Smartwings začaly létat pro flydubai, Emirates stáhly z jejich letů svůj kód
Boeing 737-800 společnosti SmartWings. Foto: Smartwings
Smartwings zahájily měsíční provoz svých boeingů 737-800 pro leteckou společnost flydubai. První tři ze čtyř pronajatých letadel už odlétly. Nasazení
Dobrý den pane redaktore, jedna otázka. Nemáte bližší informace, co EK přinutilo stáhnout kód?
By mně rovněž zajímala reakce „doyena“ světového letectví R.V.
Je to na zaklade dohody EK x FZ, kde je receno ze pokud budou lety planovane operovany ACMI letadly, tak na techto letech nebude vzajemny codeshare. Aplikovano bez ohledu na to kdo letadlo poskytne
Mezi destinacemi kam budou z Dubaje létat chybí Kuwait City.
Palec nahoru pro Emirates, že takhle chrání své cestující s touhle společností.
oprava: před touhle společností
Jenže oni nechrání konkrétně před „touhle“ společností.
Je pravda, že Smartwings masově propouští?
Už teď nabírají CC na sezónu 2020, první kolo pohovů na jejich stránkách je na 7.1. a všude jsou reklamy že potřebují piloty, takže asi ne… (propouštění, nebo spíš neprodlužování smluv už proběhlo na konci října)
Nabírají také piloty na jednomotorové létající stroje?
Ne, ne, těch mají dost.
9.ledna ne 7.ledna, ale to je celkem fuk
No jestli propouštěli a teď nabírají, tak je to typický ojeb výpovědi pro nadbytečnost. Oni pouze potřebovali, aby jim lidi makali za míň – propustí a nově naberou s nižší mzdou. Asi by je měli navštívit zase z nějaké inspekce.
Oni mají mnohem větší potřebu lidí v létě během hlavní sezóny než v zimě. A to každý rok. Takže sezóním pracovníkům dávají smlouvu na dobu určitou. Oni ti lidé vědí předem, že jsou pouze na sezónu. Je to podobné, jako když se přijímají lidé na horách jen po dobu lyžařské sezóny nebo v létě plavčíci na koupaliště.
No ale to pak není propouštění, pokud mají smlouvy na dobu určitou.
Propouštění je slangový obrat.
https://www.smartwings.com/kariera/
SW létá v nelepší časy pro cesty pouze do Dubaje. Pro turisty jde i o příjemnou cenu. Pokud letíme ve třech nebo ve čtyřech rozdíl je už docela znatelný.
TA letadla, ne ty. Máte to tam několikrát. Pardon, nerad dělám hnidopicha, ale tahle chyba mi vážně trhá uši.
Co dva týdny článek, že Smartwings ruší linky, důvodem je nedostatek letadel.
Pak řekne Flydubai: „Potřebujeme letadla!“
Smartwings: „Prosím, tady jsou čtyři.“
🙂
a co je na tom nepochopitelného?
Co je na tom zvláštního? Sezonalita aka měnící se intenzita poptávky po letecké dopravě v průběhu roku. Smartwings to dělá každou zimu snad každý rok, a to minimálně od roku 2003 (co si pamatuji). Pokud Smartwings provozoval linku, která nebyla profitabilní nejen zhlediska financí, ale i ekonomiky, tak danou linku zruší, protože ví, že je schopen flotilu využít lépe než na dané lince. Dá se to jednoduše spočítat, co je více, respektive méně, – zrušit linku a kompenzovat cestující, kteří již měli zakoupenou letenku nebo s dedikovanou flotilou na dané lince začít létat dodatečné rotace ostatních linek nebo to poslat… Číst vice »
jakej je rozdíl mezi financemi a ekonomikou???
Ne každý finančně zdatný člověk je nutně ekonom, ale ekonom se bez znalosti financí neobejde. Narážím na to, že ekonomický pohled zohledňuje i aspekty nefinančního charakteru, které se člověk snaží kvantifikovat, například implicitní náklady. Ekonomické náklady = explicitní + implicitní náklady, finanční/účetní náklady = explicitní náklady.
To se dá pochopit, že radši letadla pronajmou, protože jim to vydělá víc, než kdyby létali např. do VB. Ale ať řeknou, že linku ruší, protože není profitabilní, ne, že mají nedostatek letadel…
Tak ona to částečně je pravda, protože pronájem letadel mimo sezónu je součást jejich byznys modelu. Když je jich málo letuschopných, hůře je z čeho půjčovat a ještě k tomu zajistit provoz. Takže evidentně raději půjčí a zruší linku než opačně.
Tak to asi CZ koupáci mají po žížalkách, let let za 10.000 s fly dubaj je přeci jenom
už moc…. nevíte proč s Dubají TVS končí právě v lednu?
