Smartwings získaly dvoumiliardový úvěr, osmdesát procent pokryje státní záruka. Ochrana před věřiteli končí
Boeing 737 MAX 8 registrace OK-SWA společnosti Smartwings před testovacím letem 25.3. 2021. Foto: Smartwings
Státní záruka pokrývá dva úvěry na šest let, pokryje 80 % hodnoty.
Dalo se to cekat ,,Babis nenechal sveho kamose padnout a danovi poplatnici se maji na co tesit Nevim co musi nastat,, aby si lidi uvedomili ,ze pokud budou podporovat tuhle spolecnost, nikdy se rozumnych cen za let nedockaji a samozrejme kvalitnejsich sluzeb Nevim co je na tom tezkeho si udelat takovy prehled ,,linka Praha -Split jedna cesta se Smartwingsem v cervnu cca 3300 Kc /os.. Regio vlak Praha-Split lehatkove kupe pro 4 osoby cca 3300 Kc cele kupe a Ryanair Praha -Zadar 620 Kc pouze s malym zavazadlem jedna cesta/os Jednoznacne nejhur dopada Smartwings v porovnani cena/vykon ,tedy co za… Číst vice »
Praha – Split – odjezd 16:46 příjezd 13:43 – 20 hodin tam / 20 hodin zpátky
Letadlo hodina a kus čistého letu.
Jako řešil bych jestli mám na letenku – jestli mi rozpočet na dovolenou dovolí se dopravit tam a zpátky letecky. Pokud ano, tak není, co řešit. Jako musíš být hodně vláčkový typ, aby jsi ocenil skoro dva dny dovolené stravene kodrcáním v kupé.
Tímhle úvěrem se zásadním způsobem zvýšila šance SW na přežití. Pomalu se rozlétává a čekají ho zajímavé zakázky. Pevně věřím, že tato záruka (nikoliv dotace – nepleťte si dojmy s pojmy) se ukáže jako dobré rozhodnutí a bude zachráněna česká firma a pracovní místa v ČR. Jinak většinová reakce tady na fóru opět nezklamala …. Jste skvělí, jste báječní, jste dokonalí. Mám vás rád.
Celé to byla jen komedie na lidi, od začátku bylo jasné, že si kamarádi nahoře hezky rozhodí peníze daňových poplatníků. Státy by neměly zasahovat do volného trhu, čistka je zde skutečně potřeba.
V Tom prípade by štát nemal zasahoval do ich podnikania reštrikciámi a obmedzeniami rovnako ako do gastro prevádzok hotelieroch prepravcov atď..
A státní zákaz provozovat nějakou činnost je na volném trhu možná?
Tak tj dost špatná zpráva pro daňové poplatníky 🙁 a můžeme protestovat jak chceme, zaplatí to naše a jejich děti..
A jak už to u naší vlády bývá, šméčko a velká domů pro „chudé“ miliardáře 🙁
Daňový poplatník opět zapláče a Šimáně, Šmejkal, Vik poskočí o několik míst v žebříčku miliardářů.
A můžete rozvést jak toho dosáhnou?
No SW začne znovu vydělávat a tím plakajícím poplatníkem bude Dorota kterému nevyjde tip? Jinak nevím
Líbí se mi ten váš optimismus, prosím vás dejte vědět až začnou znovu vydělávat a já vám pak oběma pošlu odkaz na žebříček miliardářů.
Prosím Admina aby zde nechal odkaz na Egap:
https://duckduckgo.com/?q=co+je+egap&t=ffab&ia=web
Koukám na jejich web – nejlevnější zpáteční letenky kolem 7 tisíc – i na linkách, kde Ryan/Wizz létají za 1-2 tisíce.
A destinace jen pro koupáky. Je jasné, že 90% letenek prodávají cestovkám (za daleko nižší ceny), normální cestující s nimi téměř nikdy nepoletí.
Fakt nevím, proč má stát zachraňovat chartery, chápal bych to u klasické aerolinky.
Protože exsoudruzi jsou stále soudruzi.
Protože všichni naočkovaní důchodci naběhnou v létě na pláže v Burgasu…
Brattslava -Burgas Ryanair cca 1500 Kc ,,,,,proc bych daval 4x vic,…?
