Ozubnicová úzkokolejka k jezeru Achensee je v insolvenci, Tyrolsko ji poskytne dotaci k udržení provozu

Achenseebahn. Pramen: AchenseebahnAchenseebahn. Pramen: Achenseebahn

Do velkých komplikací se dostala jedna z železničních turistických atrakcí Tyrolska. Provozovatel známé úzkorozchodné dráhy z Jenbachu v údolí řeky

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Brian Griffin

Předpokládám, že ta dráha je památkově chráněná, nicht Wahr? Takže ji nelze legálně zlikvidovat. Ok, potom průchod insolvencí, pokud existuje dostatečný zájem na jejím udržení v provozu (který dle textu zjevně je), znamená vlastně jenom ozdravění jejích finančních výkazů. Stávající investoři budou tratit – reálně ztratili už dávno, teď se to jenom projeví účetně. Noví investoři nalijí nové peníze a jede se dál, bez zátěže starých dluhů. Je třeba počítat s tím, že takovéhle podniky nepřinášejí zisk ve svých účetních knihách; jejich přínos se projevuje na jejich okolí (třeba přijede do Achensee víc turistů, bude se jim tam víc líbit… Číst vice »

David Brzezniak

Tak doufám, že jí zachrání. Jel jsem na ní už dvakrát. Nádherné panoramata a nahoře Vás čeká úžasné jezero plné zážitků. Železnice spojuje Jenbach s Achensee a do Jenbachu jezdí přímé spoje u Vídně. Pak si můžete vybrat, buď Zillertal bahn nebo Achensee bahn. Opravdu úžasný zážitek, tak snad to vydrží.

Tupolev

Hmm… pozerám, že sa pozeráme na osud CHŽ, minimálne čo sa „Čiernohronskej elektrickej železnice“ týka.

Radim Škopec

Přesně tak. ČHŽ by mohla dopadnout úplně stejně jako Achensebahn a z úplně stejného důvodu. Bez pravidelné dopravy není dostatek financí na provoz…

Tupolev

A máte ( resp. má A.B) vypočítaný aj aký potenciál dopravy bude mať tá trať? Ja len, že 30 mil. € sa ide vyhodiť na úplnú zbytočnosť, pričom ten objem cestujúcich v pohode poberie autobus, ktorý navyše môže byť nízkopodlažný a za tých 30 miliónov kľudne aj každých 5 minút, pričom cestujúcich zoberie rovno do spádového mesta za 19 minút (z centra obce). Ak by bol po doprave z Balogu do Brezna či Podbrezovej taký silný dopyt aby sa uživil vlak, nejazdia dnes busy s kapacitou 50 osôb v intervale 1 až 2 hodiny. (Mimo zamestnaneckých spojov 3x denne). Som… Číst vice »

esc

Těch 30 milionů € „na úplnou zbytečnost“ bylo myšleno v souvislosti s Achenseebahn nebo ČH(E)Ž? Protože jestli jde o druhý případ, potřebné investice (modernizace a elektrifikace trati) jsou jenom na úrovni 10 milionů a hradit to má EU. Samotný provoz elektrických vlaků Dobroč – Chvatimech (- Železárny) pak má stát 600 tisíc € ročně, přičemž železnice bude součástí integrovaného dopravního systému a pokryje úplně nové relace.

Tupolev

Tak tu je moja chyba, poplietli sa mi čísla. Tak som rád, že je to „jenom“ 10 mil. €. :)) Avšak otázky zostávajú. O IDS a „nových relacích“ som už čítal. Lenže nikde som sa nedozvedel, aké relácie budú. A pri pohľade na mapu mi ani nič nenapadá. A IDS? IDS BK nie je dodnes funkčný a to existuje už 10 rokov. Hlavný dôvod? Zmluvy s dopravcami a ich neochita + neochota MDaV + neochota ZSSK. Budem veľmi rád ak sa mýlim, ale v SK prostredí sa IDS za 2-3 roky vybudovať jednoducho nedá a keď bude za 10-12 tak… Číst vice »

Luděk S.

Kdyby to patřilo státní organizaci jako u nás, pak by se do té trati vrazila miliarda z eráru a jezdily by tam 2 páry prázdných vlaků denně až na věčné časy…

Hanzi

A úžasnou rychlosti 40 km/h, zato určitě s obrovským potencionalem.

Jiří Kocurek

A nebo úplně jinak. Zkuste se podívat do rodiště Františka Palackého.