Nebude volné letadlo na tuto linku
To se opravdu najdou lide, kteri by se SW leteli do Dubaje????
Me staci nasazovani jejich letadel na pravidelne lince do Ams-to je naprosto strasna uroven.
Do Dubaje jsou z Prahy nejlevnejsi a urcite ne o tolik horsi, nez flydubai. Nevim, proc tolik hejtu na ne, zrovna do Dubaje melo smysl s nima letet.
na smartwingsy se hejtuje z principu … 🙂
sice jsou to matlalové, firemní kultura (a chování k zákazníkovi) nic moc… ale jinak, normální evropská aerolinka, s tuctovými letadly… ale mají jeden problém.
Jsou česká aerolinka. A v čechách je samozřejmě v módě hejtovat cokoli českého .. at je to výkladní skřín našeho průmyslu (škoda auto), nebo úspěšná aerolinka…
Za vsechno to, co se o Travel Servisu/Smart wings traduje a mluvi ai muzou jen a jen sami. Zadne cesstvi v tom neni a pokud ano, tak hlavne cechackovsky pristup k zakaznikum ze strany QS. A nic na tom nezmeni ani to, ze cela letecka preprava po evrope jde v posledni dobe kvalitou do kopru.
jako on tvs neni svatousek, ale spousta hejtu, co zazni i tady, jsou jen nesmysly.
i pokud by tvs byli jako emirates, tak by se na ne stejne hejtovalo.
Jen tak: co to melete za kraviny? Vy pracujete pro QS?
proc bych proboha mel pracovat pro QS? 😀
a jaky kraviny? staci se podivat do jakykoli diskuse, ktera se tyka QS tady, nebo kdekoli jinde .. vzdy se vyrojí spousta exotů, kteri s nima leteli (mozna) jednou do hurgády, ale maj usta plna rozumi, jak jsou vsechno spatne 😀
a to, ze je to cesky narodní sport, nadavat na ceske uspesne firmy, je taky nepopiratelny fakt .)
no, a ty jsi to ho prikladnou ukazkou 🙂
Je to paní dufková 🙂
Jak můžete hodnotit firemní kulturu? Vy tam pracujete nebo pracoval?
firemni kulturu mohu hodnoti vcelku spolehlive .. a to kupodivu i kdyz tam nepracuji 😀
Kak můžete hodnotit firemní kulturu i když tam nepracujete?
Uživatek „Jen tak“ rozumí přece naprosto všemu a ke všemu se potřebuje vyjádřit.
No hejtujou je i lidi v letectví, např. zaměstnanci ČSA by mohli vyprávět. Kromě teda lidí z oboru, co pro ně pracují. Tam naopak z mně nepochopitelného důvodu je 200 % adorace. Asi nějaký kult nebo tak něco. A jak je vidět, ani v Emirates z nich nejdou odvaření. A mimochodem by mě zajímalo, pokud už si někdo koupil letenku před tím, než se Emirates rozhodli na tu linku nasadit SW, jestli to nějak řeší, nebo jestli chtějí cestující vyšokovat.
To jste si vymyslel. Lidem z ČSA se nelíbil model SW hlavně v posledních letech, když ČSA krachovaly, propouštěli a nikdo v širokém dalekém okolí nechtěl posádkám nabídnout podmínky jaké byly v ČSA. Pochopitelně domácí SW je nejvíce na ráně, ale obecně museli jít létat do Arábie a hlavně jižní Asie atp., aby zůstali na svých požadavcích. Teď už jim aerolinka zůstala odřená na kost, tak můžou být rádi, že přežila, to je tak vše, v bankrotujícím aeroklubu těžko mohou být podmínky a-la Lufthansa, což je už mnoho let realita ČSA. Že by zaměstnanci adorovali vlastní firmu jsem v životě… Číst vice »
„Nestane se tak, že by někdo s letenkou koupenou přes Emirates skončil v letadle Smartwings“. Vážně? Letenka kupovaná v červnu, dnes při check-in šup do letadla SW.
Honzo né každý má příjmy jako my 2 co létají jen a pouze 5* aerolinkami :-)))
Jsou i tací co celý rok šetří na letenku s TVS 🙂
To myslíte to pravidelné více než hodinové zpoždění a přílet na špatný terminál v Praze, takže přestup s kufry na autobus, abychom pak na T2 viděli, jak odchází na hotel posádka KLM, které mělo letět hodinu po nás?