Presne tak zatimco s Ryanairem mam i 50 letu rocne ( pred Covidem ) se Smartwingsem jsem letel za poslednich 5 let jednou a to jeste z Ostravy dotovanou Dubaj po Evrope bych se Smartwingsem neletel
Ok. Kapitalizace zisku, socializace ztrát. Pocházím z rodiny matky samoživitelky a jsem ročník 1979. Neměli jsme lednici ani pračku a fungující televizi. Otec Schizofrenik, Matka úzkostná porucha. Sociálka nám dala prd (1994). Makám od šestnácti let a SPŠ Elektrotechnickou jsem vystudoval při tvrdé práci.
Soudruzi ze zahraničního obchodu a prognostiky čssr si prostě plácli, já tobě, ty pak mě.
Děkuji za zveřejnění.
Klobouk dolů, několik vyjetí z dráhy, let z destinace s odřenou prdelí (structural damage), let na jeden pack ve vysoké hladině, kapitán v Kanadě pod vlivem a další kapitán na jeden motor přes Evropu až domů bez postihu a s „veselou“ náladou létající dál, to je zázrak. Frustrát se diví a laik žasne jak jsou jim hvězdy nakloněny a banky štědré. Happy landings!
Pokiaľ viem na jeden pack sa vo vysokej hladine letieť dá pokiaľ nie je vymelovany už pred letom…
Pokud je vymelovaný před letem, je tam požadavek na omezenou nižší hladinu.
Pokial viem, tak one pack má v MELu určitá omezení týkající se maximální výšky cruise level a zde si chlapci střihli celý let bohatě nad ní z důvodu úspory paliva. Opět ekonomika zvítězila nad safety 😃.
Víš že lhaní je smrtelný hřích?
Vieš, že ten kdo letěl byl šéf flight safety, a proto jsem úplně vklidu 😊? Mrkni na reakci ÚCL ke všem těmto excesům a ty myslím, vím o čem mluvím, tak se neobracej k bohu. Vyjadři se k single engine flight all over the Europe a tam to bude jasné. Ekonomika a snaha uspořit chlebodárci nad safety pro nic netušící cestujïcí. Jasná cesta LOW COST.
Říká zaměstnanec firmy která měla „ligu“ kdo vezme na let méně paliva 🙂
Let na jeden pack. Myslíš ten jak vypadl pack za letu nebo ten jak byl pack v MEL a létalo se v 240?
Let na jeden motor byl úlet jednotlivce a nijak nekoreaponduje s bezpečnostní politikou firmy.
Omezení výšky jen pokud se plánuje let s vědomím vadného packu (dle MEL). Pokud dojde k poruše packu, žádná omezení neplatí. Takže záleží na více okolnostech.
Můžete poskytnou detaily incidentu?
Mimochodem tail strike na Krétě byl Swift air, sjetí v Pardubicích Swift air… K té přesnosti.
No a Veselý prý už u Smartwings není, ale je to JPP, nemám interní vhled. I když je to jistě pamětihodný incident.
Tak za prvé těch vyjetí v Pardubicích bylo víc (Aleš Pavlíček za SW)
a za druhé Pavel Veselý je pořád ve starých kolejích….
Psssst! 😂
Neke, že je veselý stále examinátor a v kapitánské pozici. nemám to jak ověřit, šuškání se dost liší v tomto směru.
Ano, v Moskvě tuším také, spíše jsem chtěl poukázat na to, že naházet na hromadu nesouvisející věci a začít z toho destilovat závěry, to je dost mimo. Není aerolinky bez šrámů, takže to je vždy dost těžké posouzení, jestli je někdo OK nebo ne.
Pokud mě paměť neklame, tak cca před 10ti lety měl Travel servis také problém na Azorech…
Ano, to si vybavuji, hard landing za silného větru, ale tak to je typ incidentu co se stává všem, nic co by ukazovalo na nějaké zvláštnosti. Letadlo zůstalo na zemi a muselo být opraveno.
Takže při poruše packu se pokračuje dál v hladině bez řešení závady? Já myslel, že to má vliv na emergency descent a dobu za kterou může jeden pack udržet tlak v kabině do bezpečné výšky. Omlouvám se za neznalost, ale když ti chcípne jeden motor taky pokracuješ v hladině? :-). Teď už chápu Veselėho. Neměl toen motor vymelovaný 😃. Tak to mluví za vše.
