Smartwings zvažují přesun 737 MAX na zimu do teplejších krajin

První přistání Boeingu 737 MAX 8 v barvách SmartWings na ruzyňské letiště. Foto: Letiště PrahaPrvní přistání Boeingu 737 MAX 8 v barvách SmartWings na ruzyňské letiště. Foto: Letiště Praha

Letecká společnost Smartwings vážně zvažuje, že na zimu přesune sedm odstavených letadel Boeing 737 MAX 8 na jih Evropy či

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Mám prosbu, najde se tu prosím profík, který dokáže dúvéryhodné zjistit PŘÍČINU ZPOŽDĚNÍ letu QS 4162 ze dne 21.12. 2018 ?
Odlet z Prahy včas, přílet do DSS se zpožděním 3hodiny 9 minut oproti plánovanému příletu.
Případně prosím do mailu danang@centrum.cz
Díky Martin

Vlastimil

Letět nízko a pomalu mi nepřijde bezpečnější.

Janina

Letět nízko a pomalu znamená, že letíte v max 25 tis stopách s vysunutýmy klapkami. Ekonomika letu je samozřejmě děsná (víc než 30% vyšší spotřeba paliva), ale tím se zamezí, aby se spustil MCAS. Tohle je jednou z podmínek, aby dostali výjimku na positioning let nad Evropou.

Nicky

Měli by s nimi odletět do Lurd a modlit se za zázrak.

Martin V.

Když je na jaře uzemnili, tak mě ani ve snu nenapadlo, že v říjnu pro ně budou hledat zimoviště…

Janina

A to je pouze 7 už převzatých letadel. Ale oni měli provozovat na konci roku 2019 už 21 kusů. Takže dalších ca 14 jich sedí jak kachny v USA.

Pako

Maji ty kramy rovnou odvezt do srotu, stejne nikdy poradne litat nebudou! Mimo SW budou potrebovat jiste konstrukcni zasah!

Jakub k

Takový pako, jako seš ty, letělo maximálně tramvají do Podbaby …

Pako

Tu budes velikek myslitel, vid?

Jiří Kocurek

After one year of service, 130 MAXs had been delivered to 28 customers, logging over 41,000 flights in 118,000 hours and flying over 6.5 million passengers.
Ale je jasné, že když je v autě posilovač řízení, posilovač brzd, stabilizace, protiprokluz, samosvorný diferenciál…. tak to nikdy nebude dobře jezidt, zlaté embéčko.

Honza D.

Vždy když jedu po D6 směrem do Prahy a vidím za plotem vyrovnaná odstavená letadla si říkám „Praha, parkoviště Václava Havla“ 🙂

noerf

Honza D.: Tak na letišti máme parkoviště letadel, na D1 parkoviště aut a kamionů a koridoru Praha – Ostrava stojí nákladní vlaky. Pak má ta země fungovat.

Honza D.

A co teprve až bude Kanál Miloše Zemana 🙂

Kuba W

Offčáček ti dá, to není kanál ale vodní dílo, vodní cesta atd. ale rozhodně ne kanál:)

Jirka

Když poslouchám některé české „politiky“, tak se trochu bojím, aby se to brzo nejmenovalo letiště Josefa Švejka.

Jan

Jsem pro, líbilo by se mi to!

X 1

Název ‘’ Letiště Josefa Švejka ‘’ , je registrovaná obchodní známka letiště v Českých Budějovicích. 😉

navratp

Nomen Omen

Panoramix

Může někdo znalý věci popsat, jaký vliv může mít to zmiňované vlhké a chladné počasí na uzemněná letadla?
V běžném provozu se letadla pohybují v extrémních podmínkách (třeba na zemi vlhko, vedro, pak ve vzduchu -50°C, potom zpátky na zem, kde může být kolem nuly a slunečno apod.). Střídají velmi často různé téměř extrémní povětrnostní podmínky a jsou schopna takto fungovat desítky let. Tak čím by jim jedna zima mohla tolik uškodit, že aerolinky utratí miliony Kč za přesun a „uskladnění“ na zimu jinde?

Mirek

Myslím si, že je to jako s autem, můžete s ním jezdit jako divý, ale když ho odstavíte na rok na trávu, tak to auto začne hnít a některé materiály rychleji stárnout. Oproti tomu když ho postavíte do teplé a suché garáže a občas s nim pohnete autu se nic nestane

AAA

dyť jak dlouho tam hnily Fischerovo boeingy a potom odletěly celkem hladce ač to nikdo pomalu nečekal

Y.K.

Odletěly na opravu vysokého stupně, takže zase až tak OK nebyly (to že byly schopné technického přeletu ještě nic moc neznamená).

Jen tak

oni zas tak moc hladce neodletely… stalo to vlastnika hodne papirovani, nez vubec dostal povoleni s tim litat.

byly v opravdu spatnem stavu.

AAA

Tak mnozí tvrdili že se už ani neodlepí od země. Papírování je jiná věc….

Jen tak

no .. tak ono, nez se odlepily od zeme, tak si s nima museli dost pohrát.

Y.K.

Ve vlhku se hlavně daří plísním a dalším organismům co začnou letadlo „obrůstat“, je to i větší korozivní tlak i na konzervované součástky.

V letové hladině jsou motory rozžhavené, interiér klimatizovaný velmi suchým vzduchem a to vnější střídání teplot zabrání tomu, aby na povrchu cokoliv „začlo růst“. 🙂

Jen tak

všechny aerolinky čekají, až jim to vysvětlíš :)) proc myslis, ze se letadla obecne uskladnuji v zemich, kde je teplo a suche podnebi (viz ona slavna „smetiste“ a odkladiste letadel).

ono to stridani je prave pozitivum.. chvili vlhko, pak zima, pak teplo – to je to, co plisne, koroze a podobne fakt nesnasi. ale nech neco bez phybu ve vlhkem podnebi, a plisne a dalsi nepekne veci si najdou cestu okamzite.

AAA

jo jestli to taky nebude tím že na pouštích je spousta místa které nikdo nepotřebuje

Bergham

ne

Y.K.

Je to kvůli suchému klimatu.

Pavel

Problém v zimě je hlavně snih, u zakonzervovaných a dlouhodobě uskladněných letadel je velmi malá tolerance na množství sněhu na povrchu letadla

Jaroslav

Tady je popsáno, co se s letadlem na zemi musí pravidelně dělat..

https://www.forbes.cz/boeingy-uprostred-pouste-zapadaji-piskem-parkuji-jich-tam-stovky-a-dalsi-prileti/

Tom

Zajímavý článek, díky.

HonzaX

O kondenzaci vodních par jste někdy slyšel? Když se letadlo používá, je pravidelně větráno. Další problém je usazování a degradace provozních kapalin.