Smartwings spustily přímou linku z Prahy na Azorské ostrovy
Boeing 737-800 společnosti Smartwings. Autor: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
První let na nové lince z Prahy na Azorské ostrovy byl dnes dle sdělení společnosti zcela obsazen.
Teď jsem se s nimi vrátil z Egypta. Oba lety stejný typ Boeingu. Tam úplně nový a nevešel jsem se do sedačky, žádný kastlík a divné pružiny pod sedadly přede mnou. Zpátky OK, asi o 5 cm více prostoru a sedačky přede mnou OK. Sice 4 hodiny jen s placeným občerstvením, ale s tím se počítá. Nevím, kam bych se na Azory složil, kdyby použili to nové éro. 6 hodin za tento „economy terorismus“ bych asi nedal….
Asi tu zaniklo v to článku, že nikdo nikoho žádným způsobem nenutí na cestu má Azory využívat Smartawings.
Od člověka který dělí letadla na “stejný typ Boeingu” není třeba očekávat nějaké hlubší analýzy.
Před odletem na dovolenou musí cestující provádět hlubší analýzy? To jsou věci 😀😀
Budete ukřičen. Stejnou zkušenost s 737 mám i já,ale bylo mi důrazně vysvětleno jistým diskutujícími se zjevným příklonem k Smart Wings,že to nemůže být pravda, neboť rozteče jsou ve všech jejích letadlech stejná. No,asi se mi za těch deset dní zkrátily kosti… každopádně šest hodin bych s v sardinkoidním plavidle nedal, zvlášť s vyhlídkou jednomotorového letu nad mořem…
Líbí se mi, jak chtějí všichni létat z Vídně. Letenka 15.5. na Azory a 30.5. zpět je sice z Prahy o 1100kč dražší, ale je to přímý let, doba letu 5:30. Z Vídně přes Lisabon tam 12:30,zpátky 14:20, (pěkně přes noc) k tomu doprava, v mém případě by to bylo z Prahy, takže minimálně 6 hodin, jedno jestli použiju vlak, nebo auto. Co na to říct, skvělé ušetřených 1100kč. Vídeň , Mnichov a pod. mají smysl, pokud bydlíte kousek a chcete strávit na cestě celý den.
Oprava data, je to 14. a 28.
Cena letenky na dva týdny dopředu je irelevantní, letenky kupujete většinou aspoň 3 měsíce dopředu. Tam už pak ty rozdíly jdou do vyšších tisíců.
Pro nezávislého cestovatele to pravděpodobně bude absurdně drahé, takže zájemci o dovolenou na Azorech budou muset stále do Vídně nebo Německa..
11 tisíc zpáteční, kupováno v lednu. Drahé asi ano, ne absurdně ne 🙂 Za možnost přímého letu si klidně připlatím (zvlášť když by přestup byl nejspíš na Portele, za mě nejhorší letiště kde jsem byl).
My v lednu letěli na Kanáry tam se Smartwings za 6k a zpět s Ryanem do Vídně za 1500 za os. Zvládli jsme to i s dětma, a nebyla to ani taková tortura, jak jsme čekali.
Ale tohle nejsou Kanáry. Tohle jsou Azory. Dokonce je to v úplně jiné zemi. To je jako usuzovat fenu letenky do Tokia na základě ceny letenky na Phuket.
Přílet do PRG ve 22:50? Tak to pasažéry z Moravy, kteří pojedou ve směru Olomouc vlakem, lituji. Pár minut zpoždění a první ranní odjezd vlaku z hlavního kolem 5 hodiny ráno. Zrovna včera jsme to s dcerou řešili: přiletí koncem května poslední denní linkou z Curychu ve 23:15. Bude muset „přespat“ na letišti a ráno kolem 4. na hlavní nádraží. Až se tady zase bude řešit otázka proč moraváci neradi lítají z Prahy, tak tohle je přesně ten důvod.
Raději volím někde se ubytovat. Takto to raději řeším, než být na letišti. Pár peněz navíc už mě nezruinuje.
A co maj delat? posledni rotaci ukoncit v sest vecer a zbytek dne nechat letadlo na zemi?
Austrian taky do vidne ma posledni prilety pred pulnoci … a taky si prazaci nestezuji, ze je jim to k nicemu.
Poslední rotaci v 6 večer taky ne protože to by zase muselo odlítat moc brzo ráno, jedině že by jedno letadlo letělo v poledne ve směru na Azory a druhé ve stejnou chvíli opačným směrem
Co mají dělat? Respektive co mělo vedení Prahy během posledních cca 30 let dělat? Postavit konečně rychlé spojení na tohle letiště, pak by to šlo za 20 minut na hlavní dojet a stihnout poslední vlaky kolem půlnoci. A ne jen kolem toho pořád pindat.
Co si predstavujete pod tim „rychlym spojenim“?