A ty detaily dle vás incidentu jsou kde, ať se bavíme k věci? Je vidět, že s vámi diskuse nemá cenu, protože si libujete v hyperbolách a uhýbání. Kdo řekl že se to nemusí řešit? Kde je napsáno, že je povinný drift down do FL250 když vypadne pack? Jedno je postup, druhé je podmínka. Něco jiného je situace za letu a něco ÚPLNĚ jiného je vypravení letounu s nějakým nefunkčním systémem na nový sektor, což musí být dle MEL (nejde/jde a za jakých podmínek). Za letu se to řeší podle checklistů QRH zahrnujícího schválené SOP aerolinky. To jsou úplně obecné… Číst vice »
Pokud jde o jeden pack tak isolation valve close, affected pack off. Pokid není únik v přetlaku tak jeden pack bez problémů utáhne celé letadlo. Klesání není nutné
Jak jsem již psal v některé s diskusí, rozhodující bude, jak QS zvládne tuto a příští letní sezónu. Insiders, jak vám jdou prodeje ? Rozhodně QS nepoletí, to, co nebude v zisku a ani to, co bude na nákladech. Takže předpokládám spojování linek, rušení, atd. Další problém, který bude muset QS řešit, a to v krátké době, je rostoucí cena ropy, a tím pádem leteckého paliva rovněž. Insiders, máte zajištěno (heading), asi moc ne, protože to něco stoji a docela dost. Takže v případě, že ne, přenesete tíhu na klienta v podobě ceny a může se stát, že začnete být… Číst vice »
Jste jen clovek, co nenavidi Smartwings a jedine co umite je hatovat… nci jineho neumite…
RHood je nemusí mít rád, ale rizika co zmiňuje, popsal solidně a nestranně. rozhodně bych ta, co zmiňuje, analyzoval, kdybych jim chtěl půjčit prachy nebo jen dodávat na fakturu.
a věřte mi, že o tom něco vím….jak se to dělá.
a útok na nositele nepříjemné pravdy není důkazem silného charakteru…taktika hrát hráče, ne míč, je jedna ze starých a hnusných, když se neví kudy kam, že….
aspon se nauč, ty insidere, jak se píše hedging.. ty headingu 😀
Ano je to napsané špatně, Vy jste nikdy neudělal gramatickou chybu. Vy ne, vy jste ten egocentrický všeznalec všeho a všech s primitivními a nízkými příspěvky. Ale to jsem vám napsal již asi 5x. Tomas.
Jestli je nekdo egocentricky, tak jste to Vy… cokoliv Smartwings dosahne, tak okamzite kritizujete, ale u jinych aerolinek je cokoliv uspech….
A čeho prosím dosáhli od března 2019 do dnešní doby?
… a take se nauc, co je to gramatika.
Ne, to opravdu není gramatická chyba. to je jenom .. pouzivani cizich termitu. bacha na to, je to velké rizoto.
Tak klidně se tedy zeptám vás, vy to určitě víte, Tomas. Vy totiž víte všechno a všude jste byl minimálně třikrát. Tak jaké jsou prodeje QS na letní sezonu ? Dobrý, jde to ?
k tomu, jak je strukturován úvěr bank dle popisku v článku. 1) pod EGAPem budou asi obě tranže, jinak by tam asi nedali nové prachy, do kanálu banky peníze nelijí (to je takové pravidlo u problematických firem, v těch financujících bankách jsou hodně šikovní lidi na místech, kde se podobné problémy řeší a většinou drží tohle pravidlo…ledaže by přibylo nové zajištění). proč jsou dvě tranže….jedna je určitě refi, druhá nové prachy. bude tam dost možná různé zajištění. a různé podmínky čerpání. ale víc se najít nedá, tímhle se nikdo nechlubí. 2) podle výše záruční provize EGAPu (10% z nominále záruky)… Číst vice »
Banky mají státní záruku EGAP, SW uhradí 200 mio EGAP jako odměnu za ručení, takže případný karambol zaplatíme bankám ve finále my všichni.
presne tak
jinak k hedgingu – palivo bude mít zahedgováno na nějakou dobu. ČSA to měly u UCB, není proto důvod aby to neměli i tady.
