Smartwings vrací 737 MAX na pravidelné linky. Zítra poletí po téměř dvou letech s cestujícími
Boeing 737 MAX 8 OK-SWE 24. února v Praze před prvním letem po uzemnění. Foto: Smartwings
Cestující si mohou změnit letenku bez poplatku, pokud nechtějí letět s téměř dva roky odstaveným letadlem.
Mám z toho rozporuplné pocity. Už sem s nim letěl asi 7x, ale stejně budu mít při nástupu asi lehce zvláštní pocit 🙂
Vzhledem k dnes oznámenému konci všech zaměstnanců ČSA v letošním roce potřebují SW alespoň jednu dobrou zprávu(ČRo)
Tajně doufám, že změna rezervace bude možná i z NGéčka na MAXE 😀 abych se s tím mohl co nejdřív proletět
Kdyby se kolem toho návratu nedělal takový humbuk, nikdo krom šotoušů by ani nepostřehl, že to není klasika, ale MAX…
No ještě by museli upravit bezpečnostní instrukce a dát tam 737-8 nebo 738 a vypustit MAX, tak zase ty lidi co se o sebe tak moc bojí nepoletí a nespustí vyrvál až v tom letadle
Bezpečnstní instrukce byli jednotné pro 737-800 a 737max8. Takže to poznáte z označení letadla, které není vždy pro cestujícího viditelné (nástupní most, schody ) a podle vybavení, kdy část lidí bude potěšena novějším interiérem.
Jo a díky tomu mi předloni v létě pár lidí tvrdilo, že letěli maxem. 🙂
Tehdá to jedna paní vyfotila na Facebook, že letí MAXem, protože na instrukčích je napsáno MAX a protože ta 737-800 měla Split Scimitar Winglets.
Hm, skvělé načasování PR zpráv. Neměl letět už minulou sobotu? Měl. Ale to by nebylo tak efektivní v PR kampani.
Obávám se, že míra vašeho blábolení opět povede k banu.
Dovolím si vložit odkaz mimo z dopravy: https://tn.nova.cz/clanek/smartwings-vraci-na-oblohu-boeing-737-max-prvni-stroj-vzletne-z-prahy.html , kde se také uvádí, že měl být MAX nasazen už v sobotu.
A vážím si Vás dlouhodobě jako novináře, proto už dál nebudu odhalovat jak funguje mediální svět zejména v dnešní době, kdy se blíží volby a vládě teče do bot. Vy víte, jak média fungují a že je lze nějakým způsobem využít/zneužít ve svůj prospěch a finanční zisk, ale spousta lidí to netuší – to říkám po konkrétní zkušenosti, kdy se mě dnes na ČSA několik lidí ptalo.
Vím. A vím, jak funguje PR ve skupině Smartwings. Promyšlená mediální strategie je úplně to poslední, co od této společnosti očekávám. Celá ta legrace je jednoduchá: prostě to někdo nahrál do systému, aniž by to koordinoval a byl definitivní souhlas. QS nikdy nepotvrdily, že minulou sobotu poletí, jen to měly v systému. Tolik k promyšlené mediální strategii a běžte se udávit svoji nenávistí. jak funguje mediální svět vím moc dobře. Stejně tak, jako anonymní troubové v diskuzích píšících z jedné IP adresy pod x různými nicky.
Trochu mě mrzí, že si mě s někým pletete, používám pouze jeden nick a nemám loutkové účty. Je možné, že má více lidí podobný názor jako já. Každopádně je dobře, že se ukazuje, že jarní kampaň Smartwings Vraťte nám křídla dělali jenom zaměstnanci Smartwings a nikdo jiný v tom nefiguroval. Shodou okolností se ale z letušek a letušáků vyklubali manažeři sociálních sítí. A tak je to se vším. Váš web je velmi obsažný, je dobře, že existuje, čtu nárazově i články z jiných oborů, ale nemám čas se vyjadřovat ke všemu, proto i tady leckdy komentuji se zpožděním. Nic víc,… Číst vice »
Na jarní kampaň byla agentura. Teď rozhodně agentura není, což myslím pozná i laik ze stylu komunikace. Proto si dovoluji tvrdit na 100 %, že posuny termínu letů nejsou PR strategie, ale jen klasický bordel v této firmě. Ostatně, firma první let s cestujícími aktivně nekomunikuje, až na dotaz.
