Smartwings v roce 2021 vydělaly více než před pandemií
Boeing 737 MAX 8 společnosti Smartwings při odletu z Brna. Foto: Pavel Rája / Čedok
Firmě se podařilo zvýšit ziskovost díky návratu cestujících a novými smlouvami na pronájem letadel.
To by mě zajímalo, jestli se teď už konečně něco zlepší i pro zaměstnance nebo nebo se pořád „bude muset šetřit, aby společnost přežila“ 🙂
Tak hlavně ze fnukali 😀
Ono je dobré nečíst jen titulky a neplést si roky…
cit: „V roce 2020 společnost prodělala přes 2,5 miliardy korun…“
K zisku roku 2019, ony v tom roce měly Smartwings vícenáklady s pronájnem letadel místo uzemněných MAXů
Přeju jim to. Ale i víc konkurence. 😉
Znamená to, že před pandemií byli úplně v háji, nebo se jim fakt daří?
V roce 2020 osekali náklady na minimum a v roce 2021 se to projevilo v ziskovosti. A evidentně se jim daří získávat zakázky pro charterovou dopravu i dlouhodobý pronájem letadel přes zimu v zahraničí.
Díky za vysvětlení, taky snad něco soudně vyrazí z Boeingu za odstavené Maxy, ale bůhví kdy…
Znamená to, že před pandemií nebyl důvod „přiznávat zisky“ a vydělané peníze se parkovaly do „rezervních fondů“ tedy účetně jakýchsi „výdajů“.
Nyní se to z jistých důvodů hodí, tak firma zisky „přiznává“ v plném rozsahu 🙂
Firma však svým zaměstnancům kontinuálně předhazuje, že nemají prostředky a jsou ve špatné finanční situaci a proto není možné to a tohle.
Není to zotomilé? 🙂
Pan Whiter na sebe pri pohledu do zrcadla muze bejt hrdy 🙂
Roztomilé to není, ony jsou peníze a peníze. Ve velkých firmách na jedné hromadě muže být dost peněz, ale ty nelze presunout na jinou hromadu.
To je samozřejmě pravda. Není to zas tak jednoduché.
Je ale k podivu, že v dobách konjuktury firma ročně vykázala jako zisk nižší desítky milionů a nyní se bavíme ve stovkách (ačkoli před zdanením, ale tam ten řád taky neschováme) 🙂
Tak to nejde nikdy prihadzovať zamestnancom. Firma prihadzuje len pod tlakom aj keby sa topila v ziskoch.
Presne tak Ondro, jsou penize a penize. A da se s tim krasne kouzlit! Smartwings s jeho krasne bolsevickym vedenim tlaci dlouhodobe sve zamestnance ke zdi tim ze jim predhazuje porad dokola ruzne dopisy, jak je na tom firma spatne, jak je na tom firma obtizne a vysledek je ten ze tam zamestnanci delaji za dost podobne mzdy jako pred deseti lety. Firma okamzite zasekne lidi co se snazi o zlepseni podminek zamestnancu nebo vytvari nepohodlne myslenky pro vedeni firmy a krasne to hraje na to ze je to vsechno vlastne hrozne spatny. To uz je tady takovy verejny tajemstvi.… Číst vice »
V porovnání s obdobím 2018-2019 jsou výnosy o více než 10 mld. CZK nižší. Období 2018-2019 bylo skutečně pro letecké společnosti vrcholem ve výsledcích. Jsem rád, že QS přiznalo, že jim hodně pomohla moudrost leasingových společností. 2021 leasing o cca 3,9 mld CZK nižší než průměr v období 2018-2019.