Tak tie sekery to je svata pravda. No ten prilet, resp.odlet s asistenciou autobusovej prepravy -v tom bohuzial Smartwings/ČSA su nevinne. Historicky problem stavby tohto letiska ,kde bohuzial striedanie liniek z Shongenu do non-Shongenu a opacne sposobuje prevazanie ludi z blbej stojanky do prislusneho terminalu. Pretahovat lietadlo z shongensku gatu do “neshongenu” na dalsiu linku je zkratka neriesitelny prevadzkovy problem. Druhe riesenie je mat tak obrovsku flotilu ,ze sa bude skupinalu lietadiel tocit len v ramci T2 adruha skupina v ramci T1. Iny dopravcovia -Aeroflot prileti naT1 a odleti z T1(nonshongen). Lufthansa prileti na T2 a odleti zT2(Shongen). Takze tento… Číst vice »
Zkrátka – nevěřím, že je přetažení problém, není důvod, aby byl. Když nás (několik stálých cestujících), kteří jsme už měli příletu na T1 plné zuby, ČSA odbývaly výmluvami, proč nejde přiletět na T2, tak jsme postupně natáčeli a fotili důkazy, že všechno jde, jen když si letecká společnost začne vážit zákazníka. Jedno z videí, které jsme ČSA poslali, bylo, jak se přetahuje letadlo mezi T1 a T2. Při nočních příletech ze Schipholu na to měli celou noc.
PS: na Schipholu jsem přílet na chybný terminál za 12 let pravidelných letů 2x týdně ještě nezažil.
teda vy jste fakt darecek 😀
Je to skvělé diskutovat s odborníky. Standardní průlet letadla je 45-50 minut. Od špalků do špalků. A vy chcete ještě přetahovat letadlo? Co vám letiště dá za stojánku, s tím aerolinka nic moc neudělá. Volám 15 minut před přistáním o info o stojánce, a během pojíždění dostanu úplně jinou. PODLE POTŘEBY LETIŠTĚ.
úplně ve 100% režii letiště to není, je to tak 50:50. Jde o taky o požadavky airlines a o cenu za stojánku u terminálu či třeba v polích. Ale správně píšeš, kdy při průletu 50 min nelze ještě stihnout přetáhnout letadlo od T2 na T1 či opačně.
a to je takový problém těch 5 min navíc autobusem popojet? 😀 tyhle komentáře fakt nechápu :-DDD
5 minut možná ne, ale k nich připočtěte, než se autobus naplní, při obvyklých zpožděních přestupujícím zbývalo tak 15 minut na stihnutí přípoje. Rvali se po zhasnutí „připoutejte se“ dopředu letadla, aby pak totálně nechápavě koukali dole v autobuse, co se to v PRG děje. Tito pak křičeli, že s ČSA už nikdy.
Pro lidi s těžkými kufry je pevné schodiště bariérou, když je venku déšť//náledí/zima, tak se problémy sčítají.
těžký kufr je od toho, abych si ho odbavil a nemusel se s tím tahat, nebo ne? 🙂
Boarding busem jsem zažil x-krát a krom pár dní v roce (vedro či velký mráz) mi je jedno, jak nastupuji. Naopak, můžu se aspoň podívat po ploše a jsem blíž k letadlu. Pro mne je priorita spojení z A do B, přestup mi nevadí a za kufr i jídlo jsem si ochoten zaplatit bez problémů
Vazení pane Ja som myslel , ze je to polopatisticky vyložemé. Vy si vazne myslite ,ze lietadlo stoji u spatneho gate-u len aby sa na…ral cestujuci? …. no a v AMS – to je presne o tom, že ako ČSA priletite zo Shongenu a odletite do Shongenu. Neexistuje, aby sa riesil prevoz autobusom z gate-u na stojanku.No a pokial odletite s Embraeom KLM CITYHOPPER niekedy z AMS tak sa moze stat , ue sa preveziet v autobuse taktiez. V pripade ,ze stoji v poli. To, ze ste to nezazil Vy , neznamena, ze to vAMS neexistuje. Čo ste chceli vyargumentovat… Číst vice »
Video dokumentuje, že převoz je technicky možný, a tedy padá výmluva ČSA, že převézt nejde. Podobně jsme s ostatními naštvanými dokumentovali nesmyslnost všech výmluv ČSA.
S dceřinkou Citihopper létám tak 50 letů ročně, téměř vždy je letadlo někde na poli, ovšem Schiphol je k tomuto objektivně donucen. Nejedná se o zbytečný nekomfort. A nevymlouvá se, jak malé dítě.
Přidám argument pod svůj komentář: kdybych už nad ČSA/SW nezlomil hůl, tak dnes ráno bych v Ruzyni opět natočil, jak přetahují letadlo mezi terminály. A argument o tom, jak nemají čas, je také mimo. Minulý pátek, imatrikulace OK-TVP, přílet se zpožděním 22:18, odlet Tel Aviv 23:45. Délka přetažení možná 15 minut? Takže času dost a tak to bylo vždy v minulosti. PS: před cca 5 lety se v českých mediích objevil mluvčí nějakého startupu/univerzitního projektu, který tvrdil, že vyřešil montáž elektromotoru do předního podvozku letadel přesně na podobné přejezdy. Od té doby jsem o tomto projektu neslyšel. Jinak ještě k… Číst vice »
Hodina zpozdeni v doprave nic neznamena…
Prilet na spatny terminal ma svou logiku, pro vas spatny, pro odletajici pax dobry. Letadla se nepretahuji. Takze se pritaxuje tam odkud to nasledne leti.