Pane redaktor, nemyslím si, že to je „nepořádek“ prostě to tam bylo load-ováno do systému v určité době a došlo ke změně a nemyslím si, že loading dělá někdo jenom tak, bez jakýchkoliv požadavků mangerů. A jestli je to minulá sobota nebo tento čtvrtek nebo v první pátek v dubnu příštího roku je absolutně jedno. A to „prvenství“ jim rovněž neunikne. Budou první na odletu z cestujícími z PRG, první na příletu do PRG z cestujícími a možná budou první na příletu do AGP a první na odletu z AGP. Takže ve výsledku budou mít nejméně dvě jistá prvenství a… Číst vice »
Dovolím si nesouhlasit. Ale děkuji za některá objasnění – přiznám se, že ten první MAX uvedený v systému byl mnou přehlédnut.
Jste nemocnej clovek. Schizofrenik. A navic s tim asi budete i na nemocenske nebo jste nezamestnanej. Protoze psat denne takove sra..y v kadenci co par minut neni normalni.
Presne tak. Ponekud se divim ze ho tady pan Sura toleruje. Ale evidentne chce mit zaplevelenou diskuzi temito nesmyslnymi vyplody. Skoda
Nekrmím trolly. Ani ty, co asi nic neví o obědových pauzách, konci pracovní doby a pod.
Mohl byste to prosim odhalit?
Díky.
Šťastný a veselý let všem, kteří jsou tak skromní, že jim stačí zkrachovala aerolinka se zkrachovalými ale veselými piloty😁. MAXimalní šrot je bonus zdarma.
Vy jste tak ubohy….
Zrovna označení šrot bych pro MAXy nepoužil. V mnoha ohledech jsou posunem vpřed a to nemyslím zdaleka jen katalogové parametry (spotřeba apod.). Nepovedl se akorát MCAS, jak designově (korekční akce na základě vstupu z jediného čidla), tak softwarově (opakovaný nose down trim pro tutéž událost).
Řekněte to to těm stovkám pozůstalým… Akorát se něco nepovedlo… Uf.
Jenže je to fakticky tak. Když uděláte v projektování letadla chybu na blbém místě, kde to před nehodami nevypadá, že by se mohlo cokoliv stát a to ať už zcela neúmyslnou chybu či kvůli „zkratkám v procesu“, tak to stejně může mít brutální následky. Z technického hlediska je to fakt „blbá chybka“, následky které nikdo nedomyslel ovšem byly fatální. A Boeing za to musel a musí platit. To už je tak, kdo nic nedělá, nic nezkazí. A katastrofy nejčastěji začínají u blbých chybiček, protože ty se mohou jevit nedůležité. Proč myslíte, že to třeba Airbus naprosto nijak nekomentoval, ani nezkusil… Číst vice »
Ono se něco podobného (ve smyslu zmateného počítače kecajícího do řízení) Airbusu dokonce už stalo, viz let Qantas 72, jen to neskončilo havárií s mrtvými, i když tam bylo z těch náhlých manévrů s negativními géčky dost raněných.
V tom, co jsem napsal, nijak nezlehčuju, co se stalo. A taky si myslím, že ty nedostatky MCASu byl šlendrián, který porušil základní pravidla pro konstruování letadel a jejich avioniky (už jsem to tu psal u jiného článku). Každopádně jsem výše reagoval na označení „šrot“, což MAXy opravdu nejsou – tedy abych byl přesný – pokud nepočítám ty dva, co to zapíchly do terénu, z těch se hromada šrotu stala.
MCAS není jediný problém, docela mají i problémy s motory.
Srovnáváte nesrovnatelné. Chyba v návrhu logiky MCAS přímo ohrožovala bezpečnost letu. S motory „dětské“ problémy jsou, ale zatím nijak kritické (typ „včíl co?“), jsou známé a řešené, spíše se jedná komplikace v servisu. Nevyhýbají se ani A320neo s LEAP motory, takže to není nic Max specifického.
Kdyz uz chceme poukazovat na motory, muzeme zminit v podstate vsechny novy masiny.
A320 New Engine Out edition, A220 a jine…
Diskutabilni zivotnost tech motoru je dana hlavne naprosto silenou a az nebezpecnou, zatizenosti na emise a tim, jak chtej lidi litat po evrope za par stovek. Kdo ma ten vyvoj tech motoru pak zaplatit?
Kopat tu jen do Boeinga, je trochu mimo.