kolik procent z objemu, nevím a najít se to určitě nedá.
letošní sezóna bude kvůli pokroku očkování asi pořád dost pikoška….
jo, a nové prachy tam jsou proto, že jistě SW banky tiskla…nedáte nové prachy, sklopím do reo a nemáte nic, protož jen záruka na vaše púvěry mi nedává smysl, já potřebuju prachy na přežití a ne záruku na vaše zoprávkované úvěry
nezvládne nic, max tak zas bude něco jako výlet mimo dráhu a nebo let na jeden motor
Nastup letni dovolene v kvetnu, cervnu no tak to urcite. Jen tunel za statni penize. Penize Smart nikdy nevrati, nehlede na jejich predluzenost.
Melete nesmysly….
Bohužel Aleši, Lojza píše minimálně dvě pravdy. První je, že v květnu a červnu, žádná klasická dovolená, tak jak ji známe nenastoupí. Druhá pravda je, že QS je aktuálně dost zadlužená, a proto došlo ze strany bank k rozdělení finanční pomoci na dvě tranše, kde jedna z nich (jasně , že ta větší) je plně pokryta zárukou od EGAP.
Se Smartwings jsem za posledních 5 let letěl dvakrát, a to kvůli časové nutnosti, dobrovolně bych si je nevybral. Ta firma je mi od sklepa po půdu nesympatická a kdyby zkrachovala v roce 2019, neřekl bych ani popel. Ale v současné situaci jim záchranu přeju a domnívám se, že kromě úvěru by měli dostat i příspěvek od státu. Ta firma není ve finančních problémech kvůli vlastní neschopnosti, ale kvůli vládním restrikcím, které zákazníkům znemožňují využívat jejich služeb. Tudíž v právním státě by měly být ušlé tržby kompenzovány aspoň na takové úrovni, aby to firmě umožnilo bez problémů přežít.
Ja jsem se Smartwings letel nekolikrat loni, letos jednou a netusim, v cem by mi mela uroven sluzeb prekazet. Pokazde tam byla sedadla s malou rozteci, stejne jako v Ryanair, Wizz, Aegean a pod., bylo tam nekolik zachodu, okna, podlaha, kolem dveri netahlo…
Mně na Smartwings vadí v první řadě nabízené služby v poměru k požadované ceně, a dále jednání společnosti v případě nějakého problému – častá zpoždění a nulová ochota k vyplacení kompenzace, nutno řešit právní cestou; v případě zrušení letu na poslední chvíli dělání mrtvého brouka, neochota zajistit cestu s jinou společností, neochota vyplatit kompenzaci. Tyto zkušenosti mám z dávných dob, ale podle zkušeností známých a ostatně pravidelně i zde v diskuzi se v tomto ohledu nezměnilo vůbec nic.
Je mozne, ze jsem mel jen stesti a nemusel zadny problem resit, dokonce ani zadne zpozdeni… ale se SW neletam casto, jen 3-4x rocne.
A jake sluzby myslite? Jidlo vubec neresim, nejdelsi let je snad na Madeiru nebo Kanarske ostrovy a na ty 4 hodiny mi staci voda a orechy.
Mám na mysli to, že za ty ceny, za jaké Smart létá po Evropě, létají běžně např. Qatar Airways na Střední východ, přičemž tam máte v ceně 32kg zavazadlo, plnohodnotné jídlo, infotainment včetně wifi na palubě a další. Poslední let se Smartem co si pamatuji, byl do Valencie, za 9 tisíc RT, nejlevnější tarif bez ničeho. Za stejnou cenu už jsem byl několikrát na Středním východě právě s Qatar Airways (např. Teherán, Omán). A ta Valencie mě v jiném případě s Lufthansou stála 3 tisíce. A tohle nejsou nějaké extrémy, ale úplně běžné ceny (před koronou, ale i na nadcházející… Číst vice »
Chápu, ale má možnost hlasovat svojí peněženkou a nohama.