Autobusovy vystup ci nastup, pokud letadlo ma schengen/nonschengen rotaci neni jen výsada prahy, ale vsech letist kde nejsou dvoupatrove gejty (resp obecne vsude, kde je schengen a no schengen oddelen) a vsech spolecnosti, ktere letaji jak schengen tak nonschengen
deje se v praze, stejne jako v amstru, parizi nebo kdekoli jinde.
najde se jich dost… ono jaksi … je to pořád letadlo. a v economy je to stejné letadlo, jako boeingy jakékolil jiné společnosti. stejný prostor na nohy, stejná konfigurace…
… a je to levné.
no tak pozor – hlavne to letadlo co posilaji do Amsterdamu stejny prostor na nohy jako jine spolecnosti rozhodne nema. se svyma 193cm se tam nevejdu, musel jsem mit nohy natazene do ulicky. stezovali si i cestujici mensi nez ja..
a proč si nepřiplatíš za exit či první řadu? 😀 Většina evropských airlines má stejné rozteče a je jedno jestli sedíš v TVS nebo AF 😀
Protože to by si pak pan Jan nemohl splnit svůj cíl na tomto foru a tím jest zanadávání na to jak je Smartwings/ČSA špatná aerolinka.. jak je tam všechno špatně, nefér, malé a stísněné, rozbité a staré atd.. 🙂 Bohužel jak už tu psal Jen tak české firmy a kor ty úspěšné to mají fakt dost obtížné.. 😀 Je fakt že se už moc těším až začnou lítat MAXy.. s takovým počtem zbrusu nových letadel fakt nevím na co si lidi už budou ztěžovat.. 😀
Snad asi na ten absolutně antiprozákaznícky přístup a můžeš dát klidně hned palec dolů této mé reakcí. Prostě QS a ČSA se nechovají slušně ke svým klientům.
Tak já nevím jaké máte s těmito společnostmi zkušenosti vy ale já osobně jsem zatím nezažil nic co by mě nějak hnulo žlučí a to jak se Smartwings tak i ČSA létám docela často.. ano letos díky tomu výpadku MAXů bylo pár letů co mělo zpoždění pár hodin navíc ale zase když někomu ze dne na den vypadne 1/3 plánovaných kapacit a začne to lepit vším možným co se dá na trhu sehnat přes různé společnosti z UK či jiných států tak se jisté komplikace dají prostě očekávat.. 🙂 Ale tohle nebyl zase jen problém Smartu.. tyhle komplikace měl i… Číst vice »
Například i tak, že s platinovou kartou nepustí do salonku, protože totéž letadlo jednou letí pod ČSA a jindy pod SW (nepustí), i když se letenky kupují na stejném místě a najít rozdíl je jen věcí znalosti konvence číslování letů nebo kliknutí na jakési malé tlačítko ve webové aplikaci, jde se toto napsáno. Nebo nemožností zjistit, kolik segmentů dostane člověk za jeden let, dokud letenku nekoupí (pokud ovšem neví, že se nejdříve musí nalogovat do okplus, pak přejít zpět na web ČSA a pak toto uvidí). Nebo zrušením telefonní linky 800 xxxxxx letos na jaře. Nebo slib teplého jídla v… Číst vice »
A co když se na letu sejde třeba 10 dlouhánů? Tak se stejně na exit nevejdou. Nedělejte chytrýho, moulo. Ty rozteče mají tragický, o tom se nediskutuje. Spousta aerolinek má možné stejné rozteče, ale nová sedadla, která jsou užší, ne ty 30 let stará a byť je rozteč stejná, tak je tam víc místa, protože to polstrování je tenčí. Zkuste se proletět s více společnostmi i v realitě, ne jenom na fóru a přeměřte si to. Stále je i dost společností, které mají ty rozteče i větší.
Tak já nevím jak jste na tom velikostně vy ale řekl bych že se svými 198 cm se může mezi ty „dlouhány“ počítat i já.. s letadly Smartwings/ČSA létám docela často a seděl jsem snad už na všech možných sedačkách napříč letadlem.. ano u nouzáků bylo místa víc než dost a sedělo se tam skvěle ale ani v normálních místech jsem se necítil nějak omezeně a dalo se to během toho letu vydržet.. ano mít víc místa na protažení nohou by nebylo od věci ale zase ho tam není tak málo aby tam člověk seděl jako sardinka… 😀