rozjet a stejně se někdy to auto na hlavní vyriti ze zatáčky, ani nemrknete.
Zákaz nad 12 tun? Kde? Od Plané? Vždyť tudy si kamiony běžně zkracují cestu i teď.