Ano, však já tak hlasuji. Nicméně jak píšu ve svém původním příspěvku, ta firma zákazníky zjevně má, když za 25 nezkrachovala, tudíž si myslím, že si opravdu nezaslouží padnout za oběť vládním restrikcím. Své výhrady už jsem pak rozváděl jen jako odpověď Lukasovi.
to že české turisty mnohde nikde nechtěli nebo za podmínek, kdy tam češi nechtěli (karanténa zde či onde) není důvod k odškodnění.
stejně jako to že někde teda vypukne občanská valka
podnikání nese rizika. kdo je neche nest, ať nepodniká.
stát smrtwings územní reálné na měsíc či dva, na jaře, kdy se moc nikam neleta, pro chartery. a že je nechtěli jinde, bad luck
Mohla by paní Dufková trochu šířeji osvětlit těch 5 miliard získaných z jakýchsi opatření v posledním odstavci článku? Určitě by mnoho podnikatelů zajímalo, na jakou zlatou žílu Smartwings ve svých útrobách narazily…
Třeba jen domluva s leasingovkama na nových podmínkách určitě přinesla výrazné peníze. Když jedete v miliardových nákladech a obratech tak se úspory v řádu miliard najít dají.
Beru si plážové lehátko a rezervuji si místo na poli u Kněževse, abych viděl jak se to v létě úžasně „rozlítá“ a peníze se do pokladny SW jen pohrnou.
Raději bych řešil ČSA. Opravdu by bylo dobré tu značku zachovat. Je dobré pomoci i jinému dopravci v s imatrikulací OK, ale stále značka ČSA je pro veřejnost důležitější a u ČSA by tato částka pokryla prakticky všechny dluhy.
Bohužel stát odmítnul ČSA pomoci
Tvl, dobře to mají vymyšlené a přecejen se to podařilo prosadit. Kámoš je prostě kámoš a ze státního to nikoho nebolí… Tak zase nezapomeňte zvýšit daně, když už se ze státního cálujou i dávno krachující firmy :-/
zatím nikdo nikoho necáluje.
Doufám, že to nepošle UniCredit Bank ke dnu.
unicreditu to pomůže, místo oprávkování budou mít zaručeno.
jinak tam jsou určitě jako agent
proč by to mělo posílat unicredit ke dnu? těch pár milionů?
Proč je vám líto italské banky? 🙂
Ne že bych jim přál něco špatného…
asi u nich má konto
no, hlavně vklady u UCB pojistil náš fond pojištění vkladů. který jistě na výplatu tolika prachů nemá, takže by si na to musel půjčit. nejspíš od státu.
důležitá je země bankovní licence, ne vlastník,
A ktere by vam bylo lito? Nejake ceske? 🙂
Můžete mi vypsat zde na trhu působící 3 velké české banky které mají českého vlastníka? Možná 1???????
Nejaka se najde, treba Fio banka Petra Marsy. A to je skutecna katastrofa… 🙂
ČSA teda zase nic nemaj vím že je to vlastně skoro už jedna firma ale předpoklásám že ČSA z toho nebude mít ani korunu
hurra, vsichni ovcane cz letos poleti k mori se slevou, kterou si ovsem zaplati ve statni garanci teto skvele spolecnosti.great day
A 50% vlastní pořád Čína?
a kde je problem?
Problém je, že to měl přednostně zachraňovat vlastník. Proč má český stát sanovat problémy firmy vlastněné miliardářem a Čínou? Kapitalizace zisků, socializace ztrát, to je oč tu běží, nebuďte naivní.
tak to je normální stav, ne?
to jsou, ve vší úctě , strašné bláboly 😀 ta obsese číňanama.
jak je asi má zachranovat vlastník? stát byl ten, kdo jim znemoznil fungovat. stejne jako v jakemkoli dalsim omezenem byznysu.
je vcelku logické, ze stat by je mel zachranit – stejne, jako jiné státy zachranuji aerolinky.
rakousko taky zalozilo austrian, i kdyz patří němcům.
belgáni taky zalozili brussels airlines, i kdyz patří nemcům
atd atd.
Tady ale vadí jen SW. U ostatních firem kterým se pomohlo a mají zahraniční vlastníky nebyl ten obecný názor konzistentní s tímto
Pane, ta vazba na Čínské soudruhy, co ničí Svobodu Tibetu je realita! Oni vlastní SW ze 49,92%!