Chápu, že tohle může být pro některé problém…. Ale prostě jako argument, že jde o jeden ze zásadních důvodů, proč Moraváci neradi létají z Prahy… Sestavit letový řád, aby všechno přiletělo tak, aby to vyhovovalo všem, prostě nejde. Ale tohle ostatně platí i pro tu Vídeň. Pro Pražáka je také martyrium, dostat se do Prahy, když je přílet po 22.00. Ale opravdu je nutné hned kritizovat za každou cenu??
…nemyslím si, že bych ktitizoval za každou cenu. Popisuji realitu
a proc dcerka prileti tedy do te hnusne PRG a ne radsi do Vidne, kde to vy moravaci mate bliz.
Odpovim si sam. Ze by to bylo levnejsi nez letet do VIE?
Tak to by asi chtělo lépe plánovat, zrovna Swiss z Curychu létá 3x denně, tak co zkusit třeba ten odlet už v 17:00 místo 21:55 a dostat se tak na hl.n. ještě na poslední vlak směr Olomouc? 🙂
A pokud dříve nemůže odletět, tak je asi jasné předem, že se to nestihne – pak jsou alternativy jako noční Flixbus do Prahy (1:20-10:50), a nebo si připlatit za hotel v Praze a v klidu se vyspat. Ale pak je ta připomínka s pozdním příletem už poněkud klišé, když s tím člověk počítá v plánování předem.
Tak Péťo. Odpovíte mi na otázku proč dcerka přiletí tak pozdě a vy si stěžujete, že musí čekat někde aby se dostala na Moravu z Prahy. Věřte, není to v letovém řádu. Swiss létá 4x denně. Určitě z toho místa kde letí se dá do Prahy letět i s jinou společnosti s lepšími časy přiletu. Jediná věc která to bude je ta, že to byla nejlevnější varianta a taťka pro dcerku nechtěl pustit žilou aby přiletěla ve slušný čas, anebo pro ni nechce jet autem pokud nějaké má.
Bohužel já ty jejich B737 nedávám, takže smůla. 🙁 Prostě dvě hodiny ano, ale víc už fakt ne. Uši si člověk ucpe sluchátky, ale co s nohama nevím.
…taktéž.
No vidíte, tak to dojíždění do olmíku po půlnoci se vyřešilo úplně samo…
A mohu se vás zeptat, jak tedy cestujete? Ono v Evropě to žádný rock and roll není…
Oni mají nějaké jiné 737 než někdo jiný??
A ty kysele obliceje stevardek presne odpovidaji jejich platu.
A tyhle kecy přesně odpovídají českému Lojzovi.
Doufám, že veškerou kapacitu nezaberou cestovky a že taky budou místa pro cestující na vlastní pěst.
Pro cestujícího na vlastní pěst je to za ty ceny extrémně neatraktivni. Ten poletí buďto z Vídně, nebobs přestupem.
Muzete mi prosim vyhledat prime lety VIE – PDL? Dekuji.
Tohle se mi líbí víc, než ty letadla půjčovat. 😁 dokonce i ty časy letu zní skvěle.
Věřím, si linka najde dost lidí, kterým nebude let v jejich economy na Azory vadit. Já se svými necelými 2 metry zvládám let se Smartwings do 1 hodiny. Proto raději poletím na Ponte Delgada s Tapem přes Lisabon.
Mám 193 cm. Zážitkem, co do prostoru, je pro mě skoro každá Aerolinka. 😁
… Máchovo jezero (rybník) to jistí 😉
Zajímavý…protože podle dostupných dat TAP a Smart Wings nemají rozdílný seat pitch. Ale jako zase rozumím; proč by si člověk faktama kazil dojmy, že ano…
A byl jste někdy v 320 TAPu? Půlka letadla má jiný seat pitch než druhá, takže si vybrat jde 🙂 ale jako zase rozumím, proč by si člověk faktama kazil dojmy, že ano.. 😀
Jestli myslíte třídu Executive, tak to jednak není půlka letadla (42 sedadel v A320) a za druhé to není ekonomická třída, ale byznys, což je trochu (cenový) rozdíl.
Ale to je hako kdybyste řekl: „tssss luthansa má v byznysu víc místa než smartwings v economy.
Aby bylo jasno; já jsem velmi pro dělat si prdelky že smatwings, ale chtěli by to hejtowat smartwings tak, aby to jednoduše nešlo během tří kliků naprosto demontovat…
Lepsi kvalitnejsi sluzba za stejne nebo nizsi penize s TAP.
Tak snad vi, jak se na Azorech maj chovat, nebo zustanou jen v Ponta Delgada.
nechápu proč vše z Prahy? Máme snad i jiná letiště, ne? ČB? proč ne ztama? 😀
Budějovice by to nestíhaly, zaměstnanci tam dávají výpověď jak jsou přetěžováni. 🙂
pravda pravda…