Českou vládu v žádném případě nechci obhajovat, ale Pandemie Covidu vypukla v lednu 2020 v Číně, a po jejím rozšíření leteckou dopravou se dostala i do Česka, a vláda přijala, a stále přijímá potřebná opatření.
no a co?
americani taky bijou cernochy.
ale taky opravdu stát pomáhá společnosti vlastněné čínským státem…který nepomůže nijak…
mne to nepřijde jako něco, z čehož bych se měl radovat…
To se nám to žije, když nám lidí půjčují…
Gratulace, prvotřídní zlodějina. Už aby Smrtwings zmizeli do leteckého pekla
Nedoprujete si trochu? Peníze se nevrátí jen když Smartwings zmizí.
to je moc komplikovaná myšlenka 🙂
Poplatí co musí a nemají opět nic.
Tak to neumíš počítat, zdaleka nepoplatí.
Je někde dohledatelné kdo tady tohle odsouhlasil? Mě to příjde akorát jako malá domů pro babišova kamarádíčka.
Samozřejmě že je to dohledatelné
aaa, kamilové už by kádrovali …. a nejraději věšeli na kandelábry?
Kriminál za nehospodárnost postačí, soudruhu.
Jinak pondělím počínaje může kterýkoliv věřitel nezainteresovaný na této transakci podat návrh na insolvenci Smartwings. Moratorium skončilo, začíná honební sezóna. Letiště Praha si jistě vyžádá uhrazení všech pohledávek, stejně tak ŘLP, Lufthansa Technics a další. Přitom SWG vyrábí každým dnem další statisíce ztrátu. Uvidíme jak dlouho jim cash vystačí, teď už je to boj o holý život.
Ne nevyžádá, už součástí moratoria byla dohoda s největšími věřiteli. Takže předpokládám že budou všude nastavené splátkové kalendáře. I proto na to banky přistoupili. U SW bylo jasné, že to tak dopadne. Byla dohoda s cestovkama a garance na objednávky za XX miliard, dohoda s věřiteli a nyní bankami. Takže rozhodně ŘLP, Lufthansa se nevrhnou na SW že chtějí hned vše uhradit.
Pohledávky státních firem odkoupí za zlomek nominálu spřízněné osoby… veřitelé z industry budou věřit v lepší zítřky…
kdyby byl vlastnicek sw co k cemu udela to, co kjos:) pujci si dreamose za pakatel, zamestna, ty co vyhodil za pakatel a udela dalsi stejny tunel, co s firmou sw nebo norwegian se stalo:)letecka spolecnost je od slova letadlo:)
tohle si myslím, že úplně neprojde, to je na klepeta.
spíš jim to rozspláci po úhradě části hned.
Blahopřeji! Tak snad mi konečně budou moci vrátit peníze za zrušené lety, které zadržují už od loňského dubna..
SW zasadne nevraci… ani za normalni situace
tak pokud by to tady neudělali, tak si to můžou celkem hezky a rychle pohřbít.
Tahle firma s minimalni sebereflexi a co se chova k zakaznikum od zacatku jak k prasatum?
tady těch klientů je nejspíš opravdu hodně. a vzhledem k počtu a částce dluh cestujícím by si je snadno mohl někdo zkusit stisknout. toto nejsou kompenzace za zpožděný let, ale neproletěné letenky ze zrušených letů.
Dobrá zpráva, držím palce, ať to TVS zvládne 😉
úsměvné, taková firma si zaslouží jediné…
Ano, zaslouží si, ať to zvládne, stejně jako všichni, kteří jsou covidovou krizí zasaženi…
Co je TVS?
TVS – ICAO code Smartwings
“Smartwings podle návrhu dluží celkem 6,6 milardy korun, závazky po splatnosti delší jak tři měsíce tvoří 3,7 miliardy korun.”
Takže banky podílející se na tomto úvěru si vlastně přeúvěrují své předchozí pohledávky za výhodnějších podmínek. Jinak na perspektivě přežití Smartwings se nemění nic, je mizivá.
Když stát dotuje ostatní firmy a živnostníky, nepochybně podrží i smartwings.
Myslím, že stát dal dost zřetelně najevo nechuť dávat do Smartwings nad rámec záruk EGAP jakékoliv peníze.
A co pak chudáci piloti a letušky, to pak budou dělat skladníky v amazonu?
u zamestnani v amazonu je nejaka perspektiva do budoucna u smarta sotva.
Chudáci nepřijdou o zaměstnání sami. Zrovna se nebojím že by si piloti nebo letušky nedokázali najít jiné zaměstnání. Horší je to s tísícovkami malých firem, které stát udržuje už půl roku zavřené a kompenzace přicházejí s obrovských zpožděním, pokud vůbec! Za mě je tedy lepší podpořit domácí živnostníky než neperspektivní aerolinky, za stejné peníze by se zachránila práce pro násobně více lidí.
přesně tak, banky si pokryjí úvěry EGAP zárukou, aby ji dostali, tak mu nasypou další prachy a budou v tom celkově líp. leasingovky dostanou z nových peněz asi něco doplaceno a zbytek rozloží, jinak by měli spoustu neuplatnitelných letadel zpátky a to se jim taky nehodí. a jedeme dál, močálem černým kolem bílých skal. účtování přijde za 6 let, kdy se bude otáčet úvěr krytí EGAPem. dle výše záruční provize co SW musí vylepit tam nebude amortizační profil, takže splatno bulletem na konci. a pokud banky neotočí bez záruky tak se to potáhne. ale co bude za 6 let…to nás… Číst vice »
Banky si z firmy vytáhnou své nezajištěné úvěry a škodu nakonec zaplatí stát jako vždy.
To se pletete. Pokud by to tak bylo, tak se jedná o rozpor s podmínkami EGAPu.
Fakta nikoho bohužel nezajímají. Tady se daří jen smyšleným lžím a bláznivým teoriím
neplete a nelže, vždyť to tam máte snad i napsané, že to tak bude. „Podle smluv jde o celkem dva úvěry: jeden v hodnotě 710 milionů korun a druhý v hodnotě 1,21 miliardy korun. Podílí se na něm UniCredit Bank (celkem 954 milionů korun), Komerční banka (602 milionů korun), ČSOB (254 milionů korun) a Česká spořitelna (189 milionů korun).“ „Finanční prostředky z nového úvěrového financování budou dlužníkem použity částečně na úhradu jeho splatných dluhů “ přečtěte si to dohromady, musíte to číst dohromady. ze všeho toto vyplývá. stávající expozice bude 1,2 mld, úvěry asi zesplatněny nebo rolovány po měsíci. tohle… Číst vice »
Zní to zajímavě, ale nerozumím, možná i kvůli překlepům. Jaký má tedy prosím smysl dělit to do dvou úvěrů?
dvě tranže, jedna refi, druhá nové prachy. jiné podmínky čerpání, například
EGAP v tomhle programu refi nějak umožňuje
Super, věřil jsem, že to dobře dopadne 🙂 Teď jen, ať se to už pořádně rozlétá.
Gratulace. Snad to vyjde jim i ČSA
Tak určitě . Už je jasné kdo to nakonec zaplatí . A že Šimáne to nebude
Hlavne ty predevsim.
Doufam ze jsi stejne proaktivni i u ostatnich veci ktery se plati z tvejch dani. 🙂
tak je to podpora ze státního?
je.
sice by neškodilo méně třídní nenávisti k miliardáři, ale tak nějak to chápu víc, než to, aby se dva „chudáci“ (bráno v porovnání s miliardářem) prali o to, zda si z jejich peněz miliardář zaslouží či nezaslouží pomoct.
Ne že bych měl nějaké tíhnutí k Šimáněmu, ale kdo jiný než miliardář by měl vlastnit aerolinku, že ano. 🙂 Vždyť celý jeho majetek, všechny ty firmy tak tak je v hodnotě sotva 4 letadel. Kdo vlastní Easyjet. Miliardář. Kdo Ryanair? Miliardář… Aerolinka se nedá rozjet v garáži, je to moc peněz.
Pro aerolinku je miliarda to co pro kavárnu 100 000. Proletí komínem jedna dvě.
O něco výše to Gwann v reakci na Martina popsal celkem přesně . Mimo účetní anomálie za mě zombie firma . Nemám problém s žádnou čitelnou fungující firmou a „dotací“ státu za zavření při covidu a to ani v dopravě autobusové či železniční. Je škoda značky ČSA ale i ta fakticky od Tvrdíka vyhnívá .
ČSA je no way. tam to nevyjde.